Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Hvilket c-vitamintilskudd?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-05, 03:25   #1
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Hvilket c-vitamintilskudd?

Nå er jeg straks tom for c-vitaminer, og tenkte og kjøpe meg nye i morgen.

Hvilken type/merke vil dere anbefale?

Leser at flere av tilskuddene reklamerer med bedre opptak enn andre, men blir ikke helt klok på hvilket merke jeg skal kjøpe. Tips mottas med takk

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 09:00   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

vet at mange (?) her bruker bio-c fra pharma nord.
så da er sikkert de bra (håper ihvertfall det for jeg bruker de selv )

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 13:49   #3
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Ok, kjøpte den, så får vi se om det er noe andre anbefalinger også

Synes det er interessant å se hvilke erfaringer folk har med de forskjellige tilskuddene. Selv brukte jeg "vanlige" Ester-C til i dag, greie nok så vidt jeg vet, men bare 200mg, så må ta flere per dag.

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 14:17   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Noen her inne (aline kanskje?) - sa at noen andre hadde sagt her inne (....) - at det ikke var noen forskjell på opptak i kroppen om man tok syntetiske eller organiske c-vitaminer..

Noen som har noen formening om det? F.eks en eller annen webside å referere til? )

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 14:30   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Aline

vet at mange (?) her bruker bio-c fra pharma nord.
så da er sikkert de bra (håper ihvertfall det for jeg bruker de selv )

Jeg tror det er dem jeg bruker... gul pakke 750 mg.
Jeg tar 2-6 slike om dagen alt ettersom hvordan formen er.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 15:21   #6
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Lise

Jeg tror det er dem jeg bruker... gul pakke 750 mg.
Jeg tar 2-6 slike om dagen alt ettersom hvordan formen er.

Jeg har også alltid trodd at det var lurt å pøse på med C vitaminer. Har hørt at en kvitter seg med overflødige vannløselige vitaminer gjennom urinen, så det var ikke så farlig ,- helt til jeg las dette:

www.dagbladet.no/pds/2000/04/16/201418.html

Kanskje ikke så lurt likevel?

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 15:32   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av komkari

Jeg har også alltid trodd at det var lurt å pøse på med C vitaminer. Har hørt at en kvitter seg med overflødige vannløselige vitaminer gjennom urinen, så det var ikke så farlig ,- helt til jeg las dette:

www.dagbladet.no/pds/2000/04/16/201418.html

Kanskje ikke så lurt likevel?

16.04.2000

Gammel kunnskap som er ute etter å "verne" befolkningen mot helsekostbransjen tenker jeg...

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 15:41   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

komkari - det som er viktig når det gjelder vitaminer, er SAMMENSETNINGEN av det du tar. diverse vitaminer samarbeider sånn og slik. F.eks bør C og E tas sammen, osv osv..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 15:44   #9
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

det va'kke meg, men scilla

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 16:25   #10
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av HP

16.04.2000

Gammel kunnskap som er ute etter å "verne" befolkningen mot helsekostbransjen tenker jeg...


Så også at innlegget var så gammelt,- men likevel!! Jeg kommer i alle fall til å tenke meg om minst 2 ganger før jeg pøser på igjen!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 16:38   #11
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

de som røyker, (evt. er passive røykere) - trenger mere c-vitamin enn andre. Mener jeg leste at om man røyker 10 om dagen, trenger man dobbelt så mye som andre. Altså.. kroppen tar ikke opp like mye når man røyker. Ellernoe sånt.

Og komkari.. c-vitamin skylles ut av kroppen om man får for mye av det. Og/eller man får diare..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 16:47   #12
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

... Og/eller man får diare..


Takk Mofedilla,... men det har jeg heldigvis ikke vært ute for enda!
PS, røyker ikke heller.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 17:54   #13
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Ikke har jeg fått nyrestein, og jeg holder meg frisk når jeg tar det,- så da fortsetter jeg... opptil 2 g om dagen er hvertfall stuerent å ta. Større doser er vel fortsatt kontroversjonellt, men jeg velger å høre på dem som sier det finnes terapeutiske doser. Særlig så lenge det hjelper meg... Men jeg tar bare store doser når jeg trenger det (er forkjølet ol.) ellers så blir jo to stk på 750 mg bare 1.5g.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 18:08   #14
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Ikke har jeg fått nyrestein, og jeg holder meg frisk når jeg tar det,- så da fortsetter jeg... opptil 2 g om dagen er hvertfall stuerent å ta. Større doser er vel fortsatt kontroversjonellt, men jeg velger å høre på dem som sier det finnes terapeutiske doser. Særlig så lenge det hjelper meg... Men jeg tar bare store doser når jeg trenger det (er forkjølet ol.) ellers så blir jo to stk på 750 mg bare 1.5g.

vet du Lise - om det stemmer at det er ett fett om man tar syntetiske eller organsike c-vitaminer?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 19:51   #15
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Solgar eller ingenting

Det beste jeg har kommet over er Solgar vitamin C. Det må bestilles fra Sverige. Ellers ville jeg kjøpt Crystal C i nødstilfelle. Men jeg ville aldri dratt på med ett gram om dagen bare sånn for moro skyld. Hvis du har kreft kan du spise en halvkilo, men hvis du er frisk kan c-vitamin føre til kobber-mangel og for høyt jern.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 19:58   #16
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Det er forskjell på C vitaminer da. Som askorbinsyre eller natriumaskorbat kan en godt ta gramdoser. Mens Crystal-C taes i langt lavere doser. Derfor den store prisforskjellen Et par gram er nok det optimale for de fleste av oss (askorbinsyre eller natriumaskorbat).

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 20:09   #17
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Ikke helt enig...

Les denne artikkelen, som forklarer hvorfor askorbinsyre ikke er c-vitamin:
http://www.thedoctorwithin.com/artic..._vitamins.html

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 20:19   #18
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Kildekritikk... Etter å ha lest litt på endel undersider så er han nok en dyktig kar, selv om han virker ganske så alternativ. Psykolog og kiropraktor.

Askorbinsyre er etterhvert ute som C-vitamin, Natriumaskorbat er det som blir mest brukt nå. At dette ikke er like bra som naturlig vitamin C er ikke vanskelig å gå med på

Crystal-C er bedre, men etter det jeg har hørt/lest så er natriumaskrobat jevngodt, men må tas i høyere doser 2x750mg eller mer.

Uansett - alt er best i naturlig form, gjennom mat. Men det er dersverre lite tilgjengelig i dette landet...

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 20:20   #19
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av themonk

Les denne artikkelen, som forklarer hvorfor askorbinsyre ikke er c-vitamin:
http://www.thedoctorwithin.com/artic..._vitamins.html

Så vidt jeg ser er artikkelen skrevet av en psykolog/akupunktør/kiropraktor...

Jeg skal innrømme at jeg ikke har lest hele artikkelen, men det første jeg tenkte da jeg så designet på siden, var... "humbug".

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 21:02   #20
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Radikal

Ja, han er en del radikal, men han har et poeng: C-vitamin i naturlig form er bedre enn ren askorbinsyre eller natriumaskorbat. Solgar har et utrolig bra C-vitaminprodukt. Crystal C er ikke noe bra på den måten, men har høyere opptak enn askorbinsyre. Men på den andre siden... opptaket er ikke noe problem hvis man er syk. Da sluker kroppen c-vitamin! Jeg har tatt 50 gram i en sleng da jeg hadde kyssesyken, uten å merke noe til det.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 21:11   #21
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av themonk

Jeg har tatt 50 gram i en sleng da jeg hadde kyssesyken, uten å merke noe til det.

Du mener vel 5 gram?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 13-05-05, 12:18   #22
Remedy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 48
Innlegg: 1
Remedy er på en erverdig vei

NDS har etter min mening det beste C-vitaminet og det med høyest biotilgjengelighet.

Remedy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtype med egen vri Svar med sitat
Gammel 13-05-05, 12:58   #23
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

...50 gram

Opprinnelig lagt inn av Lise

Du mener vel 5 gram?

Nei, du hørte riktig. 50 gram. Det funker fint.

NDS har de beste vitamintilskuddene ja. For friske mennesker med normalt c-vitaminbehov er dette perfekt. Men ved kronisk sykdom inneholder det ikke nok c-vitamin. I dette tilfellet er heller ikke opptaket noe problem, fordi kroppen sluker rett og slett c-vitaminet hvis du har stort behov.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 10:12   #24
JEDI
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvilket c-vitamintilskudd?

bump

  Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 14:12   #25
Homeopaten
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6
Homeopaten er på en erverdig vei

Sv: Hvilket c-vitamintilskudd?

Opprinnelig lagt inn av komkari, her.

Jeg har også alltid trodd at det var lurt å pøse på med C vitaminer. Har hørt at en kvitter seg med overflødige vannløselige vitaminer gjennom urinen, så det var ikke så farlig ,- helt til jeg las dette:

www.dagbladet.no/pds/2000/04/16/201418.html

Kanskje ikke så lurt likevel?

Siste jeg hørte om studier gjort på C-vitamin og toksisitet var at du må ha et inntak på 52 GRAM per dag over tid før du risikerer noe.

Et annet tema er hvor mye du faktisk har bruk for, eller hvor mye kroppen faktisk klarer å ta opp....

Jeg synes uansett det viktigste er å skille mellom kosttilskudd som har en vesentlig effekt i forhold til det du har behov for å påvirke, og det som har en marginal effekt.

Litt som forskjellen mellom å overhale motoren på bilen og å vaske den.



>homeopaten

__________________
----------------------------
Naturlig Vitalitet Innefra
www.ungdomskilden.no
----------------------------
Homeopaten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rob Faign Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke vitamintilskudd trenger man? mofe Kosttilskudd 14 17-03-05 00:29
Hvilket søtningsmiddel? Zoë Induksjonen 4 20-04-04 12:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no