Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Huff !

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-10, 22:26   #1
Tiilda 24
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 25
Tiilda 24 er på en erverdig vei

Huff !

I dag så opplevde jeg nok en gang at livet ikke skal være enkelt. Fikk ganske enkelt en sikkelig nedtur Trudde at jeg hadde fått min del av byrder for en stund, men der tok jeg feil.
Jeg er vanligvis en gladjente som alltid fokuserer på det positive og finner løsninger på det meste. Men idag sa det helt stopp og jeg havna langt ned i ei stor skål med sjokolade, chips og to flaker julebrus
Trodde jeg hadde mer selvkontroll ! Og at jeg har lært å uttrykke følelsene mine på andre måter enn å trøste spise !!!!

Tiilda 24 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:33   #2
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Huff !

Opprinnelig lagt inn av Tiilda 24, her.

I dag så opplevde jeg nok en gang at livet ikke skal være enkelt. Fikk ganske enkelt en sikkelig nedtur Trudde at jeg hadde fått min del av byrder for en stund, men der tok jeg feil.
Jeg er vanligvis en gladjente som alltid fokuserer på det positive og finner løsninger på det meste. Men idag sa det helt stopp og jeg havna langt ned i ei stor skål med sjokolade, chips og to flaker julebrus
Trodde jeg hadde mer selvkontroll ! Og at jeg har lært å uttrykke følelsene mine på andre måter enn å trøste spise !!!!


Okei. Først, du trenger nok en klem, så den kommer snart. Andre, vi har lært oss til å trøste oss selv med mat, gi oss selv en pause fra tanker og de ytre faktorene som kan dytte oss over ende. Selv hender det jeg overspiser, men jeg har heldigvis kun tilgjengelig "rett" mat, men ja - sjokoladen er min verste fiende. Eller, det er vel kun meg selv?
Så, hva gjør du fra nå av? Hvordan blir veien framover?
La i dag være i dag, kos deg med smaken av julebrus og legg deg med nøytral samvittighet. Ikke la det styre resten av motivasjonen din!
Gjort er gjort, spist er spist. Det beste du kan gjøre nå er å ta kontroll over situasjonen din, altså det du KAN styre; maten og helsen din.
I morgen ordner du opp med det som enn dytta deg utfor stupet, og hva enn det er, så er det ikke verdt at du skal ødelegge alt du jobber for!

Hvis du trenger en prat, send en pm.

KLEM x 3

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 09:04   #3
Tiilda 24
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 25
Tiilda 24 er på en erverdig vei

Sv: Huff !

Det var et fryktlig negativt innlegg jeg skrev. Så jeg beklager at jeg bruke dette forumet til å spre mine negative tanker!!

Tusen takk for et kjempe koselig svar Pruttilutt ! Du får en *tusentakklem*
Nå har jeg brukt litt tid på å finne gode løsninger og det meste har ordnet seg Jeg har også innsett at jeg trenger ikke å gjøre alt selv, og at det er flere andre som ønsker å hjelpe Å jeg trenger ikke å skjerme mine barns far, han er voksen og kan hjelpe til.

Tiilda 24 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 09:15   #4
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Huff !

Uff ja.... det er noen dager som bare er jævlige. Her har du en

Ikke grav deg ned i selvbebreidelse, det bryter deg bare ned. Du er bare menneskelig, du ga etter i et svakt øyeblikk og brukte de kjente trøstemidlene, brus og snop. Det er grunnfestet i oss i årevis, det tar tid å "avtenke" trøst=sukker.

Se framover, ikke tilbake. Ingenting er ødelagt av en enkelt utskeielse. Det må også være vanskelig å ha fristelser i huset. Jeg skjønner at resten av familien ikke går på lavkarbo, men kanskje de kan redusere snopmengdene litt? Lettbrus og baconsvor isteden for julebrus og sjokkis?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Huff, for en dag Svima Generell diskusjon 2 04-12-09 15:34
Huff, opp 800 gram Kristiane Ketolysekuren 2 21-04-09 11:24
Å huff , å nei, nå gir jeg snart OPP Livsglede Ketolysekuren 20 26-03-08 20:02
Huff og huff Gir Generell diskusjon 9 26-11-04 23:59
Huff a meg;-( ayliah Vedvarende vekttap 21 18-03-04 10:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no