Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Julebord! Får ikke bestemt meg!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-06, 11:26   #1
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Julebord! Får ikke bestemt meg!

Jeg får liksom ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre på julebordet..
Dette er første julebord med denne jobben, og de fleste som kommer har jeg faktisk aldri møtt før, bare pratet med på telefonen.
Ketolyse funker så bra for meg, at jeg egentlig ikke vil avbryte. Men det er jo veldig begrensa hva jeg da kan spise, og jeg vil jo virke ganske sær. (Kjedelig å bruke hele kvelden på å forklare hvorfor.)
Det vil jo også bli alkohol, men da kunne jeg jo valgt vodka og lettbrus.
Men mer en 15 karbo, det får jeg jo helt klart i meg.

Skal jeg bare skeie ut den dagen, og spise det jeg får servert?
Pleier man å gå fort ned etter en sånn utskeielse?

Har hørt man ofte blir litt dårlig når man får i seg endel karber. + at man tåler mindre alkohol.
Bør jeg da få i meg litt karber på fredag (julebord lørdag), så blir jeg evt. dårlig da istedet? Eller er ikke det noe poeng?

Takk for svar

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 11:36   #2
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Jeg får liksom ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre på julebordet..
Dette er første julebord med denne jobben, og de fleste som kommer har jeg faktisk aldri møtt før, bare pratet med på telefonen.
Ketolyse funker så bra for meg, at jeg egentlig ikke vil avbryte. Men det er jo veldig begrensa hva jeg da kan spise, og jeg vil jo virke ganske sær. (Kjedelig å bruke hele kvelden på å forklare hvorfor.)
Det vil jo også bli alkohol, men da kunne jeg jo valgt vodka og lettbrus.
Men mer en 15 karbo, det får jeg jo helt klart i meg.

Skal jeg bare skeie ut den dagen, og spise det jeg får servert?
Pleier man å gå fort ned etter en sånn utskeielse?

Har hørt man ofte blir litt dårlig når man får i seg endel karber. + at man tåler mindre alkohol.
Bør jeg da få i meg litt karber på fredag (julebord lørdag), så blir jeg evt. dårlig da istedet? Eller er ikke det noe poeng?

Takk for svar


Det er din kropp, så det er jo du som bestemmer over den og hva som skal spises ellers ikke.......det er ofte det er koldtbord på julebord, så da kan du jo bare plukke ut det du kan spise, men hvis du får servert ferdig rett så ville jeg ha spist det jeg kunne på den og latt potet osv ligge igjen...og hvis du får dessert så kan du jo bare si du er mett eller no..

men vil du spise så gjør du det...helt opp til deg......
Og når det gjelder alkohol så ville jeg holdt meg til vin (men jeg liker vin da) Bare husk å drikk masse vann ved siden av......
ellers så er jo sprit "bra" å drikke,men da blandet med lett brus....og det har de som regel (folk som har diabetes må jo ha det)..

Prøv å fokuser på alt du kan spise og ikke alt du ikke kan spise

Håper du finner ut av det, og lykke til

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 11:53   #3
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Takk for svar... Vi skal spise ute på restaurant, og tror vi får julemiddag..
Hvorfor er vin bedre enn vodka&lightbrus?
Tenker du fordi man blir fortere full?

Er liksom så kjedelig å gå opp masse pga dette også.
Vet det virker som et veldig stort problem for meg det her, og det er det faktisk også nå

HVIS man skeier ut en dag, og går opp et par kg. Går man vanligvis fort ned igjen da?
Det jeg er redd for er at jeg uansett skal legge på meg fordi det blir jo alkohol osv, så kunne jeg like godt kost meg ekstra den kvelden.
Hvos stor konsekvens har det å drikke alkohol? Det forsinker jo forbrenningsprosessen fordi man må forbrenne alkoholen først?

Det er nesten så jeg skulle ønske jeg ikke skulle dra, men man kan jo ikke bli helt asosial heller..

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 11:53   #4
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Ikke noen vits i aa spise ekstra karber dagen foer synes jeg. Du blir sikkert ikke daarlig, i hvert fall hvis du ikke skal fraatse, og det hoeres jo ut som du har lyst til aa begrense deg. Det tror jeg du klarer fint uten aa faa oppmerksomhet for det. I hvert fall hvis det er koldtbord. Er det ikke kjoldtbord, saa faar du bare gjoere saa godt du kan. Skulle det bli for mange karber den kvelden, saa faar du bare vaere noeye med aa ta deg inn igjen med en gang du er hjemme. Du vil sannsynligvis staa stille paa vekta noen dager etter dette, men forhaapentligvis ingen stoerre skade skjedd.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 11:56   #5
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Ok, da dropper jeg karber dagen før.
Kommer til å starte opp igjen på søndag like strengt, skal ikke få skli ut, nei! Får prøve å begrense så godt jeg kan...
Men...ehh... Tåler man veldig lite, eller? Alkohol altså...
Jeg tåler mye i utgangspunktet...

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 12:04   #6
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Ok, da dropper jeg karber dagen før.
Kommer til å starte opp igjen på søndag like strengt, skal ikke få skli ut, nei! Får prøve å begrense så godt jeg kan...
Men...ehh... Tåler man veldig lite, eller? Alkohol altså...
Jeg tåler mye i utgangspunktet...


kommer vel ann på hvor lenge du har holdt på med denne livsstlenog hva du har spist den dagen, spis masse fett

HVor mye du tåler merker du sikkert etter hvert.....om vin er bedre enn sprit og lett brus vet jeg ikke,men det er iallfall ikke så sterkt....jo mer alkohol du får i deg jo mer alkohol må kroppen forbrenne istedet for fett.....

Går sikkert kjempe bra........

Mange erfarer å gå ned dagen etter også gå opp litt (men ikke alle)
siden kroppen blir dehydrert....

Kos deg masse.....

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 12:06   #7
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Takk for det
Ordner seg sikkert

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 12:24   #8
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Det man legger på seg av en sånn utskeielse med ekstra karber, er mest vann. Og det forsvinner ganske fort igjen hos de fleste.

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 12:27   #9
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Du bør kanskje være litt forsiktig med alkoholen, ja . I ketose kan man bli ganske susete av bare ett glass vin, er min erfaring . Ta det med ro!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 14:30   #10
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Tviler egentlig sterkt på at du må drive å forklare hele kvelden hvorfor poteten evt ligger igjen på fatet ditt. De fleste har nok mer enn nok med å kjøre sitt eget løp, vil jeg tro - "skulle jeg tatt på den røde kjolen i stedet"? "Hvor er han søte fra regnskapsavdelingen?" Faen - saus på slipset i år igjen!" "Kan vel egentlig bare glemme å danse i disse skoene...Hvprfor tenkte jeg ikke på det før?" "Neeeei - strømpebuksen har raknet bak på leggen - HEL****!"

Man tror alltid at folk legger seg så voldsomt opp i det en selv driver med - sammheten er nok at de fleste har mer enn nok i huet fra før. Om noen spør, kan du si du kjører lavkarbo - er de intressert i å vite mer, spør de, og da har dere kanskje en intressant samtale på gang. Ingenting er vel bedre enn det? Uansett må du passe på ditt, så styrer resten med sitt eget. Det viktigste er at du er komfortabel med dine valg, og sørger for å kose deg oppi det hele :-)

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 16:03   #11
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Jeg synes AnnaV sier det veldig bra her! Det er min erfaring også. Folk bryr seg mye mindre enn du tror. Og det er da ikke flaut å spise lavkarbo? Hvis du virkelig føler du må forklare deg, kan du jo prøve deg med "jeg tåler ikke karbohydrater".. Det er jo sant! Folk er vel ikke så nysgjerrige at de trenger å vite om du får utslett eller om du legger på deg?? I så fall har de et trist liv! Skal du spise karbohydrater denne dagen, så gjør det for DEG, fordi DU har lyst på, ikke fordi du bekymrer deg for hva folk mener og tenker!
Julemat er jo lett på lavkarbo! Spis ribbe, sylte, laks, pinnekjøtt, rakfisk.. Bare kutt ut det meste av tilbehøret

Jeg har skeia ut to ganger. Med vilje. Stappa i meg karbohydrater 1 dag, alt jeg har hatt lyst på, tilbake på 15 om dagen dagen etter. Og jeg har ikke blitt dårlig. Første gangen sto vekta stille i over en uke etterpå, men gikk ikke opp.. Andre gangen gikk jeg ned 700 g uka etter.. Altså mer enn jeg pleier på en uke.. Men dette er ikke noe jeg vil anbefale. Det funker for MEG. Jeg føler jeg har mye bedre kontroll, når jeg kan si "søndag 12. november kan du spise hva du vil", ha det i kallenderen 1 mnd i forveien.. Da blir det ikke en sprekk, det blir planlagt. Jeg har fortsatt kontroll. Og du har jo planlagt å spise "vanlig" på dette julebordet siden du starta med ketolyse, så det blir like planlagt Men det er en god følelse å kunne hoppe over den planlagte "spisedagen" også, fordi man er så fornøyd med at det går bra, det er "rus" nok i seg selv, man føler oppriktig at man ikke TRENGER de karbene for å kose seg... Jeg har gjort det også
Men alle er forskjellige, både i kropp og hode. Jeg f.eks forteller meg selv at jeg ikke har anstrengt forhold til mat, til at andre ser meg spise osv.. Men jeg velger heller å spise lavkarbo, ligge unna kakene og være flink når jeg er i selskap, og ha min egen lille planlagte "fest" hjemme dagen etter.. Når ingen ser meg... Så SÅ syk er jeg!

Alkohol har jeg ingen erfaring med, har ikke smakt en dråpe siden jeg begynte på lavkarbo, men jeg drikker max et par ganger i året ellers også, så det er ikke pga lavkarbo egentlig..

Lykke til med julebord, hva du nå ender opp med å spise/drikke! *klem*

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 00:34   #12
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

Men alle er forskjellige, både i kropp og hode. Jeg f.eks forteller meg selv at jeg ikke har anstrengt forhold til mat, til at andre ser meg spise osv.. Men jeg velger heller å spise lavkarbo, ligge unna kakene og være flink når jeg er i selskap, og ha min egen lille planlagte "fest" hjemme dagen etter.. Når ingen ser meg... Så SÅ syk er jeg!

AKKURAT sånn er jeg også!! Vi er nok like syke begge to
Det AnnaV sier er veldig sant, jeg kommer nok ikke til å stå i sentrum på julebordet
Likte den med at jeg er allergisk med karbohydrater!
De jeg jobber med (vi er flere butikker som skal samles) vet at jeg går på denne kuren, da, og kan ikke skjønne at jeg orker.
Så da burde jeg egentlig være kjempeflink på julebordet også, bare for å bevise at det går an!!
Tror nemlig hun ene er litt "misunnelig". Hun er større en meg, og maser hel tiden om at det høres så fælt ut osv.
Mens hun andre(like stor som hun første), snakker plutselig om hvor godt det smakte med sprø pommes frites og den gode banantwisten og sånn.
Nå får jeg egentlig lyst til å holde meg på matta på trass

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 07:50   #13
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

For noen "teite" damer...

Sitat:

Nå får jeg egentlig lyst til å holde meg på matta på trass

Hørtes ut som en god motivasjon!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 10:19   #14
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

For noen "teite" damer...
Hørtes ut som en god motivasjon!!

Hun ene satt og fortalte at nå slanka hun seg osv, også 1 time senere soiste hun New energy... Da hadde hun slutta
Skal nok vise dem, hehe

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 12:21   #15
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Er julebordet overstått nå Monen? Hva gjorde du? *nysgjerrig*

Ser jo i signaturen din at du fortsatt går ned, du er kjempeflink!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 23:26   #16
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

Er julebordet overstått nå Monen? Hva gjorde du? *nysgjerrig*

Ser jo i signaturen din at du fortsatt går ned, du er kjempeflink!

Hallo snuppa

Var ikke helt flink på julebordet. Ble litt potetmos, vin, sprit(med lightbrus, så det var vel greit) og littegranne potetgull utover natta
Hadde bestemt meg for det på forhånd, at jeg skulle unne meg litt... Gikk opp 1.2 til søndagen. Har nesten gått ned alt igjen nå, men hadde ikke trodd det skulle ta ei uke. Har ikke skrevet at jeg gikk opp i signaturen, bare endrer den når jeg er under der jeg var
(Forhåpentligvis i mrg..)

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 08:07   #17
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Første gang jeg skeia ut gikk jeg opp 1,5 kg, og det tok over 2 uker før jeg kom ned igjen.. Andre gang gikk jeg NED 700g.. Men det må jo være helt tilfeldig, tror ikke det går bedre og bedre for hver gang altså

Jeg håper å være under 85 før jul jeg.. så får jeg heller ta jula som den kommer!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 09:22   #18
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Du er jo nesten ferdig! Er jo snart ikke mer igjen av deg nå
Kan jo fint unne deg litt kos i jula da!
Jeg vet ikke om jeg skal ennå, emn det er fordi jeg har så mye å ta av, hehe...
Men jeg har fått meg 2 sjokk de 2 siste dagene
Først skulle jeg ta på meg et bele jeg kjøpte for 1 mnd siden, men som jeg ikke har brukt mer enn de par første dagene før jeg rota det bort .
Så putter jeg det inn i buksa, men hvor søren er hullet?? knota fælt(tidlig på morran..) helt til jeg fant ut at beltet var jo ALT for stort! Når jeg kjøpte det. så hadde jeg det på nest innerst. Nå tok jeg det på innerst, og det sto flere cm ut fra magen... Så det var en deilig bekreftelse.
(Målte livet etterpå, gått ned over 10 cm..)

Også veide jeg meg i dag. Hadde endelig kommet meg ned der jeg var til julebordet i går. Og til i dag har jeg gått ned 1.4 kg

Jaja, det var nok skryt Håper du har en super helg!

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 11:01   #19
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Så kjempebra da! Da klarer du sikkert 14,8 før jul! Jeg skal veie meg i dag jeg, har ikke spist frokost enda...

85 er jo ikke det enderlige målet mitt da.. Men "legemessig" er det det. Men jeg kommer til å fortsette. Hvis motivasjonen holder seg oppe og jeg fortsetter å gå ned, kommer jeg til å fortsette på ketolyse til jeg veier ca 75. Da er tanken å øke litt på karber og minske på fett så jeg ender på noe ala Fedon. Men jeg er ikke helt sikker på det heller, fettet er jo noe av det som gjør det levelig.. Ost.. Ribbe.. Kyllingvinger.. Smør.. mmmmm

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 11:45   #20
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

Så kjempebra da! Da klarer du sikkert 14,8 før jul! Jeg skal veie meg i dag jeg, har ikke spist frokost enda...

85 er jo ikke det enderlige målet mitt da.. Men "legemessig" er det det. Men jeg kommer til å fortsette. Hvis motivasjonen holder seg oppe og jeg fortsetter å gå ned, kommer jeg til å fortsette på ketolyse til jeg veier ca 75. Da er tanken å øke litt på karber og minske på fett så jeg ender på noe ala Fedon. Men jeg er ikke helt sikker på det heller, fettet er jo noe av det som gjør det levelig.. Ost.. Ribbe.. Kyllingvinger.. Smør.. mmmmm

Ja, jeg er heøt enig...Tror ketolyse kan være enklere enn f.eks fedon på mange måter...
Det endelige målet mitt er ikke 22.8 kg heller..Jeg vil ned ca. 20 kg etter det. (Men legemessig er det 22.8 ) Vurderer faktisk å prøve å gå ned 27.8 istedet før jeg ber om pergo.. Jo mindre jeg veier, jo bedre er det jo. Men det kommer helt an på hvor trått det går etterhvert
Hvordan gikk det med vekta i dag?

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 19:31   #21
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Jo takk, gikk greit, 400 g ned. Er ikke så utålmodig lenger jeg, så lenge det går nedover

Men 10 kg før jul hadde jo vært et pent rundt tall....

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 00:23   #22
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

Jo takk, gikk greit, 400 g ned. Er ikke så utålmodig lenger jeg, så lenge det går nedover

Men 10 kg før jul hadde jo vært et pent rundt tall....

Det viktigste er helt klart at det går nedover=) 10 kg til jul er jo oppnåelig det!

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no