Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lurer litt ang matvarer

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-11, 20:43   #1
suzi29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 24
suzi29 er på en erverdig vei

Lurer litt ang matvarer

jeg er ny i dette forumet, men jeg har tjuv lest en del av oppskriftene som er lagt ut her og har hatt kjempe nytte av dette. jeg begynte med lavkarbo for 3 uker siden. jeg bestilte ferdig mat men dette syntes jeg rett og slett smakte dritt. jeg har begynt nå og lage maten selv går ikke fult så fort ned lengre men det går nedover har nå gått fra 92,3 kg til 88,2 på bare 3 uker det var litt om meg, men så lurer jeg. hvor mange karbohydrater skal jeg ha pr dag? jeg ser mange av oppskriftene inneholder tomatpure og dette synes jeg er veldlig godt i maten men den minste kabo innholdet jeg finner i tomatpureen er 17 pr 100 g. er ikke det mye? og en annen ting også jeg kjøpte en rømmedresing på butikken med 6,8 pr 100 g er det også for mye? jeg er rimelig fersk i dette men synes dette bare er gøy så jeg setter veldig pris på svar og innspill fra dere som tydeligvis kan dette godt

suzi29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 20:53   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lurer litt ang matvarer

Lavkarbo er opp til ca 150g karber om dagen, så når du skriver Egenkomponert i filosofiboksen, er det vanskelig å vite hvor mange karber du mener du bør ha!

Tenker du bør lese denne flotte nybegynner- tråden og så bestemme deg for en retning du vil følge!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:20   #3
suzi29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 24
suzi29 er på en erverdig vei

Sv: Lurer litt ang matvarer

takk skumleste litt på det nå, får nok mange svar det. tror jeg å være flinkere til og regne på dette med karbo innhold. off var mye greier og sette seg inn i. jeg har egentlig hatt den filosofien at alt med over 5-6 krbo pr 100 g er greit og spise, har jo funket til nå men da er det kanskje ikke rett. jeg skal prøve og få satt meg inn i dette

suzi29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:44   #4
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Lurer litt ang matvarer

Opprinnelig lagt inn av suzi29, her.

takk skumleste litt på det nå, får nok mange svar det. tror jeg å være flinkere til og regne på dette med karbo innhold. off var mye greier og sette seg inn i. jeg har egentlig hatt den filosofien at alt med over 5-6 krbo pr 100 g er greit og spise, har jo funket til nå men da er det kanskje ikke rett. jeg skal prøve og få satt meg inn i dette


Alt med over 5-6 per hundre? Mener du kanske alt med UNDER 5-6?

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 11:12   #5
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Lurer litt ang matvarer

Hvis du synes det fungerer er det vel ingen vits i å endre på det ?
Det er ingenting som er riktig eller galt for alle, man må finne det som passer for seg selv Det er ikke alltid så lett, men hvis du er fornøyd sånn du spiser nå så fortsett med det, mens du leser litt mer, og plukker opp tips Men det er viktig å ikke endre for mye på en gang! Lykke til videre Det trenger ikke alltid være så vanskelig som det kan se ut som

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 18:07   #6
suzi29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 24
suzi29 er på en erverdig vei

Sv: Lurer litt ang matvarer

takk for det, ja jeg tror jeg fortsetter som før så lenge det virker. jeg har hatt 2 sprekker på 3 uker flaut men sant men har alikevel gått ned. i dag har jeg spist en nydelig middag 1 1/2 kotelett, med stekt sjapingjong med grillkrydder og bakte tomater med ost duppet i rømme, jeg koser meg værre jeg hehe. men dette funker for meg og jeg kommer til og lese meg opp litt. men jeg har ikke fått noe svar på tomatpureen og dressingen. jeg finner ikke helt ut av det?

suzi29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 18:09   #7
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Lurer litt ang matvarer

Kjøp tomatpure på REMA (de små hermetikkboksene) - de har vel 2-3 karber kun synes jeg å huske.....det er iallefall veldig lite!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 18:16   #8
marionilona
Medlem
 
marionilona sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 124
marionilona er på en erverdig vei

Sv: Lurer litt ang matvarer

Rømmedressing er jo kjempe-enkelt å lage selv, og smaker MYE bedre, syns jeg da
En boks seter-rømme, et fedd hvitløk, smk til med salt og pepper. Man kan også ha oppi litt majones. Man kan jo selvsagt bruke de krydderiene man liker best. Nammenam...
Noen ganger bruker jeg bare det jeg har i kjøleskapet, så i dag ble det "kremfesh"-dressing.

__________________
Besøk min blogg.

1. delmål: - 5 kg. CHECK!
2. delmål: Bmi på 24 (normalvekt).
marionilona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 18:24   #9
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lurer litt ang matvarer

Landlord sin tomatpure har 5,5 karb pr 100 gr vare den hermetiske, så den er absolutt lovlig Flere av landlord sine produkter som inneholder mindre karber enn tilsvarende varer

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 20:13   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lurer litt ang matvarer

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Kjøp tomatpure på REMA (de små hermetikkboksene) - de har vel 2-3 karber kun synes jeg å huske.....det er iallefall veldig lite!

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Landlord sin tomatpure har 5,5 karb pr 100 gr vare den hermetiske, så den er absolutt lovlig Flere av landlord sine produkter som inneholder mindre karber enn tilsvarende varer

Dette gjelder nok ikke lengre!

Dette fra Rema:


På vårt eksisterende produkt på glass er karbohydratverdien på 12 gram pga en høyere tomatkonsentrasjon enn våre øvrige tomatpureer.
Vi har byttet leverandør for 140 g nå, og vi har nylig deklarert varen på nytt. Karbohydratinnholdet på vårt nye produkt er på 20 g.

Med vennlig hilsen / Best regards

Jeanette Johnsen
Designkoordinator EMV
REMA 1000 Norge AS

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 20:16   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lurer litt ang matvarer

Opprinnelig lagt inn av suzi29, her.

men jeg har ikke fått noe svar på tomatpureen og dressingen. jeg finner ikke helt ut av det?

Det er ikke så mye man bruker av gangen, så i likehet med hvitløk feks kan man tillate seg å bruke litt som "krydder" på en måte!
Omman teller karber, får man legge på en karb eller to om man har brukt tomatpure eller hvitløk.
Ang rømmedressing er det bedre å kjøpe rømme og mekke dressing selv. Da vet du hva som er i den også. De lurer jo til og med sukker inn i baconet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 20:19   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lurer litt ang matvarer

Ja, lykke til med å spise 100g tomatpure på en gang Blir rimelig sår i munnen vil jeg tro! 1ss veier som regel 10-20g, dvs 1,5-2g karbo.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 20:23   #13
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lurer litt ang matvarer

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dette gjelder nok ikke lengre!

Dette fra Rema:


På vårt eksisterende produkt på glass er karbohydratverdien på 12 gram pga en høyere tomatkonsentrasjon enn våre øvrige tomatpureer.
Vi har byttet leverandør for 140 g nå, og vi har nylig deklarert varen på nytt. Karbohydratinnholdet på vårt nye produkt er på 20 g.

Med vennlig hilsen / Best regards

Jeanette Johnsen
Designkoordinator EMV
REMA 1000 Norge AS

Hæææææææææææææææææææ, jeg har da de hermetiske som jeg ennå kjøper og de står det oppgitt 5,5 g karb pr 100 gr vare og boksen inneholder 140 gram. Er disse gått ut? Jeg kjøpte på lørdag sist, må jeg hamstre?

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 20:34   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lurer litt ang matvarer

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Hæææææææææææææææææææ, jeg har da de hermetiske som jeg ennå kjøper og de står det oppgitt 5,5 g karb pr 100 gr vare og boksen inneholder 140 gram. Er disse gått ut? Jeg kjøpte på lørdag sist, må jeg hamstre?

Ser ut som om litt hamstring kan være på sin plass, ja!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:07   #15
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lurer litt ang matvarer

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er ikke så mye man bruker av gangen, så i likehet med hvitløk feks kan man tillate seg å bruke litt som "krydder" på en måte!
Omman teller karber, får man legge på en karb eller to om man har brukt tomatpure eller hvitløk.
Ang rømmedressing er det bedre å kjøpe rømme og mekke dressing selv. Da vet du hva som er i den også. De lurer jo til og med sukker inn i baconet!

+ den kokte skinka er det flere av som det er sukker i ja. Så obs,obs for sukkerfellene.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 22:30   #16
suzi29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 24
suzi29 er på en erverdig vei

Sv: Lurer litt ang matvarer

tusen takk for svar skal iallefall prøve og lage en rømmedressing på egen hånd jeg i min " egen" komponerte diett prøver og holde med til matvarer som hele tiden er under 5-6 kaber pr 100 g. men denne tomarpureen må jeg gjøre noe med. skal ta meg en tur på rema i morgen. det jeg har gjort er at jeg har laget en kjøttdeig gryte med fløte, rømme tomatpuree og litt løk. denne er så fryktelig god som helge snaks og da lager jeg opp en stor porsjon som jeg spise av til både middag og kvelds, ungene får denne sausen til spagettien. der har jeg litt over et halvt glass med tomatpure oppi, dette blir kanskje litt mye så jeg får begrense meg litt der. men tusen takk for svar

suzi29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei jeg har lest litt om pcos og jeg lurer på litt yunie89 PCOS og karbohydratkontroll 8 16-04-09 11:55
Lurer litt jeg Irenesol Ketolysekuren 17 08-03-09 20:24
Jeg lurer litt.. turid Dr Lindbergs 3 25-08-06 20:07
lurer litt... Neemo South Beach 3 12-06-05 22:24
Lurer litt Elisabeth Atkins kosthold 10 11-01-05 12:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no