Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Oida - Jaquesson igjen

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-09-12, 18:46   #126
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av Vegard L, her.

Dette har han da sagt på ulike måter både i tv-sendte debatter (hvertfall to ganger), og i diverse oppslag i ulike nettaviser. Men uansett, KJ er ikke fin i uttalelsene sine, det er jeg jo helt enig i.

Oi har han sagt det hele to ganger, ja men det gir jo all grunn til å dra frem lynsjemobben og slenge dritt

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 18:56   #127
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Kanskje det er Kari som burde gå i terapi og til psykolog, lære seg litt folkeskikk... :-D

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 20:08   #128
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Oi har han sagt det hele to ganger, ja men det gir jo all grunn til å dra frem lynsjemobben og slenge dritt

Skjønner ikke hva du vil fram til. Jeg har ikke slengt dritt. Og jeg har også sagt at jeg syns KJ oppfører seg tåpelig sånn som hun holder på.

For å formulere meg på en annen måte da. Jeg har aldri sett Jørgen Foss uttale seg om egen overvekt uten at det på en eller annen måte har vært alle andre sin feil og han sier ingenting i retning av at han har et ansvar selv. Det er hele 100%.

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 20:25   #129
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Fantastisk bra diskusjoner i denne tråden og mer enn noe annet synliggjør for meg at leiter vi lenge nok så finner vi alltids en "hylle" å plassere vår egen overvektighet på. Det beste må vel være å med vett og viten i behold påstå at fysiske og termodynamikkens lover IKKE gjelder for en selv. Den var ny og ikke så rent lite orginal.

KJ har et par poenger som jeg av prinsipp støtter, men her står egentlig poler litt mot hverandre og slik jeg ser det i tråden...begge poler har piggene greit ute overfor hverandre og da blir budskapet noe borte. Han J Foss er det klassiske ekspemplet for meg på en som fullstendig forsøker overlate ansvaret over på andre ting enn seg selv. Det er synd for fyren er jo hyggelig og har virkelig et problem med sin overvekt. Dog, så får han ikke mye sympati fra min side, like lite som KJ får det, for sin sutring og fraskrivelse av ansvar.

KJ er jo en trimdronning à la Jane Fonda for meg, mulig de er forskjellige, men budskapet deres er vel temmelig likt. Kanskje hun burde holdt seg til trimmen fremfor å uttale seg alt for mye om overvekt i media

  Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 20:29   #130
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Jeg er enig i at porsjonskontroll er viktig hvis man ønsker å gå ned i vekt. Når dette er sagt, mener jeg likevel at det er sunt å unngå sukker og stivelse i størst mulig grad.

Akkurat DET tror jeg de fleste her inne veit temmelig godt, men det er jo akkurat det som er utfordringen hva? Ikke alt man veit, men å omsette det man veit til handling og praksis er vel det som er utfordringen mer enn porsjonskontroll og å unngå sukker og stivelse vel?

  Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 20:39   #131
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Akkurat DET tror jeg de fleste her inne veit temmelig godt, men det er jo akkurat det som er utfordringen hva? Ikke alt man veit, men å omsette det man veit til handling og praksis er vel det som er utfordringen mer enn porsjonskontroll og å unngå sukker og stivelse vel?

MR. Gestalt - hva faen kicker du på nå da? At jeg mener noe?

Jeg har ingen fasit, og jeg har heller ikke lagt meg opp i diskusjonen.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 22:20   #132
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av Vegard L, her.

Med mindre vi snakker om vektendring som følge av endring i vannansamlinger

Det kan være mange årsaker til at energiforbruket øker. Mer spontan aktivitet og økt kroppstemperatur er mine to første mistanker.

Alle disse tingene påvirker energiforbruket i negativ retning. Det du forbrenner på trening er en forsvinnende liten del av totalt energiforbruk. Det du forbrenner på den øvrige daglige aktiviteten utgjør en mye større del. Om du er sliten, trøtt, kald og har vondt så vil du automatisk også bevege deg mindre enn om du spiser på en måte som gjør at du får mindre vondt, har mer overskudd osv (på like mange kalorier).

Energioverskudd kan dannes enten ved å spise mer, forbrenne mindre eller en kombinasjon av begge. Hvis du lagrer energien i stedet for å forbrenne den (altså en reduksjon i forbruket), så er du like fullt i energioverskudd dersom energilagrene øker.

Energibalansen er forholdet mellom inntak og forbruk, ikke inntak eller forbruk hver for seg.

Mange går rundt og tror at de omgår de termodynamiske lovene, og derfor oppstår det slike myter.

Hvis vi sammenligner en kcal med en mL vann. Vannstanden i glasset representerer kroppens totale energilagre, både fett og muskelvev.
Hvis vi heller mer vann oppi glasset enn det vi heller ut, så stiger vannstanden.

Det du beskriver er en situasjon der du heller ut like mye som du fyller på, og vannstanden likevel øker.

Ja en kan legge på seg noen kg av vannansamlinger, men ikke betydelig vektøkning.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 23:02   #133
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Ja en kan legge på seg noen kg av vannansamlinger, men ikke betydelig vektøkning.

Neida, det finnes grenser. Men det kan utgjøre en hel del.

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 23:04   #134
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Det finnes like mange spørsmål som det er svar.
Det at Kari ikke har fått svar kan skyldes at hun ikke har stilt de rette spørsmålene. Jeg lurer på hva Kari sier den gang hun får beskjed om at kolesterolet er for høyt og at bloddukkeret bør stabiliseres.
Jeg har sett mange få den beskjeden etterhvert selv om de er både tynne og spreke.

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 29-09-12 kl 07:40.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 19:15   #135
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Og soga fortset:

Sitat:

Jaquessons argumentasjon er interessant på flere måter. Særlig er det verdt å merke seg hvordan hennes poenger baseres på en innbygget dualisme der årsaken (det som kan forklare problemet) er psykisk, lokalisert til hodet. I mer moderne teorier enn det dualistiske posisjoner kan skilte med, snakkes det i dag om den tenkende kroppen, om «embodied cognition» og nyere nevrovitensskap, inkludert kognisjonsforskning så vel som fenomenologi - perspektiver som for lengst har gjort Jaquessons argumentasjon avleggs. Hennes syn er passé i fagmiljøene.

At personer med kjendisstatus fremmer slik unyansert argumentasjon er ikke overraskende, det skaper alltid oppmerksomhet i mediene. Vi vet i dag at mange som er definert som sykelig overvektige kjenner seg selv ganske så godt, stikk i strid med Jaquessons argumentasjon. Problemet er at de møtes av andre som om de ikke har en slik selvkunnskap, noe som får stor betydning når de søker profesjonell hjelp for å endre sine mat- og treningsvaner.

http://www.dagbladet.no/2012/09/29/k...else/23638382/

Jadda

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 19:23   #136
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Never ending story

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 20:50   #137
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Det der var en fin kronikk, synes jeg!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 10:33   #138
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Det der var en fin kronikk, synes jeg!

Det var det jeg og syntes for de diskuterer sak uten å gå til ufine personangrep i all offentlighet

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 11:22   #139
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Ok kronikk ja, men jeg savner noe mer av hva de savner? Hvilket tilbud savner de, og hva savner de i mediadebatten?
Kronikken, slik jeg leste det nå, påpeker at Kari J og er avlegs innenfor forskningsmiljøene - men hvorfor?
De synes det er for mange behandlingstilbud til overvektige, men hvilket tilbud bør være tilgjengelig da?
Og hva bør debatten inneholde for å være konstruktiv?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 14:04   #140
Storemy
Juniormedlem
 
Storemy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 44
Storemy har en fantastisk aura rundt segStoremy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Så selv om jeg ikke vet mye om det tekniske her, så kan jeg ikke være enig i at min overvekt skyltes kalorioverskudd. Den skyldtes insulinresitens. Jeg la på meg av mager kylling og salat. Jeg trente hundre ganger mer enn jeg trener nå, jeg spiste mye mindre enn jeg spiser nå, likevel la jeg på meg. Selvfølgelig hadde jeg ikke lagt på meg om jeg helt hadde sluttet å spise, men da hadde jeg jo dødd. Bokstavlig talt. Jeg fikk ikke anorexi av dette, jeg ble ikke syklig tynn av så lite mat. Jeg var skrubb sulten hele tiden, men la likevel på meg.
Slik er min historie også, Vibeke-67! Teorien om kalorier inn-kalorier ut stemmer dårlig i mitt tilfelle, jeg har ikke spist eller overspist på grunn av følelser, jeg har tatt ansvar etter gjeldene råd. Men har endt opp som overvektig. Grunnet uheldige gener, det er flere i familien som er ubegripelig feite, og feil kostholdsråd. Jeg takker dette forumet, Fedon Lindberg som gikk i fronten for karbohydratreduserte kostholdsråd og mitt kjære internett som gir meg tilgang til ny (eller annen) kunnskap, for at jeg nå går ned i vekt, og har fått orden i hormonsystemer og helse. Det eneste jeg unner Kari J er noen bilringer rundt midjen, haha.. Det er synd at feite mennesker må operere ut helt fine indre organer, og leve med slaskehud og fettdiare resten av livet, fordi det er den eneste løsningen offentligheten har når "spis mindre-spis fettfattig-tren mer"-rådet ikke virker..

Storemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse vanligvis, nå 50-70 gr karbo.. Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 19:13   #141
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Hear hear....

http://www.dagbladet.no/2012/10/01/k...edme/23669873/

Sitat:

Som treningsekspert burde Jaquesson være en motivatør, en støttespiller - ikke en nedlatende arrogant besserwisser, som tror hun har doktorgrad i psykologi. Hun burde holde seg til det hun kan, tredemølle og rokkering.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 20:04   #142
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Haleluja

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 17:51   #143
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det finnes like mange spørsmål som det er svar.
Det at Kari ikke har fått svar kan skyldes at hun ikke har stilt de rette spørsmålene. Jeg lurer på hva Kari sier den gang hun får beskjed om at kolesterolet er for høyt og at bloddukkeret bør stabiliseres.
Jeg har sett mange få den beskjeden etterhvert selv om de er både tynne og spreke.

Hun gjør de tiltakene som må til for å stabilisere dette.

Kari uttaler seg noen ganger ganske bombastiskt og strengt, men det folk glemmer er at noen ganger så trenger man rett og slett å få høre sannheten. Når man er overvektig er det veldig lett å tulle seg inn i ett nett av løgner og selvbedrag og legge skylden over på mange andre faktorer (dette forumet er fullt av slike mennesker, og føler du deg truffet, så ja...da har du grunn til det) for å slippe å innse fakta over at det er en selv som er årsaken til sin egen overvekt. Det er ganske få prosentandeler som er så ekstremt overvektige fordi de har en eller anne sykdom i seg selv, det finnes nok en del andre faktorer i tillegg til dette.

Jeg som overvektig føler meg ikke støtt, dette fordi jeg har stukket fingeren i jorda for lenge siden og erkjent fakta. Flere bør kjøre det.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 18:07   #144
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Det er fremdels ikke akseptabelt å gå til direkte, offentlig personangrep for det. slik som hun gjorde i denne saken.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 19:34   #145
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

...
Jeg som overvektig føler meg ikke støtt, dette fordi jeg har stukket fingeren i jorda for lenge siden og erkjent fakta. Flere bør kjøre det.
...

Og jeg synes Jaquesson også burde stikke fingeren i jorda. Hun uttaler bastant at hun aldri mobber noen. Men når så mange andre oppfatter det som mobbing, så hadde hun kanskje nådd lenger med budskapet om hun forstod å servere det på en annen måte.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 20:07   #146
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Og jeg synes Jaquesson også burde stikke fingeren i jorda. Hun uttaler bastant at hun aldri mobber noen. Men når så mange andre oppfatter det som mobbing, så hadde hun kanskje nådd lenger med budskapet om hun forstod å servere det på en annen måte.

!
Ifølge den unge fruen J, så burde det vel ikke serveres noenting !!
Folk kunne jo forsyne seg, spise det og bli feite

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 21:39   #147
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg som overvektig føler meg ikke støtt, dette fordi jeg har stukket fingeren i jorda for lenge siden og erkjent fakta. Flere bør kjøre det.

Jeg synes hun er skikkelig drøy, rett og slett frekk, og jeg er ikke overvektig i det hele tatt.

Med mindre BMI på 22 er overvekt i en hysterisk fettskrekk-sfære, da. Hvem vet.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 22:52   #148
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

!
Ifølge den unge fruen J, så burde det vel ikke serveres noenting !!
Folk kunne jo forsyne seg, spise det og bli feite

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 17:09   #149
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Kommer et TV program om noen som har slanket seg over et år snart. De har vært under veiledning av Kari J. Jeg er nødvendigvis ikke enig i alt Jørgen F og Kari J alltid lirer ut av seg, men dette programmet skal jeg se.

Link: http://www.dagbladet.no/2012/10/15/n...sson/23845753/

Hvorfor? Jo for å få lært mer om hva hun legger til grunn for sine uttalelser og ikke minst for å lære.

Jeg tror det er viktig å se på programmet for å lære og ikke boikotte hverken den ene eller andre. "Møte" med åpent sinn uavhengig av hva mine fordommer mot både Jørgen F og Kari J er fra før.

Er iallefall en dame der som har lavt stoffskifte og som har vært "født" overvektig som har fått en annet syn på sin egen overvekt og problemer knyttet til dette i dagliglivet.

Er det søppel, javel da slår jeg av, men har nå bestemt meg for å gi alle en sjans. Kanskje flere her inne også burde gjøre det samme?

  Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 18:53   #150
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Jeg skal se på, jeg! Ikke fordi jeg er blodfan av Kari, men fordi jeg kjenner en som er med!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson? Iset Nyheter / media 50 24-10-10 03:51
Kari Jaquesson overdrive BitTorres Nyheter / media 4 23-10-10 21:52
Oida vekten på maten varierer Lisekir Spørsmål og svar 3 10-04-08 14:35
Bli med Kari Jaquesson til Marokko! Merete A Fysisk og mental helse 6 24-07-06 12:30
Atkins igjen... Usunt igjen... donjuanwannabe Lavkarbo generelt 10 06-09-04 07:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no