Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Easy Life høst 09

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-09, 16:53   #76
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Sånn, da har jeg endelig fått meg en "privattime" med kurslederen Så får vi høre hva han sier om å innføre et måltid snart...
Kan forøvrig nevne at de barene som er nevnt over her (Lilletrille), syns jeg faktisk er ganske gode. Den med karamell er ikke dum i det hele tatt, jeg spiser en del av de. Veldig greit når man skal et sted hvor shaken blir vanskelig å få til. Og en halv en metter faktisk.

Vi har fått beskjed om å holde oss unna läkerol og den type sukkerfrie pastiller. Noen andre som har fått annen beskjed? Jeg har begynt å spise litt av dem likevel... Liker å leve litt farlig, hehe.

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 17:45   #77
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Easy Life høst 09

Opprinnelig lagt inn av agurken, her.

Vi har fått beskjed om å holde oss unna läkerol og den type sukkerfrie pastiller. Noen andre som har fått annen beskjed? Jeg har begynt å spise litt av dem likevel... Liker å leve litt farlig, hehe.

Store IFA er bedre! Sånn for ketosens del i hvert fall!
Nesten alle andre inneholder søtningsstoffer som omdannes til glukose i kroppen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 18:05   #78
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Easy Life høst 09

Fribol fra apoteket, null karbo! Nammers..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 21:21   #79
-Lilletrille-
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 46
Innlegg: 40
-Lilletrille- er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Heiii Da har jeg vært på veiing, har gått ned 3 kilo på en uke!! Derav 1 kilo fett, resten vann. Det synes jeg var bra!! ordentlig motiverende. Fikk trent samtidig også, så nå har jeg goood samvittighet Håper bare det fortsetter.. Jeg spurte om man kunne spise làkerol, og fikk til svar, kun den lilla esken, og ikke så mange om dagen. Det ville variere fra person til person hvor mange en kunne spise, sa hun. Jeg tror jeg holder meg til max 5 jeg da. Hvordan er det med dere andre ikveld? Klemmer fra meg

__________________


-Lilletrille- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 22:01   #80
mariamaria
Juniormedlem
 
mariamaria sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østlandsområdet.. :-)
Innlegg: 19
mariamaria er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Jeg kan ikke spise mange Läckerol.. har også funnet ut at jeg må unngå kaffe med koffein og pepsimax. Aner ikke hvorfor, men vekta står stille for min del, når jeg tar for mange kunstige søtstoff og koffein. ;-/ usj..
Pepsimax`en var verre å "miste" enn sjokoladen.. Den var liksom det siste koooosegreia jeg hadde. :-)
MEN - formen er god! :-)

__________________
Har klart 14 kg til nå 14 kilo igjen!
mariamaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-carbo Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 22:55   #81
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Grattis Lilletrille!! Det var det samme som jeg gikk ned første uka Stå på videre, nå går det bare lettere fremover!
Fribol ja, da skal jeg skaffe meg det. Har prøvd Frisk også, men syns jeg merker at ketosen blir fraværende av det og läkerol. Er mer sulten, pluss at ketostixene er mye svakere i fargen om dagen. Ellers gjør jeg ikke så mye galt tror jeg, cola zero var ikke noe problem å kutte ut. Og jeg var virkelig avhengig!!

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 05:52   #82
-Lilletrille-
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 46
Innlegg: 40
-Lilletrille- er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Takk for d Veldig godt med en skikkelig pangstart!! Dette med at ketosticksene er lysere på dagtid, har ikke det noe med at man drikker masse vann og urinen blir mindre konsentrert? Jeg har prøvd om morningen, og fargen er bestandig mørkere da. Og så lurer jeg på...det er jo 4 forskjellige farger...hvorav den lyseste er negativ. Dersom man ikke har den mørkeste, men f.eks den nest mørkeste, er man ute av ketose da? For jeg har stortsett ligget her....men går jo ned i vekt da....hmmm.. Noen som vet?

__________________


-Lilletrille- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 07:44   #83
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Easy Life høst 09

Er det et utslag, om aldri så lite, så ER du i ketose. Eneste gangen dette er usikkert, er om du tester om morningen. Utslag da kan bety at det er lenge siden du har spist, bare.

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 08:46   #84
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Easy Life høst 09

Opprinnelig lagt inn av -Lilletrille-, her.

Takk for d Veldig godt med en skikkelig pangstart!! Dette med at ketosticksene er lysere på dagtid, har ikke det noe med at man drikker masse vann og urinen blir mindre konsentrert? Jeg har prøvd om morningen, og fargen er bestandig mørkere da. Og så lurer jeg på...det er jo 4 forskjellige farger...hvorav den lyseste er negativ. Dersom man ikke har den mørkeste, men f.eks den nest mørkeste, er man ute av ketose da? For jeg har stortsett ligget her....men går jo ned i vekt da....hmmm.. Noen som vet?

Så lenge det er utsalg, er du i ketose. Fargen har ikke noe å si, men...
er du på det mørkeste betyr det som regel at du drikker for lite! 2-3 liter væske er minimum!

Og, stiksen skal måles om kvelden, helst minst 2 timer etter siste måltid!

Det er kun da du kan stole på at resultatet er riktig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 20:07   #85
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Easy Life høst 09

Ned 2,1 kilo siste uken Mange på kurset mitt som har gått ned mere enn meg, men jeg spiser mat.. Masse nam Begynte med pulver da, i et par uker..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 21:01   #86
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Må teste den stixen i kveld altså, litt usikker på om jeg holder ketosen. I dag greide jeg ikke la være å spise en liten flik av en pizzabit. Vi fikk servert det etter en laaang dag på jobben, og lukten var bare litt for deilig. Men hallo, det må jo kunne være greit. Er jo ikke det beste man kan spise akkurat men...
Men jeg tenker at man kan unne seg litt når man har gått ned 11 kg

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 21:49   #87
Sostråle
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 77
Sostråle er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Heisann
Er dette det samme som man finner inne på easylife.no? Det er snakk om at treningssenteret jeg jobber på skal inn i den kjeden og at jeg da vil bli kostveileder. Har ikke så mye efaring med pulver, men har kjørt på med lavkarbo siden mai. Har forstått det slik av innleggende her at dette også dreier seg om lavkarbo? Stemmer det?

__________________
Siv

For å få til en forbedring, må det skje en forandring
Sostråle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 22:01   #88
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Det dreier seg i alle fall om å komme i ketose og få i gang fettforbrenningen på den måten. I løpet av en dag får vi i oss 50 gram karber, og dette er vel ganske lavt i alle fall. (Noen synes det er for mye..)
Det er lavkalori og lavkarbo i ett, og gir oss en pangstart i vektnedgangen. Lykke til med å bli kursveileder! Gå inn og les på easyife.no hvis du vil vite mer

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 22:02   #89
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Easy Life høst 09

Neeei... De starter da alltid med pulver? Forsåvidt er det definert som lavkarbo, siden dagsdosen av karber ligger på rundt 50.. Endel av oss som er her, har vel valgt å fortsette/tenker på å fortsette ved hjelp av lavkarbo. Det kostholdet EasyLife anbefaler som oppfølging, etter pulver-uker, er (mitt syn) gammeldags kaloritelling med et islett av Fedon Lindberg, med altfor mye karber for meg.. Skal leve lavkarbo, jeg, og hopper elegant over all frukten de skal dytte i meg

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 14:20   #90
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

I går hadde jeg time med kurslederen på easylife. Han motiverte meg til å fortsette noen uker til. Kjente jeg trengte et tidsperspektiv på hvor lenge jeg skal holde meg til bare pulver. Han mente jeg kunne fortsette noen uker til før jeg går over i "fase 2" med mix av mat og pulver. Det skal jeg klare! Målet mitt er 11 kg til ned, og når jeg har nådd 6-7 av disse vil jeg nok gå over til neste fase. Forhåpentligvis klarer jeg det på 3-4 uker..
Men det var godt å få en motivasjonsinnsprøytning, jeg var litt sliten og lei nå...
Til helgen skal jeg da spise et måltid, da jeg får besøk. Har planlagt kylling av noe slag, men jeg kunne trengt litt tips på en saus jeg kan ha ved siden av. Noen som har noen gode uten karber i??

Håper alle har en god helg, og jeg sender med noen av mine motivasjonsvibber

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 18:20   #91
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Easy Life høst 09

Hmmm, nå har jeg begynt å tvile sterkt på EasyLife. Har skrevet litt tidligere i denne tråden, men bare for å oppsummere. Jeg gikk i fem uker på bare pulver, som innebærer totalt antall kcal pr dag på 500, hvorav 50 g karbohydrater. Jeg gikk ned 16 kg. Begynte å spise igjen etter 5 uker og gikk rett over på bare mat fordi at jeg synes 50 g karbohydrat er MYE og jeg ville gjerne fortsette å være i ketose. Jeg siktet meg inn på 800-1000 kcal pr dag og 15-20 g karbohyrater. Jeg valgte å gå så forsiktig ut med kaloriøkningen nettopp fordi jeg hadde levd på svært lavkalori i 5 uker. Men hva skjer... jo, kroppen min har vært sulteforet i 5 uker og den tror at det har vært hungersnød og matkrise, så nå holder den på alt den får tilført. Jeg går opp i vekt igjen, selv om jeg er i ketose og ikke inntar mer enn 1000 kcal i døgnet. Jeg trodde ikke at det var mulig å gå opp i vekt på så lite .

Jeg leste litt på denne linken, som jeg fant et annet sted i forumet:

http://kolhydrater.ifokus.se/Article...1-64d67576da12

...og da ble jeg skremt. Hvor mye har jeg egentlig ødelagt for meg selv ved å gå på EasyLife?

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 18:32   #92
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Easy Life høst 09

Jeg var heldig, ser ut til at jeg drev med pulver i såpass kort tid at jeg ikke fikk "bråstopp", var nok ikke helt på sparebluss. Går fortsatt ned i vekt, men fikk et lite hopp i fettprosent (tilsvarende 1 hekto), etter andre uka. Fikk beskjed om at det var vanlig, når man går over på mat. Litt morsomt da, at akkurat den dagens lille foredrag gikk ut på at man gjerne gikk opp 2-3 VANNkilo når man gikk over på mat.. Hehe.. Ligger over deg ifht kalorier, tror jeg, følger ketolyse-dietten nå, og tenker jeg fortsetter med det til jeg nærmer meg matchvekt. Teller ikke kalorier Så får de spise det de spiser, shakerne..

Et poeng er at det kan ta ca 4 uker før kroppen omstiller seg til en ny "diett" (diett som i annen type mat enn den er vant til), så fortvil ikke. Gi deg selv, og kroppen din, litt tid, så kommer det nok!

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 20:35   #93
-Lilletrille-
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 46
Innlegg: 40
-Lilletrille- er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

God kveld alle Da er helga endelig over, hehe...(tenkte jeg aldri skulle si det...) Hvordan går det med dere? Jeg er nå ferdig med 12 dager kun på shake. Bare 2 dager igjen til jeg planlegger å innføre noe mat igjen....ooh, gleder meg... Hvordan er deres erfaringer med å begynne å spise igjen etter en slik kur? Noen som prøver å fortsette i ketose, ved å kun spise protein-mat? Jeg har litt lyst til å prøve det, om så bare i noen dager, for å utnytte ketose-tilstanden når jeg først er i den. Kjente ikveld at jeg ble frista av kveldsmaten til lille snuppa mi...skal jammen bli godt å får noe å tygge på igjen. Jeg satt faktisk her isted å vurderte å ta meg en skive hvitost faktisk, hehe...for den er det vel ingen karbs i? Og jeg hadde vel fremdeles egentlig holdt meg til opplegget, eller hva? Men jeg klarte å holde meg, hærregud, det er jo bare snakk om 2 dager til. Og dagen idag har nok vært ekstra lang pga stilling av klokka, hehe... Nei, opp med motivasjonen igjen!! Gleder meg til veiing onsdag, håååper jeg har gått ned da.. Mange klemmer

__________________


-Lilletrille- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 20:58   #94
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Easy Life høst 09

Jeg spiste litt græddost innimellom da jeg gikk på bare shake. Det er null karbohydrater i gul/hvit-ost, og vekten gikk fint ned. Etter fem uker på shake, gikk jeg over på mat og har holdt meg i ketose. Første uken på mat gikk jeg ned to kilo. Denne uken (uke 2 på mat) har vekten stått helt stille.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 21:26   #95
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Er det noen grunn til at du vil over på mat så fort, Lilletrille? Bare tenker at du vil få et raskere resultat hvis du holder ut litt lenger på pulveret.. Men jeg har veeeldig god forståelse for at du savner mat!!
Bare interessert i å høre dine synspunkter. For meg er pulveret en ganske enkel løsning, da jeg er redd jeg vil sprekke hvis jeg begynner å spise før jeg nærmer meg målet. Med pulver er det liksom ingen alternativer, enkelt og greit. Men vi er jo forskjellige.
Lykke til uansett

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 07:14   #96
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Easy Life høst 09

spiser du bare "protein mat" vil det nok ikke være så veldig bra for deg.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 12:29   #97
-Lilletrille-
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 46
Innlegg: 40
-Lilletrille- er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Hei og takk for svar

Maja: Spiser du ett måltid i tillegg til shake nå? Hva består det måltidet av f.eks? Kan jeg spørre hvor mye du gikk ned de 5 første ukene?

Agurken: Nei ikke annen grunn enn at det var det jeg hadde planlagt, hehe..savner mat litt, men må si at disse 14dagene har gått over all forventning!!! Ikke slapp, ikke sulten, og suget etter noe annet enn shake har vært minimalt. Jeg bare tenker at målet med dette er jo at jeg vil lære meg å spise riktig, derfor higer jeg litt etter å komme dit. Helst i god tid før julebord og andre festligheter... Hvor mange uker skal du gå tilsammen på shake da? Hvor mange er du ferdig med? Og spiser du noe mat innimellom? Uten at du faller ut av ketosen?

Oioi, dette ble jo mange spørsmål, hehe....men håper dere vil svare meg, er så interessant å høre andres erfaringer... Klemmer fra meg

__________________


-Lilletrille- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 14:04   #98
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Easy Life høst 09

Opprinnelig lagt inn av -Lilletrille-, her.

Maja: Spiser du ett måltid i tillegg til shake nå? Hva består det måltidet av f.eks? Kan jeg spørre hvor mye du gikk ned de 5 første ukene?

Hei Lilletrille

Jeg har skrevet litt om det lenger fremme i denne tråden, men den begynner å bli lang nå, så det er ikke så lett å finne.

Jeg gikk inn på EasyLife-konseptet med feile forutsetninger. Jeg hadde fått med meg at det var snakk om ketose og lavkarbo/lavkalori-pulver i starten og tett og langvarig oppfølging i forhold til mat og trening. Jeg fikk meg to store overraskelser. For det første; alt for høyt innhold av karbohydrater i pulveret - ca 50 g pr døgn. Og for det andre; helt vanlig kost når man begynner med mat igjen - ikke lavkarbo. Ergo - EasyLife er ikke riktig for meg. Jeg har en solid insulinresistens og jeg tåler karbohydrater dårlig. Sannsynligvis er det best for kroppen og helsen min å leve på et karbohydratkontrollert kosthold resten av livet.

Men jeg var utrolig lysten på et rask og stort vekttap, så jeg valgte å gå på pulveret i 5 uker. Jeg gikk ned 14 kg på fem uker og gikk rett over på bare mat den 6.uken, altså ingen kombinasjon av mat og pulver. Dette gjorde jeg fordi det ikke er mulig å komme så lavt i karbohydrater som jeg vil når man bruker dette pulveret. Så første uken på mat gikk jeg ned hele 2 kilo til og andre uken på mat stoppet det helt opp. Jeg gikk ikke ned et gram.

Jeg er bekymret for om det å leve på bare pulver i fem uker, der man inntar kun 500 kcal i døgnet, har klusset skikkelig med forbrenningen min. Jeg vil ikke opp igjen i vekt og tør derfor ikke spise ubegrenset med fett. Jeg prøver en uke til med den kostholdsplanen jeg har komponert og ser om vekttapet kommer i gang igjen. Jeg har lest litt rundt om på forumet og ser at jeg spiste for mye proteiner. Nå har jeg justert litt på det og denne uken planlegger jeg å spise 1 g protein pr kg kroppsvekt (=73) og 105 g fett og 15 g karbohydrat. Dette utgjør ikke mer enn 1300 kcal/døgn og jeg håper det setter fart på vekttapet igjen.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 14:12   #99
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Easy Life høst 09

Opprinnelig lagt inn av Maja, her.

Jeg vil ikke opp igjen i vekt og tør derfor ikke spise ubegrenset med fett.

Kroppen trenger fett for å forbrenne fett. Se f.eks denne tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 14:18   #100
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Easy Life høst 09

Ser at du også spør om hva jeg spiser nå - og det glemte jeg å svare på.

Jeg spiser egg, fisk og kjøtt, litt grønnsaker, smør, fløte og seterrømme, ost og nøtter.

Jeg er ikke sulten om morningen, så da blir det kun et hardkokt egg med litt majones til.

Jeg lager en deilig omelett med ost og skinke, samt creme fraiche og purreløk. Den spiser jeg med en liten salat til.

Jeg spiser ovnsbakt ørret med seterrømme og agurk til.

Jeg lager en form av baconbiter, brokkoli og blomkål, som jeg heller matfløte over og litt revet ost på toppen.

Jeg spiser litt paranøtter som mellommåltid.

Ellers drikker jeg mye vann (minst 3 liter) to kopper kaffe med fløte hver dag og litt pepsi max.

Menyen denne uken er veid/målt og regnet på i forhold til riktig fordeling av fett, proteiner og karbohydrater. Derfor skal jeg spise det samme hver dag denne uken. Men sånn kommer jeg ikke til å ha det. Dette er bare en utprøvingsfase.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Easy Life pulverkur Strutsen Spørsmål og svar 17 27-07-12 20:23
Easy Life Propellen74 Spørsmål og svar 3 24-09-09 17:59
Easy life kurs celma Spørsmål og svar 4 15-06-09 22:03
Easy life? cathrine Andre dietter 3 25-03-08 15:41
Easy-Life Carisma Lavkarbo generelt 1 11-09-06 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no