Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og fett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-09, 11:55   #1
Makrell
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 1
Makrell er på en erverdig vei

Ketolyse og fett

Hei,
Jeg har nå gått på ketolyse i en uke, og synes det går sånn passelig. Er i ketose, og føler at behovet for noe søtt blir mindre og mindre. Har kjøpt og lest Slank med ketolysekuren, men har fortsatt noen spørsmål. Har det noe å si hvor oljen kommer fra? F.eks. kan man bruke mye olivenolje i kosten, og dermed ta det derfra? Merker at jeg reagerer på meiereprodukter, og synes olivenolje er en god fettkilde. Bør man også regner med litt karbohydrater fra ost, selvom det står at det er 0 karber i de? Har lest at de alle inneholder noen karber. Og til sist, hvilke grønnsaker bør en prioritere i kosten, sånn med tanke på vitaminer og næring?

Makrell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 13:15   #2
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og fett

blomkål og broccoli er slagere her. Samt tomater,agurk,squash og aubergin!

Ang fettkilde er jeg ikke sikker nok til å ville svare. Men kaldpresset oljer er vel gode fettkilder vil jeg tro? Men anbefaler cocosa.

Har hørt man skal regne alle produkter som det er 0 krber i til 1.

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 13:27   #3
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og fett

Har lest en gang at produsenter kun må skrive på karbo som er over 1 kh pr 100 g. Så, om det er 0,9 kh, så trenger de ikke om å opplyse om det. Derfor kan det være lurt å regne 1 g. karbo selv om det er oppgitt 0.

Kaldpressede oljer er fint å ta fettet i kosten fra ja. Og, så fett fra kjøtt og fisk da.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man spise for mye fett på ketolyse? MoaMoa Spørsmål og svar 20 17-07-11 23:25
Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen? KetoLinen Ketolysekuren 19 19-07-10 09:40
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? Pelen Ketolysekuren 9 30-07-09 20:08
Hmm. "Skummel" fett-observasjon på Ketolyse SkinnyToBe Ketolysekuren 13 20-01-08 11:48
For mye fett på ketolyse? Millsi Ketolysekuren 3 15-01-08 22:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no