Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Fikk "klage" fra skolen

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-09, 00:54   #76
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen

*Host*, da mener du/dere vel nougat, da. Nugatti er et merkevarenavn; Altså sjokoladepålegget

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 00:59   #77
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Det står nugatti...så jeg går utfra det er det som menes.
Og jeg finner ingen forskjell samme hvor mye jeg leser jeg...
Like klok..

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 00:59   #78
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Nugatti inneholder jo stappfullt med sukker, og bremser vel neppe blodsukkerstigningen.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 01:04   #79
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

*Host*, da mener du/dere vel nougat, da. Nugatti er et merkevarenavn; Altså sjokoladepålegget

Ikke alle som er så opptatt av merkenavn da. Kom på at jeg akkurat hadde lest denne oppskriften: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23758

Kanskje på tide å gå tilbake til riktig tema. Lavkarbomatpakker til barn

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 09:49   #80
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Jeg tror dere som klager over Danish sitt innlegg bør lese det en gang til....... Han/hun sier jo at vi helst bør unngå all form for korn, og at korn inneholder mange stoffer som ikke er bra for kroppen. Dere leser med feil briller tror jeg!

Jeg er enig, som jeg sa over her....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 13:56   #81
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Tusen takk for den

Beklager for en dum generalisering. Den skyldes dårlig erfaring med enkeltlærere.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:54   #82
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Elian, synes det du gir barna dine er helt midt i blinken. Karbo gir ingen næringsfordeler som ikke fett og protein kan gi.
Det er også nok av skjulte allergier for hvete og melk idag som ikke oppdages (tror jeg som akkurat etter 37 år har funnet ut at jeg ikke tåler melk selv og har mange rundt meg som ikke tåler gluten) så jeg anbefaler minst mulig ensidig brød.

Altså, karbo gir ingen fordeler for barn, kun som energi. Dersom ungene er aktive er likevel karbo ikke noe problem siden de forbrenner det likevel, men hjernen trenger jo ikke karbo for å funke, tvert imot.

DU ER FLINK ! Stå på. Det er så mye ukunnskap... i helga fikk jeg kommentar på at jeg ikke passet på linjene, det var en komment på at jeg spiste brødskive og jeg la på skikkelig med smør, skinke, ost, for å veie opp for all karboen. Og så senere på kvelden går det i frukt, kake, melkesjokolade, popcorn... for dette er jo helt grei mat liksom. LOL...

Gi dama en kommentar om at dine barn trenger nok næring av alt, skikkelig mat som forbrennes sakte og gir jevn energi så de er konsentrerte...

:-)

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 20:09   #83
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Jeg er enig, som jeg sa over her....

Men Danish mener fortsatt, at hvis man absolutt skal spise ris og korn, så skal det være av den fine, hvite sorten??

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 20:54   #84
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen....

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Ja, jeg var unødvendig krass i går - var i dårlig humør, og lot det går utover andre. Beklager!



Signerer denne, Lise Hva med å tipse læreren om å lese boken som MHM har gitt ut, om barn og kosthold (husker ikke tittelen i farten)? Evt. tipse om det på et foreldremøte..


__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 21:41   #85
deniz
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: kristiansand
Innlegg: 82
deniz er på en erverdig vei

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Min minste er 19mnd og spiser ganske dårlig. Han er ikke så kresen, men han spiser veldig LITE...

Han får også Fedon Lindberg brød, men det som ikke har hele korn (Afrodite-brødet) Også spiser han en del pasta, men jeg kjøper den typen som er Lavkarbo og proteinberiket. Får du ikke tak i den, så er Fullkorns-pasta i hvertfall bedre enn den vanlige Ungene mine har aldri merket forskjell på disse pastaene.

Ungene her får også ris innimellom. Men jeg bruker den brune fullkornsrisen eller naturris. Første gang jeg serverte det undervurderte jeg ungene skikkelig! De var vant til den hvite risen, og var forøvrig VELDIG riselskere. Jg tenkte at dette blir det garantert protester ut av!
Men neida. Jenta på 8 (den gang 6) spurte om det var mer ris!

De får pølser, men kun Ketolyse-pølsene. Og der gode, så der har de ikke reagert heller. De får ikke pølsebrød, men det er de bare glade for. De liker best å bare holde pølsa i hånda

Alle er glad i kjøtt, men helst kylling. Det er lett å tygge, i forhold til oksekjøtt. Jeg lager kjøttboller av ren kjøttdeig/karbonadedeig å har i masse hakket spinat, hvitløk, løk etc for å få i den enda mer av det sunne

hmm ja guttungen min får også lindberg brød eller vita brødet.
Men hvor får du tak i den pastaen...og pleier egentlig alltid å bruke fullkornspasta, vet ikke hvorfor jeg ikke har det i hus lenger...

Jeg får begynne md å bytte ut risen og pastaen, guttungen får vanlig pølser..smakte noen ketolyse wiener pølser og er ikke spess fan, så han får vanlig kjøttpølse...
ja har funnet ut at jeg må gjemme grønnsakene godt i maten så går det som oftest ned en skje eller 2, men blir frustrert når han ikke spiser noe, og da skal jeg innrømme at jeg fort går over til å gi han noe som er heller usunt bare for å få i han noe....

har ikke lest noen av disse bøkene dere anbefaler her, så kanskje jeg skulle løpe å kjøpe i morgen...

Jeg skulle vært super stolt hadde jeg vært like bevisst på kostholdet på barnet mitt som elian...
Når det kommer til str på porsjon, er det vel ingen andre enn henne og barna hennes som vet hvor mye de orker å spise...

__________________


deniz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogenkost Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 22:31   #86
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av deniz, her.

ja har funnet ut at jeg må gjemme grønnsakene godt i maten så går det som oftest ned en skje eller 2, men blir frustrert når han ikke spiser noe, og da skal jeg innrømme at jeg fort går over til å gi han noe som er heller usunt bare for å få i han noe....

Hvis det er populært med kjøttkaker/kjøttboller/burgere el.l. så funker det gjerne fint å rive grønnsaker (eks, squash, aubergine el.l.) og blande i kjøttdeigen før du lager f.eks. kjøttboller av den. Man kan ha ganske mye revne grønnsaker i før det merkes. Syns bare kjøttbollene blir saftigere.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 22:59   #87
deniz
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: kristiansand
Innlegg: 82
deniz er på en erverdig vei

Sv: Fikk "klage" fra skolen

ja pleier å ta litt sellerirot og sånn i dt...det er mye man kan gjøre om man bare tenker over det...Har bare tenkt skammelig lite på hans kosthold, selv om jeg har fullstendig forandret min..
Seff har alltis vært streng på at han bare får grovbrød, lite sukkervarer, og prøver å få i han grønsaker...men når jeg ser hvor gjennomtenkt andre kan være, får det meg til å se hvor mye mer jeg kan gjøre...

__________________


deniz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogenkost Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 23:06   #88
quinoa
Juniormedlem
 
quinoa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 49
quinoa er på en erverdig vei

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Jeg kommer innom med et par tips jeg...

Lage ekstra middag og ha i tupperware.. omelett, salater, quinoa med ostebiter i....

Havregryn er jo ikke så ille da så du kan lage havregrynkjeks (har oppskrift et sted om du vil ha) med rosiner og nøtter i. Det er karbo, men veldig godt som snacks.

__________________
Jeg er sjokoholiker
quinoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nå er jeg på Candida diett! :) Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 23:08   #89
quinoa
Juniormedlem
 
quinoa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 49
quinoa er på en erverdig vei

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Jo, jeg glemte å kommentere selve tråden..

Jeg syns at du gir riktig mat, helt klart. Barn spiste ikke brødskiver for 1000 år siden og har ikke behov for det heller. Brød fremmer ikke god helse!
Men jeg ville heller gitt litt ekstra mat oppi matboksen.. sleng oppi noe mer.. banan, kokt egg...

__________________
Jeg er sjokoholiker
quinoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nå er jeg på Candida diett! :) Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 01:08   #90
deniz
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: kristiansand
Innlegg: 82
deniz er på en erverdig vei

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av quinoa, her.

Jeg kommer innom med et par tips jeg...

Lage ekstra middag og ha i tupperware.. omelett, salater, quinoa med ostebiter i....

Havregryn er jo ikke så ille da så du kan lage havregrynkjeks (har oppskrift et sted om du vil ha) med rosiner og nøtter i. Det er karbo, men veldig godt som snacks.

lager alltid extra mat... når det kommer til godt kosthold, har jeg litt extra å tenke på når guttungen er alergisk mot både egg, melk og nøtter.. så jeg må kombinere dette med et lavkarbokosthold...
det er fullt mulig, det vet jeg, men krever litt stor omvelting i tankegangen...men er bestemt på å forandre hans kosthold nå også...

Fikk en tankevekker, der det gikk opp for meg at når jeg har totalt forandret livstilen min i snart 4 mnd nå, og ser alle fordelene med det, hvorfor har jeg ikke forandret min sønns?...hmmm følte meg litt egoistisk...
vil seff ikke få han inn i en ketogen kost, men lav karbo burde vært åpenbart for meg...
off nei, har allerede begynt forandringene...må bare få hjulene til å gå...

__________________


deniz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogenkost Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 07:54   #91
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av quinoa, her.

Barn spiste ikke brødskiver for 1000 år siden

De gjorde nok det, jo. Men ikke for 10.000 år siden, hehe.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 12:20   #92
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Fikk "klage" fra skolen

http://arkeologi.blogspot.com/2008/0...glige-brd.html

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 12:41   #93
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Meget interessant tema dette, jeg har veldig lyst til å teste ut litt lavkarbo på vår toåring. Jeg er redd endel av maten vi gir ham gjør ham enda mer hyper enn han er fra naturens side. Vært interessant å forsøke med noe slikt som Elian gjør, og se hvordan han reagerer på det. Han er altetende og elsker å f.eks ha med seg oliven og ost til fruktmåltidet i barnehagen. Men litt for ofte nå har det blitt enten banan eller en yoghurt - noe han bestandig spør etter i barnehagen om han ikke får det siden de andre barna 9 av 10 dager har det med seg. Vi misliker mengden sukker han får i seg gjennom det, men merker vi er litt redde for reaksjonen fra de ansatte i barnehagen om vi plutselig sender med ham veldig alternative matpakker.

Jeg er derfor glad for diskusjonen her inne, gir oss ammunisjon til å våge å teste ut lavkarbo på ham og se hvordan han reagerer på dette.

PS: Til middag spiser han som regel det samme som meg, altså kjøtt/fisk og blomkål/brokkolimos, ofte med soppsaus basert på smør, sjampinjong og fløte. Han elsker mosen og spiser mye av den - og dermed får han i seg rimelig mye grønnsaker (og noe fett).

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!

Sist redigert av screwball : 17-02-09 kl 12:23.
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 15:36   #94
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Hvis det er populært med kjøttkaker/kjøttboller/burgere el.l. så funker det gjerne fint å rive grønnsaker (eks, squash, aubergine el.l.) og blande i kjøttdeigen før du lager f.eks. kjøttboller av den. Man kan ha ganske mye revne grønnsaker i før det merkes. Syns bare kjøttbollene blir saftigere.


Jeg gjør dette ofte. Selv om barna mine er flinike til å spise grønt utenom også. Det blir velsig god smak på kjøttboller/kaker når man gjør det. Jeg tar som regel tomater/tomatpure, spinat, fetaost, paprika, hvitløk etc. Kjempegodt

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 15:38   #95
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.

Meget interessant tema dette, jeg har veldig lyst til å teste ut litt lavkarbo på vår toåring. Jeg er redd endel av maten vi gir ham (kneip o.l.) gjør ham enda mer hyper enn han er fra naturens side. Vært interessant å forsøke med noe slikt som Elian gjør, og se hvordan han reagerer på det. Han er altetende og elsker å f.eks ha med seg oliven og ost til fruktmåltidet i barnehagen. Men litt for ofte nå har det blitt enten banan eller en yoghurt - noe han bestandig spør etter i barnehagen om han ikke får det siden de andre barna 9 av 10 dager har det med seg. Vi misliker mengden sukker han får i seg gjennom det, men merker vi er litt redde for reaksjonen fra de ansatte i barnehagen om vi plutselig sender med ham veldig alternative matpakker.

Jeg er derfor glad for diskusjonen her inne, gir oss ammunisjon til å våge å teste ut lavkarbo på ham og se hvordan han reagerer på dette.

PS: Til middag spiser han som regel det samme som meg, altså kjøtt/fisk og blomkål/brokkolimos, ofte med soppsaus basert på smør, sjampinjong og fløte. Han elsker mosen og spiser mye av den - og dermed får han i seg rimelig mye grønnsaker (og noe fett).

Min eldste sønn hadde så positiv effekt av å endre kostholdet, at læreren hans ringte meg å spurte hva som hadde skjedd med han. Han hadde nemlig begynt å sitte rolig i timen

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 17:49   #96
achillea
Medlem
 
achillea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 51
Innlegg: 155
achillea er ny på veien

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Hvis det er populært med kjøttkaker/kjøttboller/burgere el.l. så funker det gjerne fint å rive grønnsaker (eks, squash, aubergine el.l.) og blande i kjøttdeigen før du lager f.eks. kjøttboller av den. Man kan ha ganske mye revne grønnsaker i før det merkes. Syns bare kjøttbollene blir saftigere.


Jeg har prøvet alt mulig på min 3-åring, men av en eller annen grunn klarer han å oppdage grønnsakene uansett. Blandet finrevne grønnsaker inn i kjøttboller, kjørt de helt fint med stavmikser og blandet inn i sauser og supper. Med en gang han får litt inn i munnen stopper det helt opp og han nekter å spise mer. Merkelig unge. Det eneste han spiser av grønsaker er ørlite potet, til nød enda mindre kålrot. Det eneste jeg har sett han spise mer en et par biter av er kålstuing.

Han kunne levd på pasta og ris. Kjøtt og fisk utgjør minimalt av kostholdet. Spiser skive uten hele korn, med begrenset utvalg pålegg - makrell i tomat, ost, fiskepudding og servelat. Alt med majones.
Det eneste han spiser godt av er pannekaker, grøt og Yogurt uten fruktbiter.

Ikke ser han ut til å ta noen skade enda, da han er passe tung og knapt har vært sjuk i hele sitt liv.

__________________



Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 18:55   #97
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av achillea, her.

av en eller annen grunn klarer han å oppdage grønnsakene uansett. Blandet finrevne grønnsaker inn i kjøttboller, kjørt de helt fint med stavmikser og blandet inn i sauser og supper. Med en gang han får litt inn i munnen stopper det helt opp og han nekter å spise mer.

Min mann var sånn som barn når det gjaldt fisk og sopp! Svigermor kunne kamuflere ting etter alle kunstens regler, men han oppdaget det eller rett og slett nektet å spise eller brakk seg av maten han fikk!

Som voksen ble det oppdaget at han var allergisk mot..... ja nettopp, sopp og fisk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 20:04   #98
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Broren min spiste ikke grønnsaker før han var langt oppi 20åra. Han er og har alltid vært tynn som en strek. Jeg elsket grønnsaker, og er alt annet enn en strek....
Men jeg mener uansett man skal spise grønnsaker altså!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 21:30   #99
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Spørsmålet er vell heller hvorfor læreren vil at Elian skal slutte å pakke ordentlig mat og istedet pakke ned dårlig erstatning for ordentlig mat...

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 21:38   #100
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Spørsmålet er vell heller hvorfor læreren vil at Elian skal slutte å pakke ordentlig mat og istedet pakke ned dårlig erstatning for ordentlig mat...

Helt enig! Hva er det egentlig denne diskusjonen dreier seg om? Får barnet for lite mat? sannsynligvis ikke. Får barnet usunn mat? nei. Får barnet mat som læreren ikke er vant til å se som nistemat? trolig. Ser ut til at det er mer lærerens problem enn noen andres. Har ikke barn selv, så jeg kjenner ikke til grunnskolens vidunderlige verden for tiden, men herlighet, må man finne seg i slikt fra en lærer?

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat på skolen Tricky Generell ernæringsdebatt 11 25-08-09 19:53
Da var det min tur til å klage litt! vanndråpe Ketolysekuren 25 08-07-07 23:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no