Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Mellommåltider

Cottage cheese-elsker? Se her

Mellommåltider Har du gode tips til lavkarbo-mellommåltider? Her er plassen å dele dem med andre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-08-11, 18:07   #51
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Min cottage cheese-favoritt for øyeblikket:

En halv cc-boks
50-70 gram tinte skogsbær
1 dl kokoskrem (kjøpt på Asiamat)
En liten neve mandler

Smaker himmelsk! Og sikkert enda bedre med kanel på, det har jeg ikke tenkt på før. Skal prøves neste gang

Det er litt karbohydrater i bærene, men samtidig er det jo mye næring i dem, og man slipper unna de kunstige stoffene som det er i Fun Light.

kokoskrem? hørtes nydelig ut!!! asiamat, er det nettbutikk? eller butikk? i så fall, hvor ligger den?

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:15   #52
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

kokoskrem? hørtes nydelig ut!!! asiamat, er det nettbutikk? eller butikk? i så fall, hvor ligger den?

Det er en fysisk butikk, ligger nedenfor bussterminalen i Sandvika. Vet ikke om den egentlig heter Asiamat, men det er en innvandrerbutikk med mye spennende asiatisk mat, så det er det jeg kaller den

Kokoskremen heter i hvert fall "Sincere Coconut Cream" og inneholder per 100 g:
209.8 kcal, 1.7 g protein, 22 g fett, 1.2 g karbohydrater

  Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:20   #53
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Det er en fysisk butikk, ligger nedenfor bussterminalen i Sandvika. Vet ikke om den egentlig heter Asiamat, men det er en innvandrerbutikk med mye spennende asiatisk mat, så det er det jeg kaller den

Kokoskremen heter i hvert fall "Sincere Coconut Cream" og inneholder per 100 g:
209.8 kcal, 1.7 g protein, 22 g fett, 1.2 g karbohydrater

tusen takk bor ikke så langt unna sandvika, så kanskje jeg skal ta meg turen hvis ikke så kan det jo hende jeg kan finne den på en asiatisk butikk i oslo

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 22:20   #54
Marlene87
Nytt Medlem
 
Marlene87 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Finnøy
Alder: 12
Innlegg: 5
Marlene87 er på en erverdig vei

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Åh guri. Får vann i munnen jeg. Vet hva det blir til frokost imorgen. Og kanskje lunch. Og kanskje kvelds. Høhø.. Elsker cc!!

__________________


Marlene87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 15:08   #55
Mammarosa
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 156
Mammarosa er på en erverdig vei

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Høres deilig ut, men for oss som også må tenke kalorier, så er rundt 500 kcal litt mye for et mellommåltid...

__________________


Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 16:11   #56
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Opprinnelig lagt inn av Mammarosa, her.

Høres deilig ut, men for oss som også må tenke kalorier, så er rundt 500 kcal litt mye for et mellommåltid...

Hvordan kommer du opp i 500 kcal?

1/3 boks med CC er ca 120 kcal? Med cocoskremen blir det kanskje toppen 300 kcal?

Dessuten spiser vel ikke de fleste så mange mellommåltider på lavkarbo - og dette er typisk et "ordinært" måltid. Iallefall for meg.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:44   #57
Janne e
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 3
Janne e er på en erverdig vei

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

laget meg noe godt her om dagen..CC og litt crem F oppi,hadde litt sukrin ,kanel,nøtte/frø blanding jeg har laga sjøl,å bringebær ..nam nam..av og til har jeg hakka sjokolade oppi mmm

Janne e er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkoponert Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 20:47   #58
Daurama
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 128
Daurama er på en erverdig vei

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Mulig jeg henger litt etter, men fant en ny CC i dag. CC med chickelake (?), smak av Sør-Afrika.. Den hørtes god ut og måtte prøves og jammen sa jeg smør! Denne var nam! Ble knekkis med CC og pepperskinke til kvelds! Anbefales

__________________



Delmål 1: -10 kg 1.4.16
Daurama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 21:32   #59
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Opprinnelig lagt inn av Daurama, her.

jammen sa jeg smør!

Bare for å kverulere litt; uttrykket jommen sa jeg smør! Betyr at resultatet er det motsatte av det man regnet med. Altså, siden du regnet med at det var godt og det var godt, er det nettopp det motsatte av det uttrykket betyr... Om det derimot hadde smakt høgg kunne du brukt uttrykket.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 22:37   #60
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Re: Cottage cheese-elsker? Se her

Dagens lunch: halv boks CC, 1 ts Sukrinmelis og en halv boks ferske bringebær. Og den enda bedre tanken er= morgendagens lunch er allerede sikret og klar i kjøleskapet!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 22:49   #61
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Og hvis man ikke liker cottage cheese (hvorfor i alle verden skriver jeg dette i en tråd som heter "cottage cheese-elsker?" ????) så kan du bruke kesam og fun light. Det er også kjempegodt - særlig hvis du har oppi litt hakkede mandler (eller andre nøtter etter smak)

eller litt creme fraiche med tagatesse og kanel på spiste det nettopp nå, etter å ha lest de første innleggene i tråden

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 22:55   #62
Daurama
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 128
Daurama er på en erverdig vei

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Bare for å kverulere litt; uttrykket jommen sa jeg smør! Betyr at resultatet er det motsatte av det man regnet med. Altså, siden du regnet med at det var godt og det var godt, er det nettopp det motsatte av det uttrykket betyr... Om det derimot hadde smakt høgg kunne du brukt uttrykket.

Man lærer så lenge man lever. Skal ikke gjentas

__________________



Delmål 1: -10 kg 1.4.16
Daurama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 23:29   #63
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Jeg er også veldig glad i CC. Min favoritt er CC med en liten skje riktig jordbærsyltetøy, jordbær skåret i skiver og massevis av kanel på toppen.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 00:27   #64
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Bare jeg som synes at cc smaker og ser ut som oppkast av melk, klumpete og en liten anelse syrlig?

Sikkert derfor jeg har mine aversjoner, men skal teste på nytt!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 00:34   #65
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Bare jeg som synes at cc smaker og ser ut som oppkast av melk, klumpete og en liten anelse syrlig?

Sikkert derfor jeg har mine aversjoner, men skal teste på nytt!

Love or hate

Jeg synes det er veldig godt, det og skjørost. Men jeg kjøpte en gang cottage cheese i svergie,av icas merke, og fysj, den var ekkel.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 10:36   #66
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Love or hate

Jeg synes det er veldig godt, det og skjørost. Men jeg kjøpte en gang cottage cheese i svergie,av icas merke, og fysj, den var ekkel.

Og jeg synes den svenske er ok, men den norske er fæl...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 12:07   #67
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

.....den svenske er ikke spiselig!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 12:19   #68
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Og jeg synes den svenske er ok, men den norske er fæl...

Jeg synes det kommer an på merket jeg. Ica sin var fæl, mens Arla( tror jeg det var) var bedre enn den norske.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 12:41   #69
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg synes det kommer an på merket jeg. Ica sin var fæl, mens Arla( tror jeg det var) var bedre enn den norske.

Det er nok arla sin jeg har spist, tror jeg. Liker ikke de med salte smakstilsetninger, men naturell eller søte tilsetninger synes jeg er godt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 13:15   #70
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Bare jeg som synes at cc smaker og ser ut som oppkast av melk, klumpete og en liten anelse syrlig?

Sikkert derfor jeg har mine aversjoner, men skal teste på nytt!

Jeg kan bruke det til matlaging, men ikke ellers.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 23:14   #71
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Da ble det cc, fun-light, valnøtter og kanel til kvelds
Godt!

Til opplysning var best før dato på cc`n 20.09 Men den var ikke åpna og smakte like godt. Bedre at den gikk i magen enn i søpla

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 00:49   #72
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Opprinnelig lagt inn av Daurama, her.

Mulig jeg henger litt etter, men fant en ny CC i dag. CC med chickelake (?), smak av Sør-Afrika.. Den hørtes god ut og måtte prøves og jammen sa jeg smør! Denne var nam! Ble knekkis med CC og pepperskinke til kvelds! Anbefales

Finnes det??? Bare sett kesam med smak.. å kesam har jeg ikke vent meg til enda. Men cc med stevia er digg.. dog spist litt mye, så variasjon hadde vært en drøm!!

Nb: rare folk som klarer å stoppe før boksen er tom Spise alltid hele jeg

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 20:31   #73
knuttien
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Nesodden
Innlegg: 36
knuttien er på en erverdig vei

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Nå i jula ble det mye "jukse-rikskrem". Veldig godt.

1/2 boks cottage cheese blandes med krem og noen spiseskjeer med lerum sukkerfri jordbærsyltetøy - og det smaker faktisk ganske likt riskrem. Ihvertfall i mitt hode.

Knuse noen mandler på toppen er også fint!

knuttien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 14:57   #74
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Opprinnelig lagt inn av knuttien, her.

Nå i jula ble det mye "jukse-rikskrem". Veldig godt.

1/2 boks cottage cheese blandes med krem og noen spiseskjeer med lerum sukkerfri jordbærsyltetøy - og det smaker faktisk ganske likt riskrem. Ihvertfall i mitt hode.

Knuse noen mandler på toppen er også fint!

Min variant av det er ganske lik, men jeg tiner litt bringebær så det renner av de i mikroen, heller oppi litt uutblandet Fun light bringebærsaft. Ette er i skolen jeg skal spise fra, har oppi riskremen som jeg lager som deg, og har oppå litt valnøttbiter.

Ja det er snadder.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 16:31   #75
MaMilla
Nytt Medlem
 
MaMilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Røyken
Innlegg: 6
MaMilla er på en erverdig vei

Sv: Cottage cheese-elsker? Se her

Jeg har to favoritter til kjapp lunsj på jobb.

Blander gresk yoghurt(1kg fra lindahl eller naturell yoghurt fra Sverige. Den er tykkere i konsistensen. Halv pris i Sverige) med en boks CC(må fjerne litt av yoghurten for å få plass), Fun light bringebær etter smak og litt vaniljepulver. Noen ganger har jeg i litt linfrø for magen Serveres med 2 ss Atkins musli over(da blir det som go'morgen yoghurt) eller friske blåbær. Yoghurten oppbevarer jeg i bøtta, i kjøleskapet på jobben. Da har jeg lunsj for en uke++. CC i yoghurt gjør at jeg holder meg god å mett frem til middag.

Neste variant kom til fordi det var det eneste jeg hadde i kjøleskapet på jobben, og tenkte at det måtte la seg kombinere. 1/3 boks CC, en boks tunfisk i vann, 2ss Idun pestodressing, noen halve cherrytomater og litt pepper på toppen. Voila, en ny favoritt

__________________



2012 ned 32 kilo totalt ned 40 kilo and still going

Sist redigert av MaMilla : 10-01-13 kl 10:50.
MaMilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinet LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cottage Cheese meksiko Spørsmål og svar 1 12-03-09 22:35
Cottage cheese? Marita Ketolysekuren 5 09-04-08 23:35
Ang. cottage cheese... MorStine Ketolysekuren 10 26-05-07 22:49
Ang. cottage cheese AnnaV Spørsmål og svar 10 01-08-06 00:26
Cottage Cheese Summer Lavkarbo generelt 20 15-02-05 22:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no