Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
15-09-06, 01:18 | #1 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
|
Spiser jeg riktig?Som sikkert noen har fått med seg i journalen min, går jeg ikke ned i vekt. Og jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg har vært i ketose i 4 uker, sjekker med stix hver dag. Men noe feil må det være, 1,5 kg ned på 4 uker likner jo ikke akkurat på det forespeilede "raser ned i vekt de første ukene"? Er 4 uker for lite å bedømme på? Kan jeg oppleve et platå allerede??? |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. |
15-09-06, 01:30 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
|
Sv: Spiser jeg riktig?Hei! Sist redigert av Lemen : 15-09-06 kl 01:47. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo |
15-09-06, 08:40 | #3 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
|
Sv: Spiser jeg riktig?Stixen forteller ikke at du har spist lite nok karbohydrater LilleVille. Stixen viser kun at det er ketoner i urinen din. Den vet ikke hvor de kommer fra. Den forteller kun hva somskjer i urinen din, ikke om du har spist eller drukket riktig. Man kan være i ketose til oppunder 40 karber pr dag. Men de fleste får ut av ketose rundt 30-35 ! (det er variabelt fra person til person).
15-09-06, 11:01 | #4 |
Medlem
|
Sv: Spiser jeg riktig?
Ok.. Jeg har tatt utgangspunkt i det som står i boken til Torkil jeg skjønner du
Håper Torkil tilgir meg sitatene! |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. |
15-09-06, 11:43 | #5 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
|
Sv: Spiser jeg riktig?
det er riktig det, men du har muligens misforstått det litt. Det står IKKE noe der om at du spiser lite nok karber til å ta av om stixen har utslag. Det betyr bare at du er i ketose. Og om du er i ketose er det ikke sikkert at du tar av (ref linken min - Torkil har lånt teksten min og har brukt den på sin egen side www.ketolyse.no - så du finner det der også). Det kan hende du har gått over DIN tålegrense for karber. Hva akkurat DU må ligge på for å ta av.
Du kan gå på 15 karber til du nærmer deg målet ditt. Ligger du nær målet ? Om du har økt på karbene så er det slik at om vekttapet stanser opp, bør du prøve å gå tilbake et hakk - f.eks. 5 karber, for å se om det hjelper.
ja, se der ble det jo straks bedre ! Du skal bare oppgi det du spiser sjøl , og 200 gram blomkåler er helt OK når du spiser mindre av det andre !
Spise litt grønt også da ! Det har kroppen din godt av ! Et par cherrytomater eller noe ?
15-09-06, 12:08 | #6 |
Medlem
|
Sv: Spiser jeg riktig?Du kan gå på 15 karber til du nærmer deg målet ditt. Ligger du nær målet ? Om du har økt på karbene så er det slik at om vekttapet stanser opp, bør du prøve å gå tilbake et hakk - f.eks. 5 karber, for å se om det hjelper. |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
99-tråden!!!!!!! | nalana | Livets lyse side | 5 | 22-12-04 16:33 |