Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Tjukke må betale ekstra. Hva syns dere om dette?

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-04-09, 06:43   #1
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Tjukke må betale ekstra. Hva syns dere om dette?

Sitat:

Nå vurderer Ryanair å enten kreve ekstrabetalt fra alle menn over 130 kg, og alle kvinner
over 100 kg. Ekstraavgiten vil da regnes ut etter hvor mange ekstra kilo over øvre grense passasjeren veier.

http://www.dinside.no/811386/ryanair...ift-for-tjukke

Hva mener dere om tjukkasavgift på flyet?

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 07:55   #2
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Tjukke må betale ekstra... Hva syns dere om dette?

Om jeg ikke har følt meg som en belastning for samfunnet før, har de klart å gjøre det nå.
Kjenner at jeg blir skikkelig skikkelig lei meg.
Kan godt skjønne at det ikke er behagelig å sitte ved siden av en større person på fly. Og at det er heller ikke er behagelig å være stor på fly. Jeg synes de heller burde ha noen rader med litt bedre plass, det kan være både store og små som kunne betalt mer for det.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 08:01   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Tjukke må betale ekstra... Hva syns dere om dette?

Det er krenkende

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 08:25   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Tjukke må betale ekstra... Hva syns dere om dette?

Uff - synes det er synd at forslaget i det hele tatt er kommet på bordet....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 08:40   #5
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Tjukke må betale ekstra... Hva syns dere om dette?

  1. Et flyselskap må forholde seg til fysikkens lover. Mere vekt betyr mere brennstoffutgifter. RyanAir prøver å fremstå som "helsebevisste" og "komfortopptatte" her (dette er selskapet som tar betalt for dass på flyet!), men i realiteten vil de bare øke profitten. Det stemmer at det er en nettavstemning, men RyanAir har nok tatt sitt valg på forhånd.
  2. RyanAir tvinger ikke noen til å fly med seg. Alle reiser på deres vilkår. Alternativet er at de bytter ut alle setene. Dette gir ingen mening, fordi de må øke prisene og dermed miste mange kunder (de er et lavprisselskap).
Folk må gro litt baller og tåle kritikk. Ikke alle vil reise med overvektige folk som henger over armlenet, særlig ikke på kjipe RyanAir-fly fulle av småunger, sosser og engelskmenn. Det er heller ikke rett å kjøre kostnaden over på andre folk. Det er ikke de problemes ligger hos. Du må gjerne føle deg som samfunnsbelastning og gå inn i en selvforsvar og sutre, men tilsist fører det ikke fram til noe.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:25   #6
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Tjukke må betale ekstra... Hva syns dere om dette?

United Airlines annonserte nylig at de ville ta betalt for antall seter en passasjer brukte:

http://www.chicagotribune.com/travel...0,747711.story

Jeg kan egentlig forstå det...



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:37   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tjukke må betale ekstra... Hva syns dere om dette?

Tragisk, jeg opptar iallefall ikke 2 flyseter selv om jeg veier over 100kg.
Og samtidig får jeg ikke ha med spesialstol til min 2 år gamle utviklingshemmede datter som ikke kan sitte i flysetet, nope, det er farlig... Jepp, sikkert mindre farlig enn å dette på gulvet og skli bortover gulvet ved en kræsj... Eller for å ikke snakke om få lov til å ha med spesialvogna frem til gate, nope jenta som ikke kan gå må bæres... Noen som lurer på hvorfor jeg skaffet rullestol til henne selv om hun ikke trenger?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 21:01   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tjukke må betale ekstra ... Hva syns dere om dette?

Jaha, skal de veie folk på vei inn til flyet? Akkurat som om det ikke er nok pirk med alt annet heft man skal gjennom på vei inn med alle plastposer og faens oldemor. Jeg er forsåvidt litt enig i argumentene til Danish, men det blir uansett for dumt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 22:29   #9
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Tjukke må betale ekstra ... Hva syns dere om dette?

kan fatte det er ubehagelig å ha en overvektig person hengene over setet ditt, men å gå ut i fra VEKT (100 kg for kvinner og 130 for menn) er jo bare helt mongo. Faen så flaut om jeg måtte blitt målt rundt midjen ved billettkjøp!

Nei men er man så stor at man trenger 2 seter så forstår jeg at man må kjøpe det ekstra setet, HVIS flyet er fyllt opp.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 11:38   #10
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tjukke må betale ekstra ... Hva syns dere om dette?

Lurer på hvordan de har tenkt til å gjøre dette i praksis... "Unnskyld, frue, De ser litt lubben ut, vil De være så vennlig å følge med til innveiingsrommet?"

Eller kanskje de monterer en vektsensor i hvert sete?

Gjelder det bare feitinger, eller blir kroppsbyggere og andre rørslige idrettsutøvere også berørt?

  Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 12:10   #11
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Tjukke må betale ekstra ... Hva syns dere om dette?

Dette blir jo også idiotisk fordi det diskriminerer i forhold til høyde. Når jeg (som er 184cm) veier 100kg har jeg en bmi på 29, og er overvektig men ikke sånn at jeg tror det er til spesiellt stor sjenanse for den som sitter ved siden av meg, mens en dame på 160cm som veier 100kg er mye større enn meg. Nei dette var det dummeste jeg har hørt på lenge og selv om jeg blir normalvektig vil jeg vurdere å aldri mer fly ryanair hvis de vedtar dette!

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 12:34   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Tjukke må betale ekstra ... Hva syns dere om dette?

Jeg skjønner det faktisk. Ikke det at folk synes det er så ubehagelig å sitte inntil overvektige, det er vel helst ikke DET der går mest på vel? Men et fly kan faktisk ikke ta ubegrenset med vekt og når flere og flere veier såpass mye, hvor skal det ende? Skal flyselskapene måtte punge ut med millioner for å ha færre seter eller større fly med bedre kapasitet fordi folk er overvektige?

Jeg har vært veldig overvektig selv, allikevel skjønner jeg at enkelte ting kan ikke samfunnet hele tiden tilpasses overvektige og jeg hadde mer enn gjerne betalt dobbel pris pga. min egen fedme, fordi jeg synes ikke flyselskapene skal måtte belastes ekstra.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 13:04   #13
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Tjukke må betale ekstra ... Hva syns dere om dette?

Jeg hadde inntrykket av at det gikk mest på ubehag samt det å ta opp seter som kunne ha blitt brukt av slankere personer.. For det har jeg forståelse for. Nå vet jeg ikke hvor mye kapasitet (vektmessig) ett fly har. Hadde det kun vært veldig fete folk som satt på flyet, hadde det da ikke kunne lettet?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 13:08   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Tjukke må betale ekstra ... Hva syns dere om dette?

Jeg aner ikke, men min logikk tilsier hvertfall at et fly ikke kan ta ubegrenset med kapasitet, og man kan jo bare regne ut hvor mye ekstra vekt det vil bli om alle veier 120 kilo og mer i forhold til feks. 70-80, og ikke minst at mange faktisk TAR opp dobbel plass og flyene dermed må reise med færre passasjerer enn de egentlig har plass til og dermed gå med tap. Men jeg vet ikke noe om dette altså. Jeg har bare full forståelse for at flyselskapene ikke vil belastes økonomisk fordi folk er fete, og det synes jeg ikke de skal heller. Selv om overvekt ikke er lett å bli kvitt bør det ikke være flyselskapenes problem.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 14:34   #15
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Tjukke må betale ekstra ... Hva syns dere om dette?

Nei det er sant. Men om der er ledige flyseter så ser jeg ikke problemet med at overvektige kan okkupere to stk uten å betale ekstra.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 14:45   #16
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Tjukke må betale ekstra ... Hva syns dere om dette?

Joda, dette var jo genialt. Det var dette som skulle til for at jeg skulle få motivasjon til å slanke bort "halve meg"...

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 14:52   #17
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Tjukke må betale ekstra ... Hva syns dere om dette?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Lurer på hvordan de har tenkt til å gjøre dette i praksis... "Unnskyld, frue, De ser litt lubben ut, vil De være så vennlig å følge med til innveiingsrommet?"

Eller kanskje de monterer en vektsensor i hvert sete?

Gjelder det bare feitinger, eller blir kroppsbyggere og andre rørslige idrettsutøvere også berørt?

He,he!

Altså, kroppsbyggere og idrettsutøvere er sikkert bra for flyselskapets renomme - i motsetning til feitinger som signaliserer dårlig livsstil, lite selvdisiplin og alt det der.

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 15:23   #18
Fleskulf
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 35
Fleskulf er på en erverdig vei

Sv: Tjukke må betale ekstra ... Hva syns dere om dette?

Et tungt fly bruker mer drivstoff enn et lett fly. Det er nok de Ryanair har skjønt. Samme grunn til at man må betale ekstra viss man har for tung koffert.

Da bør de iallefall servere lavkarbomat til de som betaler tjukkastillegg. hehe.

__________________
kill the carbs before the carbs kill you.
Fleskulf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 16:02   #19
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Tjukke må betale ekstra ... Hva syns dere om dette?

Da burde vel tynne få rabatt andre veien da? Har venninner som veier 50 kilo, burde gå for halv pris!

Tar man opp halvannet sete, bør man betale for det. Det er neimen ikke særlig bekvemt å sitte ved siden av en tjukkas.. Vi reiste til syden i fjor og med mine 125 kg...hadde ikke gubben min det særlig bekvemt... selv om han selvfølgelig ikke sa noe...

Men grensa på 130 for menn og 100 for kvinner blir jo helt bak mål da. Kan jo være en høy kvinne på 100 kilo og en liten herremann med samme vekt... da får de heller regne BMI poeng..mer rettferdig...

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 16:52   #20
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tjukke må betale ekstra ... Hva syns dere om dette?

Er sedvanlig at man betaler for det man bruker, så jeg synes ikke man skal bli fornærmet over høyere pris hvis flyselskapet må bruke mer drivstoff for å frakte deg.

Men det høres litt urimelig ut at det er forskjellig vekt for menn og kvinner. I så fall er det ikke en vektavgift, men en breddeavgift, og at det de egentlig vil er å spare sidepassasjerer for en tjukk som henger over halve nabosetet. Og i så fall er det kanskje ikke urimelig det heller hvis man er til sjenanse for andre så bør man kanskje kjøpe to seter.

Men spørsmålet blir jo om tynnaser får fradrag i prisen hvis tjukkaser får pålegg...

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 16:59   #21
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Tjukke må betale ekstra ... Hva syns dere om dette?

Med tanke på drivstoff så blir vel vekt den rette måten å bestemme pris. Men da kan ikke mannfolk gå for 130 kg, og kvinnfolk 100 kg. 100 kg er 100 kg, uansett hvor fet man ser ut! Flyet bruker ikke mer drivstoff fordi den ene SER tykkere ut

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 17:19   #22
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Tjukke må betale ekstra ... Hva syns dere om dette?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Med tanke på drivstoff så blir vel vekt den rette måten å bestemme pris. Men da kan ikke mannfolk gå for 130 kg, og kvinnfolk 100 kg. 100 kg er 100 kg, uansett hvor fet man ser ut! Flyet bruker ikke mer drivstoff fordi den ene SER tykkere ut

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 20:04   #23
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Tjukke må betale ekstra ... Hva syns dere om dette?

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Er sedvanlig at man betaler for det man bruker, så jeg synes ikke man skal bli fornærmet over høyere pris hvis flyselskapet må bruke mer drivstoff for å frakte deg.

Men det høres litt urimelig ut at det er forskjellig vekt for menn og kvinner. I så fall er det ikke en vektavgift, men en breddeavgift, og at det de egentlig vil er å spare sidepassasjerer for en tjukk som henger over halve nabosetet. Og i så fall er det kanskje ikke urimelig det heller hvis man er til sjenanse for andre så bør man kanskje kjøpe to seter.

Men spørsmålet blir jo om tynnaser får fradrag i prisen hvis tjukkaser får pålegg...

Ja... det er det siste spørsmålet der som blir interessant. Hvis alle skal betale kilo-pris skjønner jeg i alle fall at det må bli vesentlig billigere for barn å fly.

Jeg skjønner jo at man må betale mer hvis man bruker to seter, men "bare" for vekta, den syns jeg er tvilsom. Tross alt varierer vekta på folk, så med mindre det er charter-reise for tjukkaser burde det vel jevne seg ut sånn noen lunde uansett.

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 21:01   #24
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Tjukke må betale ekstra ... Hva syns dere om dette?

er vi virkelig kommet så langt nå??? herregud!! hvordan skal de kontrollere det da?? vi må vel kontrollveies i innsjekkings skranke og i sikkerhetskontrollen da..

sånn for sikkerhets skyld...

blir provosert av slikt!!

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 23:16   #25
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tjukke må betale ekstra ... Hva syns dere om dette?

Hei,
Mener å huske at ’tjukkas avgift’ har vært vanlig praksis hos flere amerikanske flyselskaper, i alle fall er dette en gammel diskusjon ”over there”… fedme epidemien traff jo USA lenge før her i på berget. Som flere nevner så er det jo snakk om kostnadskontroll for flyselskapene og komforten for medpassasjerer. Så, spørsmålet er hvem skal betale regningen den overvektige eller fordelt på alle passasjerene… og lavprisselskapenes policy er jo at den enkelte skal betale for det den bruker, som for eksempel betale for innsjekket bagasje, mat og drikke om bord.
Når det gjelder Ryanair så er det som noen nevnte et lavprisselskap med ekstrem kostkontroll, dette medfører ’at all PR er god PR’ er et av hovedelementene i deres markedsføringsstrategi. …og det er jo ikke bare ”tjukkas avgiften” de har med i undersøkelsen sin da…
De spekulerer ut ulike historier som vil gi selskapet enorm mediedekning som for eksempel den med betaling for å gå på do… selskapet har innrømmet at do betalingshistorien var en rein PR jippo fra deres side og man betaler ikke for å gå på do på selskapets flyruter.
Jeg vil ikke bli overrasket om selskapet faktisk innfører ekstra betaling for overvektige, men det viktigste for selskapet er all gratisreklamen omtalen av denne saken får… til og med her på lavkarbo.no. Jo flere ganger selskapets navn blir omtalt jo mer sannsynlig er det at folk husker selskapets navn og dermed økt sjanse for at kundene vil ha de med i betraktning neste gang de skal ut og reise. Vi husker nemlig navnet bedre enn all den negative omtalen.
Tror markedsføringsavdelingen ville juble av glede dersom de så denne diskusjonen, de har oppnådd akkurat det de var ute etter…

Mvh,
arnakristin

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri? ME-mamma Spørsmål og svar 27 02-03-09 19:36
Må man betale for utskrifter på deichmanske? mofe Generell diskusjon 5 27-02-06 20:56
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
hva syns dere om denne artikkelen da? jeg blir helt oppgitt! Iset Atkins kosthold 9 09-03-04 16:46
Ny Stil - Hva syns dere? HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 13-01-04 21:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no