Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-12, 02:09   #26
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Kremost har nok litt å si for konsistensen vil jeg tro. Det har ofte det i andre ting iallefall.

Jeg har enda et par pakker laktosefri kremost i kjøleskapet (kjøpt i sverige). Tror jeg må prøve denne. Og kanskje sende mail til Tine og be de lage ost til meg.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 10:12   #27
skyric
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 31
skyric er ny på veien

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Tusen takk for oppskrift skyric. Du fortjena både og for dinna oppskrifta.


Bare hyggelig, synes det er godt om flere kan spise god lasagne! :-)

skyric er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 10:16   #28
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

....sende mail til Tine og be de lage ost til meg.

Jeg venter også på laktosefri kremost...

Gleder meg veldig til å lage denne pastaen

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 18:49   #29
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Og i dag kan eg fortelle at denne pastaen (som lasagneplater i lasagne) var akkurat like god oppigjenvarma i dag
Platene hadde like god konsistens i dag som når lasagnen var nylaga i går

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 19:13   #30
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Nå er denne prøvd, og var nydelig. Var litt spent når jeg smakte den før den var blandet i saus. Den krever nok en saus å være i, men da kjentes den ut som en helt perfekt kokt pasta.

Jeg stekte litt sjampinjong, rødløk, hvitløk og paprika og krydret litt og hadde oppi litt hermetiske tomater. så litt fløte og cf. Så oppi med pastaen. Hadde en koteletter ved siden av da.

Takk for nydelig oppskrift. Var deilig med litt avveksling.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 13:35   #31
MarenM
Juniormedlem
 
MarenM sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen.
Alder: 37
Innlegg: 27
MarenM er på en erverdig vei

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Jeg fikk denne oppskriften tilsendt av ei på Facebook ganske nylig, og jeg trodde jeg skulle gråte av glede.
Det jeg tenker, er at om en trikser og mikser litt med oppskriften kan lage sjokoladeboller av det?
Om en tilsetter litt sukrin, litt mer fiberhusk, bakepulver og sjokolade?

MarenM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo, stabilt blodsukker og glutenfritt. Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 13:43   #32
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av MarenM, her.

Jeg fikk denne oppskriften tilsendt av ei på Facebook ganske nylig, og jeg trodde jeg skulle gråte av glede.
Det jeg tenker, er at om en trikser og mikser litt med oppskriften kan lage sjokoladeboller av det?
Om en tilsetter litt sukrin, litt mer fiberhusk, bakepulver og sjokolade?

Hm...... er ikkje so sikker på det..... ikkje akkurat denne konsistensen eg ser for meg på sjokoladeboller Men som pasta - JA

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 14:54   #33
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Så den tråden om lasagne i stad og nå denne. Gubben må ut og kjøpe kremost i morgen Her skal det lasagne og båndspaghetti lages.

Tenker det kan være lurt å ha små porsjoner av den pastaen liggende i fryseren, for kjappe måltider, godt til både bolognese og carbonara. Tro om lasagnen er like god etter en tur i fryseren?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 13:18   #34
MarenM
Juniormedlem
 
MarenM sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen.
Alder: 37
Innlegg: 27
MarenM er på en erverdig vei

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Hm...... er ikkje so sikker på det..... ikkje akkurat denne konsistensen eg ser for meg på sjokoladeboller Men som pasta - JA

Du hadde helt rett - eksperimentet mitt gikk rett i do. Jeg må bare fatte at baking ikke ligger for meg - Jeg er ei middagslager.

MarenM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo, stabilt blodsukker og glutenfritt. Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 13:20   #35
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Kanskje kakebaking går bedre for deg om du tar utgangspunkt i kakeoppskrifter i stedet for pastadeig...?

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 13:23   #36
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Kanskje kakebaking går bedre for deg om du tar utgangspunkt i kakeoppskrifter i stedet for pastadeig...?

Signerer. Blir ikke mye sjokoladeboller om man tilsetter de nevnte ingredienser i vanlig pastadeig heller.

Det er masse gode kakeoppskrifter her på forumet, fra brune pinner til "negerboller" (og det er det jo ikke lov å si, men jeg kommer ikke på hva man kaller de ellers).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 20:48   #37
MarenM
Juniormedlem
 
MarenM sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen.
Alder: 37
Innlegg: 27
MarenM er på en erverdig vei

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Kanskje kakebaking går bedre for deg om du tar utgangspunkt i kakeoppskrifter i stedet for pastadeig...?

*rødmer*

Ja, jeg aner ikke hva det var som gikk av meg.
Baking ligger ikke for meg som sagt. Holder meg til middager. Jepp!

MarenM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo, stabilt blodsukker og glutenfritt. Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 23:55   #38
BPN
Juniormedlem
 
BPN sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 26
BPN er på en erverdig vei

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Hvor mye karber blir det alt i alt?

BPN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse? Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 23:57   #39
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av BPN, her.

Hvor mye karber blir det alt i alt?

Det kommer an på hvilket merke ost du velger... Egg inneholder så og si ikke noe. Fiberhusk 0g karbo.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 00:02   #40
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det kommer an på hvilket merke ost du velger... Egg inneholder så og si ikke noe. Fiberhusk 0g karbo.

Dei naturelle ostane innholder vel ca 2-3 karber pr 100 gram

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 00:21   #41
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Dei naturelle ostane innholder vel ca 2-3 karber pr 100 gram

Jeg har vært borti alt mellom 2 og 4.5 på kremoster, derfor svarte jeg som jeg gjorde.
Totale er så liten at for meg spiller det ingen rolle, så lenge jeg spiser grønsakene mine.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 00:29   #42
BPN
Juniormedlem
 
BPN sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 26
BPN er på en erverdig vei

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Da blir det jo virkelig ikke mye karber i den spaghettien. Da er det vel ingenting i veien for å spise denne pastaen som tilbehør til de fleste måltid..? Jeg skal prøve å lage den i morgen, det høres veldig lovende ut. Hadde vært flott å kunne spist det som tilbehør til hvert måltid, for pasta er noe jeg savner veldig! :-)

BPN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse? Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 11:29   #43
BPN
Juniormedlem
 
BPN sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 26
BPN er på en erverdig vei

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Sikkert et veldig dumt spørsmål, men skal jeg ta olje på bakepapiret som legges på toppen..?

BPN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse? Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 11:36   #44
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av BPN, her.

Sikkert et veldig dumt spørsmål, men skal jeg ta olje på bakepapiret som legges på toppen..?

Yepp Dette for å lettere få papiret av etter steking. Slett ikke dumt å pensle på litt olje på begge bakepapirene, det satt neeesten fast når jeg kun oljet det øverste bakepapiret ...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 11:58   #45
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av BPN, her.

Sikkert et veldig dumt spørsmål, men skal jeg ta olje på bakepapiret som legges på toppen..?

Også steke det med også det øverste bakepapiret på, så blir det ikke brunt.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 13:54   #46
BPN
Juniormedlem
 
BPN sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 26
BPN er på en erverdig vei

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Takk for svar.

Det ble faktisk overraskende bra, selv om de ble noe tykke, tror jeg hadde i for mye fiberhusk. Akkurat som ekte pasta jo! Tusen takk for oppskrift

BPN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse? Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 10:04   #47
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

I går laget jeg denne, det ble nydelig båndspaghetti med fløtesaus med scampi og sopp, kjempegodt!
Tusen takk igjen, Skyric

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 17:59   #48
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Jeg lurer på om jeg gjorde noe galt når jeg laget, for jeg syns den var eggete og litt ekkel konsistens. Men de var litt tykke. Kanskje bedre dersom jeg lager den veldig tynn? Jeg syntes at deigen min ble tykkere enn vaniljekrem. Lurer på å prøve en gang til.. Men spørs om jeg gidder, for mine så jo ut som alle andre sine bilder, så jeg er kanskje bare sær..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 18:52   #49
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Vimsen - Min deig ble også tykkere enn vaniljekrem, så jeg spedde den ut med litt fløte under siste piskingen..fortsatt tykkere i konsistensen enn hva jeg tror den bør være, men jeg fikk kjevlet den tynn, så det gikk greit. Rullet sammen og klippet veldig tynt, så jeg ble knallfornøyd!! Men neste gang skal jeg ta litt mindre fiberhusk. Det er, med de teskjeene jeg bruker, litt forskjell på fem teskjeer og en halv dl, så jeg tok en mellomting mellom de to..neste gang tar jeg fem teskjeer, tipper det går enda bedre da.

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 20:46   #50
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Jeg tok en halv dl. Får prøve med litt mindre da..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
båndspaghetti, fiberhusk, kremost, pasta, tagliatelle


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbopasta trondemann Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 18-09-11 20:37
Lage egen lavkarbopasta Simpfan Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 20-04-11 15:18
Endelig :D !!! Notabella Livets lyse side 4 18-09-10 22:13
Endelig! Majja Ketolysekuren 10 25-03-09 21:21
Fjonkens lavkarbopasta Fjonken Middag 32 19-03-09 18:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no