Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

PCOS og herbalife

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-10, 14:50   #1
bamby
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 1
bamby er på en erverdig vei
Smile

PCOS og herbalife

Jeg lurer på om jeg kan ha PCOS, og skal snart til lege for å få dette bekreftet\avkreftet. Jeg har så og si alle symptomene forutenom uregelmessig mentrusjons. Jeg har ubalanse i hormonene hvor blodprøver viste for mye produksjon av testosteron, og hvor dette utskiller seg fra eggstokkene grunnet cyste på eggstokkene, kviser, økt hårvekst der hvor man ikke ønsker hårvekst, flekk i hode hvor jeg mangler hår, mørke, små og tørre flekker i huden, spesielt på overarmer, vekten ligger mest rundt mage-hofte parti, depresjon og angst, kan få kraftig insulin fall som gjør meg dårlig med skjelving, hjertebank, svimmelhet osv. som da avtar når jeg spiser. Jeg er overvektig og er ca 30 kg mer enn det min normalvekt skal være. Har problemer med å gå ned i vekt. Fikk utskrevet diane av gynekolog pga kviser, og dette har balansert psyken, uønsket hårvekst og kviser noe, men håper at det må finnes andre midler som kan hjelpe mer. Har forstått at lav-karbo dietter er bra når man har denne lidelsen, da man må passe seg for karbohydrater i forhold til insulin nivået i kroppen. Det er mange som har anbefalt meg herbalife kuren for å gå ned i vekt, men jeg er noe skeptisk da de som har anbefalt dette ikke har noe videre erfaring med lidelser som PCOS og fordi jeg har generelt dårlig erfaring med sultekurer, selv om mange påstår at dette er kosttilskudd og ikke noe sultekur. Det jeg lurer på er om jeg kan benytte noen av produktene til herbalife selv om jeg velger en lav-karbohydrat diett. De har mange gode produkter som jeg vet mange har hatt veldig god erfaringer med, feks. vitaminer, fiber og urte tilskudd, tabletter som tar vann ut av kroppen og urte te osv. Hvordan er det med shaken? Kan den brukes sammen med en lav-karbohydrat diett? Den inneholder 22,0 g karbohydrater pr posjon. Blir veldig takknemlig for tips og råd.

bamby er avlogget   Min kostholdsfilosofi: på leting Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 15:42   #2
Multi
Medlem
 
Multi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 53
Innlegg: 116
Multi er ny på veien

Sv: PCOS og herbalife

Jeg bruker litt av produktenen. Spes vitaminene, teen, fibertabelettene og celluloss. I ketose benytter jeg ikke shakene og barene, men av og til ellers.

Jeg har antakeligvis også PCOS og god effekt av lavkarbo. I ketose forvinner kvisene sporenstreks. I lavkarbo får jeg kun noen få, mens jeg med vanlig kosthold plages mye. Jeg har mens hver 3 uke med vanlig kost, mens eg går som ei klokke i ketose.

__________________


Multi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 16:18   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: PCOS og herbalife

For å være ærlig tror jeg ikke du trenger noen av produktene til herbalife, spar de pengene.
De aller fleste lavkarbo-filosofiene går ut på naturlig mat og ikke nødvendigvis andre tilskudd enn vitaminer. (og det er fordi grønnsakene i dag inneholder så mye mindre vitaminer enn det det pleide, pga spreng-dyrking)
Går du inn i ketose, er det vanndrivende i seg selv, og mange mister kiloer med vann de første ukene. (uten at jeg sier det er en garanti )

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 19:46   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og herbalife

Opprinnelig lagt inn av bamby, her.

De har mange gode produkter som jeg vet mange har hatt veldig god erfaringer med, feks. vitaminer, fiber og urte tilskudd, tabletter som tar vann ut av kroppen og urte te osv.

Disse mange er ikke tilfeldigvis de samme som tjener penger på om du kjøper produktene vel? Herbalife er et av de mest bortkastede konseptene jeg har brukt penger på noengang, og det gjorde blodsukkerfallene min verre.
Rwn, naturlig mat er det beste, både for kroppen og kontoen!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 00:59   #5
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: PCOS og herbalife

Opprinnelig lagt inn av bamby, her.

Jeg lurer på om jeg kan ha PCOS, og skal snart til lege for å få dette bekreftet\avkreftet. Jeg har så og si alle symptomene forutenom uregelmessig mentrusjons. Jeg har ubalanse i hormonene hvor blodprøver viste for mye produksjon av testosteron, og hvor dette utskiller seg fra eggstokkene grunnet cyste på eggstokkene, kviser, økt hårvekst der hvor man ikke ønsker hårvekst, flekk i hode hvor jeg mangler hår, mørke, små og tørre flekker i huden, spesielt på overarmer, vekten ligger mest rundt mage-hofte parti, depresjon og angst, kan få kraftig insulin fall som gjør meg dårlig med skjelving, hjertebank, svimmelhet osv. som da avtar når jeg spiser. Jeg er overvektig og er ca 30 kg mer enn det min normalvekt skal være. Har problemer med å gå ned i vekt. Fikk utskrevet diane av gynekolog pga kviser, og dette har balansert psyken, uønsket hårvekst og kviser noe, men håper at det må finnes andre midler som kan hjelpe mer. Har forstått at lav-karbo dietter er bra når man har denne lidelsen, da man må passe seg for karbohydrater i forhold til insulin nivået i kroppen. Det er mange som har anbefalt meg herbalife kuren for å gå ned i vekt, men jeg er noe skeptisk da de som har anbefalt dette ikke har noe videre erfaring med lidelser som PCOS og fordi jeg har generelt dårlig erfaring med sultekurer, selv om mange påstår at dette er kosttilskudd og ikke noe sultekur. Det jeg lurer på er om jeg kan benytte noen av produktene til herbalife selv om jeg velger en lav-karbohydrat diett. De har mange gode produkter som jeg vet mange har hatt veldig god erfaringer med, feks. vitaminer, fiber og urte tilskudd, tabletter som tar vann ut av kroppen og urte te osv. Hvordan er det med shaken? Kan den brukes sammen med en lav-karbohydrat diett? Den inneholder 22,0 g karbohydrater pr posjon. Blir veldig takknemlig for tips og råd.

Hva er det du har i shaken for å få 22 gram karbo da? Når jeg skulle begynne på atkins så regnet jeg over hvor mye det ble i en shake med riktig mengde pulver, litt jordbær og litt vann...og det ble mye mindre enn 22 gram...nå har ikke jeg lov til å spise bær enda, men når den tid kommer skal jeg shake som bare det til frokost. Det er en ny-de-lig start på dagen.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 01:02   #6
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: PCOS og herbalife

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Disse mange er ikke tilfeldigvis de samme som tjener penger på om du kjøper produktene vel? Herbalife er et av de mest bortkastede konseptene jeg har brukt penger på noengang, og det gjorde blodsukkerfallene min verre.
Rwn, naturlig mat er det beste, både for kroppen og kontoen!

Akkurat det med hvorvidt herbalife er bortkastet er nok veldig forskjellig for hvem du spør. Min far har gått ned nærmere 50 kilo med herbalife, og holdt det i snart ti år..jeg tror også mange misforstår poenget med produktene og...det er ikke sånn at man skal leve på bare shake hele veien...litt av poenget er nettopp det at man skal lære seg å ha et sunt kosthold..og proteinshaker er fin-fint, spesielt i forbindelse med trening.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 10:11   #7
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: PCOS og herbalife

Jeg har PCOS og har prøvd en del forskjellig siden jeg fikk diagnosen for over 10 år siden. Har insulinresistens, noe trolig du også har?

Kroppen min fungerte helt fint på Fedon-mat, mens Statens ernæringskostråd går jeg opp i vekt av.
Jeg har prøvd Nutrilett i 2 uker og jeg gikk bare ned 0,5 kg, så det fungerte ikke for min kropp. Gikk opp den halvekiloen på no time... Bortkastede penger. Herbalife har jeg ingen erfaring med.

Hvis du skal ned mange kg kan jeg virkelig anbefale deg å prøve ketogen kost (Ketolysekuren)
Selv om jeg ikke har gått på Ketolyse i mer en litt over en uke skal jeg love deg at jeg har fått meg litt av en aha-opplevelse.
Jeg som normalt sovner på sofaen i 21-21.30 tiden klarer nesten ikke å gå å legge meg. Mannen min er sjokkert over at jeg i helgen klarte å se en hel dvd uten å sovne
Dessuten er jeg ikke trøtt etter måltidene noe jeg nesten alltid blir på "vanlig" kost. Blodsukkeret mitt er nå så stabilt at det er en fryd

Jeg går også på Diane og det hjelper meg masse mtp kviser, hår og ikke minst psyken som du også beskriver.

Uansett hva du faller ned på ønsker jeg deg lykke til

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 18:30   #8
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: PCOS og herbalife

Opprinnelig lagt inn av Indiekid, her.

..og proteinshaker er fin-fint, spesielt i forbindelse med trening.

Proteinshaker er ikke nødvendig i forbindelse med trening. Kroppen får i seg de proteinene den trenger så lenge man lever på ett ordentlig kosthold, og ikke på is og sukkerspinndietten. Vi trenger kun 0,5 til 2,5 gram protein pr kroppsvekt pr dag, avhengig av aktivitetsnivå, og kan kun nyttiggjøre oss av ca 40 gram protein hver 3. til 4. time. Alt over det er i det store og det hele bortkastet og kan i ekstremene tilfeller lagres som glukose aka fett i kroppen. Dessuten er det ett tonn sukker i dem.

Herbalife fungerer som slankekur for mange, men fungerer det sånn at man etterhvert glir over fra shaker til fast føde slik at kroppen rekker å venne seg til mat igjen? Jeg er alltid skeptisk til slike pulverdietter fordi de ødelegger kroppen innvendig om man bruker de for lenge (type 3 måneder med pulver på easylife) og fordi det krever en veldig, veldig stor dedikasjon for å holde på kuren til kiloene er av og deretter holde de vekke. Pulverkurer har jo en tendens til å medføre stort vekttap og deretter stort vektøkning hvor kiloene og alle deres venner og uvenner kommer tilbake. Dessuten smaker shakene papp .

Er herbalife en lavkarbovennlig diett forresten? 22 gram karbo i 4 porsjoner utgjør 88 gram karbo pr dag og det syns jeg er litt mye.. Jeg spør fordi for mange PCOsere så er restriksjoner i karbene det eneste som hjelper pga insulinen og styring på hormonene.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 20:18   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og herbalife

Opprinnelig lagt inn av Lullen, her.

Jeg går også på Diane og det hjelper meg masse mtp kviser, hår og ikke minst psyken som du også beskriver.

Dette er interessant. Det er faktisk sånn at jeg fikk resept på Diane, men jeg har ikke kommet så langt som til å ta det ut (rett og slett fordi jeg ikke hadde råd. Fikk for meg at det kostet trehundre kr for en pakning, men jeg må ha rota, for jeg sjekka i felleskatalogen nå, og det koster bare ca 130 kr for en pakke).
Når du sier det hjalp for hår, mener du da ansiktsbehåring, eller håret på hodet? Som et resultat av metabolsk syndom (pcos, hypothyerose og insulinresistens) har jeg blitt temmelig tynnhåret, selv om det har bedret seg en del i forhold til hvordan det var på sitt verste. Har nok litt over gjennomsnittet ansiktshår og sånn, men er heldigvis veldig lys, så det synes ikke så godt.
Jeg har også problemer med talgcyster (ligner på kviser, men er ikke helt det samme), som spesialisten jeg har vært i kontakt med mente skyldtes insulinresistensen. Skulle gjerne vært helt kvitt det, for har ingen hudproblemer å snakke om ellers.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 22:48   #10
suncine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: tromsø
Alder: 34
Innlegg: 1
suncine er på en erverdig vei
Red face

Sv: PCOS og herbalife

Opprinnelig lagt inn av bamby, her.

Jeg lurer på om jeg kan ha PCOS, og skal snart til lege for å få dette bekreftet\avkreftet. Jeg har så og si alle symptomene forutenom uregelmessig mentrusjons. Jeg har ubalanse i hormonene hvor blodprøver viste for mye produksjon av testosteron, og hvor dette utskiller seg fra eggstokkene grunnet cyste på eggstokkene, kviser, økt hårvekst der hvor man ikke ønsker hårvekst, flekk i hode hvor jeg mangler hår, mørke, små og tørre flekker i huden, spesielt på overarmer, vekten ligger mest rundt mage-hofte parti, depresjon og angst, kan få kraftig insulin fall som gjør meg dårlig med skjelving, hjertebank, svimmelhet osv. som da avtar når jeg spiser. Jeg er overvektig og er ca 30 kg mer enn det min normalvekt skal være. Har problemer med å gå ned i vekt. Fikk utskrevet diane av gynekolog pga kviser, og dette har balansert psyken, uønsket hårvekst og kviser noe, men håper at det må finnes andre midler som kan hjelpe mer. Har forstått at lav-karbo dietter er bra når man har denne lidelsen, da man må passe seg for karbohydrater i forhold til insulin nivået i kroppen. Det er mange som har anbefalt meg herbalife kuren for å gå ned i vekt, men jeg er noe skeptisk da de som har anbefalt dette ikke har noe videre erfaring med lidelser som PCOS og fordi jeg har generelt dårlig erfaring med sultekurer, selv om mange påstår at dette er kosttilskudd og ikke noe sultekur. Det jeg lurer på er om jeg kan benytte noen av produktene til herbalife selv om jeg velger en lav-karbohydrat diett. De har mange gode produkter som jeg vet mange har hatt veldig god erfaringer med, feks. vitaminer, fiber og urte tilskudd, tabletter som tar vann ut av kroppen og urte te osv. Hvordan er det med shaken? Kan den brukes sammen med en lav-karbohydrat diett? Den inneholder 22,0 g karbohydrater pr posjon. Blir veldig takknemlig for tips og råd.


Hei Hei. Leste innlegge ditt å kan så si at jeg har samme problem. Jeg har også den "typiske" fett lage rundt hoftene å magen.. har prøvd selv flere ganger med alt mulig av slanke piller og shaker.. , den herbalife shaken e 250ml å 2 store skjeer me pulver så har du den dosen du trenger til frokost.. starta på den selv.. å gikk bare på den å spiste middagen som var hoved måltide om dagen. jeg gikk ned 10 kg på en månde.. Nu i ettertid har halvparten av kiloene kommet tilbake. (litt for gla i søtsaker). men man må virkelig bare gå inn for å bare kutte ut alt usunn mat å heller bare ta det en gang i uka som da eks lørdag. gå på shaken og spise masse fisk,kjøtt å sånn mat.. da går du for ned.. + litt mosjon.. Jeg har nyrlig starter på ny kur og prøver så godt jeg kan å mosjonere meg ut døra.. ikke alltid like lett.. men når man ser resultate komme så øker lysta

suncine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 22:55   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og herbalife

Opprinnelig lagt inn av suncine, her.

den "typiske" fett lage rundt hoftene å magen..

Fett på hoftene er absolutt ikke særlig typisk for PCO, det er tvert i mot vanlig å ha veldig spinkel underkropp. Fett på hoftene er det "sunne" fettet. En PCOS kropp er ofte en såkalt jordbærfasong eller omvendt triangel.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 23:20   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og herbalife

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Fett på hoftene er absolutt ikke særlig typisk for PCO, det er tvert i mot vanlig å ha veldig spinkel underkropp. Fett på hoftene er det "sunne" fettet. En PCOS kropp er ofte en såkalt jordbærfasong eller omvendt triangel.

Eller ''kjøttbolle med spaghetti'' som søstra mi kalte kroppen min

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 09:53   #13
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: PCOS og herbalife

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Dette er interessant. Det er faktisk sånn at jeg fikk resept på Diane, men jeg har ikke kommet så langt som til å ta det ut (rett og slett fordi jeg ikke hadde råd. Fikk for meg at det kostet trehundre kr for en pakning, men jeg må ha rota, for jeg sjekka i felleskatalogen nå, og det koster bare ca 130 kr for en pakke).
Når du sier det hjalp for hår, mener du da ansiktsbehåring, eller håret på hodet? Som et resultat av metabolsk syndom (pcos, hypothyerose og insulinresistens) har jeg blitt temmelig tynnhåret, selv om det har bedret seg en del i forhold til hvordan det var på sitt verste. Har nok litt over gjennomsnittet ansiktshår og sånn, men er heldigvis veldig lys, så det synes ikke så godt.
Jeg har også problemer med talgcyster (ligner på kviser, men er ikke helt det samme), som spesialisten jeg har vært i kontakt med mente skyldtes insulinresistensen. Skulle gjerne vært helt kvitt det, for har ingen hudproblemer å snakke om ellers.

Jeg har for mye ansiktshår og har ganskje tynt hår på hodet framme ved panna.
Nå har jeg gått på Diane i 2,5 år sammenhengende etter siste graviditets/ammeperiode og jeg syns selv at jeg har mindre ansiktshår og håret på hodet er generelt blitt fyldigere.
Da jeg fikk diagnosen ved barneønske var jeg ille mtp ansiktsbehåring og kviser. Tok mye elektrolyse og hudpleie denne perioden husker jeg.

Når det gjelder kviser eller små byller har jeg INGEN når jeg går på Diane.

I høst tenkte jeg at jeg skulle ta meg en pause, men det var ingen god idè. Jeg fikk mye kviser rundt i ansiktet og det har ikke stabilisert seg helt ennå selv om jeg nå har brukt Diane i en mnd tid... (likner mer det du beskriver for det er liksom ikke noe i de kvisene)

Så for meg fungere Diane helt topp, men skulle gjerne vært foruten å dytte i meg p-piller, men det få nå så være

Hos meg legger fettet seg over hoftene da har jeg en "nydelig" eplefasong, ikke den sunne pæreformen

__________________

Sist redigert av Lullen : 16-02-10 kl 09:54. Årsak: skriveleif
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 10:05   #14
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: PCOS og herbalife

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Proteinshaker er ikke nødvendig i forbindelse med trening. Kroppen får i seg de proteinene den trenger så lenge man lever på ett ordentlig kosthold, og ikke på is og sukkerspinndietten. Vi trenger kun 0,5 til 2,5 gram protein pr kroppsvekt pr dag, avhengig av aktivitetsnivå, og kan kun nyttiggjøre oss av ca 40 gram protein hver 3. til 4. time. Alt over det er i det store og det hele bortkastet og kan i ekstremene tilfeller lagres som glukose aka fett i kroppen. Dessuten er det ett tonn sukker i dem.

Herbalife fungerer som slankekur for mange, men fungerer det sånn at man etterhvert glir over fra shaker til fast føde slik at kroppen rekker å venne seg til mat igjen? Jeg er alltid skeptisk til slike pulverdietter fordi de ødelegger kroppen innvendig om man bruker de for lenge (type 3 måneder med pulver på easylife) og fordi det krever en veldig, veldig stor dedikasjon for å holde på kuren til kiloene er av og deretter holde de vekke. Pulverkurer har jo en tendens til å medføre stort vekttap og deretter stort vektøkning hvor kiloene og alle deres venner og uvenner kommer tilbake. Dessuten smaker shakene papp .

Er herbalife en lavkarbovennlig diett forresten? 22 gram karbo i 4 porsjoner utgjør 88 gram karbo pr dag og det syns jeg er litt mye.. Jeg spør fordi for mange PCOsere så er restriksjoner i karbene det eneste som hjelper pga insulinen og styring på hormonene.

Nå har jeg ikke sagt at proteinshaker er NØDVENDIG i forbindelse med trening, men det er BRA i forbindelse med trening. Spiser man masse proteinholdig mat utenom så er jo det vel og bra.. Men for de som ikke gjør det, er det absolutt sunt å ta seg en proteinshake etter trening.

Og proteinshaker med et tonn sukker? Hvor har du det ifra? (Joda, det er fruktose i proteinpulveret, men jeg regner iallefall ikke det som like ille som raffinert sukker)

Hvorvidt det funker kommer jo helt an på hva man gjør det til. Min far har som sagt holdt vekta (minus ca 50 kg!!) i snart ti år. Han spiser jo mye annet i stedet for proteinshaker også, men tar seg ofte en shake til frokost eller etter trening. Dessuten vitaminene og urte-teen. Tror ikke han er så veldig glad i brødmat, men har han lyst, så tar han seg en skive eller to.
Poenget er jo ikke at man skal hoppe rett fra proteinpulveret til alt av drittmat man spiste før. Å drikke shake er en av mange elementer i det å gå ned i vekt. Man skal jo omstille hele kostholdet, og gjerne begynne med trening også. Men jeg vet det er mange der ute som misforstår det med pulverkurer, og dermed har dårlige erfaringer med det.

Og hvorvidt shakene smaker papp eller ikke - det har alt med hva man blander det med. Når jeg har trent, og skal drikke shake, så har jeg brukt å ha litt frosne jordbær, litt kiwi, litt banan, og litt appelsinjuice - eller andre type smoothieoppskrifter, og så pulveret oppi. Jeg synes det smaker ny-de-lig. (men selvfølgelig - i forhold til lavkarbo er jo all den frukten og bærene som å banne i kirka. )

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 10:07   #15
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: PCOS og herbalife

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Dette er interessant. Det er faktisk sånn at jeg fikk resept på Diane, men jeg har ikke kommet så langt som til å ta det ut (rett og slett fordi jeg ikke hadde råd. Fikk for meg at det kostet trehundre kr for en pakning, men jeg må ha rota, for jeg sjekka i felleskatalogen nå, og det koster bare ca 130 kr for en pakke).
Når du sier det hjalp for hår, mener du da ansiktsbehåring, eller håret på hodet? Som et resultat av metabolsk syndom (pcos, hypothyerose og insulinresistens) har jeg blitt temmelig tynnhåret, selv om det har bedret seg en del i forhold til hvordan det var på sitt verste. Har nok litt over gjennomsnittet ansiktshår og sånn, men er heldigvis veldig lys, så det synes ikke så godt.
Jeg har også problemer med talgcyster (ligner på kviser, men er ikke helt det samme), som spesialisten jeg har vært i kontakt med mente skyldtes insulinresistensen. Skulle gjerne vært helt kvitt det, for har ingen hudproblemer å snakke om ellers.

Hvis du har resept på Diane, så kan du få ut feminil eller cyrona. Det er nøyaktig samme pillene, funker på det samme, men er mye billigere i pris.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 10:38   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og herbalife

Opprinnelig lagt inn av Lullen, her.

Når det gjelder kviser eller små byller har jeg INGEN når jeg går på Diane.

(...)

Så for meg fungere Diane helt topp, men skulle gjerne vært foruten å dytte i meg p-piller, men det få nå så være

Hos meg legger fettet seg over hoftene da har jeg en "nydelig" eplefasong, ikke den sunne pæreformen

Åh, dette gir meg HÅÅP! Jeg har hatt problemer med cystedannelser årevis. De i ansiktet begynte først å komme for ca fire år siden, før det hadde jeg perfekt ansiktshud, enn om jeg som sagt lett fikk cyster forskjellige steder på kroppen som nektet å forsvinne uten operasjon. Nå har jeg arr i ansiktet av talgcyster som er operert og brent bort, og selv om folk påstår det knapt er synlig, så er jeg veldig selvbevisst på det. Heldigvis kan det være en mulighet å få rekvisisjon på arrfjerning med laser, ettersom problemet mitt er hormonrelatert!
Takk for at du deler! Jeg skal så fort som mulig få tatt ut reseptet mitt!
Ja, og det med håret. Jeg hadde skikkelig tykt hår fram til jeg var nitten, tjue år, da begynte det sakte men sikkert å tynnes ut. Merket det på at jeg stadig vekk måtte klippe mer og mer lugg, hehe. I løpet av et par år hadde sveisen min konvertert nesten umerkelig til en slags bollesveis med hockey .

Jeg har også hatt skikkelig epleform, og da jeg var på mitt største var hoftene flere cm smalere enn midja, det i tillegg til tyyyynne bein. Søstra mi kalte kroppsformen min for ''kjøttbolle med spaghetti''. Funny

Opprinnelig lagt inn av Indiekid, her.

(Joda, det er fruktose i proteinpulveret, men jeg regner iallefall ikke det som like ille som raffinert sukker))

Nå vet jeg fint lite om Herbalife, så der skal jeg ikke uttale meg, men jeg vil bare nevne at fruktose er vel så raffinert som hvitt sukker, og veldig uheldig for insulinet. Bare som en fotnote

Opprinnelig lagt inn av Indiekid, her.

Hvis du har resept på Diane, så kan du få ut feminil eller cyrona. Det er nøyaktig samme pillene, funker på det samme, men er mye billigere i pris.

Åh, nydelig! Tusen takk for tipset! De er altså HELT like på alle måter?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 10:44   #17
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: PCOS og herbalife

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Åh, dette gir meg HÅÅP! Jeg har hatt problemer med cyster og byller her og der i årevis. De i ansiktet begynte først å komme for ca fire år siden, før det hadde jeg perfekt ansiktshud, enn om jeg hadde litt diverse her og der av ateromer og sådant som nektet å forsvinne uten operasjon. Nå har jeg arr i ansiktet av talgcyster som er operert og brent bort, og selv om folk påstår det knapt er synlig, så er jeg veldig selvbevisst på det. Takk for at du deler! Jeg skal så fort som mulig få tatt ut reseptet mitt!
Ja, og det med håret. Jeg hadde skikkelig tykt hår fram til jeg var nitten, tjue år, da begynte det sakte men sikkert å tynnes ut. Merket det på at jeg stadig vekk måtte klippe mer og mer lugg, hehe. I løpet av et par år hadde sveisen min konvertert nesten umerkelig til en slags bollesveis med hockey .

Jeg har også hatt skikkelig epleform, og da jeg var på mitt største var hoftene flere cm smalere enn midja, det i tillegg til tyyyynne bein. Søstra mi kalte kroppsformen min for ''kjøttbolle med spaghetti''. Funny


Nå vet jeg fint lite om Herbalife, så der skal jeg ikke uttale meg, men jeg vil bar nevne at fruktose er vel så raffinert som hvitt sukker, og veldig uheldig for insulinet. Bare som en fotnote

Åh, nydelig! Tusen takk for tipset! De er altså HELT like på alle måter?

Kan godt hende fruktose er like raffinert, men jeg har aldri lagt på meg merkverdig av verken frukt eller proteinpulver, dog - sukker - en god del.

Ja, legen min - og farmasøyten sa at de er helt like. Det stod også i pakningsvedlegget at det funker på kviser og sånn hårproblemer og sånn, hvis jeg husker rett. Jeg brukte både zyrona og feminil på grunn av kviser.

Her står det om feminil iallefall:

http://www.sandoz.no/site/no/Produkt...minil_sz.shtml

Og hvis du er veldig usikker, så kan du jo spørre farmasøyten din for sikkerhets skyld. Min farmasøyt sa det var akkurat samme tabeletter, bare forskjellig pris og merke.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 10:47   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og herbalife

Nå er jo grad av inntak selvfølgelig av betydning også. Litt fruktose eller sukker vil alltid være bedre enn masse. Jeg reagerer på frukt, får stort sett skyhøyt blodsukker av alt som har mer sukker enn melon ...

Men igjen, hjertelig takk for tips! Skal se om jeg finner noe info i felleskatalogen, og så fort jeg har litt penger mellom hendene (nå er jeg heeeelt skrapa en liten stund framover), så skal jeg få tatt det ut.

Jeg var i hin tid veldig fornøyd med å gå på minipiller, med tanke på minst mulig hormoner, men etter jeg ble singel for halvannet år siden, så sluttet jeg etterhvert med dem. Spesialisten min sa også at minipiller, og all annen konvensjonell hormonprevansjon var nesten katastrofalt for mine hormonverdier, og at Diane er den enete p-pillen jeg burde bruke. Nå er det så lenge siden jeg har tatt sånt noe, men MÅ man begynne første dag i syklusen?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 10:48   #19
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: PCOS og herbalife

Men: - og det glemte jeg å nevne: Den ene legen jeg har gått til (vikarlege for min fastlege), fortalte meg at Diane (og dermed zyrona og feminil) er noen av de "verste" p-pillene i forhold til blodpropp og sånt. Det skremte meg litt fra å bruke dem noe videre. Men nå skal det sies at akkurat den legen generelt er litt idiot, så det kan man jo evt forhøre seg med hos andre leger.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 10:53   #20
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: PCOS og herbalife

Tja, jeg hadde en gang en periode da jeg var dritt lei all mat, og levde på stort sett bare frukt og bær i flere uker..(med unntak av noen få andre ting innimellom), og jeg raste ned i vekt...tror ikke vekta hadde gått samme vei hvis jeg hadde spist masse rart med sukker i.. Så dermed - i min bok er fruktose helt greit - skjønt jeg respekterer forbudet mot det nå når jeg går på atkins. (To dager igjen - og så ferdig med den forferdelige induksjonsperioden!! )

Men joda - måtehold. Det gjelder jo egentlig for det meste. Det er jo til og med farlig å drikke for mye vann, så...

Jeg vet egentlig ikke om man er nødt til å vente til første dag i syklusen...men det er sånn jeg gjorde det når jeg begynte på p-pillene..det stod sikkert at jeg skulle gjøre det...men jeg vet at andre har begynt når de har følt for det..lurer litt på om det bare blir annerledes i forhold til prevensjonseffekten..tho, jeg skal ikke si det for sikkert.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 11:06   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og herbalife

Ja, det er også det med p-pillene og blodpropp som bekymrer meg noe, da jeg røyker, og ikke har planer om å slutte med det første ...
Men! Jeg vil tro at over tid, så har jeg et håp om å bli frisk fra hormonlidelsene mine, og kan slutte med både metformin, og disse p-pillene som jeg ser jeg bør begynne på.

Fruktose i frukt og raffinert form er nok ikke helt det samme. Og bær inneholder svært lite av det i forhold til frukt. Men, hehe, nå skal jeg ikke gjøre om denne tråden til en fruktose-diskusjon. Jeg gikk ned i vekt på en diett av to flak flatbrød med prim om dagen da jeg var nitten, liksom (ikke tilsiktet, jeg var Blakk med stor B!) . Jeg tror det heller var kaloriunderskudd i tillegg til at jeg syklet til og fra biblioteket som lå drøyt tjue minutter unna, hver dag også. Hehe.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 11:12   #22
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: PCOS og herbalife

Hehe, ok, der stopper min kunnskap om fruktose. Det eneste jeg vet for sikkert er at det aldri har bekymret meg nevneverdig. Og jeg tror ikke det er noe stress i forhold til at det er endel fruktose i proteinpulveret.

Ja, jeg har jo røkt enten fast eller halvveis fast hele tiden mens jeg har brukt de p-pillene, og kombinert med overvekt, så har vel det egentlig vært som å gå i et minefelt. Men jeg har aldri hatt noe problemer. Men igjen, jeg ble jo skremt av idiot-legen som fortalte meg at de p-pillene var verstinger. Tho - ingen av de andre legene jeg har hatt (og jeg har hatt MANGE forskjellige, blir aldri fornøyd, og har delvis blitt lempet hit og dit) har nevnt noe om at Diane, Feminil og Zyrona er spesielt ille i forhold til alle andre p-piller. De kan sikkert gi et bedre svar på det på apoteket.

Men var det mer enn prevensjon du skulle bruke de pillene på eller?

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 11:17   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og herbalife

Jeg har ikke hatt noe spesielt ønske om å bruke hormonprevansjon så lenge jeg ikke er i et fast forhold, det var spesialisten (gynokolog Nina Willumsen på Willumsens kvinneklinikk) som mente det ville være bra for meg med tanke på PCOS-en at jeg begynte med det. Jeg har ikke cyster på eggstokkene lenger, men fortsatt en del klare symptomer på PCOS.
Jeg klarte å få en nogenlunde jevn syklus uten hormonprevantiver, og med metformin, men det er jo dette med f.eks talgcystene i ansiktet, og forsåvidt også ansiktshåret, for ikke å snakke om håret på hodet som er ting jeg gjerne skulle hatt på stell.
Som sagt, så håper jeg jo at jeg over tid kan gå under kategorien 'normal' hva hormoner angår. Men alt som kan hjelpe meg dit i mellomtiden er gull. Kostholdet har jeg jo alt hundre prosent på stell!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 11:19   #24
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: PCOS og herbalife

Hm, ja hvis det er så mye som gjør at du har blitt anbefalt de p-pillene, så er de sikkert riktige for deg. Og så kan du bare gjøre som meg, og være nøye på å sjekke blodtrykk og kolestrol og alt sånt med jevne mellomrom. Sånn i tilfelle, siden du røyker. Men det går helt sikkert bra!

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 11:23   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og herbalife

Opprinnelig lagt inn av Indiekid, her.

Hm, ja hvis det er så mye som gjør at du har blitt anbefalt de p-pillene, så er de sikkert riktige for deg. Og så kan du bare gjøre som meg, og være nøye på å sjekke blodtrykk og kolestrol og alt sånt med jevne mellomrom. Sånn i tilfelle, siden du røyker. Men det går helt sikkert bra!

Jeg har frikort, så jevn kontroll av blodtrykk er jo grei skuring. Jeg fikk forhøyet blodtrykk da jeg gikk på reductil også (og sluttet momentant. Fikk utskrevet reductil som et førsteforsøk på å regulere opp stoffskiftet noe), og jeg er visst en av de som lett får symptomer på det. For det er vanligvis ganske vanskelig å oppdage uten å måle det direkte.
Kolesterolet mitt har vært fullstendig perfekt, ''som hos en tenåring'', som legen min sa, etter omlegging av kostholdet. Men jeg planlegger å ta hele smørbrødlista av prøver ganske snart, før oppfølging hos spesialisten.

Takk for innspill, altså! Veldig nyttig for meg

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Herbalife ... Trenger noen argumenter Maz Generell diskusjon 19 14-03-11 20:40
Herbalife! Millsi Andre dietter 21 19-01-11 22:25
Herbalife og annet pulvertull Bee Generell diskusjon 72 25-10-09 12:40
Herbalife? medas Dr Lindbergs 8 11-07-08 13:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no