Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sjokolade - igjen ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-10, 18:40   #26
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har kun sett Cavalier på helsekost og, faktisk, Danskebåten .

De har det også på Meny - på samme hylle som spesielle mat (gluten free osv...)

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 18:46   #27
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade - igjen ...

Cocoasen har ikke kh, mengden mandler og rosiner du har brukt blir tilsammen ca 17 gr kh (rosiner er dessverre ikke særlig ketolysevennlig ), hvor mye som er i sjokoladen, må du nesten se på baksiden av pakke, da det gjerne varierer, men det er jo såre enkelt ettersom du har brukt hundre gram .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 18:55   #28
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Cocoasen har ikke kh, mengden mandler og rosiner du har brukt blir tilsammen ca 17 gr kh (rosiner er dessverre ikke særlig ketolysevennlig ), hvor mye som er i sjokoladen, må du nesten se på baksiden av pakke, da det gjerne varierer, men det er jo såre enkelt ettersom du har brukt hundre gram .

joda, sorry det var 19/100 gr så da har vi 36 gr karbs i min porsjon. Dvs da 0,75 karb pr bit. (mer eller mindre, ikke all bitene var like stor) Ok litt forskjell ja Takk for hjelpen! Oppskriften kan anbefales hvis noen skal servere litt ekstra til kaffe besøk

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 21:26   #29
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei
Talking

Sv: Sjokolade - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg har også bare funnet den på helsekost, OG i kiosken på Rikshospitalet, de har ganske bra utvalg (har jeg fått erfare... prøvde alt og fikk temmelig vondt i magen)...

Takker til begge!

Er lite på både danskebåt (bra oppdaga btw photo ) eller på rikshospitalet. Hær i Tromsø er det bare Narvesen på sykehuset, så da sjekker jeg kanskje ut en helsekostbutikk en dag snart.. bynner å minke med soyaproyein alikavel..

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 21:28   #30
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg har også bare funnet den på helsekost, OG i kiosken på Rikshospitalet, de har ganske bra utvalg (har jeg fått erfare... prøvde alt og fikk temmelig vondt i magen)...

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

De har det også på Meny - på samme hylle som spesielle mat (gluten free osv...)

aha..
men det har vi heller ikke i tromsø, vi er litt utafor allfartsvei, ikke rimi engang hær

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 22:04   #31
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Sjokolade - igjen ...

jeg var akkurat på nordlandsferie og fant cavalier i en liten ica nærbutikk. Helt snodig, der oppe har de ALT jeg ikke finner i butikker her!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 22:07   #32
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade - igjen ...

Sånn er det gjerne på landet. Jeg kommer fra en plass med fire hundre innbyggere, har aldri sett maken til velassortert butikk de har der hjemme, altså!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 01:06   #33
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Sjokolade - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av tjeldberg, her.

meeen hva er cavalier? Søkte på google og det kom opp masse hundebilder

Lever fint uten sjokolade, men til enkelte kosekvelder hadde det vært fint med noe annet enn bare nøtter.. Selv om nøttene er populære fra flere enn bare meg

Finner jeg det på rema eller lignede plassa og i såfall hvor, annet snop?
Tidligere så jeg ikke etter sukkerfritt å nå henger jeg lite i den delen av butikken..

Men enig me andre, freia sin 86% er jo mye mer søt nå som man ikke spise sukker, så det holder lenge.

Cavalier er sjokkelade :P
Her har de dem på alle helsekostene (3 stykk i alt, hehe) og på en lokalsjappe.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 01:50   #34
barfor
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 83
barfor er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Lillemeg1, her.

Bare jeg som elsker den fra sukkerfritt? De andre variantene av samme merke som har litt mer karbo i en den mørke er jo HELT himmelsk.. Beste sjokoladen jeg noengang har smakt

Jeg er også veldig glad i sukkerfritt, og syns også at de er bedre enn de fleste vanlige sjokolader. Den med tranebær er min favoritt.

__________________


barfor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 22:40   #35
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Sjokolade - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av barfor, her.

Jeg er også veldig glad i sukkerfritt, og syns også at de er bedre enn de fleste vanlige sjokolader. Den med tranebær er min favoritt.

Kjøpte en sånn fra sukkerfritt for en stund siden. Den var søt den gitt. Følte sånn colabelegg på tenna etter å spist den :P

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 23:27   #36
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokolade - igjen ...

Sjokoladeprinsen (den uten sukker) smaker helt fantastisk. Jeg synes den smaker som ordentlig sjokolade, ikke gir den diare eller mageknip heller.
Inneholder maltiol, men jeg får som sagt ikke problemer av den.
http://sjokoladeprinsen.no/

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 12:54   #37
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Kjøpte en sånn fra sukkerfritt for en stund siden. Den var søt den gitt. Følte sånn colabelegg på tenna etter å spist den :P

Åh, ja! Jeg synes den mer enn annet smaker maltitol med sjokoladesmak, ikke omvendt .
Sjokoladeprinsen sin var ikke verst, faktisk. Jeg spiser ikke så mye sjokolade, men jeg er liksom en sucker for nye produkter, og ser jeg en sukkefri sjokkis jeg ikke har prøvd før, så må jeg liksom bare teste .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 19:30   #38
kineserbolle
Medlem
 
kineserbolle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 55
kineserbolle er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

Sjokoprinsen er fabulous!

__________________
Kommer sterkere tilbake!
kineserbolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 19:36   #39
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade - igjen ...

Hva med atkins sin? Chocolate hazelnut crunch - smaker sjokolade, men er samtidig litt nøtter i - så det er min favoritt. Har smakt de andre sukkerfrie - og ehm... Blæh!! Dessuten blir jeg METT av denne - så fint mellommåltid og krisemåltid når jeg ikke får spist på en god stund

2.8 net carbs i en sjokolade. Coop butikkene skal ihvertfall ha den - ligger med nutrilett (!!) og vitaminer og slikt.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 21:55   #40
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hva med atkins sin? Chocolate hazelnut crunch - smaker sjokolade, men er samtidig litt nøtter i - så det er min favoritt. Har smakt de andre sukkerfrie - og ehm... Blæh!! Dessuten blir jeg METT av denne - så fint mellommåltid og krisemåltid når jeg ikke får spist på en god stund

2.8 net carbs i en sjokolade. Coop butikkene skal ihvertfall ha den - ligger med nutrilett (!!) og vitaminer og slikt.

De er bars og ikke sjokolade de Atkins, men tålelig gode... Men jeg liker ikke den med hasselnøtter, den smaker skikkelig søtstoff i forhold til den andre..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 12:09   #41
Kjetilsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bærum
Alder: 41
Innlegg: 24
Kjetilsen er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

Jeg smakte Atkins bar for første gang i går faktisk, fant de ved en tilfeldighet på Meny, så da kjøpte jeg både den med sjokolade og den med nøtter, og jeg må si begge smakte nydelig, og var også ganske mettende.
For meg trigget den søthungeren så da gikk det som det måtte gå da, spiste opp begge to i løpet av dagen

Kjetilsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige matvarer Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 13:31   #42
Mikitussa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 5
Mikitussa er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

Jeg ser at du bor i Rogaland og jeg kan da melde om at Meny i Jåttåvågen har Sukkerfritt sine sjokolader, både mørk sjokolade, melkesjokolade, mandelsjokolade og en til. I tillegg koster de ikke mer enn rett over 20 kroner. Jeg kjøpte i tillegg en kjekssjokolade med 4 karber pr.100 gram. Den hette MixChoc og var kjempegod som lørdagssnop :-) Det er to stk i pakken og en veier bare 34 gram, så det synes jeg var et godt alternativ :-)

__________________


Mikitussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 15:00   #43
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Kjetilsen, her.

Jeg smakte Atkins bar for første gang i går faktisk, fant de ved en tilfeldighet på Meny, så da kjøpte jeg både den med sjokolade og den med nøtter, og jeg må si begge smakte nydelig, og var også ganske mettende.
For meg trigget den søthungeren så da gikk det som det måtte gå da, spiste opp begge to i løpet av dagen

hehe..men det er ikke så farlig med 2 over 2 dager er det det?? De er jo low carb de??

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 15:01   #44
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Mikitussa, her.

Jeg ser at du bor i Rogaland og jeg kan da melde om at Meny i Jåttåvågen har Sukkerfritt sine sjokolader, både mørk sjokolade, melkesjokolade, mandelsjokolade og en til. I tillegg koster de ikke mer enn rett over 20 kroner. Jeg kjøpte i tillegg en kjekssjokolade med 4 karber pr.100 gram. Den hette MixChoc og var kjempegod som lørdagssnop :-) Det er to stk i pakken og en veier bare 34 gram, så det synes jeg var et godt alternativ :-)

Yum, takk for tipsen! Jeg vet at de fleste sier at vi skal unngå "fake" ting pga søt sug, men jeg syns for meg at jeg vil mye heller ha noe fake i huset for når de suget kommer i steden for å sprekke helt!

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 15:05   #45
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

Bedre å kutte ut alt søtt, så mister du suget

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 15:41   #46
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Bedre å kutte ut alt søtt, så mister du suget

Det har jeg, men hodet har ikke helt skjønt det enda... Jeg hadde lagt noen så kalt cocosa konfekt med cocosa, 86% kakao sjokolade og litt mandler for når jeg har gjester. Syns de var kjemps gode, men lo godt når min datter smakte på de. "Men mamma da, de er jo ikke søt i de hele tatt!" hehe, jeg tenkt ikke over at tingene smaker helt annerledes for oss når vi ikke er vant til søt....

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 20:14   #47
Almyrida
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 76
Almyrida er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

Sjokoladeprinsen er helt topp..! Smaker helt fantastisk, og er veldig liten, så det blir bare noen få biter over hele helgen liksom..
Min sambo som elsker sjokolade, sa det var den beste sjokoladen han hadde smakt..! Kjente ikke at den var sukkerfri..

Almyrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 21:12   #48
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Almyrida, her.

Sjokoladeprinsen er helt topp..! Smaker helt fantastisk, og er veldig liten, så det blir bare noen få biter over hele helgen liksom..
Min sambo som elsker sjokolade, sa det var den beste sjokoladen han hadde smakt..! Kjente ikke at den var sukkerfri..

Regner med du så at det er 2 forskjellige typer? En lilla som er sukkerfritt og en rosa som er vanlig...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokolade igjen, for ordens skyld ... Fofa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 19 06-09-10 18:40
Tilbake igjen (igjen)... Fisken Ketolysekuren 7 01-08-07 22:17
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11
70 % sjokolade kontra 85 % sjokolade donjuanwannabe Lavkarbo generelt 1 28-11-04 17:34
Atkins igjen... Usunt igjen... donjuanwannabe Lavkarbo generelt 10 06-09-04 07:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no