Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

0404 er en fin dag å starte igjen på!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-10, 14:32   #1
Pocahontas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Lambertseter, Oslo
Alder: 49
Innlegg: 100
Pocahontas er ny på veien

0404 er en fin dag å starte igjen på!

Hei i sola!

Etter en lang pause fra kostfokus, har jeg i dag startet på ketolysekuren igjen. Årsaken er at jeg har hatt gode erfaringer med å miste kilo på antikarbmaten.

Denne gangen har jeg ikke vekt i huset, så jeg får bare sjekket med min "følelse" og ikke minst: hvordan klærne sitter. Videre vet jeg jo at humøret går opp og at jeg blir mer fornøyd med hud og mage. Mange gode ting!

040410 er en nestensymbolsk dato å starte på. Stappet i meg årets siste marsipan i går kveld, spiste potetgull og sa at "det var det siste flaket på lenge". Da jeg lå på sengekanten i natt lagde jeg et skjema for de kommende dagene i en liten bok jeg har, hvor jeg skriver hva jeg har spist, hva jeg har drukket, når jeg gjorde det og generelle notater om dagsform og ting jeg oppdager. Jeg syns dette er motiverende! Dessuten får jeg en god oversikt over hvordan ketolysekuren er for meg.

Hensikten denne gangen er faktisk først og fremst å gå ned noen få kilo, slik at jeg tør å dra på Elixia å trene bort resten. Jeg vet ikke hvor mange kilo det er snakk om (har heller ikke vekt), men jeg tipper at jeg om tre kilo mindre kan stikke bort og trene. Så kommer jeg til å gå videre på kuren til jeg skal reise på weekendtur med badedrakt i Budapest i slutten av mai, og etter dette er planen å gå over til et liv med mye trening og mindre karbs enn tidligere i livet. Altså: ikke ketogen kost, men et sunt lavkarbokosthold med masse trening.

Det er jo livet i lengden som teller, er det ikke?

Lykke til til alle dere andre som er på kuren. Håper dere også får brukt sola og våren som er motiverende rammebetingelse!

Yiiihaaa fra Pocahontas

Pocahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 20:00   #2
Nutteliten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 14
Nutteliten er på en erverdig vei

Sv: 0404 er en fin dag å starte igjen på!

Velkommen inn her i gjengen :-)
Du har kanskje vært her før da. Hvor mye gikk du ned forrige gang og på hvor lang tid? Gikk du fort opp da du sluttet på kuren?
Jeg er idag på min 13.dag på ketolyse. Det går helt greit.. Litt stusselig påske har det jo vært, hehe. Jeg har som mål minus 8 kg til, har ca gått ned 2 kg nå. Min motivasjon ligger i frankrike tur i juni. for ikke å snakke om bryllup om ett år. Jeg har også lyst å begyn ne med trening. Litt redd for at det ikke er så lett på denne kuren. Jeg går endel treningsturer i høyt tempo og bakker, og det sviiiir i lår og rompe. Og blir ganske støl. Tydelig at det ikke er så lett tilgjengelig energikilde for musklene når de trenger det. Lurer også veldig på hvordan overgangen til vanlig kost skal bli. Vil jo ikke gå opp alt jeg har tapt!
Lykke til med vekttapet.

Nutteliten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:41   #3
Pocahontas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Lambertseter, Oslo
Alder: 49
Innlegg: 100
Pocahontas er ny på veien

Sv: 0404 er en fin dag å starte igjen på!

Hei Nutteliten!
Takk for svar og gode ord.

Jeg gikk ned åtte kilo forrige gang, og det var sånn omtrent det jeg ville. Kunne alltids gått ned fem til, men jeg var fornøyd den gangen.
Jeg gikk ikke fort opp igjen, men når jeg glemte meg og puttet i meg mange boller og slikt...da gikk det sakte, men sikkert opp igjen. Ikke alle kiloene, men nesten. Dette var ene og alene selvforskyldt. Denne gangen er det livsstilsendring på gang. Inget annet funker. Kuren er en kickstart, og så er det en varig endring med mye mer trening og endel færre karbs enn mitt normale kosthold.

Høres ut som vi er i litt samme gate. Du skal ned åtte kilo til, - og jeg tenker jeg skal ned fem-seks med kuren og så trene bort fem-seks til over den-tiden-det-tar.
Trening er det nok lurt å moderere. Alltid bra å trene når kroppen takler det, men høypuls og tunge muskelbelastninger funker ikke for meg på denne kuren. Merker at beina kan bli slitne av trapper enkelte dager! Det er uvant. Dog ikke så rart, når den raske energien er borte for øyeblikket. Jeg går turer med bikkja og trener litt sykling, balansebrett + litt styrke for overkroppen ett par ganger i uka. Ikke mye, men nok. Her er det nok ulike erfaringer, som ellers i livet. Folk reagerer ulike på like ting, og likt på ulike ting. Det viktige er jo å utforske seg selv og hvordan en selv trives best.
Det fine med kuren, for meg, er at jeg vet jeg føler meg så vel når jeg har "kommet inn" i det. Huden blir fin, magen helt rolig og systemet balansert. Når jeg i tillegg går ned kilo, er det verdt å ikke kunne spise frukt og slikt, selv nå i april, når våren er her! Det er en kickstart og stadie 1 en livsprosess for meg. Når jeg har tatt av noen kilo og får begynt å trene skikkelig igjen (har ikke trent i det siste både grunnet ubehagelig følelse å gå på treninga når jeg ikke føler meg bra + altfor liten tid fordi jeg har en sønn, en hund, fulltidsjobb og studier ved siden av), da vet jeg det er lettere for meg å endre meg slik jeg vet jeg har lyst!

Lykke til ad mass til deg også!
La oss holde kontakten da vel!

Pocahontas

Pocahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 22:06   #4
Pocahontas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Lambertseter, Oslo
Alder: 49
Innlegg: 100
Pocahontas er ny på veien

Sv: 0404 er en fin dag å starte igjen på!

...og der kjente jeg acetonsmaken, ja.
Alt er som det skal!
Heldigvis, av en eller annen grunn, lukter jeg ikke aceton. Har spurt flere som tør å si sannheten. Dog; munnvannet tas jevnt og trutt likevel!

Pocahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 11:30   #5
Nutteliten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 14
Nutteliten er på en erverdig vei

Sv: 0404 er en fin dag å starte igjen på!

Grattis med aceton ånden Nå er du igang..
Her er det stor frustrasjon idag. Har stått stille siden forrige veiing forrige tirsdag. Og dette er jo bare uke 2! Har ikke tålmmodighet til sånt så tidlig. I tillegg veide jeg 400 gram mindre for 3 dager siden
Skjønner virkelig ingenting
Aner ikke hva jeg gjør galt. Holder meg til dietten, sjekker karbo innhold i alt jeg spiser. Beveger meg ca en time hver dag, med tempo og svetting. Spiser pillene mine. Drikker masse vann, ca 3 lilter.
Så det eneste jeg har mistet på 14 dager er vel vann...og glykogen lagrene i lever.
Frustrert! Og så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Spise mer, spise mindre... mer fett, m indre fett... mer karbo, mindre Stort spørsmålstegn.......
Ja, vi holder kontakten vet du, veldig kos.
Jeg er forresten 33 år og bor i stavanger. Opprinnelig fra Asker... 2 barn på 3 år og 8 mnd. For tiden hjemme i perm.
Vi snakkes. Ha en god dag.

Nutteliten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 11:38   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: 0404 er en fin dag å starte igjen på!

Husk nå på at menssyklus spiller veldig inn på vekten!
Mange som blir frustrerte over å stå stille, og så er det bare mens eller eggløsning som gjør at man holder på vannet!

Stess, lite søvn, forstoppelse, salt mat, syklus..........
Mange ting som spiller inn!
Mange som mister mye vann første uka, for så å stå litt stille mens kroppen venner seg til å bruke ketoner som drivstoff. Det kan ta opp til 4 uker, så fortsett som du har begynt og være litt tålmodig, så løsner det nok skal du se!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 12:17   #7
Nutteliten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 14
Nutteliten er på en erverdig vei

Sv: 0404 er en fin dag å starte igjen på!

Takk! Jeg fortsetter videre i samme stil. Tenkte kanskje kutte ned fløte og rømme og se om det hjelper?? Hva tror dere?
Hva med bacon crisp? Har ikke spist mye, men kanskje kutte helt ut?
Da skal jeg prøve med godt mot en uke til
Godt med motivasjon fra dere...

Nutteliten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 13:30   #8
lynmamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 25
lynmamma er på en erverdig vei

Sv: 0404 er en fin dag å starte igjen på!

Nutteliten: Jeg har ofte slike småplatåer når jeg har økt på aktiviteten. Husk at muskler veier mer enn fett, kan være derfor vekten står stille
Jeg anbefaler å måle seg parallelt med veiing, da ser jeg ofte at kroppen minker selv om vekten stopper litt opp.

Lykke til begge to, jeg begynte selv på igjen 060410

__________________
Min blogg

lynmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg har vært "borte" en stund og trenger piff for å starte igjen over nyttår! Pocahontas Ketolysekuren 27 07-01-10 09:44
Jeg gleder meg til å starte på'an igjen i morgen Mr. Muscle Lavkarbo generelt 2 04-01-10 19:46
Starte på ED? paprika Eurodiett 6 15-04-08 23:45
Kanskje man skal starte igjen Seigdama Ketolysekuren 6 25-06-07 16:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no