Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vekta mi vil ikke ned

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-11, 12:57   #1
lillemy01
Medlem
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 67
lillemy01 er på en erverdig vei
Unhappy

Vekta mi vil ikke ned

Ja hei alle sammen jeg er jo ny her begynnte på ketolyse k uren for ca tre uker siden. Jeg følger kuren ganske så slavisk og har ikke detti ut av ketose siden jeg begynnte. Jeg er rundt 160 høy og veier 80 kg. Så ja jeg er ganske så overvektig med en bmi på fedme. Men jeg gikk fint ned 1 kilo og der stoppet det opp rett og slett og har altså ikke gått ned mere en 1 kilo. HVORFOR? Har nesten lyst til å gi opp hele greiene. Jeg spiser ofte omelett eller lignende til frokost. Så CC eller annet til lunsj så vanlig middag kjøtt og grønnsaker saus osv. Drikker kun vann (dog litt lite sjeldent jeg greier å drikke over to liter) Spiser litt kunstig søtning da sukrin. Drikker ikke noe med kunstig søtning. Jobber skift og spiser derfor ofte sent på kvelden etter klokken ti. Kan det ha noe med saken å gjøre? Kan noen please se på dette? Jeg elsker smør feks og ofte slikker jeg i en skje med smør osv og drikker ofte eggmelk til ett av måltidene drikker lite kaffe kansje 3 ganger i uken og har kun drukket alkohol en gang siden jeg begynnte og da også ett bitte lite glass.

lillemy01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 13:09   #2
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: vekta mi vill ikke ned:(

Føler meg veldig i samme båt som deg. Irriterende. Og motivasjonen faller rett i dass.

Jeg drikker en del kaffe, men ikke sukkerfri brus overhodet. Får i meg nok fett og kh er under 20. :sukk:

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 13:10   #3
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: vekta mi vill ikke ned:(

Hei, dumt at det har stoppet opp men ettersom jeg har forstått så kan det fort løsne igjen
Trimmer du? Kanskje det å gå en halvtime om dagen vil få fart i forbrenninga?
Ellers fant jeg og ut at det er greit å legge inn måltdene på diett.no for å se fordelingen mellom fett, protein og karbohydrat. Kanskje du ligger høyt på protein og må ha mere fett, eller for lite karbohydrat. Det sies at fordelingen prosentvis bør være ca. 70% fett, 25% protein og 5% karbohydrat.

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 13:11   #4
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: vekta mi vill ikke ned:(

Og det går treigt med meg og, jeg kan ikke skilte med en 5 kilos de første ukene Bare se på tickeren min
Men, vi skal da vel ikke gi opp!!

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 13:16   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Vekta mi vill ikke ned:(

Er definitivt ikke vanlig at noen går ned 5 kg første uka, bare for å ha sagt det

Dere må gi det litt tid! Kroppen gjør gjerne ting i sitt eget tempo, stress er en gedigen vektnedgangsstopper! Fokuser på all den gode maten, at det snart er vår og bruk heller litt tid på å være sikre på at dere spiser riktig

Er forøvrig veldig vanlig at det går litt i rykk og napp, særlig uke 3 har ting lett for å stå litt stille

Følger dere menyforslagene i boka feks?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 13:19   #6
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Vekta mi vill ikke ned:(

Prøv å bruke diett.no et par dager og før opp alt du skriver. Det skal være 75% fett, 20% proteiner og ikke mer enn 5% karbo (på ketolyse), helst under. Det skal uansett ikke være mer enn 15g karbo for damer på denne kuren.
Ikke hardtren, men gå en tur på ca 30 min et par dager i uken, oftere om du trives med det og ikke har leddproblemer. Prøv å drikk opp mot 3L vann hver dag. Det kan også være at du trenger å følge med kcal for å gå ned i vekt, men det kan du heller prøve etter å ha fulgt med på diett.no om det ikke fungerer.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 13:25   #7
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Vekta mi vill ikke ned:(

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Ja hei alle sammen jeg er jo ny her begynnte på ketolyse k uren for ca tre uker siden. Jeg følger kuren ganske så slavisk og har ikke detti ut av ketose siden jeg begynnte. Jeg er rundt 160 høy og veier 80 kg. Så ja jeg er ganske så overvektig med en bmi på fedme. Men jeg gikk fint ned 1 kilo og der stoppet det opp rett og slett og har altså ikke gått ned mere en 1 kilo. HVORFOR? Har nesten lyst til å gi opp hele greiene. Jeg spiser ofte omelett eller lignende til frokost. Så CC eller annet til lunsj så vanlig middag kjøtt og grønnsaker saus osv. Drikker kun vann (dog litt lite sjeldent jeg greier å drikke over to liter) Spiser litt kunstig søtning da sukrin. Drikker ikke noe med kunstig søtning. Jobber skift og spiser derfor ofte sent på kvelden etter klokken ti. Kan det ha noe med saken å gjøre? Kan noen please se på dette? Jeg elsker smør feks og ofte slikker jeg i en skje med smør osv og drikker ofte eggmelk til ett av måltidene drikker lite kaffe kansje 3 ganger i uken og har kun drukket alkohol en gang siden jeg begynnte og da også ett bitte lite glass.

Du skriver at du følger kuren "ganske så slavisk". "ganske så" kan jo skjule en del....

Hva mer enn cottage cheese spiser du til lunsj? cottage cheese er jo magert.
Hva er sausen til middagen?
Er du sulten når du spiser en skje med smør?
Er det behov for eggemelk til måltidet?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 13:37   #8
lillemy01
Medlem
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 67
lillemy01 er på en erverdig vei

Sv: Vekta mi vill ikke ned:(

Opprinnelig lagt inn av LenaBeatrice, her.

Du skriver at du følger kuren "ganske så slavisk". "ganske så" kan jo skjule en del....

Hva mer enn cottage cheese spiser du til lunsj? cottage cheese er jo magert.
Hva er sausen til middagen?
Er du sulten når du spiser en skje med smør?
Er det behov for eggemelk til måltidet?

Hvorfor jeg skrev cc feks er at viss jeg er ute og jobber og ikke har tilgang til noe annet mat som jg kan spise i farten så kjøper jeg en boks med cc og spiser det. Som regel består sausene mine av fløte krydder og litt jbkm for tykning. Jeg er veldig glad i smør og kan finne på å spise til dessert eller bare hviss jeg gr forbi Men eggmelken har jeg ofte drukket til maten når jeg skall på jobb slik at jeg slipper å spise på jobb. Jeg jobber ikke hver dag og siden jeg jobber skift med ett veldig varierte arbeidstider alt fra tre om morningen til sent på kvelden så er det veldig vanskelig å planlegge måltidene for meg. Ofte ender det med at jeg spiser middag veldig sent på kvelden desverre tror nok noe av synderen ligger der. Tilsammen i dag har jeg spist
Fett88 %Protein9 %Karbohydrat3 %

Hvordan er det? til lunsj og middag i dag lager jeg kjøttdeig tomat saus med squash og brokkoli lasagn (som jeg fant på i farten hva vi har i kjøleskapet). Det blir vel hva jeg spiser til resten av dagen.

lillemy01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 13:40   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vekta mi vil ikke ned

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Ja hei alle sammen jeg er jo ny her begynnte på ketolyse k uren for ca tre uker siden. Jeg følger kuren ganske så slavisk og har ikke detti ut av ketose siden jeg begynnte. Jeg er rundt 160 høy og veier 80 kg. Så ja jeg er ganske så overvektig med en bmi på fedme. Men jeg gikk fint ned 1 kilo og der stoppet det opp rett og slett og har altså ikke gått ned mere en 1 kilo. HVORFOR?

Målebånd. Finn frem målebånd i dag, har du ikke målebånd så bruk en hyssing som ikke er elastisk og klipp den når den når akkurat rundt livet. Om en uke kan du prøve igjen og se om den ikke er litt for lang. Man kan godt gå inn tildels mye i cm uten at vekta har rikket seg et eneste gram. Rare kroppen.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 14:33   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vekta mi vil ikke ned

Nå skriver du kun hva slags matvarer du spiser, og ikke noe om mengder.

Og jeg forstår det sånn at du bare spiser cottage cheese til lunsj.. Om du ikke har noe fett til,så er det jo ikke et måltid etter ketolysekuren sin filosofi. Det er jo bare protein jo.

Kan du ikke skrive opp mengdene, type omelett av 2 egg og 3 skiver bacon og 50g paprika? Litt lettere å se om du faktisk spiser riktig.

Og sånn ellers er det jo ikke ekstremt lite med 1kg på 3 uker. Kroppene våre er ikke like og noen trenger litt lengere tid til omstillingen enn andre.
Og noen av oss samler vann feks før mens, under mens el.l og plutselig etter flere uker dropper vekta med 1kg omtrent over natta.

Spis riktig og la kroppen få tid til å omstille seg, det er en ganske stor omstilling vet du.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 14:36   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vekta mi vill ikke ned:(

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Hvorfor jeg skrev cc feks er at viss jeg er ute og jobber og ikke har tilgang til noe annet mat som jg kan spise i farten så kjøper jeg en boks med cc og spiser det. Som regel består sausene mine av fløte krydder og litt jbkm for tykning. Jeg er veldig glad i smør og kan finne på å spise til dessert eller bare hviss jeg gr forbi Men eggmelken har jeg ofte drukket til maten når jeg skall på jobb slik at jeg slipper å spise på jobb. Jeg jobber ikke hver dag og siden jeg jobber skift med ett veldig varierte arbeidstider alt fra tre om morningen til sent på kvelden så er det veldig vanskelig å planlegge måltidene for meg. Ofte ender det med at jeg spiser middag veldig sent på kvelden desverre tror nok noe av synderen ligger der. Tilsammen i dag har jeg spist
Fett88 %Protein9 %Karbohydrat3 %

Hvordan er det? til lunsj og middag i dag lager jeg kjøttdeig tomat saus med squash og brokkoli lasagn (som jeg fant på i farten hva vi har i kjøleskapet). Det blir vel hva jeg spiser til resten av dagen.

9% protein er ganske lite - hvis du ligger på 1800 kalorier om dagen blir det bare 45gram protein... jeg ville økt på proteinet til ca 1 gram pr kilo kroppsvekt og redusert en smule på fettet så du får nærmere 5% karbo (valgfritt må ikke være akkurat) 20% protein og resten fett.

Kroppen din har et visst behov for protein hver dag fordi det inneholder essensielle aminosyrer. Personlig ville jeg anbefalt at du ikke drikker så mye av fettinntaket ditt - lenabeatrice sier det egentlig - er det behov for eggemelk feks til frokost? Altså er du da sulten og må ha i deg noe? Forsøk og legg fettet mer inn i maten som laks, avokado, fete kjøttstykker osv og se om det vil gjøre noen endring på vekta

Av erfaring drikker jeg også heller fettet enn og spise det - og jeg tror ihvertfall for min del at det da blir litt for mye lett tilgjengelig fett for kroppen som den heller velger som energi enn og ta av kroppsfettet som jeg mener er mer ressurskrevende for kroppen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 14:59   #12
lillemy01
Medlem
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 67
lillemy01 er på en erverdig vei

Sv: Vekta mi vil ikke ned

Skall vi se i går spiste jeg:
Frokost klokken 5.00 CC med pisket kremfløte og CF, og litt bringebær og halv ts sukrin. Spiste halve boksen.

Mellom M: Klokken 11.00 spsite den andre halvparten.

Lunsj klokken 15.00 To egg med bacon stekt i smør.

Middag klokken 22.00 To ketolyse pølser med sukerfri ketchup og sukkerfri sennep.

I dag en litt anderledes dag.

Frokost pannekaker med bitte litt kakao og sukrin.
Lunsj og middag samme mat en prosjon ovnsstekt kjøttdei gryte med broccoli.

Så til frokost pleier jeg ellers enten å lage pannekaker eller omelett med ca 3 egg stekt i meieri smør.

CC bar spiser jeg kun om jeg skall på jobb og ikke har tatt med meg matpakke da er det en lettvint matpakke som jeg kan få kjøpt i nærmeste butikk.

Ellers er det ofte at jeg spsier kjøtt stekt i smør med salat og hvitløks CF til kjempe godt! I salaten har jeg blandet hakket salat, tomater, paprika, agurk og avokado.

lillemy01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 15:01   #13
lillemy01
Medlem
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 67
lillemy01 er på en erverdig vei

Sv: Vekta mi vil ikke ned

tusen takk forresten til alle som tar seg tid til å hjelpe

lillemy01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 16:20   #14
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekta mi vil ikke ned

Jeg syns det ser ut som du spiser for lite grønnsaker. Og du kan med fordel spise mer fett.

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 18:50   #15
Sunniva37
Juniormedlem
 
Sunniva37 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 36
Sunniva37 er på en erverdig vei

Sv: Vekta mi vil ikke ned

Hei! Jeg kjenner meg igjen.. Jeg følger ikke Ketolysekuren, men lavkarbo under 20 kh. Poenget er at kg sitter fast, MEN: Gått litt ned i cm.
Så prøv og mål deg, så kanskje du ser resultater lell? Lykke til!

Sunniva37 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo, bedre helse. Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 19:22   #16
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Vekta mi vil ikke ned

Opprinnelig lagt inn av Sunniva37, her.

Hei! Jeg kjenner meg igjen.. Jeg følger ikke Ketolysekuren, men lavkarbo under 20 kh. Poenget er at kg sitter fast, MEN: Gått litt ned i cm.
Så prøv og mål deg, så kanskje du ser resultater lell? Lykke til!

Lavkarbo er under 72kh før du må redusere fettet 20kh er maks for menn på ketolyse.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 20:01   #17
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Vekta mi vil ikke ned

Støtter alle som sier at du skal måle deg i tillegg. Kan hende det løsner noen centimetre selv om det ikke synes på vekta ü

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 00:10   #18
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekta mi vill ikke ned:(

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Er definitivt ikke vanlig at noen går ned 5 kg første uka, bare for å ha sagt det

Dere må gi det litt tid! Kroppen gjør gjerne ting i sitt eget tempo, stress er en gedigen vektnedgangsstopper! Fokuser på all den gode maten, at det snart er vår og bruk heller litt tid på å være sikre på at dere spiser riktig

Er forøvrig veldig vanlig at det går litt i rykk og napp, særlig uke 3 har ting lett for å stå litt stille

Følger dere menyforslagene i boka feks?

De som går ned så mye i starten er vel kanskje i samme båt som meg? Jeg var så hoven som en ballong, hadde nesten ikke ankler.... Jeg gikk ned nesten 5 kilo den første uken, å det var nesten bare vann!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når vekta ikke går nedover ... Fofa Ketolysekuren 14 14-02-11 13:35
Er i ketose, men vekta går ikke ned josefin Lavkarbo generelt 1 28-02-10 23:00
Vekta rikker seg ikke ... cathrine Induksjonen 5 15-01-08 21:08
Ikke i ketose, men vekta går ned dag for dag! geysirland Ketolysekuren 7 29-09-07 10:33
Når vekta ikke går ned... og det snart er jul Huldr Generell diskusjon 50 29-11-05 09:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no