Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Fitline - kosttilskudd spekket med karbohydrater

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-10, 21:36   #1
Coopteddy
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Alder: 44
Innlegg: 43
Coopteddy er på en erverdig vei
Question

Fitline - kosttilskudd spekket med karbohydrater

Uæh!

Siden jeg begynte på lavkarbo har jeg vært svært usikker på om jeg får i meg nok av alt, og har derfor lett etter et godt tilskuddsprosjekt. Etter å ha blitt anbefalt Fitline har jeg investert i basics, activize oxyplus og restorate.

Det ingen kom på å sjekke, var karboinnholdet. Fikk bakoversveis da jeg gjorde det!
Den største dosen er av basics. Per porsjon (20 g pulver) er det 13,3 g kh. Av disse er er 12,9 sukker og derav igjen 12,7 fruktose (tallene per 100 g er 66,6, 64,4 og 63,7).

Denne sukkeroppdelingen sier meg nada, utover at jeg blir skremt av det. For alt jeg vet er fruktose bedre enn andre ting...

Jeg veier og teller ikke karbohydrater, men vektnedgangen kan tyde på at jeg har vært delvis i ketose. (Begynte i april, men siden begynnelsen på juli har vekta stått nesten stille.)
Nå er jeg livredd for å gå opp igjen. Ekstremt ironisk om det attpåtil skal være pga kosttilskudd!

Noen som har erfaringer eller formeninger om hvordan alle disse pulverkarbohydratene vil påvirke vekta? Jeg har bare brukt det i et par dager ennå, og følger vekta med enda skarpere argusøyne enn tidligere. Det har beveget seg bittelitt feil vei, men alt for tidlig å konkludere.

__________________


Coopteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veggis-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 22:28   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Fitline - kosttilskudd spekket med karbohydrater

Det der hørtes ut som isjne saker. Pakk i skapet og kjør på med ketolysetabletter du! Evt en multivitaminmineral pluss en magnesium på kvelden.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 11:05   #3
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Fitline - kosttilskudd spekket med karbohydrater

Beklager at jeg er litt treg til å svare, men jeg har sjekket litt rundt dette.

Opprinnelig lagt inn av Coopteddy, her.

Den største dosen er av basics. Per porsjon (20 g pulver) er det 13,3 g kh. Av disse er er 12,9 sukker og derav igjen 12,7 fruktose (tallene per 100 g er 66,6, 64,4 og 63,7).

Som avtalt sendte jeg en mail til en av mine kontakter, og fikk blant annet følgende forklaring:

Fruktsukkeret du finner i Basics stammer fra frukt og grønt. Basics er et naturlig produkt, dette betyr at fruktsukkeret som i naturlig form finnes i frukt og grønt, fremdeles finnes i våre produkter. Kan sammenliknes med et eple, som også smaker søtt – her ville ingen finne på å fjerne fruktsukkeret! Det spesielle med Basics, er at produktet samtidig er lavglykemisk. Dette betyr at produktene ikke utløser en nevneverdig blodsukkerendring. Dette henger sammen med at produktet også inneholder mye fiber.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 18:29   #4
Coopteddy
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Alder: 44
Innlegg: 43
Coopteddy er på en erverdig vei

Sv: Fitline - kosttilskudd spekket med karbohydrater

Takk, Fedonisten!

Den som venter på noe godt, osv. :-)
For øvrig har jeg fortsatt å gå ned bittelitt selv etter at jeg begynte med pulveret, så jeg ante jo at det ikke var så ille som det kunne se ut til.
Godt å få det bekreftet likevel. :-)

__________________


Coopteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veggis-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 18:25   #5
Superbra
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fitline - kosttilskudd spekket med karbohydrater

- Og ikke gi opp! Hørte på et ernæringsseminar at man faktisk kan gå litt opp i starten når man begynner med FitLine før man går ned i vekt. Et ekstra tips er å ta Restorate minst 3 ganger daglig. Det vil bidra til at blodsukkeret ditt holder seg stabilt. Du trenger heller ikke være redd for å ta for mye av FitLine produktene. Kroppen vil skille ut det den ikke trenger.
Ellers sies det at det er tre ting man må gjøre for å gå ned i vekt: Spise litt mindre og å kombinere stryke- og kondisjonstrening.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karbohydrater - de gode karbohydrater kjett Lavkarbo generelt 12 22-07-10 17:43
Fitline-yoghurt - noen som vet hvor jeg kan kjøpe det? Enid Generell ernæringsdebatt 7 18-05-10 00:36
FitLine Yoghurt vs. Soyamelk/Havremelk JEDI Spørsmål og svar 16 25-02-10 19:18
Fitline Yoghurt med LETT-melk? JEDI Generell ernæringsdebatt 6 16-06-06 15:48
fitline yoghurt nøtta Lavkarbo generelt 57 23-04-06 08:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no