Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

vektnedgang og selvfølelse

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-06, 14:06   #51
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: vektnedgang og selvfølelse

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Jeg har alltid litt for store forhåpninger til folk og regner med at de gjør sitt beste til enhver tid. Så i et sånt tilfelle ville jeg tenkt at "jamen, dere kan jo, hvorfor gjør dere ikke det hele tida da??". Og jeg blir like skuffa gang på gang.....

Jau, men man klarer jo ikke å prestere max hele tiden. Det er jo naturlig å ha gode og dårlige dager - for meg både på trening, i klasserommet og hvordan jeg har det med meg selv. Men når det går bra så prøver jeg jo å glede meg over det, og ikke tenke at det nødvendigvis betyr at jeg er dårlig til vanlig

og firth.. hehe.. jeg har faktisk så mange homofile venner at jeg har opptretta profil på gaysir (jeg finnes der som fusalusa)veldig moro faktisk. en av mine aller beste venner er homofil, og han spilte på raballder trondheim(han har flytta nå), så jeg har sett en del kamper, og jeg satt i juryen for parodi grand prix her i trondheim

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-06, 19:10   #52
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: vektnedgang og selvfølelse

Virker som diskusjonen begynner å dabbe litt av, men jeg kan allikevel ikke dy meg for å komme med en ny innfallsvinkel. Jeg er også en av dem som har litt problemer med å ta komplimenter og kommentarer om vektnedgang og flinkhet, men bakgrunnen for det er ikke den samme som er mest diskutert her.
Det jeg synes er verst, er å få høre at jeg er flink , som klarer å gå ned i vekt. Jeg blir nesten rasende inni meg, men klarer som regel å ikke bryte ut med det, for jeg tror ikke det er vondt ment. Det skjyldes nok mest uvitenhet. Uansett, det som gjør meg så nedfor, er at det var søren meg før jeg var "flink" (liker heller ikke dette ordet i denne sammenhengen, men det er ikke den delen av diskusjonen jeg vil ha tak i nå), for da slet jeg i årevis med lite og mager mat, mosjonerte i timevis og sultet og var virkelig standhaftig uten nevneverdige resultater. Så jeg synes det blir et hån mot den tøffe perioden i mitt liv å si at jeg er flink , for nå har jeg det godt med både maten og meg selv, fordi jeg har funnet en løsning og ikke behøver hverken å sulte eller slite meg fordervet for å prøve å gå ned i vekt.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 22-07-06, 19:32   #53
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: vektnedgang og selvfølelse

Det med å være flink handler jo også om at man klarer å nå et mål man har satt seg, og ikke bare at utseendet forandrer seg.
Hvis ikke dere synes dere er flinke og at det er bedre å være noen kilo lettere enn man var i utgangspunktet. Hva er det da som motiverer for vekttap? Hvis ikke vi er flinke når vi går ned i vekt, hvorfor kan vi ikke da bare forbli feite?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-06, 20:02   #54
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: vektnedgang og selvfølelse

Wow, denne diskusjonen har blitt lang (og heftig)...

Carisma: Jeg tenker to ting angående det du skriver:
1. Ting er ikke svart-hvitt. Flink nå, betyr ikke ikke-flink før. Fin nå betyr ikke stygg før. Jeg har veldig mange fine kjoler, og alle er veldig fine på sin måte. At noen sier at jeg er fin i den jeg har i dag, betyr ikke at den jeg hadde i går var stygg,- men fin på en annen måte. At noen sier jeg er flink som har fullført en høgskoleutdannelse, betyr ikke at jeg ikke var flink før det.
2. Det man selv tenker projiserer man ofte over på andre mennesker. Særlig negative tanker... Andre mennesker tenker svært skjelden negative ting om oss, veldig ofte er det vi som tillegger dem negative meninger gjennom våre tolkninger (som er basert på vår egen verdens-og menneskeoppfatning). Det er så utrolig leit å forholde seg til mennesker som tolker alt en sier negativt. Og gir jeg et kompliment, så blir jeg oppriktig lei meg dersom vedkommende misstolker det og tillegger meg ondskapsfulle og negative meninger.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 00:47   #55
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: vektnedgang og selvfølelse

veldig bra skrevet Lise =) =)

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-06, 13:43   #56
burberry
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 220
burberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snill

Sv: vektnedgang og selvfølelse

Jeg er en av de som elsker å gi folk komplimenter fordi jeg elsker å få mine medmennesker til å føle seg vel.

Når jeg sier "den fargen er helt nydelig til deg" så betyr det IKKE at de andre fargene ikke er fine

Når jeg sier til en som har gått ned i vekt eller som holder på å gå ned "så flink du er" så betyr det "så flink du er" det betyr IKKE at hun/han ikke var flink før

Hvis jeg sier "den nye bilen din er dritkul" så betyr ikke det at den gamle var stygg. Men hvis jeg sier "den nye bilen din er mye tøffere enn den gamle" så mener jeg det

Som bla lise og jomfrua påpekte så sier ikke et positivt utsagn noe om at situasjonen var negativ før. Ikke i det hele tatt. Når jeg gir komplimenter så er det min måte å si "jeg ser deg" på.

__________________
Burberry
burberry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Angående grafer som viser vektnedgang, på vår signartursider. Borealis Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 03-06-06 00:44
ingen vektnedgang! moea Lavkarbo generelt 15 30-05-06 13:40
Ustabil vektnedgang..? Feline Spørsmål og svar 2 02-03-06 14:17
Tips til ytterligere vektnedgang Marianne Lavkarbo generelt 1 21-10-05 13:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no