Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

ED fase 1 og 2 i kombinasjon med kardiotrening

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-14, 13:15   #1
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

ED fase 1 og 2 i kombinasjon med kardiotrening

Som jeg har nevnt vurderer jeg ED igjen. Lurer derfor på om det er noen av dere som trener mye kardio i kombinasjon med fase 1/2 og hvordan dere opplever det? Syns dere det er mye tyngre enn på ketogen diett med flere kalorier eller ikke-ketogen diett?

Jeg trener meg opp til et løp til høsten og må derfor ut på joggetur 3 ganger uka. Jeg vet at i ketose kan jeg kjennes innmari tung i kroppen, og jeg trenger lang tilvenningstid til kardiotrening av typ spinning, ellipse, aerobic etc. Jogging har jeg bare holdt på med i halvannen måned og har ingen erfaring med akkurat den type aktivitet i ketose. Akkurat nå så er treningen viktig for meg, derfor veier jeg mye for og imot ED om dagen. Samtidig vet jeg jo at joggingen ville vært mye enklere om jeg hadde klart å kvitte meg med endel kilo, jeg drasser tross alt rundt på drøyt 40 kilo overvekt

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 13:32   #2
Katja76
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 29
Katja76 er på en erverdig vei

Sv: ED fase 1 og 2 i kombinasjon med kardiotrening

Da jeg begynte på ED, var jeg godt i gang med trening. Dette var noe av det jeg var skeptisk til, fordi jeg hadde hørt at man i fase 1 knapt kunne trene noe. Men jeg trente zumba/aerobic tre ganger i uken hele fase 1. 1 time hver gang. Dette gikk kjempefint, og jeg er glad for at jeg fikk lagt denne vanen inn i opplegget fra starten av. Også moro fordi man kjenner og merker hvor fort man blir i bedre form og hvor mye lettere det blir å bevege seg. Kjør på!

Katja76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 11:22   #3
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: ED fase 1 og 2 i kombinasjon med kardiotrening

Jeg har også trent hele tiden, men var mer forsiktig i fase 1.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 13:38   #4
Wowo
Medlem
 
Wowo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Akershus
Innlegg: 356
Wowo er en juvelWowo er en juvelWowo er en juvel

Sv: ED fase 1 og 2 i kombinasjon med kardiotrening

Jeg må innrømme at i fase 1 har jeg vært på mosjonstadiet og knapt nok det. Jeg syntes at omleggingen av kostholdet var ganske tøft, særlig første gangen. Men utover i fase 2 har jeg trent styrke og det har gått helt greit.

__________________


Wowo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 22:03   #5
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: ED fase 1 og 2 i kombinasjon med kardiotrening

Har dere trent kardio tidligere i ketose (men ikke lavkalori), og er det noen forskjell, og hvordan er det med intervaller? Styrketrening er jeg ikke bekymret for, det har jeg aldri hatt problemer med i ketose - tvert imot. Men kardio, og da særlig intervaller har jeg slitt med før.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 08:30   #6
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: ED fase 1 og 2 i kombinasjon med kardiotrening

Nå har jeg gått på ED fase 2 i halvannen uke, og jeg merker at kroppen sliter veldig på joggeturene. Styrketrening går greit. Jeg blir mye mer sliten, får fort høy puls og beina er ekstremt tunge. Det er rett og slett fryktelig tungt. Jeg håper at det bare er en overgangsperiode. Har neste time på fedonklinikken 3. juli, så hvis det ikke har blitt litt lettere å gjennomføre en joggetur til da får jeg vurdere med henne om jeg heller burde gå over til fase 3. Siden jeg trener til et løp så er det liksom ikke så aktuelt å trene alternativt eller lettere, så da må heller kostholdet tilpasses

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 10:18   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: ED fase 1 og 2 i kombinasjon med kardiotrening

Jeg har vært i ketose med kalorirestriksjon i tre uker og får syre bare av å gå opp en bakke. Mye derfor liker jeg ikke ketose, for sånn er det uansett kalorimengde jeg inntar. Å gå to timers moderat tur går liksom greit. Ville heller dødd enn å jogget..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 11:00   #8
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: ED fase 1 og 2 i kombinasjon med kardiotrening

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Nå har jeg gått på ED fase 2 i halvannen uke, og jeg merker at kroppen sliter veldig på joggeturene. Styrketrening går greit. Jeg blir mye mer sliten, får fort høy puls og beina er ekstremt tunge. Det er rett og slett fryktelig tungt. Jeg håper at det bare er en overgangsperiode. Har neste time på fedonklinikken 3. juli, så hvis det ikke har blitt litt lettere å gjennomføre en joggetur til da får jeg vurdere med henne om jeg heller burde gå over til fase 3. Siden jeg trener til et løp så er det liksom ikke så aktuelt å trene alternativt eller lettere, så da må heller kostholdet tilpasses

Leser at ved å ha et høyt aktivitetsnivå vil proteinbehovet være høyere enn ved lavt aktivitetsnivå. Kanskje du må ha et ekstra ED måltid? Ser de har en tabell som beregner hvor mye protein du trenger og ut fra det finner antall ED måltider du må ha:

__________ Fettfri kroppsmasse
+ _________ Aktivitetsfaktor (1,8 om du trener 1time 5 ganger i uken)
=__________ gram daglig proteinbehov

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 16:29   #9
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: ED fase 1 og 2 i kombinasjon med kardiotrening

Proteinbehovet ble vel utregnet på klinikken utfra trening 3 ganger i uka. Jeg har jo regnet på kaloriene jeg inntar med 4 produkter og et måltid, og det ligger på 1000-1200 kcal. Det er jo ikke stort når man i tillegg trener. Trener riktignok ikke veldig mye, men 3 joggeturer på 4-5 km (høy puls og lengden distansen øker jo utover programmet) og ei styrkeøkt i uka (ikke alltid det skjer da). Vil helst ikke spise flere produktet (dyrt nok med 4 om dagen ...), men det hadde kanskje ikke skadet å spise et par egg ekstra ..?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 20:17   #10
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: ED fase 1 og 2 i kombinasjon med kardiotrening

Håper du finner ut av det, kjedelig å ikke kunne trene!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 13-06-14, 21:35   #11
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: ED fase 1 og 2 i kombinasjon med kardiotrening

Jeg slo til og tok en aldri så liten personlig rekord i dag, så håper det snur nå. Men, de første 20 minuttene var blytunge.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Herbalife og Lavkarbo i kombinasjon? milja Kostholdsfilosofier 1 10-03-11 18:47
Fase 2 og vin ... Titti Eurodiett 17 15-11-10 12:12
Flere som har startet direkte i fase 2 i stedet for i fase 1? Troll-I-Ord Eurodiett 4 21-09-10 23:51
Matlisten for fase 2 (og fase 3) Vektplatå Fase II 0 14-02-10 22:11
Fase 1/2 Bigmamma South Beach 4 25-01-08 19:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no