Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ned i vekt med masse kalorier

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-11, 10:58   #51
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Du sparer en del ved å bestille fra feks Iherb.com

Fant det nå i sted via Google, og tenkte jeg skulle legge ut lenken til de som er interessert:

http://www.iherb.com/organic-by-natu...0-g/16051?at=0

Skal definitivt bestilles! Må bare overtale mamma til å la meg "låne" kredittkortet hennes...

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 11:12   #52
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Jeg hadde skrevet feil startvekt i går tidlig var vekta 71.6,så da har jeg gått ned 400 gram

Sliter med 3000 kcal ja,spiste lunsj nå og det ble 1357 kcal med de 2 koppene kaffe med fløte i som jeg drakk til frokost. Jeg veit at jeg klarer ca det samme tallet til middag,men problemet blir til kvelden,for da er jeg ennå mett etter dagens 2 første måltider

Men jeg gir meg ikke uansett (hvis ikke vekta går opp 5 kilo da hehe)

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 11:16   #53
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Også må jeg ha med at på dette døgnet har jeg ikke hatt lyst på/orket snop,er så mett at jeg triller og har åndenød til tider
Før har jeg alltid følt meg mett etter mat,men uansett hvor mye jeg har spist så har jeg fysi på sjokolade eller desser etterpå,så det er tydelig at jeg må ha mere fett i maten enn jeg har spist før (selv om jeg syns at jeg spiste mye fett)

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 11:33   #54
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Hmm tror jeg skal prøve dette her ihvertfall en ukes tid og se hva som skjer. Må bare komme meg hjem fra reise først og få unna en fest i morgen.

Veldig fint at dere legger ut eksempel på dagsmenyer, gjør det litt enklere for oss som ikke gidder å tenke selv

Har vært oppimot 3000 kcal daglig før, men spiste ikke så mye fett da og da bevegde vekta seg hverken ene eller andre veien. På Skaldeman spiste jeg mye fett, men minimalt med kh og vekta gikk opp. De gangene jeg har gått ned i vekt har det vært ved høyere inntak av kh (25-50 g kh) og kalorikontroll, så kanskje høyere inntak av kh og fett er nøkkelen for nedgang?? Er jo i ketose opp itl 50 g kh uten problem. Prøve å ligge på 80% fett minimum kanskje - blir mye deilig fløte- og gorgonzolaost-saus av det gitt og brie mmmmmm

Problemet er vel at jeg blir så mett at jeg ikke orker å trene og det går ikke. Er helt avhengig av å trene, ikke minst for det at ryggen skaper seg. Dessuten har vi treningskonkurranse på jobben og skulle du ha sett - jeg leder hele dritten (ehmmmm - skryte, skryte) og det har jeg tenkt å fortsette med bare for å stoppe kjeften på enkelte negative kjerringer

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 12:14   #55
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Begynte i går og har gått ned 400 gram til i dag og da snakker vi å gå fra 1400 kcalorier til over 2500 ,mere orket jeg ikke,var stapp mett Økte samtidig fra 15 karbo til ca 30,siden jeg har hatt litt lite energi i det siste.

Legger inn hva jeg spiste og drakk i tilfelle noen vil være med å prøve

Frokost : 2 kopper kaffe med 1/2 dl fløte pr kopp

Lunsj : 2 pannekaker av 2 egg, 1/2 dl fløte,1 ss glutenmel ,fylt med 4 ss creme fraiche og 30 gram bringebærsyltetøy uten sukker,orket ikke alt hehe

Middag : 2 løvbiff, 250 gr brokkoli,saus lagd av 100 gr smør og 1 egg (holdt på å sprekke etterpå)

Kvelds : 200 gr tyrkisk youghurt, 1/2 dl fløte og 1 ss rørte bringebær

Kcal : 2577 kcal
Fett : 238.59
Protein :88.44
Karbo : 30.17

Prosentfordelingen ble :
Fett : 82 %
Protein : 13 %
Karbo : 5 %

Startvekt : 71.6
1 dag : 71.2

Jeg skal prøve 1 uke med dette,men prøve å komme opp i ca 3000 kcalorier daglig,eneste utfordringen er vekta for nå er frøken rød på vei ,og da pleier jeg å gå opp 1-2 kg Derfor kommer jeg ikke til å avslutte underveis,heller notere vekt hver morra og se hva summen blir i slutten av neste uke, spennende dette her Jeg slår ikke ut på ketosestix,men det har nok noe med 4 liter vanninntak daglig å gjøre

SHIT!!! Dette hørtes mye ut - ikke rart du er mett!!! Men for et herlig eksperiment da!!! Lurer på hva Drevon hadde sagt til dette??

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 18:44   #56
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Hmm tror jeg skal prøve dette her ihvertfall en ukes tid og se hva som skjer. Må bare komme meg hjem fra reise først og få unna en fest i morgen.

Veldig fint at dere legger ut eksempel på dagsmenyer, gjør det litt enklere for oss som ikke gidder å tenke selv

Har vært oppimot 3000 kcal daglig før, men spiste ikke så mye fett da og da bevegde vekta seg hverken ene eller andre veien. På Skaldeman spiste jeg mye fett, men minimalt med kh og vekta gikk opp. De gangene jeg har gått ned i vekt har det vært ved høyere inntak av kh (25-50 g kh) og kalorikontroll, så kanskje høyere inntak av kh og fett er nøkkelen for nedgang?? Er jo i ketose opp itl 50 g kh uten problem. Prøve å ligge på 80% fett minimum kanskje - blir mye deilig fløte- og gorgonzolaost-saus av det gitt og brie mmmmmm

Problemet er vel at jeg blir så mett at jeg ikke orker å trene og det går ikke. Er helt avhengig av å trene, ikke minst for det at ryggen skaper seg. Dessuten har vi treningskonkurranse på jobben og skulle du ha sett - jeg leder hele dritten (ehmmmm - skryte, skryte) og det har jeg tenkt å fortsette med bare for å stoppe kjeften på enkelte negative kjerringer

Stå på.
Negative kjerringer liker vi ikke

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 21:09   #57
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

SHIT!!! Dette hørtes mye ut - ikke rart du er mett!!! Men for et herlig eksperiment da!!! Lurer på hva Drevon hadde sagt til dette??

Drevon ville sagt at vi leker med livet....... Helt enig i at vi leker, men jeg syns det er herlig å leke Har endatil overskudd til å leke meg med maten (selv om det ikke er pent å leke med maten ) og vekten og kroppen min - og det sier ikke lite om økt selvtillit og bedret selvbilde.
Jeg har fått et nytt liv og en ny livsstil i gave fordi jeg hørte på den rette informasjonen om kosthold fra mennesker jeg stoler på..... Før det hørte jeg på staten og slike som Drevon.....det kommer jeg aldri mer til å gjøre.

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 08:08   #58
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Dæven her går det unna Gunnar

Startvekt : 71.6
1 dag : 71.2
2 dag : 70.9

MINUS 700 gram på 2 dager

Frokost : 2 kopper kaffe med 1/2 dl fløte pr kopp

Lunsj : omelett av 3 egg, 30 gr baconost,30 gr smør,100 gr bacon og 2 ss creme fraiche

Middag : 250 gram most brokkoli og blomkål med 1/2 dl fløte og 50 gr smør, 2 biter laks (225 gram) 4 ss seterrømme

Kvelds : var fortsatt mett etter middagen men manglet 15 karbo så spiste 50 gram 70 % premium sjokolade

Drikke : 3.8 liter vann søtet med stevia sjokolade 1-3 kopper kaffe/te med fløte
Trim : ikke en dritt (trente forrige dagen og skal trene igjen i morra

Kcal : 2902 kcal
Fett : 262.26
Protein :105.03
Karbo : 27.63

Prosentfordelingen ble :
Fett : 82 %
Protein : 15 %
Karbo : 4 %

Må også igjen få med at jeg har mensen og da pleier jeg å gå opp 1-2 kilo (lurer på hva vekten hadde vist i en mensfri uke )

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 09:49   #59
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Hm - ikke helt samme reaksjon her enda, men jeg venter ihvertfall ut uka... vi spiser omtrent samme fordeling av næringsstoffer faktisk hehe

Kult!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 10:23   #60
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hm - ikke helt samme reaksjon her enda, men jeg venter ihvertfall ut uka... vi spiser omtrent samme fordeling av næringsstoffer faktisk hehe

Kult!

Synd siden vi har like mye vi vil bli kvitt har du økt noe i vekt til i dag eller ? hva spiser du i forhold til meg ?

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 12:06   #61
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Samme vekt i dag som i går, har gått opp noen få hundre gram fra mandag. Noterer i boka underveis

I går spiste jeg feks skaldemans kjøttkaker med majones/CF dressing til frokost, thorleifs fiskekaker (laga i fjor høst av egenfangst) med halve porsjonen majo/CF dressing og to små Karins Mitt aller beste brød skiver, til middag ble det 100 gram grillet kylling uten skinn med majodressing. Et par kopper lavkalori/-karbokakao med masse fløte i og en atkins. Samme energi og næringsfordeling som du faktisk hehe

I dag ble det røykalaks 100 gram og 3 egg og halv dl fløte til eggerøre med to små skiver Karins-brød. Lunsj antar jeg blir kylling uten skinn med majodressing og ti lmiddag blir det torsk, bacon, grønnsaker og smeltet smør. Sikkert et par kopper kakao med fløte for å komme høyt nok opp

Drikker enormt mye mer vann enn på lenge, det har jeg virkelig tro på - får i meg sikkert 4 liter rent vann pr dag Det har blitt et par små glass med cola light innimellom, men ingen mengder.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 13:41   #62
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Syns 1 uke er i knappeste laget for å kunne avgjøre for eller imot, derfor valgte jeg da også å gjøre dette eksperimentet til en treukers test.
Etter neste uke blir det spennende å se om vekten min reduserer seg ytterligere - om denne "feitekuren" har virket som en boost for kroppen til å la mer lagret fett forbrennes. Gleder meg

Det som forbløffer meg er at jeg fortsatt er i ketose med 46 kh inntatt hver eneste dag -og at jeg ikke går drastisk opp i vekt når jeg inntar så mange kalorier.
Nå skal det sies at jeg, med mine 1,80, er stor til å være kvinne, i tillegg er jeg ganske muskuløs.

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 13:49   #63
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Denne tråden er såååå spennende å følge med på !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 13:52   #64
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Syns 1 uke er i knappeste laget for å kunne avgjøre for eller imot, derfor valgte jeg da også å gjøre dette eksperimentet til en treukers test.
Etter neste uke blir det spennende å se om vekten min reduserer seg ytterligere - om denne "feitekuren" har virket som en boost for kroppen til å la mer lagret fett forbrennes. Gleder meg

Det som forbløffer meg er at jeg fortsatt er i ketose med 46 kh inntatt hver eneste dag -og at jeg ikke går drastisk opp i vekt når jeg inntar så mange kalorier.
Nå skal det sies at jeg, med mine 1,80, er stor til å være kvinne, i tillegg er jeg ganske muskuløs.

Jeg er en liten kvinne på 1.60 og er vel det man kan kalle muskelfraværende Og når jeg kan dytte i meg nesten 3000 kcalorier og 250 gram fett OG gå ned i vekt,da blir jeg imponert Enig i at 1 uke er for lite,men jeg sa at hvis jeg gikk opp 5 kilo på den uka,ville jeg hoppe av,men fortsetter dette så skal jeg holde på til jeg har nådd vekten jeg vil ha,selv om det kan ta maaaange uker.

Det som er rart er at når jeg skal legge meg på kvelden (veier hver kveld også) så føler jeg meg så feit,kvapsete og tung og lurer noen sekunder på om jeg skal tørre å gå på vekta,og jeg blir like lang i trynet hver gang jeg ser tallene

Kvelden før jeg startet viste vekta 73.2,kvelden etter var den 72.2 og i går kveld 72.3 og så er 700 gram borte vekk,og dette kan vel ikke være vann,siden jeg har holdt på med lavkarbo i flere mnd ?

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 13:54   #65
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Syns 1 uke er i knappeste laget for å kunne avgjøre for eller imot, derfor valgte jeg da også å gjøre dette eksperimentet til en treukers test.
Etter neste uke blir det spennende å se om vekten min reduserer seg ytterligere - om denne "feitekuren" har virket som en boost for kroppen til å la mer lagret fett forbrennes. Gleder meg

Det som forbløffer meg er at jeg fortsatt er i ketose med 46 kh inntatt hver eneste dag -og at jeg ikke går drastisk opp i vekt når jeg inntar så mange kalorier.
Nå skal det sies at jeg, med mine 1,80, er stor til å være kvinne, i tillegg er jeg ganske muskuløs.

Det er så sant - men hadde jeg gått opp TRE kilo på en uke så hadde jeg blitt litt skeptisk *ler* Jeg har ikke sjekket med stix, skal gjøre det i kveld for å se. Jeg er 175 og har etter snart to år på lavkarbo funnet ut at jeg er ekstremt sterk, og at mine store lår faktisk skjuler store muskler - ikke bare fett (takk til min skjønne PT for å hjelpe meg og finne ut det da jeg tok 155 kilo på benpress etter ÅTTE x 10 rep på vei opp dit da vi gjorde styrketesten i starten! ).

Det er jo flere ting jeg kan endre neste uke, feks kutte cola light og atkins og kakao HELT (men da må jeg DRIKKE ren fløte *ler) og dermed kutte mer i karbo... tiden vil vise, foreløpig går det greit - men vanskelig og få i seg nok MAT... så drikker helst kaloriene hehe... fader nå er kl 2 og jeg må spise igjen.... så jeg rekker middagen kl halv seks når sambo skal ha mat....

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 14:09   #66
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.


Det er jo flere ting jeg kan endre neste uke, feks kutte cola light og atkins og kakao HELT (men da må jeg DRIKKE ren fløte *ler) og dermed kutte mer i karbo... tiden vil vise, foreløpig går det greit - men vanskelig og få i seg nok MAT... så drikker helst kaloriene hehe... fader nå er kl 2 og jeg må spise igjen.... så jeg rekker middagen kl halv seks når sambo skal ha mat....

Har du ikke stevia med sjokolade smak ? den skal jeg bruke i ren fløte,som kakao i kveld.I går kveld måtte jeg spise 50 gr premium sjokolade for lå på bare 15 karber,og skal ligge på 30 .Pepsi maxen har jeg ikke rørt,heller ikke kunstig søtning (bare brukt stevia) atkinsen ligger i skapet,for har ikke orket å spise den,og i går kveld ble det for lite karbo i den til å prøve.Hvis jeg fortsetter å gå ned til i morra så skal jeg unne meg et glass med pepsi til kvelden men er så redd for å ødelegge nedgangen så da blir det kun i morra

Hvis jeg klarer dette i 3 uker skal jeg innføre litt brus og atkins barer for å se om det stopper noe,men pokker nå hadde jeg glemt de barene jeg bestilte med DHL i går som sikkert kommer i morra,jaja ,jeg hiver nok innpå en sånn likevel hehe

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 15:10   #67
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Syns 1 uke er i knappeste laget for å kunne avgjøre for eller imot, derfor valgte jeg da også å gjøre dette eksperimentet til en treukers test.
Etter neste uke blir det spennende å se om vekten min reduserer seg ytterligere - om denne "feitekuren" har virket som en boost for kroppen til å la mer lagret fett forbrennes. Gleder meg

Det som forbløffer meg er at jeg fortsatt er i ketose med 46 kh inntatt hver eneste dag -og at jeg ikke går drastisk opp i vekt når jeg inntar så mange kalorier.
Nå skal det sies at jeg, med mine 1,80, er stor til å være kvinne, i tillegg er jeg ganske muskuløs.

Kom på at jeg gjør dette litt annerledes enn de andre i dette eksperimentet.
JEG SPISER NØYAKTIG DET SAMME HVER ENESTE DAG......
Likevel varierer vekta en del innimellom. Det viser at det ikke alltid er maten det kommer an på. Det er nok heller kroppen selv som bestemmer om det skal gå opp eller ned, eller stå i ro.........
Dette gjør at jeg tar det enda roligere med tanke på stress, det er ikke allting jeg SKAL ta på meg skylden for..... Men jeg tar gjerne æren

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 17:54   #68
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Følger med denne tråden.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 18:12   #69
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Følger NØYE med her ja.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 19:54   #70
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Nnem, her.

Følger med denne tråden.

Jeg også ja........spennende

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 21:11   #71
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Har veeeldig lyst til å prøve dette... men siden jeg er innenfor "normal" BMI, tenker jeg at jeg kan komme til å gå opp i vekt...

Uansett spennende å følge med på - virker litt digg å kunne spise SÅ mye og likevel se at vekta går nedover.

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 08:49   #72
teddemann
Juniormedlem
 
teddemann sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 53
Innlegg: 27
teddemann er på en erverdig vei
Talking

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

veiedag idag og vekta viste ned akkurat 2 kilo fra forrige uke.jeg har gått jevnt en kilo i uka ,men nå har det tydeligvis rast litt extra den siste uka.
jeg spiser en nokså lik meny fordi jeg trives veldig godt med det,men vet jeg har mye forskjellig mat jeg kan spise men det tar etterhvert som jeg føler behov for å få inn noe nytt.
jeg ligger på langt over 200 gram fett om dagen og rundt 8 gram karbo til vanlig.
her er en vanlig dagsmeny for meg.
frokost,3 kokte egg med 60 til 70 gram majones
lunsj,salat med kyllingkjøtt og olje,litt oliven til fra disken på butikken
før middag ,en øffer gammeldaws flæskesvor 75 gram
middag.300 til 350 gram tomat stekt i olivenolje med krydder og 200 gram balsfjord hvit geitost.
kvelds.gjerne en tube smørbar baonost og stort sett en ny pakke øffer flæskesvor 75 gram.
jeg drikker mye veske til.
denne menyen har jeg brukt i over en mnd da jeg begynte på lavkarbo i begynnelsen av februar spiste jeg meg lei på karbonadedeig slik at jeg nesten spyr bare jeg tenker på det.
jeg elsker stekt tomat fra før av så for meg er det et +.
startvekt februar121,3
idag lørdag 02 april 111,7

teddemann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 08:51   #73
teddemann
Juniormedlem
 
teddemann sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 53
Innlegg: 27
teddemann er på en erverdig vei

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

glemte poenget..jeg spiser opp mot 3000 kal hver dag og det funker tydeligvis..
ha en fin dag folks

teddemann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 09:03   #74
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

God morgen ja da har man vært på vekta igjen og jeg dåner nesten,selv med mensen på fullt så skjer det ting,gleder meg til å se hvordan vekta oppfører seg når frøken rød har dratt Her kommer dagens tall :

Startvekt : 71.6
1 dag : 71.2
2 dag : 70.9
3 dag : 70.7

Minus 900 gram på 3 dager og jeg er happy og stappmett hihihi

Frokost : 2 kopper kaffe med 1/2 dl fløte pr kopp

Lunsj : Salat lagd av 3 egg,1 dl ost,50 gr kokt skinke,1 dl lettpisket fløte,30 gr majones og 1 dl kinakål

Middag : 150 gr kjøttdeig,150 gr brokkoli,4 ss creme fraiche,20 gr smør,stekt sammen i stekepanne

Kvelds : 40 gr 70 % premium (manglet karbo i dag også)

Kcal : 2506
Fett :228.59
Proteiner :84.03
Karbo : 25.25

Prosent fordeling

Fett : 82%
Protein : 13%
Karbo : 4%

Drikke : 3.5 liter vann søtet med stevia . 1-3 kopper kaffe/te med fløte

Trim : ikke noe annet enn husarbeid hjemme,blingset på treningsdagen,skal trene i dag Lørdag

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 14:35   #75
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Kom på at jeg gjør dette litt annerledes enn de andre i dette eksperimentet.
JEG SPISER NØYAKTIG DET SAMME HVER ENESTE DAG......

Sikkert derfor kroppen slipper vekta, den blir lei den ensformige kosten så den tenker som så; at fader heller her er det bare å gi etter slik at jeg kan få litt mer variasjon i kosten

Eller så har den gått i sjokktilstand siden du hadde en periode med veldig lavkalori før denne høykaloriperioden. Er jo faktisk dietter som baserer seg på at man skal variere kcal-inntaket og ha en del dager med veldig lavt næringsinntak også et par dager med veldig høyt inntak, for å "lure" kroppen slik at den ikke tror det er hungersnød og vektnedgang stopper opp.

Følger med her for dette er spennende, vurderer fortsatt om jeg skal prøve dette. Men hodet virker ikke helt i dag for det gikk med en flaske rosevin i går Heheheh, skal handle litt mat nå og kanskje ta meg en joggetur så blir nok alt så mye bedre - tror jeg. Må jo fortsatt holde koken i treningskonkurransen og de fleste av mine kollegaer er på temabuilding (les: fyllefest) denne helga så da blir det ikke trening og jeg kan få et forsprang - wheeee

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
LCHF masse kalorier? bamseline34 Andre dietter 6 19-02-11 16:51
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier Sommerglad Spørsmål og svar 12 22-02-10 14:07
Kalorier og ikke kalorier smilefjes Lavkarbo generelt 15 19-09-08 21:27
Om det å spise masse bær Nooria Generell ernæringsdebatt 18 10-02-05 13:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no