Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-12, 16:03   #1
Ninasju
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergensområdet
Innlegg: 131
Ninasju er ny på veien

Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Så den på butikken i dag men kjøpte ikke. Noen som har prøvd den?

Ninasju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 16:03   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Nei, men så du på den hva den inneholder?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 16:07   #3
Ninasju
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergensområdet
Innlegg: 131
Ninasju er ny på veien

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Husker ikke alt, men husker at det var 2 gram karbo pr 100, og at den var støtet med sucralose og at den ikke var glutenfri. Ellers mandelmel tror jeg.

Ninasju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 16:08   #4
Ninasju
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergensområdet
Innlegg: 131
Ninasju er ny på veien

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Søtet ikke støtet

Ninasju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 20:24   #5
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Har kjøpt den i dag Gleder meg til å smake

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 12:09   #6
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Namme namme nam!!
Bakte den i går, og den var kjempegod. Veldig god fersk, men enda bedre i dag etter ei natt i kjøleskapet! Skal definitivt bakes igjen. Seig og god.

Minus er at den var ganske dyr.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 12:10   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Svindyr ja, men faktisk god og faktisk seig! Men jeg fikk skikkelig luft i magen av den.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 12:37   #8
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Har ikke sett denne enda jeg - men lurer på hva den inneholder. Fant ikke noe på nettet. Noen som har en pose og kan hjelpe ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 13:39   #9
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Har ikke sett denne enda jeg - men lurer på hva den inneholder. Fant ikke noe på nettet. Noen som har en pose og kan hjelpe ?

"polydekstrose, mandelmel, mysepulver, kakaopulver, hevemiddel (E450, E500), vaniljesukker, søtningsmiddel(sukralose)

Næringsinnhold pr 100 g ferdig bakst:
energi: 387 kcal
protein: 9,2 g
karbohydrat 2 g
hvorav sukkerarter 0,6 g
fett: 32 g
Kostfiber: 26,3 g
natrium 0,06 g

tilsettes 220 g smør og 3 egg.


fra nettet:
"Polydekstrose er et syntetisk tilsetningsstoff. Fungerende som en bulking agent for å forbedre smaken av redusert kalori mat, er polydextrose ofte brukt som en erstatning for sukker, stivelse og fett i mange kommersielle matvarer. Det er også brukt som et middel for å øke fiberinnholdet i mange produkter, og er ofte klassifiseres som fiber på ernæring etiketter."

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 13:53   #10
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Så flott - tusen takk
Denne ser jo veldig bra ut for oss da selv om jeg stusser litt på at de bruker vaniljesukker
Tror nesten denne må kjøpes og testes.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 12:39   #11
bittersweet
Medlem
 
bittersweet sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 105
bittersweet er ny på veien

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Den er helt utrolig god!
Jeg tilsatte litt sukkerfrie opphakkede sjokoladetrøfler og stekte den i 17 minutter... Da ble den nesten like god som "svigerinnens" halvstekte sjokoladekake.
Til og med prinsessen i huset likte den og ville ha den på bursdagen sin! (Sammen med vanlig sjokoladekake)
Jeg liker at vi lever i 2012 og får tilgang til slike produkter som gjør at hverdagen(festdager) blir enklere!

__________________


bittersweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: selvkomponert, nesten induksjon Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 12:51   #12
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Oioi, kan jeg spise lavkarbo OG kose meg med brownies? Det er jo som å komme til himmelen

Hvor har dere fått tak i denne, i hvilke butikker? Kanskje man kan kjøpe den på nett og?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 12:53   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Oioi, kan jeg spise lavkarbo OG kose meg med brownies? Det er jo som å komme til himmelen

Hvor har dere fått tak i denne, i hvilke butikker? Kanskje man kan kjøpe den på nett og?

Jeg fant den på meny i nærmeste by. Kosta over 60kr, men en sjelden gang kan den være verdt det.

Men obs, jeg reagerte veldig med løs mage etter å ha spist 2 muffins( ble 14 stk).. Mulig det har like mye med polydextrosen å gjøre som med søtstoffet. Men smaken var himmelsk og deilig seig!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 14:03   #14
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Ååh, denne må jeg finne og prøve

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 14:41   #15
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Opprinnelig lagt inn av Momse, her.

Ååh, denne må jeg finne og prøve

Me too (vil ta med på ferie )

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 19:38   #16
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

billigere å bare blande sammen mandelmel og sukrin selv, slippe fiberet som gir gass og usunn sukralose, tilsette smør og egg, bakepulver og vaniljepulver. blir ikke mye mer komplisert å gjøre det selv om man har en oppskrift. går kjempefort

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 19:41   #17
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Bakt den i dag, og smaken var veldig god, men fikk masse luft i magen etter kun en liten bit. Så er neppe noe jeg kommer til å kjøpe igjen, noe som er litt synd siden den var så god, og veldig lett å rask å lage.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 21:50   #18
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

billigere å bare blande sammen mandelmel og sukrin selv, slippe fiberet som gir gass og usunn sukralose, tilsette smør og egg, bakepulver og vaniljepulver. blir ikke mye mer komplisert å gjøre det selv om man har en oppskrift. går kjempefort

Nei, jeg tror ikke man får til det samme selv. Eller har du en genial oppskrift som gir seig brownies uten ingredienser som har bismak eller som ikke gir luft i magen? Denne var seig som vanlig sukkerkake.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 08:03   #19
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Hurra for Idun! Den er litt dyr ja, men i sjeldne tilfeller må den her bli et godt alternativ

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 13:54   #20
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Er det noen som har sett denne i Oslo-området. Finner den ikke på lokal Rema eller Meny.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 19:45   #21
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Rimi har den her i Bergen i allefall.

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 04:29   #22
kejlis
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Nordpå
Innlegg: 27
kejlis er på en erverdig vei

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

jeg fant den på Eurospar

kejlis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 06:56   #23
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Er det noen som har sett denne i Oslo-området. Finner den ikke på lokal Rema eller Meny.

Jeg så den på Meny på Ringnes Park. (Så etter den for å få studert innholdsfortegnelsen, kjøpte ikke )

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 10:50   #24
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg så den på Meny på Ringnes Park. (Så etter den for å få studert innholdsfortegnelsen, kjøpte ikke )

Innholdsfortegnelsen ligger lenger oppe i tråden

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 12:42   #25
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Nei, jeg tror ikke man får til det samme selv. Eller har du en genial oppskrift som gir seig brownies uten ingredienser som har bismak eller som ikke gir luft i magen? Denne var seig som vanlig sukkerkake.

Tagatesse gjør jo brownies litt seige. Ikke like seige som vanlige da... Mye tagatesse, og relativt lite egg og væske gir god konsistens på lavkarbobrownies, syns jeg. Proteinpulver gir vel også en viss seighet, mener jeg å huske? Men det gir kanskje litt luft i magen å..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett) Benzo Lavkarbo generelt 86 25-06-12 20:13
Ketchup, idun kamp Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 20-05-10 09:16
Idun sennep og ketsjup uten tilsatt sukker blyanten Lavkarbo generelt 1 09-07-07 22:25
Idun Hamburgerdressing Pusekatt Lavkarbo generelt 4 23-04-06 19:06
Idun Ketchup tope2 Lavkarbo generelt 9 12-02-06 09:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no