Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Noen tanker..

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-04, 23:03   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Noen tanker..

Har noen tanker... Og tankene er jo alt som er ... er det ikke?
Hvis vi tenker vi skal klare noe, så er sansynligheten større for at vi klarer det, enn hvis vi tenker vi ikke klarer det... (Selvoppfyllende profeti).

Tenker på oss som er samlet her og av ulike grunner trenger å stabilisere kroppene våre... Hva har fått oss i den situasjonen vi er i? Hvilke tanker, oppfatninger og følelser har bringt oss dit vi er i dag?

Dette er noe jeg tenker er veldig viktig å ta tak i..
-Oppnår vi ikke resultater, så må vi gå inn å prøve å finne eventuelle forestillinger som kansje hindrer oss..
(Som meg: Hvorfor klarer jeg ikke gå opp i vekt? En av de mentale forestillingene som hindrer meg er: - Jeg tror jeg ikke er god nok, og når jeg er så tynn som jeg er,- så er jeg hvertfall noe andre ønsker å være... ) For andre kan det være at de kansje ikke er klar for at andre begynner å behandle dem annerledes, - at kansje det går for fort, eller de er redd for forandringer...

Jeg tror den viktigste plassen å begynne er ved å elske og akseptere seg selv akkurat som vi er... For da vil vi gi slipp på masse og det vil bli tydeligere for oss hva vi tenker som ikke er godt for oss... og da kan vi jobbe aktivt med å erstatte disse tankene og forestillingene...

Jeg erklærer meg herved som ikke noe offer for hverken omstendigheter, egne tanker og følelser eller andre ting. Jeg tar nå fullt og helt ansvar for og kontroll over livet mitt, kroppen min og tankene!

Ha en flott kveld!

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 00:14   #2
Marit
Medlem
 
Marit sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 56
Innlegg: 282
Marit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt likt

Bra.

Mye bra tanker der (Vennen)

Men er ikke så flink som du, klarer ikke att disse KG. kommer snikende hele tiden.
Du har det jo motsatt da.

Til syvende å sist, så må man lære å elske seg selv, samme hvordan man ser ut.
Har slitt mye, hele livet, og nå prøver jeg virkelig, men det er vanskelig.

Man skal se sånn ut, ikke rynker, ikke noe fett, med andre ord ung og deilig resten av livet men det går jo ikke. Jo kanskje hvis jeg hadde vært en som bodde i USA, og spydde penger rundt meg.

Vet jeg har ett forvrengt bilde av meg selv, men hadde jeg hatt pengene, så hadde jeg gjort det meste. Så kanskje like greit att jeg ikke har penger,

Ha en fin kveld/eller natt du også....

__________________
Marit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det jeg klarer... Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 12:34   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Noen tanker..

Jeg har erfart at så lenge jeg jobbet mot meg selv kom jeg ingen vei. Så lenge jeg hatet speilbildet mitt og egenskapene mine og så på meg selv slik jeg trodde alle andre så på meg ja da sto jeg bom fast i smørja av selvfornedrelse og selvforakt. JEg spiste.. jeg spiste fordi jeg jo like godt kunne gjøre det i og med at fettet allerede hadde tatt overhånd. Noen matorgier fra eller til spilte liksom ikke noen rolle. Jeg foraktet meg selv, for jeg var jo ei dum ku uansett liksom. Så dette hatet til meg selv dro meg enda lengre ned. Helt til jeg nådde bunnen og ikke kunne komme særlig lengre ned.. Da snudde jeg og fikk opp øynene for hvem jeg faktisk var og hva jeg egentlig stod for. I det øyeblikket jeg startet å se på meg selv med andre mindre kritiske øyne skjedde noe fantastisk med meg selv og min utvikling. I steden for å synke ned i avgrunnen, dro jeg meg selv opp mot lyset. Jeg begyne å verdsette meg selv.. og med det også høste anerkjennelse og respekt fra andre. Den som ikke elsker seg selv evner ikke å bli elsket av andre. Joda, andre elsker en, men en evner ikke å se det og ta det til seg. Ikke før man får skylappene bort og klarer å seg seg selv for den man faktisk er. I det øyeblikket man aksepterer seg selv, aksepterer man også resten av verden. En som har ønsker om utvikling i positiv retning må først bli venner med sitt eget jeg. Ellers kommer man ingen vei. Man kan ikke utvikle seg positivt med en kappe av selvforakt hengende over hodet. Får man kappen bort blir man fri. Fri til å leve og elske alt det skjønne som livet kan by på. Så nøkkelen er respekt.. for seg selv.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 12:50   #4
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Noen tanker..

veldig bra sagt fjonken. selv har jeg aldri hatt spiseforstyrrelse i sånn orgie stil. heller andre veien. for manisk med veiing og sunn mat. men nå er det helt fint. men som sagt veldig bra skrevet.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 18:35   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Noen tanker..

Dette har du helt sikkert veldig rett i Fjonken...Takk.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan jeg drikke denne teen? fint om noen kan svare. Iset Atkins kosthold 13 23-05-07 10:43
Noen spørsmål - noen som kan svare? Mokia Lavkarbo generelt 3 08-01-05 13:25
noen som vet? ayliah Induksjonen 11 03-05-04 16:23
Vær så snill, kan noen hjelpe meg! Miro Generell ernæringsdebatt 2 04-04-04 23:00
er det noen som vet?? ayliah Atkins kosthold 9 19-02-04 14:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no