Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Opp i vekt ?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-10, 07:37   #1
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Opp i vekt ?

Heisann

Jeg begynte på lavkarbo i våres og gikk raskt ned 14 kg, hadde en uplanlagt pause i sommer da vi var 4 mnd i campingvogna (alt er litt verre å lage der) men spiste mye grillmat,men lite ris etc.

La på meg 3 kg disse månedene og disse + resten av mine 10 skal bort nå i løpet av høsten/vinteren

Begynte for 3 uker siden og gikk ned 2.8 kg første uka (vann ja)
Så sluttet jeg å røyke,men begynte å trene så smått noen dager i uka.
Etter dette har jeg GÅTT opp i vekt ,vi snakker bare om en 600-700 gr,men for meg er dette ille (mannen min gjør akkurat det samme og han går bare ned) Jeg havner i ketolyse etter 1 dag og har hatt lilla utslag i 2 uker nå...skal gjøre om på filosofien min

Drikker litt kaffe og 3 glass cola zero daglig,hater vann,men prøver å drikke litt hver dag,her kommer resten av dagsmenyen min

Frokost : 2-3 raske lapper med ost,salami og litt majones eller meierismør
Lunsj : hvis jeg orker en liten omelett med smeltet ost (50 gr kanskje)
Middag : lasagne lavkarbo med litt salat ved side av
Kvelds : Noen raske lapper med ost eller kokosmelk med 1 ts kakao

I går kuttet jeg ut brusen,men får meg ikke til å skjønne at den skal være en stopper,siden jeg drikker så lite og det har fungert før,men kan det være røykeslutten ??? og vil det i såfall løsne etter en stund ?

Må bare si at jeg uansett ikke går tilbake til mitt gamle kosthold fordi min fibro har blitt mye bedre, nå har jeg endelig fått energi til å stå opp og gjøre litt hjemme

Har hatt sky høyt stoffskifte for noen år siden,men nå er det normalt,men har 1300 i antistoffer. Har testet for insulinresistent,men der var alt bra

Noen tips å få her ? i tilfelle det er noe jeg overser

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 08:10   #2
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Opp i vekt ?

Ett par kommentarer. Skjønner at du blir frustrert når du har innstilt deg på vektnedgang og ser at vekta øker. Jeg lurer på om du har en vekt som kun viser vekta? Jeg har en vekt som viser muskelmasse, vann og fett i kroppen. Dette har reddet meg mang en gang. Siste dagene har jeg f.eks. "gått opp" 1 kg. Det som redder meg fra panikk , er at vekta viser at jeg av en eller annen grunn plutselig har samlet masse vann. Så jeg har jo ikke lagt på meg i fett, kanskje har jeg faktisk gått ned i fett.

Mest sannsynlig er din "vektoppgang" bare at du har litt mer vann i kroppen. Kan være mange grunner til det.

Du skriver at du kommer i ketolyse etter 1 dag. Bare en liten kommentar. Ketolyse er en kur laget av en norsk lege med navn Torkill. Tilstanden kroppen kommer i heter ketose.

Når det gjelder inntak av cola zero så skriver du at du ikke kan forstå at det skal bety så mye siden du drikker så lite. Du skriver at du drikker ca 3 glass om dagen. Persolig synes jeg ikke det er så lite . Min erfaring med å gå ned i vekt, er at det som har fungert en stund plutselig kan slutte å virke. Så kanskje er det slik at du nå vil ha nytte av å kutte ut brusen. Kan være verdt å prøve i allefall.

PS! Vekta mi er ikke en sånn dyr sak altså, den er kjøpt på Clas Ohlson til en rimelig penge for noen år siden. Kan være verdt å vurdere hvis du blir stressa av at vekta av og til øker litt.

Lykke til videre

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 08:10   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt ?

Røykeslutt kan så visst være grunnen!
Legen min var veldig klar å at noen får minsket forbrenningen med opp til 10% den første tiden etter at man slutter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 08:54   #4
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Opp i vekt ?

Ketose så klart ,jeg visste jo det, bare en kjapp skrivefeil på morrakvisten

Nei jeg har bare en enkel digital vekt,som har vært snill mot meg i hele våres,men bare litt dum nå ,men mulig jeg har gått opp i muskler for jeg syns at klærne har blitt større .Tenkte at jeg senere i dag skal finne ei åletrang bukse jeg ikke får igjen,så kan jeg bruke den som test 1 gang i uka .For jeg har et veldig intimt forhold til badevekta mi

Cola ja, skjønner at du syns 3 glass er mye,men jeg har drukket myyyye mere før,men har ikke rørt flaska siden Mandag,for tanken har jo vært der,men sliter så mye med vann (hater vannsmak dessverre) Finnes det noe annet jeg kan drikke,som ikke vil gi den stoppen som kanskje cola zero gjør ? utenom sitron i vannet (æsj)

Ja også denne røyken ja, mener at forbrenningen tar en pause når man slutter,men veit du ca hvor lang tid det tar før den er tilbake på normalen ? er 6 måneder for lite å regne ? .Skal jo "egentlig" ikke klage, for sist jeg stumpa røyken la jeg på meg 10-12 kilo på kjaaaaapp tid.

Har vært litt tøff den siste tiden med røykeslutt, holde vekta nede,kutte ut brus og godis og samtidig gå fra sengeliggende til å ha energi. Altså bare positivt at jeg orker å gjøre noe nå,men uvant om dere skjønner

Får bare ta tiden til hjelp og spise masse god mat, har laaang liste på alt vi kan spise til alle måltider (bare få den printet ut) så vi trenger ikke å vri nøtta for å finne på middag hver dag
Takket være dette forumet her og Lena Beatrice

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 09:07   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt ?

Det sies at det kan ta opp til 3 år før kroppen er som før etter en røykeslutt!
Det er nøyaktig 10 måneder siden jeg sluttet og jeg tror nok ikke forbrenningen min er noe bedre igjen, nei!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 09:12   #6
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Opp i vekt ?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det sies at det kan ta opp til 3 år før kroppen er som før etter en røykeslutt!
Det er nøyaktig 10 måneder siden jeg sluttet og jeg tror nok ikke forbrenningen min er noe bedre igjen, nei!

3 ÅR ? å herregud jeg skal aldri aldri aldri begynne

Sliter du også med vekt som ikke vil ned,eller går det greit nå ?

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 10:01   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt ?

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

3 ÅR ? å herregud jeg skal aldri aldri aldri begynne

Sliter du også med vekt som ikke vil ned,eller går det greit nå ?

Går ikke noe ned, nei, men prøver heller ikke så hardt akkurat nå!
Er alt for stor, men holder på med utprøving av nye dia2- medisiner og skal ikke være i ketose.
Er lykkelig for å ikke gå opp mer (10kg+ etter røykeslutt) og har sendt henvisning til gbp!

Etter 27år som vane- røyker, er jeg kjempestolt av å ikke ha tatt et trekk på 10 måneder og skal ikke begynne å røyke igjen før jeg er 70 år gammel!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 10:37   #8
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Opp i vekt ?

Ja jeg skal kose meg med røyk på hjemmet håper jeg blir 100 år

Du har vært kjempe flink,er ikke bare bare å slutte nei

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 23:01   #9
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Opp i vekt ?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

jeg skal ikke begynne å røyke igjen før jeg er 70 år gammel!

Det skal jeg også - men da skal jeg til gjengjeld røyke med begge hendene!!!
(i februar er det 7 år siden jeg tok pause - og den skal vare lenge).

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 23:13   #10
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Opp i vekt ?

er redd at innen dere er 70 er det ikke lov å røyke verken på hjemmet eller i hjemmet

så jeg røyker nå mens det er lov ,,,hehe

neida syns dere er kjempeflinke som har klart å slutte
klarte det en gang jeg også ,holdt opp i 7 år ,også begynte jeg igjen ,,med en liten festrøyk , og dermed var det gjort ...

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 23:34   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt ?

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

er redd at innen dere er 70 er det ikke lov å røyke verken på hjemmet eller i hjemmet

Er redd du har heeelt rett i det, men da slipper jeg jo å begynne igjen, liksom!
Greia for meg er å ikke behøve å si: jeg skal ALDRI røyke mer!
Skulle jeg fortelle meg selv det, hadde jeg sprukket for lengst, for det var som å ta farvel med en god, gammel, trofast venn da jeg sluttet! Hadde jeg tenkt "ALDRI mer", hadde det vært mye verre! Derfor skal jeg fortsette å røyke når jeg blir 70!
Om jeg så må smugrøyke under dyna!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 10:40   #12
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Opp i vekt ?

Vil gjerne ta opp denne tråden

Skrev dette i November og sluttet med cola zero den gangen,drakk litt i jula,men fra 3 juledag var det helt slutt Gikk over til vann vann vann og atter vann,og ligger nå på ca 2.5 liter om dagen,samtidig økte jeg fett inntaket litt og nå etter ca 3-4 uker har jeg GÅTT NED 3 kilo

Mulig jeg kunne spist mere fett,men syns dette er passe for meg og det funker med vann og fett .....

Så anbefaler de som sliter å droppe brus og sjekke om man spiser riktig mengde fett,proteiner og karbohydrater www.diett.no er fin å bruke

Jeg er på rett vei juhuuuuuu

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 12:02   #13
Stine
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 68
Stine er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt ?

Er det smør, rømme og fløte du spiser mer av da ? Jeg sliter med at det blir vel mye ..

__________________


Stine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 12:33   #14
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Opp i vekt ?

Opprinnelig lagt inn av Kristine, her.

Er det smør, rømme og fløte du spiser mer av da ? Jeg sliter med at det blir vel mye ..

Jeg har økt inntaket av meierismør skjærer den med ostehøvel og legger på grove tekaker eller Nannah`s knekkebrød, også drikker jeg eggemelk morgen og kveld og da har jeg alltid oppi 1 ts med cocosa ...

Spiser samme menge med rømme og fløte, ikke økt noe der

Fungerer veldig bra for meg tydligvis,etter å ha stått stille og gått opp litt fra oktober til desember

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Gå ned i vekt Foxen Spørsmål og svar 2 19-05-10 23:58
Opp i vekt mkj Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 11-12-09 17:04
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no