Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Kyllingwok :-)Nam

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-06, 01:23   #1
snuppa72
Juniormedlem
 
snuppa72 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 24
snuppa72 er på en erverdig vei
Wink

Kyllingwok :-)Nam

Kyllingwok

Dette trenger du:

400 gram strimlet kyllingfilet
1/2 mango hakket i terninger
Ca 1 boks babymais
Litt creme fraiche
Olivenolje eller rapsolje
Pepper

Dette gjør du;


Stek kylling i olje på sterk varme.
Hakk opp mango og babymais og tilsett det
i woken/pannen.
Så tilsetter du pepper etter smak og til slutt
rører du inn creme fraiche(etter smak).Du kan
eventuelt bruke matyoghurt eller naturelle yoghurt
isteden.
La det godgjøre seg noen minutter

Bon apetitt

snuppa72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemans,Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 09:39   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kyllingwok :-)Nam


Ååååå det hørtes skikkelig godt ut !

Men så kan jeg ikke spise det ... Mais har 12,7 karber pr 100 gram og mango har 14,1 - og det er litt for mye for meg ser du - aaaaaltfor mye karber ! Regner med at du ikke spiser det du heller, siden du sikter mot Skaldemans kost

Hvor mye veier 1 boks babymais og 1/2 mango forresten ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 13:12   #3
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Kyllingwok :-)Nam

Minimais og mais har helt forskjellig karbeinnhold, det er det suverene her. Oppdaget det ved en tilfeldighet - og ble SKIKKELIG glad! Iflg boksene til Eldorado har minimais kun 2,5 g karb/100 g...

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 13:20   #4
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Kyllingwok :-)Nam

Opprinnelig lagt inn av AnnaV, her.

Minimais og mais har helt forskjellig karbeinnhold, det er det suverene her. Oppdaget det ved en tilfeldighet - og ble SKIKKELIG glad! Iflg boksene til Eldorado har minimais kun 2,5 g karb/100 g...

Ble plutselig usikker på om det kunne være en feil fra eldorado sin side, men det stemmer nok - nettsidene jeg finner under baby corn nutritional information sier alle det samme...

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 13:41   #5
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Kyllingwok :-)Nam

i stedet for mango kan man sikkert bruke nektarin, som er søt og ca samme konsistens? og under halve karbemengden?

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 14:52   #6
snuppa72
Juniormedlem
 
snuppa72 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 24
snuppa72 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Kyllingwok :-)Nam

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.


Ååååå det hørtes skikkelig godt ut !

Men så kan jeg ikke spise det ... Mais har 12,7 karber pr 100 gram og mango har 14,1 - og det er litt for mye for meg ser du - aaaaaltfor mye karber ! Regner med at du ikke spiser det du heller, siden du sikter mot Skaldemans kost

Hvor mye veier 1 boks babymais og 1/2 mango forresten ?

Jeg spiste det FØR jeg begynte på Skaldermans og lavkarbo.
Jupp det er kjempegodt,en venninne har prøvd med nektarin men når
du bruker det isteden kan de ikke være for modne

Mango og babymais i små mengder er ikke farlig men det kan ikke
spises ofte Men hvis jeg får lyst til å skeie ut kan det hende jeg
spiser mango sammen med naturelle yoghurt det er også veldig
godt,meeeeen det er KUN toppen en dag i uka...For som Nille sier,altfor mye karber i den dessverre....

Det er forøvrig verre å spise maiskorn enn babymais.
dessuten smører babymais tarmene

klemmer

snuppa72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemans,Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 15:11   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kyllingwok :-)Nam

Opprinnelig lagt inn av AnnaV, her.

Minimais og mais har helt forskjellig karbeinnhold, det er det suverene her. Oppdaget det ved en tilfeldighet - og ble SKIKKELIG glad! Iflg boksene til Eldorado har minimais kun 2,5 g karb/100 g...

Stilig ! Jeg har ikke slikt hjemme fant det ikke i den norske næringstabellen. I den amerikanske karbetellern min (fra 1982) sto babycorn og corn på det samme, - men det er sikkert forskjell på fersk og hermetisk. Eller det er rett og slett feil i teller´n. (bruker den aldri lenger). Og dessuten er det det som står på pakka/boksen som er det korrekte.

Flott info Anna V !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Isetbrød (nam nam!) Iset Bakst 114 20-08-09 18:56
nam... stinasol Middag 0 08-09-06 19:55
Goda små blåbær....nam nam Antoinette Lavkarbo generelt 2 05-09-06 22:41
Nam nam Fjonkebrød Iset Generell ernæringsdebatt 10 09-06-06 13:53
Fett, nam nam... donjuanwannabe Lavkarbo generelt 3 15-11-05 20:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no