Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Gå ned i vekt sammen?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-10, 10:38   #26
privi
Medlem
 
privi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Randaberg
Alder: 51
Innlegg: 324
privi er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av oNora, her.

Da har jeg veid med, er i dag 96 kg, og skal til 1. oktober ned til 91
Klarer jeg det er jeg bare en kg unna mitt første delmål som er 90 kg...

Lykke til alle sammen!

Lykke til oNora!!! Delmål er lurt, da vinner vi jo ofte

privi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 10:40   #27
privi
Medlem
 
privi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Randaberg
Alder: 51
Innlegg: 324
privi er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Jeg har måledag idag, skal bli spennende å se. Veiing blir det ikke før neste uke igjen, ettersom jeg veide meg først igår siden i juni.
Har jo måttet "tjuvmåle" litt denne uka, og ble mektig forbannet da målebåndet viste MYE mer enn hva utgangspunktet gjorde. Så viste det seg at jeg husket feil på antall cm rundt midje og hofter, så da var det ikke gæli likevel

Resultatet er som følger:
Overarm: -1,5 cm
Bryst: - 3 cm
Midje: -6 cm
Hofte: - 4 cm
Lår: -0 (hvilket ikke gjør noe, ettersom mitt høyre er 5 cm tynnere enn det venstre etter en operasjon i vinter. Så lenge høyre står stille og venstre går ned er alt i sin skjønneste orden!)

Altså 13 cm ned på en uke (midt på, lissom) Weeeeh!

Nå går jeg og feirer med kyllingfilet "kokt" i smør, med majonessaus over *knis*

Gratulerer med flotte resultater! Er det ikke deilig å kunne feire med snadder fet og god mat ?

Stå på videre!

privi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 19:41   #28
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg er med!
Veiedagen min er søndag - og i går veide jeg ekle 104,7 kg - så da satser jeg på tosifra vekt til 1.oktober! (99,7 kg - husk at jeg sa det!).

Her er målene, tatt i dag (02.08.):
Liv: 100 cm
Byste: 112 cm
Under byste: 95 cm
Hofte/rumpe: 115 cm

__________________


Sist redigert av Linuz : 02-08-10 kl 22:15. Årsak: lagt til mål
Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 19:59   #29
mariana
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 80
mariana er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

jeg veier i dag akkurat 96 kg, etter å ha gått ned 4.7 kg den første uka mi, så innen oktober skal jeg ha kommet ned til 91, men håper på at jeg er tilbake på 80tallet da

mariana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 20:03   #30
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Mange fine mål her! Gleder meg til vi skal gå ned sammen! Og synes idèen med å legge sammen ALLE kiloene vi mister og se hvor mye det blir var morsom! ^^ Jeg satser på MINST 5 kg til 1. Oktober, egentlig håper jeg på -10, men vi tar ett skritt av gangen!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 20:59   #31
Kikkin
Medlem
 
Kikkin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bærum
Alder: 43
Innlegg: 196
Kikkin er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg vil også være meg her!!

Jeg veier idag 115,3kg, så da skal jeg ihvertfall ned til 110,3 innen 1.oktober!

__________________


Min Journal
Kikkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 21:05   #32
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Så bra at flere melder seg! Jeg har kjent på den følelsen i dag at jeg GLEDER meg til å begynne å trene! Fremgang! =D

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 21:26   #33
mariana
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 80
mariana er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

hva trener dere?

selv er jeg alene med ungene en mnd av gangen og kommer meg ikke avgårde på noe trening.
så jeg spiller wii. i går gikk jeg 3000 skritt på en halvtime, var svett etterpå

mariana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 22:09   #34
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av mariana, her.

hva trener dere?

selv er jeg alene med ungene en mnd av gangen og kommer meg ikke avgårde på noe trening.
så jeg spiller wii. i går gikk jeg 3000 skritt på en halvtime, var svett etterpå

Jeg trener ikke noe særlig, rett og slett fordi jeg har vært (og er) for tung til å ha noe glede av det!
Dog er jeg i en veldig aktiv jobb, stort sett i bevegelse 8 timer om dagen, og gleder meg til å kunne nyte noen turer i skog og mark! Kjenner jeg nesten er litt imot treningssentere! Da vi i Norge har en så fantastisk FLOTT natur at vi burde bruke den i stedet! Og det kan vel ungene være med på?

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 22:15   #35
Virginia Plain
Nytt Medlem
 
Virginia Plain sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 5
Virginia Plain er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Alle er såklart velkomne til å være med! Supert at så mange er så positive! Nå gleder jeg meg skikkelig til ONSDAG! Da er det veie og "tabildedag" så da kommer det både nåværende vekt og bilde av meg her inne, kanskje noen av dere ser forskjell, for jeg gjør ikke... >_<

Og en STOR velkommen til alle dere andre som har hengt dere på! Jo flere, jo bedre! Kanskje vi 1. Oktober skal legge sammen alle kg vi tilsammen har gått ned? Tror nok det kanskje bllir endel små mennesker...

Jeg henger meg på. Er 101 kg og har tenkt å gå ned til 69. Der har jeg ikke vært siden første svangerskap for en del år siden og utallige slankeforsøk siden. Dette vet jeg virker. Lavkarbo funker. Må bare kommepå sporet først og dette forumet virker veldig motiverende! Det sitter mellom øra ;-)

Virginia Plain er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Grethe Roede Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 22:16   #36
oNora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 47
Innlegg: 41
oNora er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av mariana, her.

hva trener dere?

selv er jeg alene med ungene en mnd av gangen og kommer meg ikke avgårde på noe trening.
så jeg spiller wii. i går gikk jeg 3000 skritt på en halvtime, var svett etterpå


Jeg trener to timer i uka hos fysioterapaut, og det blir stort sett med det. Prøver å gå litt tur, men er alt for lite flink til det egentlig. Har en rygg som krangler i tillegg til at jeg har vært mer eller mindre tappet for energi de 3 siste årene. Forhåpentligvis begynner ting og snu slik at jeg kan komme meg tilbake i arbeid og ikke minst form.

Ved nærmere ettertanke tror jeg at jeg skal gå til anskaffelse av skritteller i morgen den dag, det hjelper på konkurranseinstinktet mitt og kanskje også litt på motivasjonen.

__________________


oNora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 22:17   #37
oNora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 47
Innlegg: 41
oNora er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Virginia Plain, her.

Jeg henger meg på. Er 101 kg og har tenkt å gå ned til 69. Der har jeg ikke vært siden første svangerskap for en del år siden og utallige slankeforsøk siden. Dette vet jeg virker. Lavkarbo funker. Må bare kommepå sporet først og dette forumet virker veldig motiverende! Det sitter mellom øra ;-)

Ser vi har samme startvekt og nesten samme mål, blir kjekt å følge deg

__________________


oNora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 22:19   #38
Virginia Plain
Nytt Medlem
 
Virginia Plain sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 5
Virginia Plain er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Begynner om ei uke, by the way..

Virginia Plain er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Grethe Roede Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 22:28   #39
Virginia Plain
Nytt Medlem
 
Virginia Plain sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 5
Virginia Plain er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Så hyggelig! Ja det blir barnemat, bare vi kommer igang. Tror veldig på motivasjonen. Den avgjør alt og kan være svikefull. Da er det godt å ha noen å støtte seg til. Kan være avgjørende. Har gått ned 16 kilo før på dette og holdt vekta. Så ble jeg syk og operert, mista fokus og falt helt ut av det og gikk laaaangsomt opp igjen til 100 BLANK. Men nå er det FULL STOPP. Like greit å sette grensa her som om 20 kilo til..Begynte forrige gang med med en runde Eurodiett. Veldig effektivt og lettvint. Er glad i å lage mat og finne nye lavkarbomuligheter. Morsom utfordring i seg selv. Kjenner motivasjonen tikker inn for alvor nå. Dette blir kjempebra, dere! :-)))

Virginia Plain er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Grethe Roede Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 22:42   #40
mariana
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 80
mariana er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av oNora, her.

Ser vi har samme startvekt og nesten samme mål, blir kjekt å følge deg

ser vi har samme startvekt := var 100.7 da jeg startet og har gått ned 4.7 kg den første uka så nå er jeg akkurat 96
i tillegg er det morro å snakke med andre nordmøringer

mariana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 02:35   #41
Linda86
Nytt Medlem
 
Linda86 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Elverum
Innlegg: 7
Linda86 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Slenger meg med jeg! innen 1.okt skal jeg da altså nå 126kg.... første delmål er 120, så hvis jeg klarer å skjerpe meg så kan det hende jeg klarer det innen jul....

Trener bodypump hver mandag og prøver å gå tur to ganger i uka... men i sommer har det vært rolig..

__________________
Gjør et nytt forsøk på lavkarbo etter et hardt år med altfor tøffe prøvelser!
Linda86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å finne ut av ting :) Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 08:25   #42
privi
Medlem
 
privi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Randaberg
Alder: 51
Innlegg: 324
privi er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

jippiii...jeg har mista 2,4 kg.

__________________
privi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 09:25   #43
oNora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 47
Innlegg: 41
oNora er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av mariana, her.

ser vi har samme startvekt := var 100.7 da jeg startet og har gått ned 4.7 kg den første uka så nå er jeg akkurat 96
i tillegg er det morro å snakke med andre nordmøringer

Jeg er vel strengt tatt ikke nordmøring, men jeg bor her og har masse nordmørsblod i årene

Hva spiser dere til frokost folkens? I dag (som de siste dagene) har jeg en variant av avocado- og limesmoothie. NAM! Jeg elsker avocado!

__________________


oNora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 09:30   #44
mariana
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 80
mariana er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

jeg er nordmøring men bor der ikke

i dag har jeg gått ned 300 gram siden i går, dvs jeg er 5 kg ned siden sist mandag!

privi; gratulerer.. kjempefin nedgang

onora: jeg spiser stort sett egg, kokt egg eller steikt egg. og bacon

__________________
igang igjen etter svangerskap og ammetid
mariana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 09:31   #45
privi
Medlem
 
privi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Randaberg
Alder: 51
Innlegg: 324
privi er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av oNora, her.


Hva spiser dere til frokost folkens? I dag (som de siste dagene) har jeg en variant av avocado- og limesmoothie. NAM! Jeg elsker avocado!

Spiser stortsett 2 kokte egg med smør, eller 2 ostekjeks med spekskinke, egg, majones eller rekesalat(reker i majones) Kaffe m/fløte og masse vann

__________________
privi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 09:46   #46
oNora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 47
Innlegg: 41
oNora er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg liker egentlig ikke egg... Prøver å lære meg å like det, men det går litt tregt. Kan spise litt eggerøre, og har også spist et par speilegg neddynget i bacon etter at jeg begynte mitt nye liv. Det aller beste er å få kamuflert dem i et eller annet (som f.eks. smoothie)

__________________


oNora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 10:03   #47
monstermarihone
Medlem
 
monstermarihone sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 154
monstermarihone er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg er med! Fem kilo innen første oktober skal jeg klare Veier 110 kg og skal ned til 75, så det er vel bare å ta tiden til hjelp

monstermarihone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 10:08   #48
privi
Medlem
 
privi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Randaberg
Alder: 51
Innlegg: 324
privi er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av monstermarihone, her.

Jeg er med! Fem kilo innen første oktober skal jeg klare Veier 110 kg og skal ned til 75, så det er vel bare å ta tiden til hjelp

Velkommen i gjengen monstermarihone!

Tid har vi masse av, og etter som tiden tikker avgårde så blir vi bare lettere og lettere!

__________________
privi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 13:43   #49
Malinoshka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 12
Malinoshka er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg vil også være med! Jeg begynner ikke før den 16. august, da er ferien ferdig, så hvorvidt 5 kg er mulig før oktober vet jeg ikke, men jeg skal prøve!

StineH, det er skaldemann-dietten du sverger til? Jeg heller nok en del mot den dietten jeg også, men får litt panikk av å skulle innta så mye fett, haha. Jeg veier nå 120 kg og skal ned til 60-70 kg. Er det den skaldemann-boka du bruker som utgangspunkt? Finnes det ikke en grei oversikt på nett over hvilke matvarer som er "tillatt" og hvilke som er fyfy?

Malinoshka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke helt ennå. Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 15:32   #50
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Malinoshka, her.

Jeg vil også være med! Jeg begynner ikke før den 16. august, da er ferien ferdig, så hvorvidt 5 kg er mulig før oktober vet jeg ikke, men jeg skal prøve!

StineH, det er skaldemann-dietten du sverger til? Jeg heller nok en del mot den dietten jeg også, men får litt panikk av å skulle innta så mye fett, haha. Jeg veier nå 120 kg og skal ned til 60-70 kg. Er det den skaldemann-boka du bruker som utgangspunkt? Finnes det ikke en grei oversikt på nett over hvilke matvarer som er "tillatt" og hvilke som er fyfy?

Jeg sverger til skaldeman ja! Jeg også var kjempeskeptisk, men har lest både "spis deg ned i vekt" og "gi noll", pluss at min far har hatt kjempesuksess med denne måten å spise på, så jeg prøvde, og gikk ned 6,7 kg på èn uke!!

Den enkleste oversikten over hva som er lov og hva som er fy er: "Animalsk fett og animalsk mat er bra, karbohydrater, stivelse og sukker er fy!"

Så det beste er å kjøpe såkalte rene matvarer og tilberede maten selv. Nå er ikke jeg hardbarka enda, holdt på i to uker imorgen, så jeg spiser endel slankekjøttkaker, og egg og bacon. Men anbefaler deg virkelig å lese bøkene..

Og lykke til med startingen! Velger du skaldeman så er du nesten garantert -5 til 1. Oktober, tror jeg da!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no