Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mye kan en kveld ødelegge?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-07, 18:28   #1
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Hvor mye kan en kveld ødelegge?

Vi har alltid taco med masse grønt og stæsj på fredager. Bruker kyllingkjøttdeig. Hvor mye kan det ødelegge at jeg tar en tortillawrap? Har kjøpt seterrømme og greier da. Og i kveld skal jeg på venninneklubb med vin og ost/kjeks. Dropper kjeksen, men tar litt vin og ost. Er alt jeg har bygd opp denne uka da bortkasta?

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 20:26   #2
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor mye kan en kveld ødelegge?

Jeg har ikke veid en tortillawrap, men det blir fort en del karbo av det. Om det er maismel eller hvetemel, så er det altfor mange karbo. Leste et annet sted at et gram karbo binder 4 gram vann. Når du er så tidlig i slankekuren, så er mesteparten av det du har gått ned vann. Regn med at du går opp noe igjen.

Og klarer du å nøye deg med en? Hvorfor ikke droppe wrapsene og spis taco med skje eller gaffel. Fyll tallerkenen med taco, rømme, revet ost og salat, og en dæsj salsa. Det er jo dette som er det gode, wrapsen skal bare holde det sammen så en kan spise med fingrene.

To glass rødvin eller tørr hvitvin sammen med ost skulle ikke skade. Men pass på at det ikke er den søte hvitvinen! Det er en karbo-bombe. De fleste tyske hvitviner er søte, altså tilsatt sukker. Jeg drakk to glass rødvin en kveld og sjekket med ketosestix flere ganger neste dag. Jeg var fremdeles i ketose.

Kroppen forbrenner alkohol framfor fett, og alkohol binder vann. Du risikerer litt vektoppgang. Men litt skal en unne seg. Jeg ville heller tatt litt vin, men tortillaene lar jeg være.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 20:32   #3
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Hvor mye kan en kveld ødelegge?

Jeg spiste en halv lefse, en iskule og noen biter mørk sjokolade på mandag.
Tror ikke det ødla veldig mye, for jeg gikk ned en halv kg den uken likevel.
...vet selvsagt ikke hvor mye jeg hadde gått ned hvis jeg IKKE hadde gjort det - men sånn kan en ikke tenke.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 02:05   #4
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hvor mye kan en kveld ødelegge?

Ble ei fullkornslefse og endel vin,,, får skylde på at jeg øver. nå er jeg på en sni\urtr. Nattinatt!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 22:20   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan en kveld ødelegge?

Ketostixen slår også ut på alkohol, fordi alkoholen også blir til ketoner!

Et tips om man absolutt skal ha en sprekk, er å planlegge det godt, sånn at man ikke skeier totalt ut. Mange merker det godt på kroppen om man etter en god stund på lavkarbo spiser noe med f.eks hvete eller sukker i (det er for min del verre enn fyllesyke ved dette punket....)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 13:50   #6
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Hvor mye kan en kveld ødelegge?

Ja, det er jeg enig i. Planlegger man nøye tror jeg også man ikke sliter med så mye dårlig samvittinghet og demotivasjon etterpå heller.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 14:59   #7
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan en kveld ødelegge?

Heihei Mor Stine!

Først vil jeg si: GRATTIS så mye med 7 kilo ned allerede! Knallbra jobba!

Deretter vil jeg si dette: Jeg tror mange av oss her inne tenker mye på HVORFOR vi spiser det vi spiser, like mye som vi tenker på HVA vi spiser...

Et klokt menneske her inne har som signatur at: "Forandring er umulig hvis du gjør som du alltid har gjort." Dette utsagnet har fungert som en fin tankevekker for meg. Jeg synes at å legge om kosten handler kanskje vel så mye om å bryte gamle tankemønstre i forhold til mat, som maten i seg selv. Derfor er det sånn at for meg ville det ikke holdt som "argument" overfor meg selv at "jeg må spise BARE EN taco wrap fordi vi ALLTID har taco på fredager."

Du må ikke bli lei deg for jeg mener ikke å være slem, altså.

Problemet med å spise "bare pittelitt" høykarbomat tidlig i kuren er at etter bare noen timer så får du et ekstremt sug etter mer karbo. Da har du plutselig lyst på ALT, og må omtrent lenke deg fast til veggen i kjellerboden for å klare å la være. Been there - done that, kan man trygt si...heheh. Og så må man ta hele runddansen med å tømme karbolagrene i kroppen på nytt - nye tre, fire dager med et helvetes sug etter "alt som er godt..." Slitsomt kjør i lengden, det der. Ikke gjør det mot deg selv, hvis du tror du er en mennesketype som lett kan miste motivasjonen.

Den der "liten tue kan velte stort lass" - floskelen er eldgammel og forslitt, ja, men i mange tilfeller er det jo sant. De skumleste tingene er ofte de som virker så små og ubetydelige, á la "det er jo så lite at det kan da ikke gjøre noe om jeg..." Ketolyse-Torkil og SS Skaldeman er ihvertfall skjønt enige om at det er denne tankegangen som har ødelagt livet for oss og gjort oss tykke.

Huffamei, dette ble litt i lengste laget...sårri! Lykke til videre på Ketolysekuren!
Vi snakkes!
Klem fra Nicpins

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.

Sist redigert av Nicpins : 27-05-07 kl 15:04.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 19:09   #8
jacjan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 12
jacjan er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan en kveld ødelegge?

Gammel tråd, but here goes:
de små tortilla lefsene har over 20g karbohydrater PR. lefse..
Helt latterlig mye.

-j

jacjan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 19:11   #9
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan en kveld ødelegge?

de har hendt at jeg har spist en av de lefsene til taco, men da har jeg ikke hatt noen karber til overs resten av dagen da... var under 20 karb på den ene lefsa og grensen min går en plass mellom 40 og 50 ca, så får meg utgjorde det ihvertfall ingenting men det varierer jo fra person til person da

__________________



candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 21:23   #10
Lizzi
Medlem
 
Lizzi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Drammen
Innlegg: 112
Lizzi er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan en kveld ødelegge?

Her i huset har vi brukt salatblad i stedet for lefse. Stor suksess Brukte de store salatbladene til å rulle kjøttet i, nam (blir nesten sulten ved tanken)

__________________
Sometimes the dreams that come true are dreams you never even new you had
Lizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 03:16   #11
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan en kveld ødelegge?

salatblad som i kål liksom? det virker ikke så dumt nei. Mama lupe's lefser er veldig god da, hadde det med meg på jobb idag, og satt bare å venta på pausen, litt fordi jeg var sulten og lei jobben men mest for jeg visste hvor godt det er. Hadde målt opp hvor mye rømme og salsa jeg kunne ha i en liten boks, og så hadde jeg med en helt egen boks med massemasse ost, namnam *slikke seg rundt munnen*.

Har alltid "nektet" meg selv å ta masse masse ost, men det er jo så godt

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 16:37   #12
Lizzi
Medlem
 
Lizzi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Drammen
Innlegg: 112
Lizzi er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan en kveld ødelegge?

Vi bruker ikke kål, men isberg,- de største bladene, er greie å "brette".

__________________
Sometimes the dreams that come true are dreams you never even new you had
Lizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 00:15   #13
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan en kveld ødelegge?

ååh ja det er nok ikke så dumt nei. Jeg spiser mest bare vestfoldssalat, fordi de to siste gangene jeg har kjøpt isberg har det enten vært to døde fluer i den eller en sprell levende snegle, av typen DIGER ekkel slimete og mørkegrå ting som sleima seg bortover benken min mens jeg var på en snar dotur...

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 00:16   #14
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan en kveld ødelegge?

oi,det var ikke meninga å ødelegge for de som er gla i isberg altså! Mamma legger den alltid en liten stund i en stor bolle med litt (eddik?) i, for da kommer evt dyr ploppende opp, tror jeg skal begynne å gjøre det..

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 00:34   #15
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan en kveld ødelegge?

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Optimale Smoothies Ziggy Optimal Ernæring 61 27-12-14 22:52
Slik kan du forebygge kreft mofe Generell diskusjon 2 24-01-05 19:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no