Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sukrin, splenda, natreen osv – hva er best?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-11, 20:38   #1
Nesly
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: sandnes
Innlegg: 54
Nesly er på en erverdig vei

Sukrin, splenda, natreen osv – hva er best?

Tenkte jeg skulle kjøpe meg kunstig søtningsmiddel i dag, for å kunne bruke det f.eks i pisket krem de dagene søtsuget er som verst

Men er helt "grønn" når det gjelder disse sukkererstatningene..hvilken bruker dere/ hvilken er "best" når en er på ketolyse?

Lette egentlig etter sukrin, men fant ikke dette så endte opp med en boks splenda.

Er det greit å bruke dette som søtningsmiddel?

__________________


Nesly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 20:59   #2
Lotski
Juniormedlem
 
Lotski sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 43
Lotski er på en erverdig vei

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv.. hva er best?

Har du boken? Der står det flere alternativ til søtningsmiddel og litt informasjon om hver.

Lotski er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 21:08   #3
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv.. hva er best?

Opprinnelig lagt inn av Nesly, her.

Tenkte jeg skulle kjøpe meg kunstig søtningsmiddel i dag, for å kunne bruke det f.eks i pisket krem de dagene søtsuget er som verst

Men er helt "grønn" når det gjelder disse sukkererstatningene..hvilken bruker dere/ hvilken er "best" når en er på ketolyse?

Lette egentlig etter sukrin, men fant ikke dette så endte opp med en boks splenda.

Er det greit å bruke dette som søtningsmiddel?

Det er sikkert greit,jeg syns natreen er best på smak.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 21:09   #4
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv.. hva er best?

Det blir vel en smakssak, når det gjelder hvilke av de tre du velger. Selv synes jeg sukrin er overlegen på smak. Også er vel sukrin det eneste av de tre alternativene du nevner som ikke er kunstig søtning. Altså, et naturlig søtningsmiddel. Det er jo også et pluss.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 21:11   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv.. hva er best?

Stevia kan du også bruke. Det er også naturlig. Kan være vanskelig å få tak i da men.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 21:13   #6
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv.. hva er best?

Mange som mener sukrin ikke smaker så godt, at det har en kald ettersmak.. Så har man jo også stevia som heller ikke er kunstig men stevia er nok litt vanskelig å få tak i, og dyyrt

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 21:31   #7
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv.. hva er best?

Jeg sverger til Sukrin, synes det var bra til (jule)baksten. Og så er det naturlig og uten karber. Ellers så bruker jeg Natreen i teen. Anna søtning har jeg ikke behov for, er "avvendt" med søtsug

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 22:07   #8
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv.. hva er best?

Splenda er min favoritt. Sukrin gir en isene smak, mens natreen blir veldig fort besk synes jeg. Splenda er det jeg synes ligner mest på sukker.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 22:17   #9
Tinkiwinki
Medlem
 
Tinkiwinki sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 83
Tinkiwinki er på en erverdig vei

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv.. hva er best?

Meeen, jeg har hørt at Natreen ikke er så veldig egnet på ketsoe ??
da det omdanner seg i magen og øker insulinnivået (og dermed fungerer som sukker) ? hmmm, noen som vet bedre?

__________________


Tinkiwinki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 22:22   #10
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv.. hva er best?

Opprinnelig lagt inn av Tinkiwinki, her.

Meeen, jeg har hørt at Natreen ikke er så veldig egnet på ketsoe ??
da det omdanner seg i magen og øker insulinnivået (og dermed fungerer som sukker) ? hmmm, noen som vet bedre?

Bruker veldig lite av det, men synes det er godt med litt søtsmak på teen (kveldskosen). Har gått fint for meg

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 22:38   #11
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv.. hva er best?

Det blir jo en smakssak hvilke du velger. Noen boikotter Splenda fordi det sies at det brukes klor i fremstillingen (om dette er korrekt vet jeg ikke). Jeg personlig har brukt både splenda og natreen tidligere, men har nå gått over til sukrin fordi det er naturlig. Dog er jeg enig i at sukrin kan smake litt kaldt. Sukrin kjøper du forøvrig på helsekost.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 22:46   #12
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv.. hva er best?

jeg bruker kun stevia og er fornøyd.
det er 35ganger søtere enn sukker (står på boksen)
så man bruker veeldig lite omgangen. synd det er så dyrt

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 23:15   #13
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv.. hva er best?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Noen boikotter Splenda fordi det sies at det brukes klor i fremstillingen (om dette er korrekt vet jeg ikke).

Jeg har forøvrig også hørt at Splenda (sucralose) ikke brytes ned, og at man har gjenfunnet store mengder av stoffet i hav og innsjøer. Man er visst usikker på hvilken effekt det har på fisk og annet dyreliv, men en teori er at sjødyr kan bli underernærte fordi de blir "lurt" til å tro at det er næring (naturlig nok, i og med at det er søtt). Hvorvidt dette med at fisken blir lurt, vet jeg ikke om stemmer. Men det er uansett betenkelig at det ikke brytes ned.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 23:19   #14
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv.. hva er best?

Stevia er vel strengt tatt ikke dyrt, med tanke på at en boks til trehundre kroner varer bortimot evig. Jeg har i allefall hatt min boks i to år, og spiser stort sett blåbær med stevia hver dag, det er sikkert fortsatt 2/3 igjen av boksen.......

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 23:24   #15
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv.. hva er best?

Sukrin bruker jeg som strø... sammen med kanel og smør på en lapp føles ikke det kalde og man kjenner at man tygger noe som ligner sukker. Herlig for det, men kun det for mitt vedkomne.

Alt tørt, bortsett fra Sukrin, i pulverform er enten umulig å dosere eller blandet med maltodextrin for at volumet skal komme på nivå med sukker. De fleste karbene (som du skal telle) kommer fra det så jeg bruker flytende søtning og suketter fra Natreen isteden. Overdose av dette gir kreft, men det får du av å spise for mye rødt kjøtt og så jeg tar det med en klype salt.

Atkins Induksjon, som er ganske lik Ketolysekuren, setter en grense på 3 poser, hvor en pose tilsvarer 1,5ts, men dette er jo pakker med maltodextrin og teller 1 karbe per pakke.

Å boykotte en type kontra en annen er tull siden det er ingen sukker, kunstig eller ikke, som kommer naturlig så rent som vi spiser det så ALT er gift, selv Stevia. At det kommer fra en plante betyr ikke at det er naturlig og skal spises. Mange typer gift som dreper deg finnes i naturen så det er ikke et argument.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 23:48   #16
Tinkiwinki
Medlem
 
Tinkiwinki sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 83
Tinkiwinki er på en erverdig vei

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv. – hva er best?

holder meg til sukrin jeg

__________________


Tinkiwinki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 00:19   #17
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv. – hva er best?

Jeg har lagd meg en hjemmelaget miks jeg. ;D Jeg har i sukrin for å få knasingen fra sukker, splenda fordi jeg liker smaken best, og stevia for å holde det så naturlig som mulig. Synes stevia gir en merkelig smak hvis man skal lage noe som skal være ganske søtt. Har alt i en boks og liker den miksen best.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 10:29   #18
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv.. hva er best?

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Å boykotte en type kontra en annen er tull siden det er ingen sukker, kunstig eller ikke, som kommer naturlig så rent som vi spiser det så ALT er gift, selv Stevia. At det kommer fra en plante betyr ikke at det er naturlig og skal spises. Mange typer gift som dreper deg finnes i naturen så det er ikke et argument.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at det er tull å boikotte en type foran en annen? Dersom dette med splendaen er korrekt, både det jeg nevnte og det trillian nevnte, og det ikke er tilfelle for de andre søtstoffene så er vel det en like god grunn til å boikotte splenda som noe annet? Det er jo det som er hele poenget med boikotting, at man er uenige med noen av faktorene som ligger bak et produkt, det være seg politisk styring, fremstillingsprosessen, etikk, religiøs overbevisning osv.

Edit: Fryktelig kronglete forklart av meg, men regner med dere skjønner hva jeg mener

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 10:32   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv. – hva er best?

Jeg kjøpte sukrin sånn rett før jul og syntes det var helt fantastisk. Kjente ikke noe av "kuldefølelsen" som folk forteller om. Men etter et par gangers bruk så synes jeg det er helt uspiselig, pga nettopp den ekle kuldefølelsen/smaken.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 10:34   #20
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv. – hva er best?

Har lagt merke til at Nannah ofte bruker en blanding av natreen og sukrin i kakene sine. Jeg baker ikke selv, men smakte en som hun hadde bakt en gang og da kjente jeg ikke noe til den kalde sukrinsmaken. Så kanskje en blanding er tingen

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 10:36   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv. – hva er best?

Tror sukrinmelisen er verre enn strø-sukrinen..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 20:46   #22
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv. – hva er best?

Kuldesmaken på sukrinen er veldig avhengig av mengde synes jeg. Med mindre sukrin slår ikke kuldesmaken gjennom på samme måten,. Etterhvert blir man mer var på søtsmaken når man spiser lavkarbo, og da kan man minske mengden søtt uten at det gjør noe. Det er også lurt å bruke rikelig med vanilje eller kanel der det passer inn. Det er kryddere som bidrar til søtsmaken, og som kamuflerer evt. bismak på det søtningsmiddelet man bruker.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 22:43   #23
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv.. hva er best?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at det er tull å boikotte en type foran en annen? Dersom dette med splendaen er korrekt, både det jeg nevnte og det trillian nevnte, og det ikke er tilfelle for de andre søtstoffene så er vel det en like god grunn til å boikotte splenda som noe annet? Det er jo det som er hele poenget med boikotting, at man er uenige med noen av faktorene som ligger bak et produkt, det være seg politisk styring, fremstillingsprosessen, etikk, religiøs overbevisning osv.

Edit: Fryktelig kronglete forklart av meg, men regner med dere skjønner hva jeg mener

Det jeg mente var at det ikke finnes noe søtning som er bevist harmløst. Dvs. du bør ikke spise mer Stevia enn du ville spist Sakkarin eller Sukralose. De er alle unaturlige i den formen vi bruker den. Å da si at Stevia er bra siden det er en molekylbinding som likner på den som det er noe av i en plante eller at molekyler med klor, slik som salt, er farlig fordi de har benyttet klor i produksjonsprosessen eller at Sakkarin er farlig fordi noen har fått rotter som kun er proppet med dette til å få svulst betyr bare at du har et falskt bilde til den varianten du går for.

Nå er sikkert alle disse, i moderate mengder, bedre enn sukker/appelsinjuice, men jeg vil ikke si at en av de har helt rent mel i posen.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 12:20   #24
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv.. hva er best?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Jeg har forøvrig også hørt at Splenda (sucralose) ikke brytes ned, og at man har gjenfunnet store mengder av stoffet i hav og innsjøer. Man er visst usikker på hvilken effekt det har på fisk og annet dyreliv, men en teori er at sjødyr kan bli underernærte fordi de blir "lurt" til å tro at det er næring (naturlig nok, i og med at det er søtt). Hvorvidt dette med at fisken blir lurt, vet jeg ikke om stemmer. Men det er uansett betenkelig at det ikke brytes ned.

Det der med hav og innsjøer var nok en "avis-and"/vandrehistorie og er en udokmentert påstand som aldri har blitt dokumentert noe sted. Dessuten produseres det ikke så mye at det kan legge igjen så store mengder det var snakk om.

Jeg har testet alle søtstoff som er i normalt salg i butikker/nettbutikker og har ikke funnet noe som er perfekt erstatning for sukker. Det er enten bismak eller konsistens eller begge deler. Men bismak er en smaks- og vanesak og man kan venne seg til det meste hvis søtsuget er sterkt nok.

Når det er sagt er alle kunstige søtstoff akkurat det - "kunstige". Og selv om det er stoffer som er naturlige og kommer fra planter betyr det ikke at det er sunnere enn annet, spesielt ikke om det inntas i store mengder.

Det beste er vel å venne seg av med søtsmak i det hele tatt. Men er man som jeg, sukkeravhengig, - eller karbojunkie, så betyr det også at man ikke kan ta bare en liten bit av noe søtt uten å risikere å gå på en total smell med etegilde som resultat. Det er en avhengighet faktisk på linje med alkoholisme. Heldigvis har sukkeravhengighet ikke de samme skadelige effektene, men det kan være ille nok allikevel


PS Fluesopp vokser i naturen, men jeg tror neppe jeg ville spist den for det

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 12:44   #25
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Sukrin, splenda, natreen, osv.. hva er best?

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Det jeg mente var at det ikke finnes noe søtning som er bevist harmløst. Dvs. du bør ikke spise mer Stevia enn du ville spist Sakkarin eller Sukralose. De er alle unaturlige i den formen vi bruker den. Å da si at Stevia er bra siden det er en molekylbinding som likner på den som det er noe av i en plante eller at molekyler med klor, slik som salt, er farlig fordi de har benyttet klor i produksjonsprosessen eller at Sakkarin er farlig fordi noen har fått rotter som kun er proppet med dette til å få svulst betyr bare at du har et falskt bilde til den varianten du går for.

Nå er sikkert alle disse, i moderate mengder, bedre enn sukker/appelsinjuice, men jeg vil ikke si at en av de har helt rent mel i posen.

Da misforsto jeg deg

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Splenda el natreen? tess81 Generell ernæringsdebatt 43 20-03-11 19:28
Hva er forskjellen på sukrin og natreen? snilje Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 17-05-10 19:35
Splenda vs Natreen? hoppetussa Spørsmål og svar 1 28-03-10 18:20
Natreen og sukrin - hva er egentlig forskjellen? balder2009 Spørsmål og svar 3 12-10-09 18:31
Hva er best av natreen og splenda? Addict Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 11-04-09 14:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no