Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Amerikanske pannekaker

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-13, 14:29   #1
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Amerikanske pannekaker

Har funnet opp min egen oppskrift på pannekaker.

2-4 egg avhengig av hvor sulten du er
1 ts bokhvetemel pr egg
En dråpe honning, eller en sukkerfri sirup som f.eks yacon, tagatose egner seg nok også. Ikke for søtsmaken, men får å gjøre de mer saftig.
1/2 ts vaniljepulver


Pisk egg og søtstoff til eggedosis. Ha i vanilje og bokhvete (alle typer mel kan bruker avhengig av hva du spiser). Røren ser ut som eggedosis og pannekakene blir luftige og fine. Blir best om de stekes i smør eller margarin, på såpass høy temperatur at de blir gylne og delikate.

Jeg pleier å spise de med sukrin og kanel, eller med hjemmelaget sukkerfritt syltetøy.

  Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 10:08   #2
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Amerikanske pannekaker

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

Har funnet opp min egen oppskrift på pannekaker.

2-4 egg avhengig av hvor sulten du er
1 ts bokhvetemel pr egg
En dråpe honning, eller en sukkerfri sirup som f.eks yacon, tagatose egner seg nok også. Ikke for søtsmaken, men får å gjøre de mer saftig.
1/2 ts vaniljepulver


Pisk egg og søtstoff til eggedosis. Ha i vanilje og bokhvete (alle typer mel kan bruker avhengig av hva du spiser). Røren ser ut som eggedosis og pannekakene blir luftige og fine. Blir best om de stekes i smør eller margarin, på såpass høy temperatur at de blir gylne og delikate.

Jeg pleier å spise de med sukrin og kanel, eller med hjemmelaget sukkerfritt syltetøy.

Dette hørtes veldig godt ut Hva er egentlig bokhvetemel?

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 11:57   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Amerikanske pannekaker

Bokhvetemel inneholder jo mer karbohydrater enn vanlig hvetemel, så med mindre man ikke tåler gluten er det vel ingen grunn til å bruke dette?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 14:42   #4
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Amerikanske pannekaker

Jeg bruker bare en teskje av det pr egg, og det trekker til seg mye mer væske enn hvetemel, så hvis man har i hvetemel må man bruke mye mer, og de blir ikke like luftige. Dessuten har jo bokhvete litt lavere GI enn hvetemel. Man kan selvsagt bruke mandelmel eller kokos hvis man tåler det, men det tåler ikke jeg.

Bokhvetemel har forresten ingen ting med hvetemel å gjøre. Bokhvete er faktisk en nøtt i følge Wikipedia.

http://no.wikipedia.org/wiki/Bokhvete


Sist redigert av FriskogGlad : 19-11-13 kl 14:56.
  Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 11:47   #5
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Amerikanske pannekaker

Ah, takk for link Er dette helsekostvare, eller?

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 14:06   #6
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Amerikanske pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Ah, takk for link Er dette helsekostvare, eller?

Ja, også har de det på ultra. Mener å huske det koster 39 for en bitte liten pose, men når man er på lavkarbo bruker man jo ikke mye av det uansett. Synes det er et godt alternativ om man ikke spiser hvetemel, og ikke tåler nøtter.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Amerikanske julesanger Dietta Generell diskusjon 4 27-11-11 00:26
Utregning av amerikanske varedeklarasjoner rut311 Lavkarbo generelt 6 18-11-11 18:19
Omregningstabell for amerikanske mål Cornelia Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 14-09-09 14:45
Amerikanske ErnÆringsmyndigheter StØtter Lindberg!! Iset Generell diskusjon 0 29-02-04 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no