Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Kakos! Kake fra NYTlavkarbo

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-06-12, 02:25   #1
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Kakos! Kake fra NYTlavkarbo

Blogg: http://nytlavkarbo.blogspot.no/2012/06/kakos-kake.html



Kakos: kake- kokos-skum. NAM.

Utrolig kleint av meg å ikke ha bilde... Den forsvant så fort!
Jeg må kanskje lage ny da.. he he

Inntil videre se på bloggen min for bilde av inspirasjonskilden:Blogg: http://nytlavkarbo.blogspot.no/2012/06/kakos-kake.html
Bildet og inspirasjonen er hentet fra www.detsoteliv.no Søk etter "skumkake" i menyen til venstre. Eller som sagt, se bildet på bloggen min..


Denne oppskriften er en videreutvikling av kokoskaken jeg hadde med på forrige temakveld i Kostreform (Med Torkil P.Andersen)
Videreutviklingen består av en annen bunn og annen søtning: Denne er søtet med Sukrin + framfor sukrinmelis og stevia som jeg vanligvis bruker. Sukrin+ har blitt en ny favoritt her i huset

Denne bunnen ble veldig god, og kan veldig godt brukes på andre kaker. Det er for mange en veldig fordel at det ikke er nøtter i bunnen, både med tanke på karbohydrater, men også nøttenes egenskaper. (Det er jo mange som reagerer på nøtter)

Ingredienser:

Bunn:
1-2 dl kokos (mengde justeres slik at du får en tykk klebrig masse når du blander i smør og søtningsstoff)
30 gram klarnet smør (Etter tips fra Torkil Andersen smeltet jeg smør i mikroen. Unngikk bunnfallet (salt og melkeproteinet)og brukte kun oljen på toppen. Ev. kan usaltet meierismør brukes. (ca 2 ss)
ca 2 ss sukrin+

Dette ble et tynt lag, ønsker du mer bunn er det bare å justere mengdene..
Elt sammen til "deig" og press ut i en kakeform.

Bruk en rund springform

Fyll:
2 eggehviter
2,5 ss sukrin+ (smak til..)
1-2 ts vanilje
1 boks kokosmelk (hele boksen)
6 plater gelantin
ca 1 dl kokende vann (jeg brukte en god aromatisk te)

100g mørk sjokolade
1 ss smør

Legg gelantinplatene i kaldt vann. Ca 10 min eller til de er myke.
Stivpisk eggehvite og sukrin+.
Vend forsiktig i kokosmelk og vanilje

Rør gelantinen ut i litt kokende vann (eller te)
Tilsettes kremen i en veldig tynn stråle mens kremen piskes. (slik at gelantinen fordeler seg jevnt inn i kremen)
Kremen has på bunnen. Settes i kjøl eller frys (avhengig av hvor god tid du har.. min ender alltid opp i frysen )

Smelt sjokolade forsiktig sammen med smør på lav temperatur til den er akkurat smeltet. (Enkelt og raskt i mikro. - I en plastbolle som tåler mikro..)
Hell sjokoladen på kaken og bre sjokoladen utover. Er du veldig glad i kokos kan du pynte med kokos på toppen også. (Jeg synes det er unødvendig)

Denne kaken falt i smak hos ikke lavkarboere også, og er frisk og lett med en god kokossmak.

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/

Sist redigert av Furine : 27-06-12 kl 10:09. Årsak: Retta på blogglink
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 13:34   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kakos! kake fra NYTlavkarbo

Denne hørtes veldig god ut. Men jeg fikk ikke linken til å funke..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 13:46   #3
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Kakos! kake fra NYTlavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Denne hørtes veldig god ut. Men jeg fikk ikke linken til å funke..

Ikke jeg heller

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 14:19   #4
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Kakos! kake fra NYTlavkarbo

prøv detsoteliv.no og søk på skumkake oppe til venstre .... hvisker en som tidligere stadig siklet over den siden

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 14:32   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kakos! kake fra NYTlavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

prøv detsoteliv.no og søk på skumkake oppe til venstre .... hvisker en som tidligere stadig siklet over den siden

Hvorfor skal man gå inn på det søte liv, når det er linken til bloggen til nonta som ikke virker???

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 15:00   #6
Odde
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Molde
Alder: 62
Innlegg: 115
Odde er på en erverdig vei

Sv: Kakos! kake fra NYTlavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hvorfor skal man gå inn på det søte liv, når det er linken til bloggen til nonta som ikke virker???

He he, fordi det er den linken som ikke virker - blogglinken virker, men det er en ø i www.detsøteliv.no - det skal være en o - www.detsoteliv.no


Odde

__________________




Odde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman / Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 02:02   #7
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kakos! kake fra NYTlavkarbo

Takk Odde

www.detsoteliv.no er det bilde av skumkake...

Min kake ser ganske lik ut, men skiller seg fra en vanlig skumkake ved at jeg har brukt kokosmelk i fyllet i tillegg til stivpiskede eggehviter. Også er bunnen annerledes. "Det søte liv" sin bunn er kun kokosmasse fordelt utover bunnen. Det er ganske godt det også

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 07:38   #8
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Kakos! kake fra NYTlavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hvorfor skal man gå inn på det søte liv, når det er linken til bloggen til nonta som ikke virker???

Linken til bloggen til nonta skal være http://nytlavkarbo.blogspot.no/2012/06/kakos-kake.html "2012" stod på feil plass og jeg flyttet bare litt rundt på den.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 09:33   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kakos! kake fra NYTlavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Linken til bloggen til nonta skal være http://nytlavkarbo.blogspot.no/2012/06/kakos-kake.html "2012" stod på feil plass og jeg flyttet bare litt rundt på den.

Fikk det til jeg og, men linken i hovedinnlegget er fortsatt feil, om nonta gidder å fikse det.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 09:50   #10
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Kakos! Kake fra NYTlavkarbo

Linken til nonta sin blogg fungerte for meg i går, som Odde skrev var det bare "Det søte liv" jeg ikke kom inn på, og derfor jeg la inn den. Nå kommer jeg ikke inn til nonta jeg heller - utenom med Supera sin link.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 23:18   #11
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kakos! Kake fra NYTlavkarbo

Heisann Er visst ei stund siden jeg har vært innom.. men jeg har prøvd linkene i hovedinnlegget, og de funker da de..?

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Svar

Emneord
kokos, nytlavkarbo, skumkake, sukrin+


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokoladetrøfler fra NYTlavkarbo-bloggen nonta Kake/dessert og snacks 1 19-04-12 01:04
Å nei ?? I dag får jeg kake! Paris Generell diskusjon 14 27-05-11 14:21
17.mai kake? marionilona Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 13-05-11 16:03
Kake til 17. mai reten Spørsmål og svar 9 06-05-11 15:35
Gud, for ei kake! mallilen Kake/dessert og snacks 8 13-10-10 19:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no