Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Grønnsaker i rømmesaus

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-04, 22:21   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Grønnsaker i rømmesaus

Stek paprika-strimler, løk i skiver, hakket hvitløk, og sopp i en panne. Bruk gjerne andre grønnsaker i tillegg eller istedetfor disse.
Ha på en boks rømme og bland det godt. Rør inn salt, pepper og andre krydder du liker. Bbruk evt et par ts kraft eller sjy. la det småkoke litt og server det til kjøtt eller fisk.
Jeg brukte kyllingkraft, hadde dette nettopp. smakte kjempegodt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-01-04, 17:30   #2
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Iset

Stek paprika-strimler, løk i skiver, hakket hvitløk, og sopp i en panne. Bruk gjerne andre grønnsaker i tillegg eller istedetfor disse.
Ha på en boks rømme og bland det godt. Rør inn salt, pepper og andre krydder du liker. Bbruk evt et par ts kraft eller sjy. la det småkoke litt og server det til kjøtt eller fisk.
Jeg brukte kyllingkraft, hadde dette nettopp. smakte kjempegodt.

Husk at 100 gram løk inneholder 9.9 gram karbo. Hvor mye hvitløk?
1 fedd??? 100 gram hvitløk inneholder isåfall over 30 gram karbo,men det er usannsynlig at du vil bruke så mye:-)
Derfor burde du ha sagt hvor mye løk og eller hvitløk fert er snakk om.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 29-01-04, 17:46   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

oj... åja men jeg bruker ikke mål, jeg bare har oppi det jeg vil.... men la oss si en løk, 2 paprika, 1 boks sopp og 1 fedd hvitløk da. er det for mye?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 14:53   #4
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill
Post

Gram Karbo....

Opprinnelig lagt inn av Iset

oj... åja men jeg bruker ikke mål, jeg bare har oppi det jeg vil.... men la oss si en løk, 2 paprika, 1 boks sopp og 1 fedd hvitløk da. er det for mye?


Nja, njo...
Løk (Jeg målto opp to store sjalott, siden de har minst karbo) - ca. 5g.
Hvitløk (en mellomting av normalt og det største feddet) - ca.1.3g.
Paprika (en middels paprika er 150g, grønn har minst karbo) - ca.9.9g.
Sopp (en liten (113g) boks chamignon - avrent...) - ca.0.4g.

Grande totale: -ca.16.6g.

Det blir nok litt vel mye da....
Litt mindre paprika, så går det bedre, men hvitløken i seg selv er ikke krise da...

Lang tid siden denne tråden, men jeg leste den nå så...

Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 15:27   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Tja oppskriften burde kanskje ligge på vedvarende da.... Har aldri telt på den måten jeg, spiser endel grønnsaker uten å telle.
Tenker litt mer på vitaminene jeg da, rød paprika inneholder mer vitaminer enn grønn. Men hver sin måte.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 15:37   #6
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill
Smile

Jeg teller aldri sånn heller, men på oppfordring...

Jeg lager maten sånn ca. Hadde ikke kjøkkenvekt før forrige uke engang, men er blitt litt flinkere da. Det viktigste er vel at man ikke bommer fullstendig, men det er ikke SÅ vanskelig å holde seg sånn nogenlunde innefor, og ikke minst trives (og føler at kroppen også gjør det) med seg selv!

Men du sier det viktigste "hver sin måte"! Jeg og madamen spiste ganske mye mere karbohydrater enn anbefalt før vi brgynnte her inne, men det gikk da ok det også, selv om det gikk bedre med de rådene vi får her inne.

Ellers må jeg si kjempejobb med oppskrifter da Iset!
Jeg har kopiert mange oppskrifter i dag jeg skal prøve! Ble skikkelig inspirert av deg!

Takker

Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 23:58   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Så bra.
Jeg prøver stadig ut nye oppskrifter og leter meg frem til MINE "kombinasjoner". Jeg elsker å lage mat. Kommer med mange flere etterhvert.

Nå legger jeg ut oppskriften på en kjempegod hollandaisesaus jeg laget idag!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Angående grønnsaker! HP Induksjonen 21 02-11-12 16:48
Kjøttdeig i rømmesaus Iset Middag 27 27-04-11 11:34
Rømmesaus Iset Annen mat 0 28-01-04 22:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no