Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Blodtypedietten

Finne ut sin blodtype?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-08-09, 16:42   #1
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Finne ut sin blodtype?

har lurt litt på min egen - har nemlig ikke sjekket
men persjonligheten og vanene mine passer perfekt til type-B .. litt skummelt

så jeg lurer på om de selger en blodtype-finne-ut-måle-greie på helsekosten, kansje?

( hva heter de? )

tror ikke legen gidder og ta seg til til og sjekke det.. isåfall blir det ikke billig!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 16:46   #2
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: finn ut din blodtype.. ?

Har du barn? Jeg fikk vite blodtypen min i svangerskapet, da de tok en haug med blodprøver. Har et ark det står en tjukk B på.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 16:53   #3
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: finn ut din blodtype.. ?

desverre ;(

men har lest ETT eller annet sted her på forumet at de selger en dingeboms på helsekosten eller apoteket.. hm ?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 17:17   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Finn ut din blodtype ..?

Du kan finne ut blodtypen din på flere måter; Om du blir blodgiver. Om du har hatt samme lege lenge er det en mulighet for at vedkommende vet, eller så skal det stå på fødselsattesten din

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 17:45   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Finn ut din blodtype ..?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

eller så skal det stå på fødselsattesten din



Da må man være veldig ung, tror jeg!

Står ikke på noen av våre og min datter er 10 år gammel!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 18:11   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Finne ut sin blodtype?

Åh, ok. Jeg diskuterte det med min venninne, og det var hennes påstand

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 18:20   #7
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Finne ut sin blodtype?

Kan umulig være dyrt å sjekke. Jeg husker vi gjorde det på ungdomsskolen. Mener å huske at det bare var en prikk i fingeren også ha litt blod på en papirstrimmel av noe slag.

Vet ikke moren din hva slags blodtype du har? Det er vel sånt som blir sjekka i forbindelse med fødsel?

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 18:39   #8
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Finne ut sin blodtype?

nei.. foreldrene mine vet ikke..

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 18:48   #9
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Finne ut sin blodtype?

Jeg har ikke fått vite blodtypen til noen av mine barn i forbindelse med fødsel.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 19:31   #10
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Finne ut sin blodtype?

Google er en fin ting

129 kroner koster å få vite blodtypen din.
http://www.testselv.no/product.asp?p=4654

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 19:35   #11
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Finne ut sin blodtype?

Blodtypetest kan f.eks. kjøpes på apotek eller på hjemmesiden til "Test selv". Den koster 129,- kroner der. Har bare tatt et lite søk i Google, så jeg har ikke sjekket så mye mer, men her er linken dit:
http://www.testselv.no/product.asp?p=4654

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 19:40   #12
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Finne ut sin blodtype?

ooi , takker

må mann ta den stikke-pistoltingen som følger med, for og få ut blod , ? ( undskyld meg )

eller kan en snitte seg selv.. ( høres kansje grotesk ut.. )

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 19:52   #13
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Finne ut sin blodtype?

Bruk en nål og stikk deg i fingeren

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 19:57   #14
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Finne ut sin blodtype?

må vi ha noe sånne spess ark vi drypper blodet på ? er det noen kjemikalier i det? eller går det uten det?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 20:48   #15
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Finne ut sin blodtype?

Du må ha spesielt ark ja

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 20:07   #16
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Finne ut sin blodtype?

Hva koster denne testen på apoteket, da?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 00:38   #17
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Finne ut sin blodtype?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Hva koster denne testen på apoteket, da?

Opprinnelig lagt inn av Charmtassen, her.

Blodtypetest kan f.eks. kjøpes på apotek eller på hjemmesiden til "Test selv". Den koster 129,- kroner der. Har bare tatt et lite søk i Google, så jeg har ikke sjekket så mye mer, men her er linken dit:
http://www.testselv.no/product.asp?p=4654

Har sett dem til ca. 119-120 kroner på apotek.

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 01:37   #18
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Finne ut sin blodtype?

Eg fekk blodtypekort hos legen sist eg tok blodprøve der, han bestilte det frå lab'en i samme slengen som blodprøvene vart testa. Kan hende det er noko dei berre gjer her? Men ganske praktisk! Eg har aldri hatt slikt før, og hadde ikkje ein gong snøring på kva blodtype eg hadde! Greit med dette kortet, står namnet mitt, adresse og blodtype. Fekk beskjed om å ha det ilag med id-kort i tilfelle noko skulle skje ein dag - det kan lette jobben for dei som eventuelt skulle måtte gi hjelp.

Trur vi testa blodtype i biologitimen på vidaregåande ein gong, med slik sjølvtest, men då trudde eg at eg fekk opp B+. I følge det nye kortet så har eg AB+, så der ser de...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 22:30   #19
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Finne ut sin blodtype?

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Greit med dette kortet, står namnet mitt, adresse og blodtype. Fekk beskjed om å ha det ilag med id-kort i tilfelle noko skulle skje ein dag - det kan lette jobben for dei som eventuelt skulle måtte gi hjelp.

Om noe skulle skje deg(ulykke, fødsel etc) og du trenger blod, så vil blodbanken din sjekke blodtypen din på nytt, og ikke stole på et kort du har i lommen. Å få overført feil blodtype kan være fatalt.

Ofte er slike blodtypetester dyre om du skal ta de hos legen, siden prøven må sendes til blodbank. Bloodbanker ønsker ikke slike prøver fra folk som "bare vil vite blodtypen sin", de har mer enn nok med mor/barn-prøver, blodtransfusjoner etter ulykker etc etc.

sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:53   #20
Drømmepie
Støttemedlem
 
Drømmepie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 6.953
Drømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastisk

Sv: Finne ut sin blodtype?

Lurer på om jeg betalte en 60 kr på helsekosten jeg, om jeg ikke husker feil!

__________________
Journalen

Startvekt 29.03..2021 89.3 kilo

Vekt per 03.08.2021 81.2
Drømmepie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunnere mat og mer aktivitet Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:59   #21
Rioja
Medlem
 
Rioja sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 94
Rioja har en fantastisk aura rundt segRioja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Finn ut din blodtype ..?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Du kan finne ut blodtypen din på flere måter; Om du blir blodgiver. Om du har hatt samme lege lenge er det en mulighet for at vedkommende vet, eller så skal det stå på fødselsattesten din

Anbefaler ALLE som har mulighet til å bli blodgiver! Da får du vite hvilken blodtype du har, samt gjøre en god gjerning!

__________________


Rioja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matvarer for blodtype A smosje Type A 9 21-06-10 16:22
Hvilken blodtype? PotetGulla Blodtypedietten 9 05-03-08 11:12
Kanel og blodtype 0 themonk Type O 4 02-12-05 20:00
Kanel og blodtype mofe Type O 19 06-01-05 17:59
Kanel og blodtype Aline Blodtypedietten 2 06-01-05 17:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no