Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Minimais er tingen

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-07, 17:38   #1
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien
Cool

Minimais er tingen

Kjøpte et glass minimais fra landlord.

Kunne lykkelig konstantere at det var 2,5 g karbo per 100g, i motsetning til den onde kusine MAIS som har hele 14 g per karbo.

Ikke vet jeg hvorfor, men det var grådig godt i wok'en.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 19:04   #2
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Minimais er tingen

sikker på at det ikke er skiveleif på etiketten??
mente jeg hadde lest på en boks i butikken men satte den ifra pga for mye karbissser..
sikker på at du ikke blander linjer med protein?? da er du isåfall ikke den første- hvis det står med liten skrift og ikke mye linjerom så er det lett å ta feil desverre.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 19:20   #3
Smile
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 11
Smile er ny på veien
Exclamation

Sv: Minimais er tingen

Hei
Det stemmer,2,5 gram karb per 100 gram. Dette har jeg visst lenge så koser meg med minimais i wok,supper osv... Syns de er gode kald også.
Så disse kan man spise med god samvittighet. Mais og minimais er vidt forskjellige ting.

Smile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 19:25   #4
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Minimais er tingen

Opprinnelig lagt inn av Smile, her.

Hei
Det stemmer,2,5 gram karb per 100 gram. Dette har jeg visst lenge så koser meg med minimais i wok,supper osv... Syns de er gode kald også.
Så disse kan man spise med god samvittighet. Mais og minimais er vidt forskjellige ting.

Dette står det om minimais på frukt.no

Sitat:

Minimais - Minimais er en uutviklet mais som ikke har fått fram den treaktige stokken i midten av kolben. Minimais høstes tidligere enn vanlig mais, når de er på størrelse med en finger. Smaken er mild og fin.

Sånn jeg forstår det, så kommer mais og minimais av samme planten. Da forstår jeg ikke hvordan et merke kan ha så lite karber i seg.

Så forresten på en boks av et annet merke på butikken her en dag, den innholdt ca 8 kh pr 100 g.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 20:19   #5
Smile
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 11
Smile er ny på veien
Smile

Sv: Minimais er tingen

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Dette står det om minimais på frukt.no



Sånn jeg forstår det, så kommer mais og minimais av samme planten. Da forstår jeg ikke hvordan et merke kan ha så lite karber i seg.

Så forresten på en boks av et annet merke på butikken her en dag, den innholdt ca 8 kh pr 100 g.

Jeg har en boks fra eldorado i skapet.den inneholder 2,5 den også. Den ineholder vel mindre forde den ikke er utviklet ferdig enda.Eks. kokosnøttmelk og kjøttet inni har meeeget lite fett når den er "ung" Det er først når den får utvikle seg vidre at den blir fet. Uansett...tror vi kan stole på etikettene. Håper nå det iallefall!

Smile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 20:30   #6
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Minimais er tingen

Opprinnelig lagt inn av Smile, her.

Jeg har en boks fra eldorado i skapet.den inneholder 2,5 den også. Den ineholder vel mindre forde den ikke er utviklet ferdig enda.Eks. kokosnøttmelk og kjøttet inni har meeeget lite fett når den er "ung" Det er først når den får utvikle seg vidre at den blir fet. Uansett...tror vi kan stole på etikettene. Håper nå det iallefall!

Ja, en burde absolutt kunne stole på etikettene. Ble bare litt skeptisk når karbo innholdet var så lavt.

(Som en liten digresjon så har en koksmasse som inneholder fra 10-20 kh pr 100 gram, alt etter hvilken leverandør en kjøper fra. Kan liksom ikke forstå at kokosmasse fra eldorado skal ha halve innholdet av karbohydrater i forhold til samme produkt fra en annen leverandør.)

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no