Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Trenger hjelp til handleliste ...

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-04, 14:11   #1
m@nisha
Juniormedlem
 
m@nisha sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Alder: 45
Innlegg: 33
m@nisha er ny på veien
Arrow

Trenger hjelp til handleliste ...

nå har jeg mottatt bøkerne fra dr.atkins
og trenger hjelp til å sette opp en handleliste....
tenkte d vil være greit å handle d jeg trenger til en uke i slengen....jeg spiser aalt som er foreslått....ingenting jeg ikke liker...
starter på mandag.så nå skal jeg trappe ned med spisingen,å bli "vant med mindre mat" frem til da.
skal dra inn til byen å handle alt jeg måtte trenge i løpet av helgen...
kanskje noen vill hjelpe meg å si hva jeg burde ha mye av....slik at d holder 1uke....

__________________


*Hvis du tror du kan klare d,eller tror du ikke kan klare d,så har du helt rett!*
m@nisha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-10-04, 14:21   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

her er et forslag til 1 uke...

7 pakker kjøttdeig, 7 pakker egg, oliven olje, smør, 7 brokkolibuketter, 4 agurker, 7 pakker blandet salat (ruccola, hjertesalat, rollo), krydder, 7 paprika, 7 løk...

4-5 måltid per dag, med 150-200g kjøttdeig eller 3 egg i hvert. Grønnt til alle måltider.

Noe slikt?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 21-10-04, 14:25   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Ja, også kosttilskudd da. 1 pakke pikasol omega3, 1 pakke c-750mg, 1 pakke e-350mg, 1 pakke magnesium, 1 pakke kalium, også multivitamin.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 21-10-04, 14:26   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Det er ikke mengden mat, men karbohydratene du skal trappe ned på i helgen... For en ting er sikkert: Mett skal du bli...

Så gøy at du har fått bokakken nå da!

Kansje du kan sette deg opp en meny for uken, så kan du se hva du trenger der...
Men grønnsaker og egg går det mye av. Masse salat Og selvsagt nok kjøtt. ca tre måltider om dagen, med 150g kjøøt i hver? (eller tre egg) en pk bacon? om du spiser et måltid med tre egg om dagen blir det 21 egg på en uke, og da blir det mellom 300- 450 g kjøtt om dagen (alt ettersom om du har 3 eller 4 måltider eller et eggemåltid) Du kan ha reker, avokado, hvitløk, biffstrimler, kyllingsalat (husk 150g kylling)
Og HUSK olje! NB! Kjøp raps eller kaldpresset olivenolje,- gjerne en litt dyr en for de smaker best.. tror vår olivenolje koster 70 kr for ca 700g (blir en literpris på ca 100kr, og jeg vil ikke anbefale å kjøpe noe billigere enn det...)

Lykke til på shopping da!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 21-10-04, 14:34   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

...og kjøp inn et par pakker tacokrydder og gjerne litt tacosaus og rømme. Diggbart å ha noe ekstra godt en kveld. Tacosalat finner du oppskrift på her inne.

  Svar med sitat
Gammel 21-10-04, 14:45   #6
m@nisha
Juniormedlem
 
m@nisha sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Alder: 45
Innlegg: 33
m@nisha er ny på veien

tusen takk

tusen tusen takk for svar.
noterer jeg
har stor tro på at dere er grunnen til at jeg vill lykkes i dette
har jo ingen rundt meg her jeg bor som har store truen på dr.atkins.
har fått beskjed at d er livsfarlig for nyrer +++++ og alle mener jeg aldri vill kunne holde vekta etter jeg er ferdig....skal vise dem jeg!
får enda mer lyst til å lykkes når jeg har så mange negative holdninger rundt meg.
og skal vell aldri helt slutte helt med denne slankemetoden?.....selvfølgelig når d er gått en stund at jeg kan spise litt brød og poteter...men skal alltid ha dr.atkins i bakhodet jeg om jeg når målet mitt vill jeg aldri ønske meg tilbake å starte noen usunne matvaner igjenn.
nej,nå er jeg så klar som aldri før.
ferdig med graviditeter okså.
så nå har jeg ingen unnsyldninger for å bli vakker å forbli vakker.....

__________________


*Hvis du tror du kan klare d,eller tror du ikke kan klare d,så har du helt rett!*
m@nisha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-10-04, 14:47   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

...og kjøp inn et par pakker tacokrydder og gjerne litt tacosaus og rømme. Diggbart å ha noe ekstra godt en kveld. Tacosalat finner du oppskrift på her inne.

Pass på at de ikke inneholder, glukose - druesukker da... Det beste er å mikse sjøl, eller kjøpe et glass med ferdigblandet krydder fra Hindu, eller black boy.

Lykke til! Men husk å variere!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 22-10-04, 15:44   #8
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Og liker du fisk, kan du kjøpe pakker med ferdig oppdelt frossenfisk og ta så mange biter du trenger om gangen. Fersk, saltet, røkt. Laksekoteletter. Bokser med tunfisk, gjerne i olje (den syns jeg er best!)

Prøv f eks denne: Smør en bit aluminiumsfolie med smør. Legg på et eller flere stykker laks. (kan lage individuelle pakker) Strø med salt, pepper og tørket basilikum. En smørklatt til på toppen, eller kanskje en skvett god olivenolje? Pakk inn og bak i ovn på 225 gr. i 15-20 min alt etter hvor store fiskestykker du har. Server med grønn salat og rømme, gjerne agurksalat laget med søtstoff.

Lykke til!

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-04, 16:13   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av m@nisha

har fått beskjed at d er livsfarlig for nyrer

Om du leser journalen min, ser du at jeg fikk trøbbel med nyrene. Hvorfor? Fordi jeg ikke drakk VANN (men masse grønn te, som er vanndrivende..).

OG fordi jeg ikke tok kalium-tilskudd..

Atkins-induksjon er vanndrivende, ergo trenger man vann. Når man mister mye vann, har nyrene lyst på kalium.

SÅ: er du redd for nyrene, drikk 3 liter vann om dagen, og ta kaliumtilskudd, så skal det nok gå bra

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 10:07   #10
nypdblue
Nytt Medlem
 
nypdblue sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 8
nypdblue er på en erverdig vei

Sv: trenger hjelp til handleliste.....

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Ja, også kosttilskudd da. 1 pakke pikasol omega3, 1 pakke c-750mg, 1 pakke e-350mg, 1 pakke magnesium, 1 pakke kalium, også multivitamin.

Er ikke dette litt vanvittig? Først sier man at dette er mat som er naturlig for oss mennesker og riktig bla.bla..så må en kjøpe og spise så mye rare piller i tillegg? Er dette virkelig nødvendig??

nypdblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 21:04   #11
shaya
Juniormedlem
 
shaya sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sogndal
Innlegg: 14
shaya er på en erverdig vei

Sv: trenger hjelp til handleliste.....

Opprinnelig lagt inn av nypdblue, her.

Er ikke dette litt vanvittig? Først sier man at dette er mat som er naturlig for oss mennesker og riktig bla.bla..så må en kjøpe og spise så mye rare piller i tillegg? Er dette virkelig nødvendig??

har aldri brukt piller og likevell gått ned 14-15 kg

__________________


DELMÅL 1
shaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Trenger hjelp til oppstarten... ninahe Ketolysekuren 9 20-02-07 21:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no