Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Dronning Maud

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-11, 23:56   #1
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Dronning Maud

3 egg
1-3 ss sukrinmelis
3 dl fløte
3 plater gelantin
100g mørk sukkerfri sjokolade (raspet)


Pisk egg og sukrinmeliset til eggedosis.

Pisk fløten til krem.

Bland eggedosis og krem.

Gelantinen bløtes opp i litt vann, før den løses opp i maks 0,5 dl kokende vann. Denne blandingen avkjøles og helles oppi eggedosis/krem blandingen sakte og i en tynn stråle mens man rører.

Så tømmer man halvparten (av blandingen) oppi en skål, så et godt lag med raspet sjokolade (ca halvparten), så resten av blandingen og tilslutt resten av sjokoladen på toppen


Avkjøles til den stivner



Jeg valgte å tilsette sitron i gelantinvannet, da jeg ikke liker dronning maud uten litt sitronsmak






Her er resultatet av dronning maud puddingen








mer oppskrifter på bloggen min

__________________

Bloggen

Sist redigert av Notabella : 14-04-11 kl 23:57. Årsak: manglet noe
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 00:35   #2
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: dronning Maud

Nam!

Har bare smakt dronning Maud en gang tidligere, høykarbo versjon. Det var veldig godt! Tror jeg skal prøve meg på den der en dag!

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 08:52   #3
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: dronning Maud

Nam,nam denne er god. Har laget lavkarbovarianten selv, men du så lurt med litt sitronsmask i Det skal testes

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 09:09   #4
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: dronning Maud

Oh, jeg elsker den desserten
Tusen takk for oppskrift! Må prøve den i helga.

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 10:56   #5
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Dronning Maud

Spennende! Jeg tror dette blir årets 17.mai-kos.

Takk for oppskrift!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 12:01   #6
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Dronning Maud

Mmmm, fast juledessert her det der. Lagde den sukkerfri året som var, ingen som merket noe! Kjempegodt med litt sterk kaffe og romdråper oppi! *smatt...*

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 21:53   #7
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Dronning Maud

Ååååh, denne var så utrolig god
Jeg er forspist.....og denne desserten kommer til å bli en slager her i heimen.
Tusen takk for fantastisk oppskrift

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 23:15   #8
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Dronning Maud

Monja: så bra vår forsvant ganske fort så den falt virelig i smak

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 16:10   #9
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dronning Maud

Da må jeg bare få si at denne falt i smak hos hele slekten. Ingen kunne forstå at dette var lavkarbo! Det er jo vanlig dronning maud, eller var det ikke det?

Skulle ønske jeg hadde våget å ha mere sukrinmelis i bare, var litt forsiktig. Men sjokoladen gjorde opp for det da. Takk for god oppskrift. Anbefales!

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 12:32   #10
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Dronning Maud

Den orginale "Dronning Maud" skal ha en skvett Portvin/Sherry i seg
Men det er jo bare fantasien som seg setter stopp for andre smaker

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/

Sist redigert av Nannah : 21-04-11 kl 09:49.
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 23:23   #11
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Dronning Maud

Har laget denne igjen i kveld, men byttet ut noe av sukrinmelisen med splenda. Da ble den ganske så bitter på ettersmaken så jeg hadde i frøene i en vanilljestang for å døyve det litt. Spent på hvordan smaken blir i morgen når den har "satt" seg litt.

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 12:54   #12
Mocca'en
Juniormedlem
 
Mocca'en sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 49
Mocca'en er på en erverdig vei

Sv: Dronning Maud

Laget denne til påske, og gudda meg den var nyyydelig!

Mocca'en er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - heller mot Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 18:00   #13
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Dronning Maud

Abonnerer...Denne her skal jeg prøve

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 14:19   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dronning Maud

Hmmmmmm.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 17:12   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dronning Maud

Denne har jeg ikke sett før. Har aldri laget Dronning Mauds dessert heller, men det må jeg visst ser jeg, den ser himmelsk god ut.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 17:16   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dronning Maud

Ja, veldig! Har noen eggeplommer til overs, så skal teste.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 18:19   #17
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Dronning Maud

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, veldig! Har noen eggeplommer til overs, så skal teste.

Kan du skrive om den var god Takk.

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 18:31   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dronning Maud

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Kan du skrive om den var god Takk.

Ytes, I can!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 21:01   #19
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dronning Maud

Denne er kjempegod!!!
Laget den flere ganger med Tagatesse (eller med Splenda før).

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 13:01   #20
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Dronning Maud

Jeg pleier å lage min med Natreen pulver, liker ikke Sukrinsmaken. Snadder? Javisst...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 16:40   #21
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Dronning Maud

Jeg satte sammen en sånn en nå, med noen justeringer - jeg la gelatinen i en espresso istedetfor bare varmt vann, søtet med litt vanilje-stevia i tillegg til sukrin, brukte ordentlig 85%-sjokolade istedet for sukkerfri - og rørte inn ca 150g philadelphia-ost sammen med eggedosisen, siden jeg hadde rester å bli kvitt. Må vel bli noe godt, til tross for oppskrift-avvik!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 11:59   #22
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Dronning Maud

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg satte sammen en sånn en nå, med noen justeringer - jeg la gelatinen i en espresso istedetfor bare varmt vann, søtet med litt vanilje-stevia i tillegg til sukrin, brukte ordentlig 85%-sjokolade istedet for sukkerfri - og rørte inn ca 150g philadelphia-ost sammen med eggedosisen, siden jeg hadde rester å bli kvitt. Må vel bli noe godt, til tross for oppskrift-avvik!

...Og nå kan jeg også formidle at denne noe modifiserte utgaven i alle fall ble veldig god.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 15:42   #23
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Dronning Maud

Namnam! Den må jeg prøve ut! Takk for oppskrifta!

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 09:51   #24
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Dronning Maud

Jeg kan melde om at den ble innmari god med espresso og en god dæsj single malt whisky

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 18:55   #25
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dronning Maud

Jeg lagde den med kokosmelk. God, men så klart ikke så god som den hadde vært med fløte.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dronning Maud pudding Vimpane Kake/dessert og snacks 10 24-08-11 02:21
Dronning Maud pudding/fromasje, HIMMELSK! Bathory Kake/dessert og snacks 7 09-01-10 12:50
Dronning Maud's fromasj Zincite Kake/dessert og snacks 9 16-05-08 15:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no