Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ribbe med surkål og salg av Atkins-produkter

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-07, 11:47   #1
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Ribbe med surkål og salg av Atkins-produkter

Hei, jeg begynte på Atkins induksjon i går.
Har et spørsmål, vet at ribbe er fin mat i denne dietten, men hvordan går det med surkål?

Ellers lurte jeg på om noen om vet hvilke butikker som selger Atkins-produkter og andre lavkarbo-produkter som jeg være nyttige? Jeg har hørt at Rimi, Rema og Mega faktisk selger Atkins-produktene, men selger de de over hele landet?

Forresten, et til, kan jeg som går på Atkins bruke produktene på ketolyse.no uten problemer?

tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 11:57   #2
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Ribbe med surkål og salg av Atkins-produkter

Surkål som du lager selv er helt ok, bytt ut sukker med søtstoff!

Tror veldig mange matvarebutikker, samt helsekost selger noe lavkarbo. prod.

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 12:10   #3
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Ribbe med surkål og salg av Atkins-produkter

Takk for raskt svar!
Jeg så på pakningen her (det er Euroshopper surkål), og det står følgende indigrenser:
Hodekål sukker, eddik, salt, krydder konseveringsmiddel (E211, E202)

Vet ikke hva hodekål sukker er egentlig, men det høres vel ut som det er uaktuelt.

Da har jeg enda et spørsmål, beklager for at jeg spør om så mye her, men er litt usikker og vil helst ikke gjøre noen feil.
Vi skal spise Euroshopper julepølse her, det står ikke noe om karbohydrat innhold på pakningen (står kun "fett maks 25%").
Ingredienser: kjøttråstoff avsvin og storfe (47%), vann, flesk, taplokastivelse, salt, melkeprotein, krydder, antioksident (E 326), druesukker, sitron, smaksforsterker (E 621).
Det ser vel heller tvilsomt ut, druesukker og melkeprotein er vel ikke bra, hvis jeg har forstått ting riktig.


Sist redigert av tech : 07-01-07 kl 12:21.
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 13:18   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ribbe med surkål og salg av Atkins-produkter

Opprinnelig lagt inn av tech, her.

Takk for raskt svar!
Jeg så på pakningen her (det er Euroshopper surkål), og det står følgende indigrenser:
Hodekål sukker, eddik, salt, krydder konseveringsmiddel (E211, E202)

Vet ikke hva hodekål sukker er egentlig, men det høres vel ut som det er uaktuelt.

Da har jeg enda et spørsmål, beklager for at jeg spør om så mye her, men er litt usikker og vil helst ikke gjøre noen feil.
Vi skal spise Euroshopper julepølse her, det står ikke noe om karbohydrat innhold på pakningen (står kun "fett maks 25%").
Ingredienser: kjøttråstoff avsvin og storfe (47%), vann, flesk, taplokastivelse, salt, melkeprotein, krydder, antioksident (E 326), druesukker, sitron, smaksforsterker (E 621).
Det ser vel heller tvilsomt ut, druesukker og melkeprotein er vel ikke bra, hvis jeg har forstått ting riktig.

Surkål er OK, men kun hjemmelaget. Ferdig pakke fra butikken hører nok ikke til på Atkins. Alle former for sukker bør unngås. Har en matvare over 5 karber pr 100 gram bør du ikke tenke på den i det hele tatt.

Ikke kjøp matvarer som ikke er merket med næringsinnhold. ALLE matvarer skal være merket. Unntatt er de som selges i løs vekt. Og er de ikke merket skikkelig er de sannsynligvis ikke produsert i Norge og da ville jeg ikke stolt på innholdsfortegnelsen heller.

Euroshopper pølsa inneholder bl.a. taplokastivelse, salt, druesukker og smaksforsterker. Alt dette bør du holde deg unna. Pølsa er billig, men det er det en årsak til. Jeg ville IKKE spist den.

Du kan bruke alle Ketolyseproduktene på Atkins !
Atkinsprodukter skal være i sagl i hele landet, men siden de ikke er spesielt gode er det dårlig salg og mange har sluttet med dem eller tar inn et minimum av varer.

Hold deg til ren mat uten tilsetningstoffer. Unngå posemat/ferdigmat.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Tarmbesvær, ernæring og de nye kostfibre JEDI Lavkarbo generelt 0 02-06-06 11:50
Min Atkins Ukemeny Marianne Atkins kosthold 3 31-08-05 14:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no