Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Henrivende sjokomandelkake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-11-06, 12:21   #1
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Henrivende sjokomandelkake

til 10 personer

225 g mørk sjokolade
3 ss vann
søtning tilsvarende 159 g sukker
175 g smør
25 g malte mandler
3 ss mel ( grovt spelt kanskje eller soyaprotein)
1/4 ts bakepulver
5 egg delt i plomme å hvite
100g mandler uten skall, små hakket
1 ts splenda, siktes over som pynt

1. smør en rund springform på 24 cm, og legge bakepapir i bunnen
2. smelt sjokoladen i vannet over svært lav varme, rør til det er jevnt, tilsett søtning, og rør til det er oppløst, ta gryten av platen slik at den ikke blir for varm.
3. ha smøret i s må mengder av gangen, slik at det smelter i sjokoladen. Ta fryta av varmen, rør inn malte mandler, mel og bakepulver, tilsett eggeplommene, ett av gangen og rør hele tiden.
4. pisk eggehvitene i en stor bolle til de er stive, vend dem inni sjokolade blandingen med en metallskje. rør inn de hakkete mandlene. hell røra i formen og glatt til overflaten-
5.stek på forvarmet ovn, ved 180 grader i 40-45 min til den har hevet seg og er fast. kaken vil sprekke.
6. la kakem stå i formen i 30-40 min etterpå også hvelv den ut på en rist ig ka den blir helt kald. dryss med melis og server kaken i skiver med pisket krem og sesongens frukt til.

hentet fra sjokoaldekokeboken og er omgjort til lavkarbo

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 15:09   #2
bia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 43
Innlegg: 12
bia er på en erverdig vei

Sv: henrivende sjokomandelkake

Mmm.... Denne skal jeg jammen lage til jul!!

__________________


bia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner Lutz - lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 00:35   #3
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Henrivende sjokomandelkake

Hvor mye splenda blir det da?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 00:36   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Henrivende sjokomandelkake

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Hvor mye splenda blir det da?


15-16 gram, ca. 2 dl mener jeg å huske

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no