Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Helt utenom tema....

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-04, 12:16   #1
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Question

Helt utenom tema....

Er det noen som har en god vekt å anbefale? Vekta vår er helt tussete!!
Den viser jammen forskjellig ettersom...I dag veide jeg "bare" 72.1 kilo!!!Ble jo inmari glad da... ...men det skal vel litt til å gå ned fra 76,1 til 72.1 kilo på et døgn..*ler*...Vi må gå på vekta 3-4 ganger før den viser normalt...(håper vi...)
Må nok ut å kjøpe ny,ja!

cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 27-02-04, 14:09   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det ER ikke sikkert det er vekta det er noe galt med !! Det er noe som i Atkins verden kalles for WHOOSH - A VISIT FROM THE WHOOSH FAIRY !

Det går i hovedtrekk og i all enkelhet ut på at når du spiser mindre enn kroppen er vant med, og forbrenner mer enn du pleide, så sier hjernen til kroppen, Heeeeeeey, de der fettcellene du brente av nå var mine venner, stopp det der ! Og så holder kroppen på hver dråpe vann den bare kan ! Spare, spare, spare ! Men så finner den ut at du ikke har tenkt å gi deg, og så slipper den alt det oppsparte vannet - alt på en gang, og du har hatt et whoosh !!

Det er ikke alle som opplever dette, så se på deg selv som heldig !!

Prøv vekta en dag eller to til du, få andre til å veie seg og, så har du noe å kontrollere mot.

Vanligvis får jeg gubben til å veie seg når vekta står stille. Det er da jeg tror det er noe galt med vekta !! Nyt det du Cathrine !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-02-04, 15:46   #3
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Wink

Hei:-)

Ånei,du ! Er nok ikke såååå heldig for vekta viste plutselig 76,6 en time etterpå!!!
Så måtte jeg veie meg tre ganger rett etter hveradre og da viste den 75,9 alle de tre gangene...umulig å vite helt hva som er riktig da .. Gubben sier han også må gå på 3-4 ganger før den viser det han "tror" er riktig!! Det er jo litt teit,da å måtte holde på sånn og liksom ikke stole helt på`n....(vekta,altså...*fniiis*..)

cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 27-02-04, 17:40   #4
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Det er veldig viktig hvor vekten står. Den skal stå på ett fast underlag, altså ikke på teppe. Og så skal den stå på rett underlag, jeg pleier å sjekke at alle fire hjørner er i gulvet slik at vekten ikke bikker på seg.

Når du sier at du etter en time veier mye mer, spiste du eller drakk du noe i mellomtiden?

Jeg også veier meg flere ganger til jeg får to veiinger som er lik. Både den gamle og den nye vekten kunne vise litt forskellig hver gang men ikke flere kilo da.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 27-02-04, 17:52   #5
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Digitale vekter er ikke så avhengig av underlag som analoge.

Men det beste er å ha vekta stående på samme plass hele tida,på vanlig gulv.
Og for all del ikke på et teppe,uansett vekt.
Hvis du har en digital vekt som viser forskjell mellom veiing hver gnang du går på den,burde du kjøpe deg ny.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 27-02-04, 19:12   #6
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Jeg har gitt opp digitale vekter jeg... Avhengig av hvordan jeg står kan jeg noen ganger variere seks kilo. Jeg har kjøpt den ene vekten etter den andre. Alle står på helt fast, stivt underlag men det er ingen som veier meg likt fra en time til en annen. Så kunsten er å enten veie seg tyve ganger å trekke gjennomsnittet ut av det, eller forsøke med å ha vekten på nøyaktig samme sted hver eneste dag. På millimeteren samme sted. Så lukker du øynene og går på vekten. Ser rett frem noen sekunder til vekten har stabilisert seg og så ser du ned. Den vekten som står der er kanskje rikig. Begynner man å vippe frem og tilbake, lene seg frem og tilbake, stå med et ben, et halvt ben, stå på tærne på kanten osv.. så kan du virkelig få gæærn vekt....

Men uansett pris, så har jeg ikke funnet noen som funker for meg.

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no