Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvilke grønnsaker?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-09, 21:37   #1
Rooogern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Elverum
Alder: 43
Innlegg: 14
Rooogern er på en erverdig vei

Hvilke grønnsaker?

Hei, jeg holder på å lage meg ukemeny og lurer på hvilke grønnsaker dere anbefaler for å få i seg det man trenger av næring?

Rooogern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 14:46   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke grønnsaker?

Brokkoli, blomkål, squash, tomater, rødløk, purreløk, selleristang, aubergine, hvitløk, hodekål, paprika, lollosalat, hjertesalat, avocado, agurk og alt av urter.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 15:13   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke grønnsaker?

Omtrent allt av grønnsaker som vokser over jorda (jo mer farge, jo mer næring ), i tillegg litt løk og sellerirot

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 23:14   #4
Rooogern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Elverum
Alder: 43
Innlegg: 14
Rooogern er på en erverdig vei

Sv: Hvilke grønnsaker?

Tusen takk, da har jeg litt å velge mellom.

Rooogern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 10:52   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke grønnsaker?

Hei
I praksis blir det er del brokoli og blomkål. Stekte grønnsaker kan være en god avveksling ( benytt grønnsakene ovenfor) Blandet salat er også viktig og fint til lunsj.
ertestuingerstatning er det mange som liker, oppskrift her i forumet eller i boken.
MVH
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 13:27   #6
monaks
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østerdalen
Alder: 58
Innlegg: 2
monaks er på en erverdig vei

Sv: Hvilke grønnsaker?

Hei
Jeg er i min fjerde uke med ketolysekuren. Men jeg blir litt usikker på hvor mye grønnsaker jeg kan faktisk kan spise. Er det noen fare for at jeg spiser for mye? Jeg får ikke i meg karbo fra andre kilder. Resten av maten kommer fra fisk, ost, egg og kjøtt. I tillegg til smør, fløte og rømme da. Synes det er litt vanskelig å lese ut fra boka ketolysekuren. Må tilføye at alle grønnsakene jeg spiser vokser over jorda. Håper noen der ute kan svare meg.

__________________


monaks er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke helt! Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 13:42   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke grønnsaker?

Opprinnelig lagt inn av monaks, her.

Hei
Jeg er i min fjerde uke med ketolysekuren. Men jeg blir litt usikker på hvor mye grønnsaker jeg kan faktisk kan spise. Er det noen fare for at jeg spiser for mye? Jeg får ikke i meg karbo fra andre kilder. Resten av maten kommer fra fisk, ost, egg og kjøtt. I tillegg til smør, fløte og rømme da. Synes det er litt vanskelig å lese ut fra boka ketolysekuren. Må tilføye at alle grønnsakene jeg spiser vokser over jorda. Håper noen der ute kan svare meg.

Men veier du grønnsakene så du vet hvor mange karber de inneholder? Spiser du nær 15karber fra grønnsaker? I såfall er du nok på riktig spor.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 13:46   #8
monaks
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østerdalen
Alder: 58
Innlegg: 2
monaks er på en erverdig vei

Sv: Hvilke grønnsaker?

Jeg må tilstå at jeg ikke veier grønnsakene. Men må begynne med det. Vil ha det litt enkelt og med minst mulig jobb skjønner du! Takk for svaret.

__________________


monaks er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke helt! Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 13:47   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke grønnsaker?

Opprinnelig lagt inn av monaks, her.

Jeg må tilstå at jeg ikke veier grønnsakene. Men må begynne med det. Vil ha det litt enkelt og med minst mulig jobb skjønner du! Takk for svaret.

Vei til du vet hvor mye så og så mye av den og den grønnsaken inneholder. Hvis ikke har du jo IKKE peiling på om du får i deg dine 15 / 20 karbohydrater...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 14:20   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke grønnsaker?

Opprinnelig lagt inn av monaks, her.

Hei
Jeg er i min fjerde uke med ketolysekuren. Men jeg blir litt usikker på hvor mye grønnsaker jeg kan faktisk kan spise. Er det noen fare for at jeg spiser for mye? Jeg får ikke i meg karbo fra andre kilder. Resten av maten kommer fra fisk, ost, egg og kjøtt. I tillegg til smør, fløte og rømme da. Synes det er litt vanskelig å lese ut fra boka ketolysekuren. Må tilføye at alle grønnsakene jeg spiser vokser over jorda. Håper noen der ute kan svare meg.

Du bør bruke litt tid på å veie og telle.

Fløte inneholder karbo, rømme inneholder karbo.

Og i boka står det hvor mye karbo du skal ha: 15 Allt som inneholder karbohydrater skal telles med

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grønnsaker (hvilke er best?) froken Spørsmål og svar 10 04-01-09 22:03
Hvilke grønnsaker er bra da? Noen som kan gi meg ett lite tips for en dag med mat? Hønemor Ketolysekuren 12 11-10-08 12:02
Hvilke grønnsaker?? tullann Lavkarbo generelt 9 19-07-07 09:03
Hvilke grønnsaker skal man ikke steke/koke? Lotusia Fysisk og mental helse 0 19-05-07 17:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no