Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Når dere måler ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-03-08, 16:29   #1
Puma
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 3
Puma er på en erverdig vei

Når dere måler ...

Har funnet ut at jeg må begynne å måle meg!
Kiloene stangnerer litt, men klærne blir større! )
Når dere måler midjen...hvor har dere måle båndet da? Det er rimelig stor forskjell på meg om jeg tar over navelen, på navelen eller under! detta hørtes jammen rart ut men håper noen kan hjelpe...

Puma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 16:54   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Når dere måler...

det viktigste er å måle samme sted hver gang.
jeg måler der båndet "fester seg" vil tro det er midt i og over navel, jeg er veldig inn i livet da.
Hadde jeg hatt gravidmage ville jeg valgt der jeg var på det tykkeste, for da er det ikke rom for å jukse.

Foresten så har jeg ett sløyfebånd som jeg klipte så det gikk akkurat rundt magen.
Moro å se de cm som blir til overs!

jeg klarer å ha mye å si om måling av mage også jeg

hihi

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 16:59   #3
medas
Seniormedlem
 
medas sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.388
medas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt likt

Sv: Når dere måler...

Jeg måler også der hvor jeg er smalest på magen som er rett over navel.

Kjempelurt med det sløyfebåndet! Tror jammen jeg skal finne noe sånt selv

__________________
medas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 17:00   #4
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Når dere måler...

Midjen regnes vel å være to cm over navlen. Min midje sitter under armene føler jeg, men den synker faktisk nedover

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 17:53   #5
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Når dere måler...

Jeg måler ved/på navlen.
Da veit jeg at jeg måler samme sted hver gang.

Og dessuten er det der bilringen er ... Kjekt å se at fettet minker litt!

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 19:08   #6
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Når dere måler...

For meg er det mest oppmuntrende å måle der jeg er smalest.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 15:06   #7
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Når dere måler...

I dag er dag 1 av ketolysekuren, så jeg tenkte jeg skulle ta noen centimetermål for senere sammenligning. Men det er jammen ikke lett å vite hvor jeg skal måle. Jeg er blitt veldig usikker på om alle kroppsfasonger egner seg til måling, jeg.

Da jeg målte livvidden, tok jeg mål der jeg er smalest. Men derfra er det et godt stykke ned til navlen, da … Har jo hengemage. Kommer avstanden fra det smaleste ned til navlen til å forandre seg når jeg får mindre fett på magen? Trekker magen seg litt opp, når vekta går ned?

Så skulle jeg prøve å måle hoftene også. Hvor er de, egentlig??? Endte med å ta mål der baken er bredest (sett fra siden) og inkludere hengemagen, selv om det egentlig går litt inn på hoftene akkurat der (sett forfra, altså). Så jeg har vel på en måte målt bak + mage der, da - ikke hofter?

På lårene målte jeg også det bredeste, det var mye enklere.

Ja, det er vel som Distrea skriver, at det viktigste er å måle samme sted hver gang. I den grad en kan få det til.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 15:32   #8
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Når dere måler...

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Da jeg målte livvidden, tok jeg mål der jeg er smalest. Men derfra er det et godt stykke ned til navlen, da … Har jo hengemage. Kommer avstanden fra det smaleste ned til navlen til å forandre seg når jeg får mindre fett på magen? Trekker magen seg litt opp, når vekta går ned?


Man skal liksom ha midjen der man er smalest, men jeg har (hatt) et ekstra lag der midjen skal være, men jeg har likevel målt der. Nå har jeg funnet ut at navlen min har fulgt tyngdekraften, i likhet med mye annet, så det blir nok feil å måle 2 cm over navlen for min del, der er jo faktisk hoftekammen

Magen trekker seg nok mer og mer sammen når vekta går ned (og etterpå) , men om den trekker seg opp, det vet jeg ikke enda.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 16:48   #9
noli
Medlem
 
noli sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 38
Innlegg: 132
noli har en fantastisk aura rundt segnoli har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når dere måler...

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

å skulle jeg prøve å måle hoftene også. Hvor er de, egentlig???

Hvis du legger hånden din sånn at den dekker kjønnet mens du ligger på rygg, og så flytter den oppover og ut mot siden, kjenner du etterhvert et bein. Det er hoftebeinet. Så følger du det til hånden din er på siden - der er hoften.

__________________


noli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 15:29   #10
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Når dere måler...

Når vi snakker om måling.... skal man måle magen mens man holder den litt inne eller skal man slappe heeeelt av???

Funnet ut av at jeg har litt lyst til å begynne å måle meg

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 20:36   #11
pingunn
Medlem
 
pingunn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Ski
Alder: 42
Innlegg: 112
pingunn er på en erverdig vei

Sv: Når dere måler...

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Når vi snakker om måling.... skal man måle magen mens man holder den litt inne eller skal man slappe heeeelt av???

Funnet ut av at jeg har litt lyst til å begynne å måle meg

Magen må nok være slapp, ellers blir det juksing..........

Jeg måler på livet(det smaleste) og på hoftene og rumpa
Nå nærmer jeg meg rumpe målet fra jeg var 18 år

__________________


Pingunns journal

Uke 1: -3,1
Uke 2: +1,5
pingunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 20:42   #12
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Når dere måler...

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Når vi snakker om måling.... skal man måle magen mens man holder den litt inne eller skal man slappe heeeelt av???

Funnet ut av at jeg har litt lyst til å begynne å måle meg

En mellomting er nok det beste - man skal ikke holde inne magen, det gjør man jo ikke til vanlig (får jeg håpe), men man går jo ikke rundt med helt slapp mage heller. Tror det korrekte er å måle når man strammer magen slik at den gir støtte for ryggen (slik den ideelt sett skal hele tiden), men uten å trekke den inn selvsagt. Altså slik du vil holde magen hvis du f.eks. skal holde balansen.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:21   #13
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Når dere måler...

Opprinnelig lagt inn av pingunn, her.

Magen må nok være slapp, ellers blir det juksing..........

Jeg måler på livet(det smaleste) og på hoftene og rumpa
Nå nærmer jeg meg rumpe målet fra jeg var 18 år

Mon Dieu! Rumpemålet fra du var 18!!!
Jeg er gammel og veier nesten det dobbelte av vekten fra den gang.

GRATULERER TIL DEG!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 08:50   #14
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Når dere måler ...

Opprinnelig lagt inn av Puma, her.

Har funnet ut at jeg må begynne å måle meg!
Kiloene stangnerer litt, men klærne blir større! )
Når dere måler midjen...hvor har dere måle båndet da? Det er rimelig stor forskjell på meg om jeg tar over navelen, på navelen eller under! detta hørtes jammen rart ut men håper noen kan hjelpe...


Det er en stund siden vi diskuterte temaet, men nå leste jeg nettopp om BMI og snublet over dette på Lommelegen.no:
"Midjemålet kan måles med vanlig målebånd og skal måles midt mellom nederste ribben og øverste delen av hoftekammen (som oftest i navlehøyde)."
Så nå gjelder det bare å grave seg innover og kjenne etter!

(http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321993)

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 13:41   #15
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Når dere måler ...

Jeg syns det er råvanskelig å måle seg akkurat på samme sted som sist. Derfor måler jeg meg sjeldent... èn gang i uken har jeg ikke sjangs til. Båndet sklir nå hit og dit, og cm kan variere da fra 1-5 cm
Men en gang annenhver måned prøver jeg å måle, for om det har skjedd forandringer så vises det iallefall da. Jeg måler meg faktisk på det tykkeste området - trodde det var mest vanlig. Er det jeg vil se går inn så

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør dere når ... cilemora Lavkarbo generelt 15 27-11-07 11:56
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00
Når avslapping er farlig for helsen din... Summer Artikler 3 16-03-05 21:08
Veier eller måler dere maten?? Tiril77 Lavkarbo generelt 14 10-01-05 23:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no