Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Klar for forandring ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-11, 21:39   #1
jente20
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 34
Innlegg: 64
jente20 er på en erverdig vei

Klar for forandring ...

Da tror jeg at etter mye frem og tilbake (følge lavkarbo i noen dager for så å drite i det) er klar for å begynne på alvor igjen. Føler at jeg har vært nede lenge nok nå-har jo faktisk ingen grunn til å synes synd på meg selv! mandag begynner jeg

lurer litt på om noen her har gått fra ketose/lavkarbo til å begynne på vanlig mat igjen-hvordan holder dere vekta..? jeg tenker å holde på med lavkarbo i 1 mnd, så gå over til mer vanlig mat med litt høyere karboinnhold. potet av og til og brød når jeg føler for det.. vanskelig å holde vekta nede..?

__________________


jente20 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :D Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 23:21   #2
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Klar for forandring.. :)

Opprinnelig lagt inn av jente20, her.

Da tror jeg at etter mye frem og tilbake (følge lavkarbo i noen dager for så å drite i det) er klar for å begynne på alvor igjen. Føler at jeg har vært nede lenge nok nå-har jo faktisk ingen grunn til å synes synd på meg selv! mandag begynner jeg

lurer litt på om noen her har gått fra ketose/lavkarbo til å begynne på vanlig mat igjen-hvordan holder dere vekta..? jeg tenker å holde på med lavkarbo i 1 mnd, så gå over til mer vanlig mat med litt høyere karboinnhold. potet av og til og brød når jeg føler for det.. vanskelig å holde vekta nede..?

Anbefaler deg å lese Fedon eller south Beach, GI basert med større muligheter for en liten utskeielse. Mindre fett, mye grønnsaker, sakte karbohydrater og gode proteinkilder.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 09:04   #3
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Klar for forandring.. :)

Nå driver jeg ikke primært med vektnedgang, ikke ketolyse heller, men jeg gir deg en og ønsker deg velkommer og lykke til!

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 10:10   #4
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Klar for forandring ...

For å gi deg et eksempel, i går spiste jeg:

Frokost: Squash-form m/1 egg, 25g mozarella, 10g philadelphia, 1/2 pakke bacon.
Lunsj: Blandet salat m/ fetaost, kokt skinke (ikke de magreste) og oljedressing.
Middag: Lavkarbopizza (bakepr, egg, solsikke "mel", herm. tomat, tomatpure, peppperoni, gulost og mozarella) m/ blandet salat og oljedressing.
Mellom: 5 moreller, litt mozarella (mens jeg laget pizza), CC m/ sukkerfritt syltetøy, linfrø og solsikkekjerner.

= ca. 1550kcal, 120g fett, 90g protein og 25g KH

Jeg veier 80kg, 172 cm høy og skal ned til ca. 70kg. Jeg prøver å følge med litt på calori inntak pga vektstagnasjon, men vil ikke ligge noe særlig under dette.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 10:15   #5
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Klar for forandring ...

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

For å gi deg et eksempel, i går spiste jeg:

Frokost: Squash-form m/1 egg, 25g mozarella, 10g philadelphia, 1/2 pakke bacon.
Lunsj: Blandet salat m/ fetaost, kokt skinke (ikke de magreste) og oljedressing.
Middag: Lavkarbopizza (bakepr, egg, solsikke "mel", herm. tomat, tomatpure, peppperoni, gulost og mozarella) m/ blandet salat og oljedressing.
Mellom: 5 moreller, litt mozarella (mens jeg laget pizza), CC m/ sukkerfritt syltetøy, linfrø og solsikkekjerner.

= ca. 1550kcal, 120g fett, 90g protein og 25g KH

Jeg veier 80kg, 172 cm høy og skal ned til ca. 70kg. Jeg prøver å følge med litt på calori inntak pga vektstagnasjon, men vil ikke ligge noe særlig under dette.


Synes det ser ganske greit ut jeg Kaloriene er ganske lave, men du merker jo fort om det blir FOR lavt i form av at du ikke har noe energi osv.. det merker du selv. Bra med mye protein også

Hvis du vil gå litt høyere opp på karbene etter hvert er ikke det et problem i seg selv, men da er det lurt som sagt over her å få i deg "slow carbs" og ikke mye sukker og raske carbs osv, for at du skal få i deg de "riktige" næringsstoffene.

Lykke til Ser ut som du har en fornuftig tilnærming til det hele.

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 10:18   #6
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Klar for forandring ...

Opprinnelig lagt inn av ftdmia, her.

Synes det ser ganske greit ut jeg Kaloriene er ganske lave, men du merker jo fort om det blir FOR lavt i form av at du ikke har noe energi osv.. det merker du selv. Bra med mye protein også

Hvis du vil gå litt høyere opp på karbene etter hvert er ikke det et problem i seg selv, men da er det lurt som sagt over her å få i deg "slow carbs" og ikke mye sukker og raske carbs osv, for at du skal få i deg de "riktige" næringsstoffene.

Lykke til Ser ut som du har en fornuftig tilnærming til det hele.

Obs. jeg la inn dette som et eksempel for trådstarter, det er ikke meg altså... Men tenkte det var greit for henne å se et eksempel, når hun spiser så lite selv. Har selv gått på dette siden april og ser ut til at jeg må begrense cal inntaket for å få fart på vekta.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 10:32   #7
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Klar for forandring ...

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Obs. jeg la inn dette som et eksempel for trådstarter, det er ikke meg altså... Men tenkte det var greit for henne å se et eksempel, når hun spiser så lite selv. Har selv gått på dette siden april og ser ut til at jeg må begrense cal inntaket for å få fart på vekta.

ops selv! La ikke merke til at det ikke var trådstarter som hadde lagt det inn.. heheh!

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 12:33   #8
jente20
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 34
Innlegg: 64
jente20 er på en erverdig vei

Sv: Klar for forandring ...

okey, takk for svar!
kan legge til hva jeg har tenkt å spise den første uken på lavkarbo, forresten.. så kan dere jo si hva dere synes om det.


dag 1: frukost-røyket laks + eggerøre. lunsj-pølse + smeltet ost. middag-kokt fisk + bacon + grønnsaker-evt saus. kvelds-smoothie (fløte, bær og litt natreen)


dag 2: frukost-stekt bacon + egg. lunsj-salat + dressing (agurk, egg, paprika, ost, reker, salat). middag-pølsegrateng (pølse, grønnsaker, hvitsaus av ost,kremost og krydder-mulig litt makaroni som er lavkarbo) kvelds-kyllingfilet + ost.


dag 3: frukost-lavkarbo toast + noe pålegg. lunsj-resten av pølsegrateng. middag-fiskekaker/ball + bacon + grønnsaker. (fisk, løk, egg, fløte, muskat) kvelds-salat


dag 4: frukost-kokt egg + smør. lunsj-oopsi pizzarull (egg, kremost, ketchup uten sukker, skinke, ost, kjøttdeig) middag-røkte koteletter + blomkålmos (blomkål, løk, smør, fløte). kvelds-smoothie


dag 5: frukost-oopsi pizzarull rester. lunsj-fiskekaker/ball. middag-lavkarbo pitabrød + kjøttdeig + salat + dressing. kvelds-rundstykke + reker. (sesamfrø, mandelmel, glutenmel, kaldpresset olje, fløte, fiberhusk, egg, ost)


dag 6: frukost-rundstykke + pålegg. lunsj-oopsi pizzarull rester. middag-lasagne + salat (lasagne-hakkede tomater, ost, kremost, kjøttdeig, løk, hvitløk) kvelds-røyket laks + eggerøre + div spekemat.


dag 7: frukost-rundstykke + pålegg. lunsj-lasagne rester, middag-crispy kylling (kyllingfilet, sennep, majones, parmesan) kvelds-løvbiff + ost.


må si det at jeg blir utrolig kvalm av masse fett-så jeg dynker ikke maten så den svømmer i det :P men "feter" alt opp ekstra med ost, smør, bacon, osv..

__________________


jente20 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :D Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forandring fryder ninagronn Livets lyse side 3 26-10-10 16:43
Ny og klar for en forandring:) helene:) Spørsmål og svar 6 15-06-08 15:22
Helse og forandring Marianne Fysisk og mental helse 3 27-10-06 14:30
Forandring av kh innhold? Daizy Lavkarbo generelt 6 17-08-05 14:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no