Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ned i vekt med masse kalorier

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-11, 22:24   #26
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Følger spent med ,etter å ha "sultet meg i flere uker

Jeg er like spent jeg! *ler* Jeg har ikke sultet meg - men har jo ingen matlyst så jeg må jobbe mye med motivasjon her... heldigvis er den tilstede... og jeg er jo nysgjerrig på hvordan dette går Jeg har jo rundt 10 - kanskje 15 kilo + (avhengig av hva kroppen vil) så det er jo ikke SÅ mye som skal ned, men slik jeg spiser nå holder jeg tydeligvis vekta noenlunde i balanse (rundt 17-1800 kal til daglig).

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 22:25   #27
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Da jeg gikk ned som mest lå jeg også på slike hårreisende kalorimengder ...
Deilig!


Ja, er det ikke pussig du....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 22:29   #28
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Men jeg er seriøst mett altså... Åja, så kom jeg på en ting - etter bare EN dag med massive matmengder var jeg faktisk SULTEN i morges... Jeg har helt lik vekt i kveld som i går kveld, opp 400 gram på morgen vekten, men jeg har ikke tenkt å stresse - men går jeg opp mer enn 3 kg på en uke så er det stopp altså *ler*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 06:09   #29
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Da jeg gikk ned som mest lå jeg også på slike hårreisende kalorimengder ...
Deilig!

Var du i ketose? Eller lå du noe over "lovlig" inntak av kh?

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 07:45   #30
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg er like spent jeg! *ler* Jeg har ikke sultet meg - men har jo ingen matlyst så jeg må jobbe mye med motivasjon her... heldigvis er den tilstede... og jeg er jo nysgjerrig på hvordan dette går Jeg har jo rundt 10 - kanskje 15 kilo + (avhengig av hva kroppen vil) så det er jo ikke SÅ mye som skal ned, men slik jeg spiser nå holder jeg tydeligvis vekta noenlunde i balanse (rundt 17-1800 kal til daglig).

Litt feil å si at jeg sultet meg,for er jo mett men droppet de feite varene som rømme.fløte,ost etc og har liggi på ca 1400 kcal i døgnet. Gikk ned 1 kg første uka,men nå er jeg der jeg var før,altså opp 1 kg

Så kanskje jeg skal slenge meg med her hvis jeg tør hehe,vil så gjerne bli kvitt mine siste 10-11 kilo NÅ

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 09:31   #31
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av tattoogl, her.

Var du i ketose? Eller lå du noe over "lovlig" inntak av kh?

Jeg lå rimelig spot on på karbene, gumlet grønnsaker etc for å få i meg det som sto i boka. Ca 15 karber og glatt 250 gr fett...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 09:44   #32
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Jeg lå rimelig spot on på karbene, gumlet grønnsaker etc for å få i meg det som sto i boka. Ca 15 karber og glatt 250 gr fett...

Hva slags type fett spiste du? Rømme, cf og fløte gir jo kh, så da er det vanskelig å holde seg under 15 om dagen liksom.. Hvis man skal ha litt grønt ved siden av..

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 10:02   #33
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av tattoogl, her.

Hva slags type fett spiste du? Rømme, cf og fløte gir jo kh, så da er det vanskelig å holde seg under 15 om dagen liksom.. Hvis man skal ha litt grønt ved siden av..

Meieriprodukter veide og målte jeg så jeg ikke skulle gå over.
Brukte derimot rimelig uhemmet av meierismør Stekte feks sopp i masse masse smør, spiste myyye nakkekoteletter, entrecote og fet fisk. Spiste jeg kylling/mager fisk hadde jeg alltid noe ved siden av som var mettet med smør. Gerds rømmegrøt med masse masse smør...

Spiste også litt brøderstatning på den tiden, bruke alltid mererismørskiver som jeg skar med ostehøvelen og feks fleskepølse/masse ost/fet fisk samt majones på.
Brukte også noen skjeer cocosa daglig.

På den tiden var jeg så varm i kroppen at jeg sambo nesten tiltet da han kom hjen fra jobb. Midtvinters, jeg med t-trøye og barføtt, verandadøra på vid gap og svimlende 14 varme inne Noe jeg syntes var akkurat passe siden jeg var sååå varm

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 10:03   #34
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Følger denne tråden - jeg prøver også å øke på energiinntaket!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 11:04   #35
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Har ikke noe med kalorier å gjøre, meeeen, etter drøyt 1.5 år på lavkarbo må jeg være ganske nøye med næringsfordelinga og definitivt ikke ligge for lavt på kcal om jeg skal gå ned nå.

Slang meg med på "Den grønne bølgen", Super greens, og dermed begynte vekt og cm å gå nedover igjen Selv uten nøye fordeling osv

Kan være noe å forsøke for flere kanskje?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 14:12   #36
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Har ikke noe med kalorier å gjøre, meeeen, etter drøyt 1.5 år på lavkarbo må jeg være ganske nøye med næringsfordelinga og definitivt ikke ligge for lavt på kcal om jeg skal gå ned nå.

Slang meg med på "Den grønne bølgen", Super greens, og dermed begynte vekt og cm å gå nedover igjen Selv uten nøye fordeling osv

Kan være noe å forsøke for flere kanskje?

Forklar litt mer om Super greens da

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 15:25   #37
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Forklar litt mer om Super greens da

Her finner du en ok forklaring Suuuupergreens

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 18:36   #38
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Her finner du en ok forklaring Suuuupergreens

Dette er jammen spennede! Jeg følger med!!!!
Men du, super greens...
Jeg drakk dette før: http://www.innerlightinc.com/EUROPEN...D=mrgreendrink. er dette det samme som det du sikter til?

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 19:20   #39
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

På den tiden var jeg så varm i kroppen at jeg sambo nesten tiltet da han kom hjen fra jobb. Midtvinters, jeg med t-trøye og barføtt, verandadøra på vid gap og svimlende 14 varme inne Noe jeg syntes var akkurat passe siden jeg var sååå varm


Høres heeeeeeeeerlig ut!!!! Jeg er en frysepinn!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 19:49   #40
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.


1000 kcal i nøtter og mandler
1200 kcal i fløte
1000 kcal i kjøttkaker og medisterkaker med litt saus
Altså over 3200 kcal per dag.

Hvilke type nøtter spiser du og kan du oppgi mengden nøtter, fløte osv? Har vurdert å prøve dette selv for nå er jeg drittlei stillstand i vekta (over et år).

Er litt usikker på om jeg tør, for sist jeg prøvde meg på høy, høy fett (Skaldeman 50+) gikk jeg opp 2-3 kg og 1 cm rundt livet. Sliter ennå med å bli kvitt de!! Dessuten trenger jeg noe som er enkelt å få til og dette hørtes overkommelig ut for noen uker ihvertfall.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 20:14   #41
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Interessant - her skal det følges med!

Og Charlott: det så kjempeinteressant ut... men ganske heftig pris!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 20:24   #42
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Hvilke type nøtter spiser du og kan du oppgi mengden nøtter, fløte osv? Har vurdert å prøve dette selv for nå er jeg drittlei stillstand i vekta (over et år).

Er litt usikker på om jeg tør, for sist jeg prøvde meg på høy, høy fett (Skaldeman 50+) gikk jeg opp 2-3 kg og 1 cm rundt livet. Sliter ennå med å bli kvitt de!! Dessuten trenger jeg noe som er enkelt å få til og dette hørtes overkommelig ut for noen uker ihvertfall.

Spiser hasselnøtter og mandler ca. 70g av hver.
Fløte er godt så der styrter jeg en 1/3 liter på ti sekunder...nam, nam
Kjøttkaker og medisterkaker fra Nordfjord....5 stk av hver dyppet i litt kjøttkakesaus.....
Og thatŽs it..........

Jeg vil absolutt ikke anbefale deg denne dietten, den er drittkjedelig.... Men jeg skal stå løpet ut og om jeg legger på meg, er uendret, eller går ned....er uvesentlig....
Jeg har allerede gått på dette i snart to uker og burde allerede nå ha gått opp ganske vesentlig..... men nei, ikke ennå

Er fortsatt i ketose med 46 kh..... målte for litt siden......

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 20:27   #43
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Skriver litt til "Maratonmannen" i bloggene hans.... I dag fikk jeg kritikk for det jeg driver med her, "Lofthus" kalte det "vrøvl"...He, he, he ......

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 20:37   #44
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Jeg lurer på en ting.... Kan dere ikke lage en ticker for dette prosjektet deres?
Hadde vært så gøy å følge med på det!

Hyll hyll til dette eksperimentet!

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 21:27   #45
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av surflover, her.

Jeg lurer på en ting.... Kan dere ikke lage en ticker for dette prosjektet deres?
Hadde vært så gøy å følge med på det!

Hyll hyll til dette eksperimentet!

For min egen del tror jeg ikke jeg gidder å gjøre det, er jo allerede mer enn halvveis. Men kanskje Nerthus vil?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 21:37   #46
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

For min egen del tror jeg ikke jeg gidder å gjøre det, er jo allerede mer enn halvveis. Men kanskje Nerthus vil?

Jeg skjønner egentlig det

Er spent på totalresultater altså

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 23:36   #47
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Nerthus er også kjempespent *ler*. Noterer ned vekt i diett.no foreløpig, men det er bare 3.dag... skal nok dele erfaringer etterhvert. Erfaring nr en er at det er lenge siden jeg har vært så sinnsykt mett

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 09:03   #48
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av surflover, her.

Dette er jammen spennede! Jeg følger med!!!!
Men du, super greens...
Jeg drakk dette før: http://www.innerlightinc.com/EUROPEN...D=mrgreendrink. er dette det samme som det du sikter til?

Blir mye av det samme ja

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Høres heeeeeeeeerlig ut!!!! Jeg er en frysepinn!

Har begynt å få igjen litt av den varme følelsen, sambo er ganske fornøyd med mine "varme hender"

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.


Og Charlott: det så kjempeinteressant ut... men ganske heftig pris!

Du sparer en del ved å bestille fra feks Iherb.com

Jeg kjøpte et stort glass på helsekosten i går, nesten 500 kr for et glass som holder i 30 dg... Dyrt! Men, jeg føler at jeg får litt mer energi, litt "freshere" i kroppen OG vekta går nedover og da er det verdt det

Lykke til alle sammen! Heier på dere fra sidelinja!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 09:57   #49
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Begynte i går og har gått ned 400 gram til i dag og da snakker vi å gå fra 1400 kcalorier til over 2500 ,mere orket jeg ikke,var stapp mett Økte samtidig fra 15 karbo til ca 30,siden jeg har hatt litt lite energi i det siste.

Legger inn hva jeg spiste og drakk i tilfelle noen vil være med å prøve

Frokost : 2 kopper kaffe med 1/2 dl fløte pr kopp

Lunsj : 2 pannekaker av 2 egg, 1/2 dl fløte,1 ss glutenmel ,fylt med 4 ss creme fraiche og 30 gram bringebærsyltetøy uten sukker,orket ikke alt hehe

Middag : 2 løvbiff, 250 gr brokkoli,saus lagd av 100 gr smør og 1 egg (holdt på å sprekke etterpå)

Kvelds : 200 gr tyrkisk youghurt, 1/2 dl fløte og 1 ss rørte bringebær

Kcal : 2577 kcal
Fett : 238.59
Protein :88.44
Karbo : 30.17

Prosentfordelingen ble :
Fett : 82 %
Protein : 13 %
Karbo : 5 %

Startvekt : 71.6
1 dag : 71.2

Jeg skal prøve 1 uke med dette,men prøve å komme opp i ca 3000 kcalorier daglig,eneste utfordringen er vekta for nå er frøken rød på vei ,og da pleier jeg å gå opp 1-2 kg Derfor kommer jeg ikke til å avslutte underveis,heller notere vekt hver morra og se hva summen blir i slutten av neste uke, spennende dette her Jeg slår ikke ut på ketosestix,men det har nok noe med 4 liter vanninntak daglig å gjøre

__________________
Otika

Otiki


Sist redigert av otika : 31-03-11 kl 11:08. Årsak: Feil startvekt
otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:43   #50
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Tøft! Jeg har gått litt opp - men ikke faretruende enda. Kan ha litt med dobesøk også og gjøre - så vi får se. Skal gjøre opp status i løpet av en uke. Men 3000 i spisekalorier er fryktelig vanskelig... uten drikke med fløte i og atkinsbar er jeg langt nede på litt over 2000 bare i mat og jeg holder på og sprekke!
Jeg har ligget på rundt 40 gram karbo foreløpig pga av en kakao som trekker opp litt. Planen er faktisk å innføre fisk minst en helst to ganger om dagen - må ut i fryseren og sjekke hva som er igjen fra fjorsommer-fangsten min

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
LCHF masse kalorier? bamseline34 Andre dietter 6 19-02-11 16:51
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier Sommerglad Spørsmål og svar 12 22-02-10 14:07
Kalorier og ikke kalorier smilefjes Lavkarbo generelt 15 19-09-08 21:27
Om det å spise masse bær Nooria Generell ernæringsdebatt 18 10-02-05 13:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no