Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Kokosmuffins

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-09, 22:34   #1
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Kokosmuffins

Kokosmuffins


"How-to på YouTube"

6 stykk

3 egg (romtemperert)
ca 150-200 gram kokosmasse. (finmalt)
200 gr smeltet smør
1/2 teskje vanilje. (essens, ekstrakt. helst ikke vaniljesukker)
1/4 teskje salt
0,5 dl splenda
1/2 teskje bakepulver
2-5 ss vann
eventuelt blåbær, bringebær, jordbær

Sett ovnen på 200 grader.

Visk eggene sammen. Hell i smør i en tynn stråle og visk egg og smør godt.
Ha i salt og vanilje, og bland godt.
Ha i resten av de tørre ingrediensene. Vurder selv hvor mye kokos du vil ha i. Jo mer du har i, jo mer kompakte blir muffinsene. Ha i et par ss med vann. Du skal nå ha en blanding som ser litt ut som havregrøt.
Ha i velsmurte muffinsformer, eller bruk en form av silikon. Om du vil ha i bær, legger du en skje med røre i formen, legger noen bær over, (ikke problem om de er frosne), og legg en ny skje med røre over. Strø litt kanel og splenda på toppen, da får de en fin krispy overflate.

Stek på 200 grader i ca 15-18 minutter.

(i oppskriften står det egentlig kokos mel. Men det har jeg ikke fått tak i, så jeg lagde mitt eget. Det gikk helt greit med stavmikseren min (i en sånn bolle med skjæreblad), men mel konsistens ble det ikke.)

Disse er kjempegode, men kokos kan være noe.... avførende.... så VÆR FORSIKTIG!

Jeg har også laget kjeks av disse, bare kortet ned steketiden noe.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 23:04   #2
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Kokosmuffins

Nais!!
Uten gluten, soya og melk også, helt fantastisk!

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 23:31   #3
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Kokosmuffins

Fantastisk!!
Vet du om de kan fryses?

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 23:32   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosmuffins

Det... har jeg ikke rukket å finne ut, JenJen..
De varer ikke så lenge

(men det må da gå. Uten at jeg er noe ekspert)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 00:36   #5
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Kokosmuffins

Hehe, såpass

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 01:41   #6
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Kokosmuffins

Takk for oppskrift

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 09:47   #7
aldrimerjollycola
Medlem
 
aldrimerjollycola sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 170
aldrimerjollycola er på en erverdig vei

Sv: Kokosmuffins

noen som har regna kbh..? fant ut at kokosmasse fort ble litt mye karber for ketolyse..

aldrimerjollycola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 10:04   #8
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosmuffins

Jeg regna meg fram til 15.38 i hele røra. altså rundt 2,5 per, om du lager 6 stykk. (med 150 gr kokosmasse, usøtet)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 10:12   #9
aldrimerjollycola
Medlem
 
aldrimerjollycola sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 170
aldrimerjollycola er på en erverdig vei

Sv: Kokosmuffins

flott!! takk

aldrimerjollycola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 21:22   #10
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Kokosmuffins

Nam, nam, nam
Jeg nøyer meg ikke med bær - jeg brukte sukkerfri sjokolade

Bilde 1: Først litt røre/deig i bunn, og så litt sjokolade.
Bilde 2: "Pakket inn" sjokoladen med mer røre/deig, og hadde litt splenda og kanel på toppen.
Bilde 3: Ferdig!
Bilde 4: Jeg brukte muffinsformer oppi muffinsbrettet, og endte opp med masse smør i brettet. Er nok mulig å kutte litt ned på smøret hvis ønskelig.

Enjoy!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Kokosmuffins I.JPG (868,0 KB, 37 visninger)
Filtype: jpg Kokosmuffins II.JPG (888,6 KB, 32 visninger)
Filtype: jpg Kokosmuffins III.JPG (917,3 KB, 44 visninger)
Filtype: jpg Kokosmuffins IV.JPG (938,2 KB, 27 visninger)
__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 21:50   #11
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosmuffins

Åj, det så godt ut, ja!

De er feita ja
Kokos er jo veldig fett i seg selv.
Jeg lot en sto på et ark på jobben i dag, og etter et par timer var arket så godt som gjennomsiktig av fettet!

Men jeg føler jeg må advare litt igjen. Kokos er avførende!!!! Vær forsiktig!
Jeg frykter jeg må slutte å lage de, for jeg går heller ikke noe ned for tiden...
Er nok ikke slankemat...

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 16:15   #12
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei

Sv: Kokosmuffins

Denne skal jaggu vetla systo og eg klare å rote i hop til snacks heima sjå mammo i morgo

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 14:30   #13
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Kokosmuffins

Jeg laget disse i dag, og de var knallgode! Brukte litt mindre smør, og det var ikke noe til overs i brettet. Jeg laget 12 stykker, og de ble akkurat passe store.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 23:25   #14
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Kokosmuffins

Har laget disse i kveld, byttet ut halvparten av smøret med philadelfia

Har laget mange små, ikke bare 6 stk.
De står i ovnen nå....

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 10:50   #15
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosmuffins

Åj, philadelphia, det hørtes godt ut. Hvordan ble de?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 19:29   #16
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Kokosmuffins

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Åj, philadelphia, det hørtes godt ut. Hvordan ble de?

Farlig gode....
Har laget engang før etter opskrifta og da ble de som før nevnt veldig feite, mye smør igjen i formene etc.
Disse ble ikke det. De var ganske kompakte men ikke noe fett rant utover og jeg synes at osten ga en liten syrilighet som gjorde seg godt. Kanskje neste gang skal jeg ha i sitronsaft og litt skall i stedet for søtning.
Brukte Stevia vit fra friendlyshop som søtning. Det var veldig bra. Eneste jeg er litt misfornøyd med er at jeg strødde splenda oppå. Synes det ga en litt ekkel ettersmak. Bare kanel neste gang.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 16:25   #17
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Kokosmuffins

Kan disse lages med vanlige papirmuffinsformer, eller vil fettet trekke igjennom?

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 17:22   #18
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Kokosmuffins

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:28   #19
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Kokosmuffins

Opprinnelig lagt inn av Iselilja, her.

Kan disse lages med vanlige papirmuffinsformer, eller vil fettet trekke igjennom?

De jeg laget nå med 100g smør og 100g philadelfia gikk helt fint i vanlige papirmuffinsformer. Vet ikke hvor bra det ville bli med originaloppskrifta.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 09:23   #20
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosmuffins

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

De jeg laget nå med 100g smør og 100g philadelfia gikk helt fint i vanlige papirmuffinsformer. Vet ikke hvor bra det ville bli med originaloppskrifta.

Jeg tror det ville blitt gjennomsiktige former, ihvertfall

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 18:13   #21
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Kokosmuffins

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg tror det ville blitt gjennomsiktige former, ihvertfall

Mest sannsynlig ja.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 19:44   #22
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Kokosmuffins

Pass på: Den opprinnelige oppskriften (YouTube) brukte kokosmel og det var det jeg benytta. 150g kokosmel var altfor mye og det hun på Youtubevideoen brukte var 1/2 cup == 118g. Jeg måtte bruke veldig mange fler ss med vann enn 6.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 19:01   #23
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosmuffins

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Pass på: Den opprinnelige oppskriften (YouTube) brukte kokosmel og det var det jeg benytta. 150g kokosmel var altfor mye og det hun på Youtubevideoen brukte var 1/2 cup == 118g. Jeg måtte bruke veldig mange fler ss med vann enn 6.

Såvidt jeg husker brukte jeg mer kokosmasse fordi det passet den mengden vann.

De blir nok veldig ulike med kokosmel. Nå som jeg endelig har fått kjøpt meg det også, burde jeg kanskje prøve den opprinnelige oppskriften også Ble det bra?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 23:58   #24
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Kokosmuffins

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Såvidt jeg husker brukte jeg mer kokosmasse fordi det passet den mengden vann.

De blir nok veldig ulike med kokosmel. Nå som jeg endelig har fått kjøpt meg det også, burde jeg kanskje prøve den opprinnelige oppskriften også Ble det bra?

Ble litt mislykka fordi jeg ikke så på videoen og merka at den var forskjellig før jeg ante uråd og så jeg hadde fått en hard deigklump, men det ble muffins.. De hevet ikke så mye og var veldig kompakte. Syns og de hadde litt for mye karber til å kunne spise hver dag så jeg tror jeg skal eksperimentere litt med koks/mandel/egg/cc-blanding neste gang.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no