Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Bedre helse uten melkeprodukter?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-11-13, 12:53   #26
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Bedre helse uten melkeprodukter?

Ser fortsatt ingen teorier om at melk og gluten er ÅRSAKEN til autisme, bare at det kan forverre symptomene. Det er en stor forskjell der. Det er jo heller ikke noe nytt eller banebrytende at autister i større grad har matvareintoleranser og kan ha nytte av melk og glutenfri kost, det har man mange eksempler på.

Det er også forskjell på å bli frisk vs mer fungerende/symptomfri. Min autistiske sønn har vist bemerkelsesverdig fremgang og har blitt mye mer velfungerende etter spesialpedagogisk hjelp, tidlig intervensjon og trening, men han er ikke "friskere" av den grunn. Det krever nitidig oppfølging, og vi kan merke litt tilbakefall i perioder hvor han er lenge uten den spesielt tilrettelagte spes.ped. treningen han får (f.eks. ferier).


Sist redigert av Cyan : 24-11-13 kl 13:01.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 12:57   #27
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Bedre helse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

Ikke i følge skolemedisinen nei, men det finnes alternative behandlere som har teorier om dette. Her er eksempel på foreldre som hevder barna deres har blitt friske på gluten og kaseinfri diett.

http://ipad.dagbladet.no/2012/05/01/...else/21395453/

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

http://www.neurozym.com/default.asp?gruppe=301

Her kan du lese mer om det. Dette er selvsagt ikke vitenskap, det er alternativ behandling, men det er en teori. Jeg har testet den ut, og på meg funket det ikke.

Når det er, som du sier, ikke vitenskap, så har det overhodet ingen tyngde å kalle det 'en teori'. En teori i denne sammenhengen er jo ikke noe annet enn anekdotiske beretninger fra foreldre. En teori, i vitenskapelig forstand, er ikke det samme som 'hm... noen tror dette da'. Personlige erfaringer er ikke irrelevante, men de må settes i en større sammenheng, isolert fra foreldres mulige forutinntattheter og andre forstyrrende variabler, for at det skal kunne utgjøre en teori.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg

Sist redigert av Ziltoidia : 24-11-13 kl 14:14.
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 14:37   #28
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bedre helse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

http://www.neurozym.com/default.asp?gruppe=301

Her kan du lese mer om det. Dette er selvsagt ikke vitenskap, det er alternativ behandling, men det er en teori. Jeg har testet den ut, og på meg funket det ikke.

Så snart jeg ser ordet "bestill" blir jeg skeptisk. Og ordet øverst til høyre på linken din er nettopp "bestill".

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 15:05   #29
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Bedre helse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Så snart jeg ser ordet "bestill" blir jeg skeptisk. Og ordet øverst til høyre på linken din er nettopp "bestill".

Tja, skjønner jo skepsisen, men nå er det jo veldig mange bra foretak som også driver kommersielt, her f eks: http://www.fedon.no/no/Dr_Fedon_A_Lindberg/

her er det en nettbutikk hvor du kan bestille produkter. Men det er nå en avsporing.
Ellers er det fascinerende at man kan lese at ADHD og autisme stammer fra gluten og melk utfra å lese denne artikkelen som er lenket til over her. Synes de var tydelige på at noen kan få det bedre, ikke at det er årsaksgivene? Det er viktig å lese kildene sine litt nøye, samtidig med at man har med seg en god porsjon kildekritikk.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 16:47   #30
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bedre helse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Tja, skjønner jo skepsisen, men nå er det jo veldig mange bra foretak som også driver kommersielt, her f eks: http://www.fedon.no/no/Dr_Fedon_A_Lindberg/

her er det en nettbutikk hvor du kan bestille produkter. Men det er nå en avsporing.
Ellers er det fascinerende at man kan lese at ADHD og autisme stammer fra gluten og melk utfra å lese denne artikkelen som er lenket til over her. Synes de var tydelige på at noen kan få det bedre, ikke at det er årsaksgivene? Det er viktig å lese kildene sine litt nøye, samtidig med at man har med seg en god porsjon kildekritikk.

Nå har jeg ikke påstått at gluten og kasein er årsaken til autisme og adhd, det jeg sa er at det finnes alternative behandlere som mener dette. Jeg er medlem i proteinintoleranseforeningen, så jeg kan mye om dette, men etter å ha testet det og ikke fått ønsket resultat på meg selv, har jeg ikke så mye tro på det.

Sjokkerende mye sarkasme ute å går her. Synd man ikke kan diskutere på et saklig nivå, uten latterliggjøring og bitching.

  Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 16:59   #31
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bedre helse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

Nå har jeg ikke påstått at gluten og kasein er årsaken til autisme og adhd, det jeg sa er at det finnes alternative behandlere som mener dette. Jeg er medlem i proteinintoleranseforeningen, så jeg kan mye om dette, men etter å ha testet det og ikke fått ønsket resultat på meg selv, har jeg ikke så mye tro på det.

Sjokkerende mye sarkasme ute å går her. Synd man ikke kan diskutere på et saklig nivå, uten latterliggjøring og bitching.

Autisme er medfødt så da bør jo moren holde seg unna melkeprodukter og gluten for at det skal kunne vise noen årsakssammenheng?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 17:07   #32
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bedre helse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Autisme er medfødt så da bør jo more holde seg unna melkeprodukter og gluten for at det skal kunne vise noen årsakssammenheng?

Det proteinintoleranse foreningen mener er at autisme, ADHD og diverse psykiske sykdommer egentlig er en matintoleranse som kommer av at man mangler enzymer i tarmen for å bryte ned kasein og gluten. Man får da opiode peptider som påvirker hjernen på samme måte som morfin og gir symptomer på autisme osv. Jeg tror som sagt ikke på teorien etter jeg selv har forsøkt dietten, jeg prøvde bare å oppklare litt hvorfor enkelte hevder opiode peptider er årsak til autisme. Det finnes selvfølgelig mange fler artikler og sider om dette enn de jeg linket til, og som forklarer det mye bedre enn meg.

  Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 18:16   #33
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Bedre helse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

Teorien går jo ut på at det er melk og gluten som er årsak til ADHD, autisme og diverse psykiske sykdommer, så da blir man i teorien frisk om man kutter ut dette. Som sagt har jeg forsøkt total melk- og glutenfri diett i nesten et halvt år. Holdt meg unna selv sporstoffer av det. Dietten funket ikke på meg, men jeg merket at jeg ble bedre av å spise mer proteiner (for å sikre å få i meg nok aminosyrer), og mindre karbohydrater (som gir meg ekstreme, og skumle humørsvingninger), derfor er jeg på lavkarbo i dag
Likevel skader det neppe å teste ut dietten om man har en diagnose, men mye enklere å starte med å kutte ut kunstige tilsetningstoffer og begrense karboinntaket. Tror jeg hadde vært et mye tryggere og lykkeligere barn hvis jeg hadde gått på (en mild form for) lavkarbo. Da hadde jeg kanskje sluppet å ha ADHD, depresjoner og sosialangst nå i voksen alder.

I fare for å ytterligere bli beskyldt for å bitche og være sarkastisk, men her skriver du vitterligen at det er årsaken til ADHD. Ikke rart vi tror det er det du mener da! Vær saklig og nøyaktig selv så skal du se at du blir møtt med saklighet!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 18:31   #34
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bedre helse uten melkeprodukter?

[quote=Vibeke-67;1467759]

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

Teorien går jo ut på at det er melk og gluten som er årsak til ADHD, autisme og diverse psykiske sykdommer, så da blir man i teorien frisk om man kutter ut dette. Som sagt har jeg forsøkt total melk- og glutenfri diett i nesten et halvt år. Holdt meg unna selv sporstoffer av det. Dietten funket ikke på meg, men jeg merket at jeg ble bedre av å spise mer proteiner (for å sikre å få i meg nok aminosyrer), og mindre karbohydrater (som gir meg ekstreme, og skumle humørsvingninger), derfor er jeg på lavkarbo i dag
Likevel skader det neppe å teste ut dietten om man har en diagnose, men mye enklere å starte med å kutte ut kunstige tilsetningstoffer og begrense karboinntaket. Tror jeg hadde vært et mye tryggere og lykkeligere barn hvis jeg hadde gått på (en mild form for) lavkarbo. Da hadde jeg kanskje sluppet å ha ADHD, depresjoner og sosialangst nå i voksen alder.[

I fare for å ytterligere bli beskyldt for å bitche og være sarkastisk, men her skriver du vitterligen at det er årsaken til ADHD. Ikke rart vi tror det er det du mener da! Vær saklig og nøyaktig selv så skal du se at du blir møtt med saklighet!


Beklager, det jeg mente var at i følge akkuratt den teorien blir man frisk av å kutte det ut (den om opiode peptider), men jeg skrev også at dietten ikke fungerte på meg, så da burde det jo være ganske klart at jeg ikke mener den dietten kurerer ADHD (og ikke demper symptomene heller i mitt tilfelle).

  Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 19:29   #35
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bedre helse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

Nå har jeg ikke påstått at gluten og kasein er årsaken til autisme og adhd, det jeg sa er at det finnes alternative behandlere som mener dette. Jeg er medlem i proteinintoleranseforeningen, så jeg kan mye om dette, men etter å ha testet det og ikke fått ønsket resultat på meg selv, har jeg ikke så mye tro på det.

Sjokkerende mye sarkasme ute å går her. Synd man ikke kan diskutere på et saklig nivå, uten latterliggjøring og bitching.

Jeg tror du kan ha mye rett i det du sier hvis vi snakker om før svangerskap og under svangerskap. Det fødes faktisk ikke flere med ms i hele verden enn i nord-norge. Og da spesielt i april/mai. Mange kunne ha sluppet ms hvis moren hadde hatt nok d-vit.

Omtrent det samme med autisme. Hvis moren under graviditeten hadde inntatt mer folsyre ville antall autister vært færre.

Dette er jeg blitt fortalt uttallige ganger på mange møter. Jeg har både en med ms og en autist. Og vi bor i nord-norge.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 19:44   #36
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Bedre helse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

Beklager, det jeg mente var at i følge akkuratt den teorien blir man frisk av å kutte det ut (den om opiode peptider), men jeg skrev også at dietten ikke fungerte på meg, så da burde det jo være ganske klart at jeg ikke mener den dietten kurerer ADHD (og ikke demper symptomene heller i mitt tilfelle).

Jeg synes det er bra at dette blir belyst på ulike måter, det er et ganske interessant tema!
Ifølge teorien sies det vel at man kan bli bedre av symptomene, men ikke frisk. Det er faktisk det samme med PCOS, jeg er jo symptomfri når jeg spiser korrekt og tar medisiner, men med en gang jeg endrer dette kommer symptomene tilbake. Det er et stor skille her.
Dette er et tema som er viktig og som berører mange. Derfor reagerer mange når du påstår ting som ikke medfører riktighet. Som at årsaken til ADHD kommer av gluten og melk. Dermed får vi flere nyanser inn i debatten, noe som etter mitt skjønn er bra.
Det jeg reagerer på, er at når mange nok kommer med motargumenter mot dine feilaktige påstander, blir vi beskyldt for å være sarkastiske og drive med bitchibg. Det er der usakligheter kommer inn. Vi bør holde oss for gode til å drive å beskylde hverandre for slike ting. Jeg har i alle fall aldri ment å være sarkastisk, men når du refererer helt feil til en artikkel på nettet må det jo være lov å stille spørsmålstegn ved dette og være kritisk?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 20:17   #37
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bedre helse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Jeg synes det er bra at dette blir belyst på ulike måter, det er et ganske interessant tema!
Ifølge teorien sies det vel at man kan bli bedre av symptomene, men ikke frisk. Det er faktisk det samme med PCOS, jeg er jo symptomfri når jeg spiser korrekt og tar medisiner, men med en gang jeg endrer dette kommer symptomene tilbake. Det er et stor skille her.
Dette er et tema som er viktig og som berører mange. Derfor reagerer mange når du påstår ting som ikke medfører riktighet. Som at årsaken til ADHD kommer av gluten og melk. Dermed får vi flere nyanser inn i debatten, noe som etter mitt skjønn er bra.
Det jeg reagerer på, er at når mange nok kommer med motargumenter mot dine feilaktige påstander, blir vi beskyldt for å være sarkastiske og drive med bitchibg. Det er der usakligheter kommer inn. Vi bør holde oss for gode til å drive å beskylde hverandre for slike ting. Jeg har i alle fall aldri ment å være sarkastisk, men når du refererer helt feil til en artikkel på nettet må det jo være lov å stille spørsmålstegn ved dette og være kritisk?

Jeg sier ikke at melk og gluten er årsaken til autisme, det jeg sier er at blandt annet proteinintoleranseforeningen mener autisme og diverse psykiske sykdommer skyldes at man mangler enzymer til å bryte ned melk og gluten.

  Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 20:22   #38
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bedre helse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg tror du kan ha mye rett i det du sier hvis vi snakker om før svangerskap og under svangerskap. Det fødes faktisk ikke flere med ms i hele verden enn i nord-norge. Og da spesielt i april/mai. Mange kunne ha sluppet ms hvis moren hadde hatt nok d-vit.

Omtrent det samme med autisme. Hvis moren under graviditeten hadde inntatt mer folsyre ville antall autister vært færre.

Dette er jeg blitt fortalt uttallige ganger på mange møter. Jeg har både en med ms og en autist. Og vi bor i nord-norge.

Jeg snakker ikke om svangerskap. Jeg snakker om at noen hevder autisme egentlig bare er symptomer på at man ikke har enzymer til å bryte ned blandt annet melk og gluten. Jeg kommer ikke til å skrive mer her nå, men hvis dere vil ha det bedre forklart, så les her:

http://www.npif.no/index.php/protein...einintoleranse

  Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 20:33   #39
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bedre helse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

Jeg snakker ikke om svangerskap. Jeg snakker om at noen hevder autisme egentlig bare er symptomer på at man ikke har enzymer til å bryte ned blandt annet melk og gluten. Jeg kommer ikke til å skrive mer her nå, men hvis dere vil ha det bedre forklart, så les her:

http://www.npif.no/index.php/protein...einintoleranse

Og fraværet av disse enzymene kan jo komme fra moren? Det er jo som foster grunnlaget legges.. utifra hvordan moren er.

Ikke forlat oss.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 20:36   #40
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bedre helse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Og fraværet av disse enzymene kan jo komme fra moren? Det er jo som foster grunnlaget legges.. utifra hvordan moren er.

Ikke forlat oss.

Det kan være, men det kan jeg dessverre ikke noe om. Jeg har blitt bedt om å bli slettet for lenge siden, men det drøyer visst. Synes det så fort oppstår misforståelser og krangling her, så jeg har det mye bedre uten forum

  Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 20:47   #41
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Bedre helse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

Det kan være, men det kan jeg dessverre ikke noe om. Jeg har blitt bedt om å bli slettet for lenge siden, men det drøyer visst. Synes det så fort oppstår misforståelser og krangling her, så jeg har det mye bedre uten forum

Kan ikke si noe om hvordan du opplever forumet, eller diskusjonen her i tråden, men jeg synes det er bra at temaet blir belyst fra flere sider. Jeg ser ikke på det som misforståelser og krangler. Men å se en sak fra ulike sider fører jo ofte med seg motargumenter.
Men ett tips (ikke nødvendigvis til deg, friskogglad), er at om man har noen påstander, så er det lurt å skrive kan, kan føre til, eller kan komme av. Unngå å være veldig påståelig som at man selv vet svaret og de andre tar feil

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 20:49   #42
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bedre helse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Kan ikke si noe om hvordan du opplever forumet, eller diskusjonen her i tråden, men jeg synes det er bra at temaet blir belyst fra flere sider. Jeg ser ikke på det som misforståelser og krangler. Men å se en sak fra ulike sider fører jo ofte med seg motargumenter.
Men ett tips (ikke nødvendigvis til deg, friskogglad), er at om man har noen påstander, så er det lurt å skrive kan, kan føre til, eller kan komme av. Unngå å være veldig påståelig som at man selv vet svaret og de andre tar feil

Takk for tips, men jeg kommer ikke til å skrive mer her uansett. Venter bare på å få profilen slettet.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat for bedre helse sunnereliv Dr Lindbergs 1 16-04-11 20:46
Min vei mot bedre helse. BiggestLooser Åpne dagbøker 65 07-06-07 21:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no