Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-05, 19:04   #176
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Stekt asparges med parmaskinke og revet parmesan. Og kanskje etpar dråper balsamico over? Ja, det tror jeg bestemt.

__________________
Alfie

Sist redigert av Alfie : 10-04-05 kl 19:33.
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style
Gammel 10-04-05, 19:33   #177
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Pestofyllt kyllingbryst på tomatseng, - med dampa brokkoli ...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 17-04-05, 22:32   #178
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Svinekoteletter stekt med olivenolje, alt, pepper og rosmarin, en skive blåskimmelost smeltet oppå til slutt, med dampet broccoli og fløtesaus.

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac
Gammel 28-04-05, 17:25   #179
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Laksesalat: Masse blandet salat med cherrytomater, agurk, selleri, rødløk. Rapsolje og pepper på. Skjær laksefileter i biter, og stek raskt i varm panne. Krydre med pepper/salt/annet krydder. Stek ruccola raskt, krydre med salt og pepper. Legg alt på et fat og drypp over tatziki.... NAM NAM!

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins
Gammel 28-04-05, 21:03   #180
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ovnsstekt pestomarinert breiflabb på seng av kremet spinat - servert med dampa brokkoli....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 28-04-05, 21:26   #181
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

røkt svinekam stekt i ovn med sennep, hvitløk og salt/pepper. Servert med løk og broccolli surret i smør og bernaisesaus...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen
Gammel 09-05-05, 15:30   #182
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg gnukka et kyllinglår full av tandoorikrydder, rapsolje og yoghurt naturell - hadde opp en ildfast form sammen med rød paprika og chili.
Stekte på 100 grader i en time, deretter på 175 grader i en time.

Sjæmpegodt!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 10-05-05, 14:57   #183
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

MHMs frokostpannekake (kun to egg + 1 ts psylliumfrø), med seterrømme og ferske rørte jordbær! *kose vettet av seg*

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 10-05-05, 15:25   #184
Vikki
Medlem
 
Vikki sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 118
Vikki er ny på veien

Dampet laksefilet med brokkolistuing, aspares og salat

Vikki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, ved hjelp av Eurodiett / Atkins
Gammel 08-06-05, 20:36   #185
tonekvam
Medlem
 
tonekvam sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bodø
Alder: 57
Innlegg: 103
tonekvam har en fantastisk aura rundt segtonekvam har en fantastisk aura rundt seg

reker

i kveld har jeg hatt reker, men på en litt spesiell måte:

Kjøpte "Chilli og koriander marinerte reker" fra Stella.

1/2 gul paprika
1/2 løk
6 sopp
reker
1ss "exsotic sauce" fra Heinz
2 fedd hvitløk

Stek sopp, løk, hvitløk og paprika ca 3-4 min. Ha i rekene og sausen.

Vips.... så er det ferdig.
Kjempegodt og litt sterkt. Tror vi spiser mindre hvis maten er sterk.

Dette anbefaler jeg på det varmeste. Familien kan evt. få ris til

__________________


tonekvam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, Atkins, lavkarbo
Gammel 08-06-05, 20:39   #186
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

stekt laks, salat, rømme, broccolii, agurk....

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen
Gammel 08-06-05, 22:19   #187
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Grilla rødvinsmarinert og krydra lammestek (og den var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ STOR!!) med en slags salsa-sak som var noenlunde sånn:

100 g agurk
1 tomat
2 vårløker
2 ss majones
1 ss tomatpure
1 ss avocadoolje
salt
krydder (jeg brukte ferdig salatkrydder med urter)

Alt finhakkes og blandes sammen. Frisk og syrlig smak! NAMNAM! Hadde vært "cherry on top" med en klatt rømme ved siden.... ååhhhh........

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo
Gammel 09-06-05, 10:13   #188
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Idag blir det Jamie Olivers ovensbakte torsk med reker, basilikum, avocado og cheddar ost...............også brokkolien min da !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 09-06-05, 13:37   #189
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Hvis været holder blir det grill:

Grillspyd m/pestomarinert steinbit, scampi, kamskjell og laksebiter og grønnsaker i mellom da; charlottløk, sherrytomat, squash. I tillegg så damper jeg masse grønnsaker i folie ved siden av. Litt olje til grønnsakene og Creme fresh smaker godt ved siden av.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 09-06-05, 16:55   #190
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Rødt krydra kjøttboller, lun fennikelsalat og rømme-/mayosaus med urter og hvitløk

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style
Gammel 09-06-05, 17:29   #191
Matilde
Medlem
 
Matilde sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Åmot i Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 217
Matilde har en fantastisk aura rundt segMatilde har en fantastisk aura rundt seg

i dag skal jeg ha grillet laks med en god kladd smør over, og grillede brokkolibiter og løkbiter! nam nam! masse deilig krydder og smør!

__________________




og "kappløpet" med Thula og Studentberta:








Jeg vil heller angre på ting jeg gjør enn å angre på ting jeg aldri fikk gjort! (som å nyte livet som slank, hihi...*knis* )


MOM- maker of miracle
Matilde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren!
Gammel 09-06-05, 21:29   #192
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Kokt torsk med kokte gulrøtter, og en god dæsj med meierismør oppå.. mmmm!!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 10-06-05, 15:26   #193
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Kyllingfilet med soppstuing (champignong og østerssopp).

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 10-06-05, 22:57   #194
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ovnsstekt laks med sitron, creme fraische og persille - åsså broccoli !!

Jordbær med pisket krem til dessert..... med 10 gram revet Lind Excellence 85% over

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 23-06-05, 15:55   #195
Blåveispiken
Juniormedlem
 
Blåveispiken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 57
Innlegg: 49
Blåveispiken har en fantastisk aura rundt segBlåveispiken har en fantastisk aura rundt seg

Hva skal vi ha tilmiddag i dag?

Jeg kan på det varmeste anbefalt dette:
1 stk kyllingfilet
grønsaker
blomkålpure

Blomkålpure:
1 stort blomkålhode delt i buketter (kokes med minst mulig vann i ca 10min)
3ss kesam eller lettrømme eller yogurt naturell avsilt
2dl revet ost
1/2 salt
pepper
Mos alt sammen i food prossesor.

__________________
Blåveispiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/egen definert
Gammel 23-06-05, 17:10   #196
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Frokostpannekaka!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 23-06-05, 19:21   #197
Thula
Medlem
 
Thula sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 347
Thula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snill

Vi har spist stekt laks med salat og rømme til, ungene hadde poteter i tillegg. Godt, men jeg er fremdeles sulten---

Thula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-07-05, 22:19   #198
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Igår; mofes torsk i tomat, good!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 11-07-05, 14:12   #199
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Idag blir det Iset's lavkarbo-kebabtallerken:

Stek kjøttdeig med masse krydder. Ha i en dyp tallerken og bland inn agurk, løk og tomat i små biter. Strø over masse revet ost og dressing (en god dæsj hamburgerdressing (3-4 karber pr 100 gram) blandes med seterrømme eller creme fraiche).

NYYYT!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
Gammel 11-07-05, 14:19   #200
Lennor
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Østlandet
Alder: 47
Innlegg: 157
Lennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlys

I dag skal vi ut og grille.... er litt usikker på hva jeg har lyst på, men det blir en av disse valgene:


1. Biff med champignon og salat
2. Makrell med smeltet smør og seterrømme og salat..

__________________













I dag er første dagen i resten av mitt liv
Så deilig at jeg får oppleve den



Lennor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no