Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Treningstråden for desember

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-12-12, 14:30   #26
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for desember

Kuka rundt på kukerundtSATS i dag også.

10 minutter ellipse

5 x 5 markløft 60 kg på toppsettet
5 x 5 nedtrekk 40 kg på toppsettet
5x5 ettbeins beinpress 60 kg toppsett på høyrebein og 60 kg med juks på venstre.
5-4-3-2-1 skrå brystpress

3 x 10 jump squats og 10 minutter på ellipse tilslutt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 19:23   #27
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for desember

Og jeg pusler nå med trening på matte på stuegolvet (40 min) i tillegg til en frisk gåtur i vakkert vintervær i morrest (40 min).

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 19:18   #28
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Treningstråden for desember

En times tur i 6 minus. 4x10min jogging. Ca 8min / km i jogge etappene, til sammen 6,3km. Ganske fornøyd med tempoet da jeg tilsvarende bruker 7,5min på mølle. Ute med snø og mer bakker...

Synes påkledning er en utfordring, men funket i dag. Tynne ullsokker i piggsko som ikke er varmere enn joggesko (og jeg blir alltid kald på tærne). Ullstilongs med tights utenpå (kunne kanskje hatt noe vindtett, men gikk greit da det var nesten vindstille). Dobbel ulltrøye med løpejakke (hadde nok fint kunnet droppe den ene) og fleece ørevarmere. Hva gjør andre som trener ute nå?

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 19:40   #29
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Treningstråden for desember

Jeg har ikke fått tid til å kjøpe pigsko osv. så jeg løp inne på mølle i dag.
10 km ca 59 min,mange intervaller,greit nok.
Har blitt lite trening og mye jobbing i det siste.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 22:35   #30
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for desember

Rakk 30 minutter på SATS i dag.

Varma opp med shopping og nedtrekk

Og:

5x3 sumosquat 53 kg på oppsettet
5x5 Pendlay rows 33 kg på oppsettet
8x2 liggende tricep press

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 18:43   #31
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for desember

Ingen som trener om dagen, eller?

Dagens:

10 min ellipse + nedtrekksoppvarming.

5x5 markløft 63 kg på toppsettet
3x5 militærpress 15 kg på toppsett
5x5 zercher squat 40 kg på toppsettet
3x8 Amerikanske markløft 40 kg

10 min trappemaskin

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 20:12   #32
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Treningstråden for desember

Mest juleavslutninger her...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 20:45   #33
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for desember

Nope. Ramlet av, og nå er det tungt å begynne igjen...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 22:14   #34
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Treningstråden for desember

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ingen som trener om dagen, eller?

Seff trener man!! og ikke no kukerundtttrening heller!

Dagens skulder- og ryggtrening. For det meste 25 sek mellom settene, men var nede i 20 sek en del ganger:

Cable Seated Row
Set 1: 50.0x8
Set 2: 50.0x8
Set 3: 50.0x8
Set 4: 50.0x8
Set 5: 50.0x8
Set 6: 50.0x8
Set 7: 50.0x8
Set 8: 50.0x8

Wide-Grip Lat Pulldown
Set 1: 45.5x8
Set 2: 45.5x8
Set 3: 45.5x8
Set 4: 45.5x8
Set 5: 45.5x8
Set 6: 45.5x8
Set 7: 45.0x6
Set 8: 45.5x8

Dumbbell Arnold Press
Set 1: 12.5x8
Set 2: 12.5x8
Set 3: 12.5x8
Set 4: 12.5x8
Set 5: 12.5x8
Set 6: 12.5x8
Set 7: 12.5x6
Set 8: 12.5x6

Dumbbell Lateral Raise
Set 1: 4.0x8
Set 2: 4.0x8
Set 3: 4.0x8
Set 4: 4.0x8
Set 5: 4.0x8
Set 6: 4.0x8
Set 7: 4.0x8
Set 8: 4.0x8

Back Extensions - Hyperextensions
Set 1: 10.0x8
Set 2: 10.0x8
Set 3: 10.0x8
Set 4: 10.0x8
Set 5: 10.0x8
Set 6: 10.0x8
Set 7: 10.0x8

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 23:32   #35
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for desember

Alle treningene mine er kuke rundt treninger. Det er sånn jeg holder motivasjonen oppe. Er så lei av treningssnobberiet som plutselig dukket opp i 2012..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 00:06   #36
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for desember

Er ikke flink til og skrive her, men selvfølgelig trener jeg !! Tung styrketrening nesten hver dag

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 15:59   #37
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Treningstråden for desember

Jeg har hatt litt problemer med overgang fra ute til inne trening,derfor har det ikke blitt trening mer en to ganger i uka i det siste.Sliter litt med at tredemølle ikke er morsomt og er det ikke morsomt så blir det lett ikke noe av.....
Vet jeg burde ta opp løftingen igjen men terskelen er høy.

Vel i dag har jeg løpt en økt med bare intervaller, først oppvarming ,så 10 intervaller a 2 min fort som f. Med et min pause mellom hver.Det er Igrunnen nokså morsomt.
Ble ikke helt utslitt og løftet litt markløft etterpå...

Hva mener du med treningssnobberi Nellie?

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 16:05   #38
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for desember

Opprinnelig lagt inn av Lich, her.

Hva mener du med treningssnobberi Nellie?

Jeg mener dette "Train hard, or go home", "alle som trener Zumba mangler hjerneceller" opplegget som plutselig har tatt helt over. Synes det er negativt fordi at det gjør trening til noe ganske uoppnåelig for mange mennesker. Noen vil bare mosjonere, gå en tur, danse litt i stua. Men det må de jo skjønne at rett og slett ikke er noe vits.

"PAIN IS WEAKNES LEAVING YOUR BODY!" "TRAIN HARD, OR GO HOME!"


Ja, det er gøy å trene tungt. Prøver å gjøre det selv, selv om jeg ikke har noe struktur på treninga. Men må alle gjøre det, liksom? Etter endel år med observering kan jeg skrive under på at ikke det er sånn at tyngre vekter=flere aktive hjerneceller.

Synes det er noe skikkelig trist, snørrhovent snobberi!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 16:14   #39
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Treningstråden for desember

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.


"PAIN IS WEAKNES LEAVING YOUR BODY!" "TRAIN HARD, OR GO HOME!"


Ja, det er gøy å trene tungt. Prøver å gjøre det selv, selv om jeg ikke har noe struktur på treninga. Men må alle gjøre det, liksom?

Synes det er noe skikkelig trist, snørrhovent snobberi!

Synd at du oppfatter det som snobberi, og ja, jeg er en av de som fnyser av zumba og planløs trening. Hvorfor? Fordi det er ineffektivt.
En planlagt treningsøkt som er strukturert og hard (dvs. tilpasset ditt behov) er det som skal til for at du oppnår resultater. Om det så er at du går i medium tempo i femten minutter fordi det er hva kroppen din tåler, så er det kjempeflott. Men press deg selv og du ser resultater.

Om man har lyst til å drive rundt i gymmet eller annet, gjør en eller annen øvelse halvhjertet for så vente i fem minutter før du gjør en annen haløvhjertet øvelse, velbekomme, men da skal man heller ikke klage over at resultatene uteblir. Og dette gjelder menn så vel som kvinner.

Å ha en plan, med klare mål, og gjennomføre dnne planen strukturert og disiplinert er faktisk det som må til om du skal oppnå målene dine. Om det er snørrhovent snobberi, so fucking be it!

Nå skal jeg på gymmet, og ja, det er train hard or go home.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 19:49   #40
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Treningstråden for desember

Jeg synes ikke det virker klokt å rakke ned på andres form for trening.Så klart man blir god på det man driver med og opptatt av det,men det andre gjør kan være like verdifullt.
All trening er bra,helsemessig er alt som får deg ut av sofaen supert.Selvfølgelig får du mest resultat av hard trening ,det forstår jo alle,men man får uendelig mye mer ut av å vimse rundt i studio,eller en zumba time ,enn av å sitte hjemme.
Alle som kommer seg over dørstokken bør applauderes.
All trening frigjør endorfiner og motvirker depresjoner,all trening er verdifull for kropp og hode.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 20:53   #41
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for desember

Opprinnelig lagt inn av Lich, her.

Jeg synes ikke det virker klokt å rakke ned på andres form for trening.Så klart man blir god på det man driver med og opptatt av det,men det andre gjør kan være like verdifullt.
All trening er bra,helsemessig er alt som får deg ut av sofaen supert.Selvfølgelig får du mest resultat av hard trening ,det forstår jo alle,men man får uendelig mye mer ut av å vimse rundt i studio,eller en zumba time ,enn av å sitte hjemme.
Alle som kommer seg over dørstokken bør applauderes.
All trening frigjør endorfiner og motvirker depresjoner,all trening er verdifull for kropp og hode.

Dagsbeste! Det er fint å jage toppen og jobbe for å yte sitt beste, men la oss ikke legge lister som gjør (hvilken som helst form for) trening vanskeligere for oss som trenger det mest.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 22:16   #42
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for desember

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Dagsbeste! Det er fint å jage toppen og jobbe for å yte sitt beste, men la oss ikke legge lister som gjør (hvilken som helst form for) trening vanskeligere for oss som trenger det mest.

Helt enig i det. Jeg trener ut fra mitt utgangspunkt, sikkert mer enn noen her og mindre enn mange andre, men akkurat passe for meg - jeg setter stadig "verdensrekord" jeg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 22:54   #43
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Treningstråden for desember

det er jo nettopp det jeg mener, treningen skal være tilpasset ditt nivå, men samtidig må man pushe seg dersom man vil ha resultater. om man makter 15 minutter gange, flott. neste gang går man for 20.

train hard or go home innebærer at når man trener så gjør man det og har fokus på det, samtidig som man tar de ekstra minuttene eller den siste reppen, ikke bare going through the motions som engelsktalende sier.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 22:56   #44
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for desember

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

det er jo nettopp det jeg mener, treningen skal være tilpasset ditt nivå, men samtidig må man pushe seg dersom man vil ha resultater. om man makter 15 minutter gange, flott. neste gang går man for 20.

train hard or go home innebærer at når man trener så gjør man det og har fokus på det, samtidig som man tar de ekstra minuttene eller den siste reppen, ikke bare going through the motions som engelsktalende sier.

Så enig, Gamlebyen

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 23:17   #45
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for desember

Problemet mitt er at jeg oppfatter deg som at den treningen som jeg, eller andre gjør på en dårlig dag, "for å ha trent" mer enn for å bli bedre er "for dårlig" fordi den ikke "går noe sted". Mulig jeg oppfatter deg feil.

Men jeg vil iallfall si at selv trening som ikke makser på noen måte er for meg verdifull. Som en fotballkamp på løkka, eller som den turen man egentlig ikke hadde så veldig lyst på, men gikk likevel, eller den timen på treningssentret som nok var planløs, men som fremdeles var trening.
Alle kan/vil ikke trene som eliteutøvere (eller har noe ønske om det).

Men det jeg ER enig i er at man må ha en realisme i forhold til hva man kan oppnå i forhold til innsatsen man legger inn. Ingen vits i å bare rusle turer dersom man ønsker KariJ sin rumpe.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 09:32   #46
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Treningstråden for desember

Alle kan ha en dårlig dag selvsagt, og man kan ikke yte 110 hver bidige gang. Og det er helt i orden som en avveksling. Men dersom man kuker rundt hele tiden, kan man heller ikke forvente resultater, det er det jeg mener.
For å illustrere: Dersom du bruker to timer f eks på gymmet, og disse to timene går med til å gjøre halvhjertede øvelser, prate i telefonen, gå planløst rundt og ta alt etter innfallsmetoden kontra 40-50 minutter med fokusert trening. Hva vil gi resultater?

Selvsagt kan du gjøre det første så mye du bare vil, men ikke klag over at resultatene uteblir heller.
Og ja, har man en dårlig dag eller føler seg umotivert, kan en kukerundttrening være helt ok, så lenge dette er unntaket og ikke regelen.

Igjen, hold gjerne på med zumba og bodypump og hva det nå pokker kalles, og det kan være flott for å komme i gang, men jeg mener bestemt at det etterhevrt vil være en uhuyre ineffektiv trening. Stå der i en sal med en eller annen tuppelure mens man hopper rundt som en trekkoppmann i 50 minutter, eller kjøre f eks en TILPASSET (faen jeg begynner å bli lei av å presisere dette) intervalløkt på 20-30 minutter der en faktisk kan måle fremgang, øke belastning?

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 09:43   #47
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for desember

Selvfølgelig er jeg enig i, og har også gjentatt flere ganger, at man ikke kan forvente andre resultater enn innsatsen man legger inn, og at det finnes måter å trene på som er mer og mindre effektive for framgang innen styrke/hastighet/smidighet er jeg også 100% enig i.

Jeg tror vi altså stort sett har samme syn - BORTSETT fra at sånn som jeg forstår deg så må trening være "effektiv" (altså være innrettet imot å gi framgang) for å være verdifull. Der avviker vi. Jeg ser altså på det meste av trening som verdifull, selv om den er ineffektiv i forhold til framgang. For forfall er jo alternativet.

Vel - din kropp, dine mål. Det er helt greit. Men det er ikke nødvendigvis er en allmenngyldig sannhet, og jeg synes vel det er hyggelig å favne både målrettede "idrettsfolkene" og de litt mindre inspirerte, kanskje mer planløse mosjonistene hvor det er et stort nok mål "å trene".

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 12:04   #48
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for desember

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Igjen, hold gjerne på med zumba og bodypump og hva det nå pokker kalles, og det kan være flott for å komme i gang, men jeg mener bestemt at det etterhevrt vil være en uhuyre ineffektiv trening. Stå der i en sal med en eller annen tuppelure mens man hopper rundt som en trekkoppmann i 50 minutter, eller kjøre f eks en TILPASSET (faen jeg begynner å bli lei av å presisere dette) intervalløkt på 20-30 minutter der en faktisk kan måle fremgang, øke belastning?

Men det er jo ikke alle som er ute etter å bygge muskler og måle fremgang - mange vil bare røre litt på seg, kjenne at pulsen stiger og ha det gøy! Som i zumba og bodypump og hva det nå heter. Kan ikke huske å sett noe til utstrakt klaging over manglende fremgang her inne?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 13:15   #49
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Treningstråden for desember

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Men det er jo ikke alle som er ute etter å bygge muskler og måle fremgang - mange vil bare røre litt på seg, kjenne at pulsen stiger og ha det gøy! Som i zumba og bodypump og hva det nå heter. Kan ikke huske å sett noe til utstrakt klaging over manglende fremgang her inne?

Snakker generellt her.

Og er man ute etter mosjon så er det jo helt flott med zumba eller hva det nå er man gjør.

Trening blir da noe annet.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 16:13   #50
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Treningstråden for desember

Selvfølgelig må man pushe seg hvis man ønsker muskelvekst,men minner samtidig om at etter fylte 40 år mister gjennomsnittskvinnen ca 5 % av muskelmassen hvert år,alle tiltak som kan stoppe forfallet er av det gode.
Ser selvfølgelig at vektløfting er supert for kvinner,vil også føre til økt ben tetthet, noe som er viktig for kvinner.Hvor mange prosent muskelmasse menn mister vet jeg ikke,men de er vel neppe immune.
All trening har mange gunstige virkninger også hvis man holder seg i komfort sonen.

Jeg sliter ofte med å komme meg ut av komfort sonen,vet at for å løpe fortere bør jeg løpe intervaller,gjerne mange og harde,men langtur er mye hyggeligere og ikke så vondt Tar meg selv i nakken og løper intervaller med ujevne mellomrom.

Men, hvis jeg ikke hadde løpt intervaller,men "bare" løpt 100 km /mnd. på langturer så hadde det,i mine øyne, vært helt fint. Det hadde ikke gitt vekst( les:økt hurtighet) men det hadde gitt meg : god kondisjon,endorfiner,pene bein og motvirket forfall.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Treningstråden for november Lich Trening 89 29-11-12 21:09
Treningstråden for oktober 2012 Lich Trening 91 01-11-12 07:27
Treningstråden for september 2012 gamlebyen Trening 80 02-10-12 16:16
Treningstråden for mai 2012 nellie Trening 222 11-06-12 21:12
Treningstråden for gravide Carisma Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 23 20-07-11 13:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no