Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva kan jeg bruke mot antibiotika-mage?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-09, 22:34   #1
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Hva kan jeg bruke mot antibiotika-mage?

Har sett i andre tråder her at antibiotika i utgangspunktet ikke påvirker ketosen særlig. Men nå på tredje dagen i min pillekur, begynner jeg å merke de mindre hyggelige sidene med antibiotika
Hva kan jeg gjøre for å hjelpe på magen min litt? Kan man ta ett glass Biola?
Jeg vil i utgangsgpunktet slippe å falle ut av ketose, nå som jeg er to uker ut i kuren, så finnes det noe alternativer? Noe mat man kan spise e.l. som ikke gir meg karbosjokk?

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 23:58   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg bruke mot antibiotika-mage?

Du kan kjøpe kapsler på apoteket som heter Idoform!
De inneholder snille tarmbakteriegreier og kan da umulig inneholde noe særlig med karer!

Ellers er man syk, så er man det! Ketolyse kan man tenke på når annet er på stell!
Tror ikke ketolyse er særlig effektivt når all næring man får i seg renner tvers gjennom!
Blir en annen form for slankekur, men....

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 10:12   #3
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Hva kan jeg bruke mot antibiotika-mage?

Det var ett godt tips Kitt! Takk! Forøvrig er jeg bedre nå, tar tablettene under middagen så da slipper jeg å bli dårlig av dem. Er egentlig ikke syk akkurat, men hadde en infeksjon i ett sår som jeg måtte bli kvitt.

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 14:08   #4
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: Hva kan jeg bruke mot antibiotika-mage?

På helsekost har de andre tarmbakterieprodukter som mer virkningsfulle enn Idoform, eksempelvis Bio-Dophilus. Fåes som pulver eller kapsler. Må oppbevares i kjøleskap.

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 19:50   #5
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hva kan jeg bruke mot antibiotika-mage?

FitLine sin youghurt (må bestilles på nett9 er fantastisk effektiv ifht anitbiotikamage. Ellers støttes helsekostforslaget. De har ulike merker med gode bakterier

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 20:45   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg bruke mot antibiotika-mage?

Jeg har hørt at hvis man har løs mage over kortere tid bør man la magen forbli løs til den er ok igjen. Det fordi magen blir løs når den ønsker kvitte seg med noe den IKKE liker, og da er det best å la den gjøre det fremfor å forhindre det. Men drikk nok væske slik at du ikke blir dehydrert.

Varer det mange dager bør man derimot oppsøke lege. Men nå vet jo du hvorfor magen er i ulage så da kan sikkert apoteket eller de flotte kunnskapsrike damene her bistå deg.

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 20-09-09 kl 23:05.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 17:34   #7
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva kan jeg bruke mot antibiotika-mage?

Bedre å være ute av ketose enn å ødelegge mage-tarmsystemet. Det er det som kan skje om du utrydder både de gode og dårlige bakteriene i tarmkanalen din, mange sliter i årevis med fordøyelsesproblemer etterpå.
Det har også litt å si hvor store doser antibiotika du tar, og om det er bredspektret eller smalspektret. Om du tar store doser bredspektret ville jeg absolutt anbefalt melkesyrer i kapselform for å få størst mulige doser av "godbakteriene", den som heter Bio Acidophilus tror jeg skal være en av de beste.. uansett er det ikke farlig å ta disse tablettene, så jeg ville gjort det for sikkerhets skyld (har selv slitt i årevis med matintoleranser og fordøyelsesproblemer)

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 17:38   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg bruke mot antibiotika-mage?

Ellers skal Vita Biosa være veldig bra - det er probiotika

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Antibiotika og ketose Frank Spørsmål og svar 2 16-01-09 14:29
Antibiotika og ketolyse? Livsglede Ketolysekuren 1 04-04-08 09:08
Antibiotika nøtta Lavkarbo generelt 19 27-12-07 13:32
Antibiotika? Konkelimonke Ketolysekuren 2 27-12-07 13:26
C- vitamin istedet for antibiotika Begod Kosttilskudd 8 11-02-05 23:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no