Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hvordan angripe julens koltbord ..

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-10-04, 12:55   #1
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Hvordan angripe julens koltbord ..

Hvordan angripe julens koldtbord …

[Følger man denne skulle sjansen for å forspise seg på karbohydrater i hvert fall være begrenset.]

Første tur
Ta en runde med smaker fra sildeanretningen.

Andre tur
Forsøk så litt røket laks, gravet laks og reker. Tilbehør: eggerører og sennepssaus.

Tredje tur
Hva med litt kokt ørret, litt kreps, rekesalat og fiskekabaret? Tilbehør: majones, pepperrotkrem.

Fjerde tur
Så avrunder vi hele fisketuren med rakørret, rømme, flatbrød og rødbeter.

Femte tur
Nå passer det godt med noen biter fra fuglespekteret. Waldorfsalat og kyllingsalat med sjampinjong passer bra til dette.

Sjette tur
Tid for spekemat med eggerøre og flatbrød.

Syvende tur
En liten smak fra påleggutvalget med blant annet hjemmesydde ruller.

Åttende tur
Nå bør den kalde ribben, roastbeefen og det røkte lammet få sin oppmerksomhet.

Niende tur
Nå må vi smake på de varme rettene. Her finnes blant annet ribbe, pølse, medisterkaker og pinnekjøtt med tilbehør.

Tiendetur
Hva med litt ost og kjeks, mens maven hviler?

Ellevte tur
Et godt måltid avrundes gjerne med dessert eller frisk frukt. Her er nok å velge i.

Tolvte tur
Nykokt kaffe og julebakst.


(Tjuvlånt fra en reklamefolder fra en lokal catering bedrift, Milepelen Vertshus AS)

__________________
-lig hilsen Guro

Sist redigert av guro : 03-11-05 kl 13:56.
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 08-10-04, 13:10   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Ble stappmett før jeg hadde lest meg halvveis gjennom...

God strategi!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 08-10-04, 13:14   #3
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jula kan bare komme nå!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 08-10-04, 13:21   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 11:08   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan angripe julens koltbord ..

*mett*

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 24-01-17, 17:14   #6
Eskild2005
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2017
Innlegg: 1
Eskild2005 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan angripe julens koltbord ..

Haha, mange bra forslag her. Selv sliter jeg litt med å finne en god catering i Oslo som har lavkarbo-matretter. Noen som vet om noe? Har lett på flere og fant en samleside på http://www.cateringo.no , men der var det ikke noe lavkarbo.

Må jo finnes noen som er spesialiserte på dette?? Ser etter i Oslo hovedsakelig, men gjerne også hele Akershus.

Eskild2005 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-01-17, 17:38   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan angripe julens koltbord ..

Opprinnelig lagt inn av Eskild2005, her.

Må jo finnes noen som er spesialiserte på dette??

Neppe, men de fleste som har Tapas eller koltbord har jo egentlig lavkarbomat.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 22:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no