Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Vondt i nyrene?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-08, 20:48   #26
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Vondt i nyrene?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.




Jeg tror egentlig de fleste av oss wspiser ca like mye kjøtt og sånt som mange andre gjør bare uten karbene ved siden av. Har aldri hørt at 200g biff er farlig hvis man har poteter ved siden av. Har aldri hørt at poteter er spesielt bra for nyrene, dermed skjønner jeg ikke hvorfor biffen blir så skummel bare fordi potetene mangler.

Så sant, så sant !!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 21:44   #27
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Vondt i nyrene?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Har aldri hørt at poteter er spesielt bra for nyrene, dermed skjønner jeg ikke hvorfor biffen blir så skummel bare fordi potetene mangler.

Kanskje det etterhvert kommer frem at en biff er bedre enn en grandiosa også.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 10:26   #28
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vondt i nyrene?

Hei!

I går var jeg og klassen på flasken fra klokken 11 om morgenen. Da jeg la meg klokken 11 om kvelden hadde jeg vibreringer i magen. Kan kanskje kalle det sinnsykt hyppige kramper. Det var merkelig. Prøvde å søke på det på nettet, men det kom kun opp i forbindelse med graviditet, og det mener jeg bestemt at jeg ikke er.
Ellers våkna jeg opp nå i dag, med vondt i nyrene. Ikke sånn at jeg ikke greier å bevege meg, men kjenner at de er der, sånn som jeg vanligvis ellers ikke gjør. Noen som har noen forklaring?

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 10:32   #29
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i nyrene?

Hei kan det være litt muskelkramper du har? tar du magnesiumtilskudd?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 11:30   #30
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vondt i nyrene?

Tar ikke magnesiumtilskudd nei, men jeg har det i skuffen etter jeg våknet opp med melkesyrefølelse i beina..

Kjipt.. Tror du det er magnesiummangel igjen ?

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 11:37   #31
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vondt i nyrene?

Har hatt trøbbel med nyrene lenge, men nå opplever jeg stor bedring; bedre kreatinin clearence = nyrene renser blodet for urin, færre nyrebekkenbetennelser enn vanlig, mindre vann i kroppen og ikke så mye smerter som jeg er vant til

Legen forstår lite, men min egen lille teori går ut pa dette; sukker skader nyrer, jeg har spist særdeles lite sukker siden august - ergo får nyrene gjøre jobben sin uten forstyrrelser Mulig at et stabilt blodsukker også er bra for nyrer - skal spørre nefrologen min.

Jeg forstår at boka må inneholde advarsler, da kuren kanskje ikke passer for de med nyrer som overhodet ikke virker - men jeg er så glad for at jeg "tok sjansen" (var i tenkeboks ei stund). Tror ikke jeg spiser mer kjøtt enn det som er vanlig for en nordmann. Gomler jo mer fett, og da begrenser mengden mat (kjøtt) seg helt naturlig. Man blir fort mett av fett

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 11:39   #32
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vondt i nyrene?

Opprinnelig lagt inn av littleme, her.

Hei!

I går var jeg og klassen på flasken fra klokken 11 om morgenen. Da jeg la meg klokken 11 om kvelden hadde jeg vibreringer i magen. Kan kanskje kalle det sinnsykt hyppige kramper. Det var merkelig. Prøvde å søke på det på nettet, men det kom kun opp i forbindelse med graviditet, og det mener jeg bestemt at jeg ikke er.
Ellers våkna jeg opp nå i dag, med vondt i nyrene. Ikke sånn at jeg ikke greier å bevege meg, men kjenner at de er der, sånn som jeg vanligvis ellers ikke gjør. Noen som har noen forklaring?

Alkohol er ikke en nyres bestevenn, øl er spesielt skadelig. Drikk masse vann!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nyrene våre, da? raptor Generell ernæringsdebatt 6 21-06-08 13:49
Det murrer i nyrene ... Sense Ketolysekuren 4 12-06-08 23:24
Vondt i nyrene? Tussi jenta Ketolysekuren 7 21-08-07 14:28
Nyrene mine... lilletrine Spørsmål og svar 12 18-04-07 07:52
Vondt i nyrene? Morgengry Spørsmål og svar 7 08-02-06 10:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no