Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-09, 21:44   #1
charri
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 8
charri er på en erverdig vei

Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med

Hei! jeg er helt ny i dette her, men vill gjerne prøve Atkins, jeg er 19 år og 173 høy veier nå 68 kg etter og ha gått ned 30 kg på lavkalori! det jeg egentlig lurer på først er om jeg vill gå opp i vekt igjen vis jeg starter på atkins siden jeg har gått på lavkalori en god stund?

jeg har ikke kjøpt noe bok enda men hvem anbefaler dere ?
hadde tenkt og kjøpe bok i morgen vis noen kunne svare meg på det jeg lurte på, gidder ikke prøve atkins vis jeg går opp i vekt igjen av det pga lavkalori dietten.

ble litt rotete formulert kansje, men håper på ett svar.

Tusen Takk

charri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nei du, det aner jeg ikke enda.. Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 21:56   #2
Slankerinna
Juniormedlem
 
Slankerinna sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 21
Slankerinna er på en erverdig vei

Sv: Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med:D

Je kan desverre ingenting om Atkins, men lurte på hva du spiste på lavkarbo?

__________________


Slankerinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 22:01   #3
charri
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 8
charri er på en erverdig vei

Sv: Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med:D

lavkalori mener du ? har bare spist det.
neeh... lite.. mye salat og grønnsaker.

80 g isbergsalat
85 g kyllingfile
noen sylteagurker og noen ganger hele 55 g laks.... hehe

eller 150 dampet brokkoli og 100 g kylling file.

eller wok, med 100 g paprika og 150 g brokkoli og 85 g kylling file eller en boks tunfisk.

det her er vel det, spiste en del cottage cheese også. veldig glad i det, men kan ofre det. hehe

charri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nei du, det aner jeg ikke enda.. Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 22:06   #4
charri
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 8
charri er på en erverdig vei

Sv: Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med:D

ligger forresten på alt fra 900-1600 ckal om dagen, jeg trener 6 dager i uka og har i grunn blitt sjuk i huet av den kaloritellinga, det blir nesten en sykdom.

charri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nei du, det aner jeg ikke enda.. Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 22:36   #5
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med:D

Gratulerer med minus 30 kg på lavkalori! Det er jammen godt gjort!

Først av alt ville jeg lest litt om Atkins. Eller noen andre, hvis du er usikker på hva du vil følge. Lavkarbo er jo helt motsatt av hva du har spist til nå, og tankegangen om hva som er sunt - og hva man legger på seg av - blir snudd helt på hodet.

Atkins Nye slankerevolusjon

Her er noen andre bøker

Her er LCHF på tre minutter

Ketolysekuren

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 06:49   #6
charri
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 8
charri er på en erverdig vei

Sv: Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med:D

jo takk, hehe

har lest litt som atkins, prøver og lese litt om alt, tror jeg drar til byen etterpå og ser om de har noen bøker, kanskje jeg finner noe interessant.

charri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nei du, det aner jeg ikke enda.. Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 09:48   #7
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med

Siden du har ligget såpass lavt på kaloriene, og tydeligvis ganske lenge, siden du har så bra resulktat, er det ikke usannsynlig at du vil gå litt opp i vekt før du fortsetter å gå ned, hvis du går over til lavkarbo.
Håper du allikevel finner ut at det er verdt det på sikt, både for vekta og helsas skyld.
Hvis det er vanskelig for deg å akseptere, så kan du i en kort periode etter at du har gått over til lavkarbo fortsette å telle kalorier. (F eks ligge rundt 1600, som var det meste du spiste på lavkalori) Huff, det er vanskelig for meg å anbefale noen å telle kalorier, men vil heller anbefale deg dette enn at du fortsetter med lavkalori fordi du er redd for å legge på deg litt i overgangen. Sannsynligvis er det nødvendig bare en kort stund.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 13:47   #8
charri
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 8
charri er på en erverdig vei

Sv: Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med

så du tror det er mulig at jeg kan fortsette og gå ned vis jeg bytter til lavkarbo? vekta har stått litt stille nå en stund og vill gjerne at den skal komme igang igjen..

æsj jeg vill sååå gjerne begynne allerede i morgen, men de hadde ikke noen lavkarbo bøker her i byen

charri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nei du, det aner jeg ikke enda.. Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 14:24   #9
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med

Det er bare å begynne det.
Du kan lære mer mens du praktiserer. Sjekk link nr 3 om LCHF som Veggpryd postet til deg. Kanskje det er nok til at du kan komme i gang. ?

Lykke til til deg!

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 14:42   #10
charri
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 8
charri er på en erverdig vei

Sv: Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med

Nalana: hmm, kan jeg bare spørre deg om noe ?
jeg var på butikken og kjøpte mat i stad, kjøpte masse egg ( elsker egg) og bacon da, men så jo først NÅ at det står sukker (?! ) på innhold. så da kan jeg ikke spise den ? kan du anbefale noe bacon ? for jeg fant liksom bare den og de andre sto det ikke noen næringsinnhold på.

og kan du bare gi meg ett tips til åssen jeg skal lage frokost i morgen, stekte egg og småretts bacon er det ok? og skal jeg steke det i meierismør ?

charri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nei du, det aner jeg ikke enda.. Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 15:31   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med

Stek alltid i meierismør eller kaldpressa oljer. Alt lett er forbudt, det inneholder mye karbo og usunne planteoljer
Sjekk karboinnholdet på den baconen, sannsynligvis er det så lite karbohydrater at det ikke gjør noe. Et par egg, 100-150g bacon og litt grønt ved siden av er godt. Jeg prøver å lage til måltider på ca 5 karber, 4 måltider på totalt 20 karber.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 15:43   #12
charri
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 8
charri er på en erverdig vei

Sv: Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med

ja for jeg så på hvor mange karbo det var og det sto 0 så da tok jeg jo den... skal vel kansje regne 1 på den, mener jeg leste det ett sted?

charri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nei du, det aner jeg ikke enda.. Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 19:27   #13
charri
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 8
charri er på en erverdig vei

Sv: Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med

lurer på om jeg kan skrive ned de matvarene jeg har i hus og om noen kan sette opp ett eksempel på noen måltider så jeg ser hva greia er liksom, jeg har prøvd selv, men jeg er er redd for for mye fett og kalorier, jeg vet jo at fett er bra her, men jeg klarer liksom ikke stole på meg selv.
trenger expert hjelp.

Egg
smårettbacon
smårettskinke
bacon
svine kjøtt
laks
kylling
isbergsalat
agurk
reker

det er dette jeg har akkurat nå..
håper noen kan hjelpe

charri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nei du, det aner jeg ikke enda.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Jeg trenger litt hjelp fra dere sirkel Induksjonen 7 24-02-08 09:16
Jeg er ny her jeg ... og trenger litt hjelp fra dere ekspertene:-) Pusen Ketolysekuren 12 29-01-08 20:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no