Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Blodtypedietten > Type A

Mat med Tofu

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-05, 21:29   #1
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Mat med Tofu

Jeg tenkte jeg skulle prøve å lage Tofu-middag i dag, siden soya-produkter skal være så bra for blodype A.
Jeg fikk soya tikka masala hos min bror forrige helg, og det var SKIKKELIG GODT! Ble helt overrasket jeg!

Men da jeg laget i dag, så ble det bare.... rart...

Jeg kjøpte en pakke med ferdigmarinert tofu, og wok'et sammen med karri, løk og paprika. Men - - - de var liksom så vasne inni, virket som de ikke var ferdige på en måte. Det var ikke så veldig digg.
Noen som vet hva jeg gjorde galt? Eller om det skal være sånn?
Eller noen som har noen bra tofu-oppskrifter?
Eller er det andre produkter som er bedre kanskje?

Jeg vil gjerne prøve igjen!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 16-01-05, 22:59   #2
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Jeg svarer meg selv, jeg!

Stjal noen linker fra et innlegg marianne har skrevet før

Tofu er et bra vegetarisk produkt med gode og nok proteiner, og du kan finne mange oppskrifter på:

http://www.recipegoldmine.com/tofu/tofu.html

http://www.soybean.org/recipes.html

http://www.vegsoc.org/cordonvert/recipes/index.html

http://vegweb.com/food/sweets/1011.shtml

http://www.soyfoods.com/

http://www.vitasoy-usa.com/ethnic/recipe.cgi

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 17-01-05, 00:24   #3
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smosje

Jeg tenkte jeg skulle prøve å lage Tofu-middag i dag, siden soya-produkter skal være så bra for blodype A.
Jeg fikk soya tikka masala hos min bror forrige helg, og det var SKIKKELIG GODT! Ble helt overrasket jeg!

Men da jeg laget i dag, så ble det bare.... rart...

Jeg kjøpte en pakke med ferdigmarinert tofu, og wok'et sammen med karri, løk og paprika. Men - - - de var liksom så vasne inni, virket som de ikke var ferdige på en måte. Det var ikke så veldig digg.
Noen som vet hva jeg gjorde galt? Eller om det skal være sånn?
Eller noen som har noen bra tofu-oppskrifter?
Eller er det andre produkter som er bedre kanskje?

Jeg vil gjerne prøve igjen!


Var det tofu eller soyabiter du fikk servert hos broren din da? Jeg har kjøpt og spist begge og det er stor forskjell.

Hmm...altså...jeg vet ikke hvorfor det ble sånn jeg, Smosje...
Kanskje du kan prøve igjen?

Jeg lagde en oppskrift fra blodtypediett-kokeboka med tofu, peanøtter og aprikos (og karri, tror jeg) og det ble kjempevondt! Nesten sånn at jeg brakk meg, og jeg er ikke så veldig kresen. Men jeg har ofte spist tofu på brødskiver (esekielbrød) med ingefær og lønnesirup (ja, før da ) og det er kjempegodt!!!

Det finnes silketofu, som er som myk smøreost, fast tofu og ekstra fast - tror jeg. Kan det være at du brukte feil type av disse. Vanlig fast er vel den du skal bruke dersom det ikke står noe annet.

Jeg ble litt lei meg når den eneste blodtype-south-beach-tofu vennen min i hele verden hadde en dårlig blodtype-south-beach-tofu opplevelse!

marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 17-01-05, 00:34   #4
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av marianne



Jeg ble litt lei meg når den eneste blodtype-south-beach-tofu vennen min i hele verden hadde en dårlig blodtype-south-beach-tofu opplevelse!

marianne

hehehe takk skal du ha Marianne!

men jeg har ikke gitt meg!!!

Kanskje det var soya-biter jeg fikk, ja? Jeg skal skrive en mail og spørre (får vel svar om fire mnd så teknisk som han er )!

Det var sikkert sånn vanlig-tofu. Silkemyk var den i allefall ikke!
Har halve porsonen igjen - tenkte kanskje jeg skulle prøve å lage en slags gryte av det i stedet, så det smaker mer saus, masse grønnsaker og mindre tofu

Tror jeg skal prøve å finne soya-produkter og ikke tofu da. Var egentlig det jeg lette etter, men jeg fant det ikke i den butikken.

Dessuten skal jeg prøve meg på sånne ferdige veggis-burgere og sånn Min svigerinne har servert meg slike basilikum-pletter før, og det var også kjempegodt!

Er heller ikke særlig kresen, og stort sett synes jeg alt jeg finner på blir kjempegodt , men i dag spiste jeg faktisk ikke opp tallerkenen engang!

Tror forresten ikke jeg spør om jeg kan få oppskriften på den aprikos-retten din

Skal holde oss orientert om mine små forskningsprosjekter!
Takk for svar og omtanke!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
tofu Synne2 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 19-04-07 04:53
Hva er Tofu? Titti Lavkarbo generelt 5 19-01-07 14:21
Tofu middager Marianne Middag 1 01-03-06 17:09
Tofu smoothies Marianne Smoothies / drikke 0 29-07-05 13:19
Tofu frokost Marianne Frokost og kveldsmat 0 29-07-05 13:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no